"Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

"Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Pyytäisin teiltä palstalla pitkään roikkuneilta ja tänne paljon postanneita hieman kritiikkiä meitä ns."nuorempia" kohtaan. Ajatus lähti tavallaan Doctor Lecterin lauseesta, jonka hän heitti Siru83:a jollain tapaa käsittelevässä ketjussa. Ketju oli Käyttäjien plussat ja miinukset ja linkki sinne tässä:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 1&start=15

Lainaan DL:ää omin sanoin:
Doctor Lecter kirjoitti:Hahaa, arvasin, että luette tämän nähdäksenne mitähän sillä mulkku-Lecterillä on tänne annettavaa...

Siru83 on yksi parhaista kirjoittajista ja hän on tuonut sivustolle sitä kaipaamaanne säpinää. Siru83 selvästkin näkee vaivaa etsiessään faktoja ja tapauksia. Tyyli millä hän tuo ne esille ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta siihen olen huono sanomaan mitään, koska itselläni on "jostain syystä" sama ominaisuus...

Muita en kommentoi sen enempää kuin joillakin on hieno tyyli kirjoittaa - ja he kirjoittavat osaavasti ja asiantuntemuksella. Tietänevät kyllä keitä ovat.
Kaikki ei sitä ehkä tiedä. Itse en ainakaan voi sanoa mitään omasta tyylistä jne...Tarkoitus olisi, että uudet saisivat rakentavia kommentteja omista postauksistaan/kommenteistaan ja tyylistään kirjoittaa sekä persoonastaan noin yleisesti. Myös muu kritiikki olisi suotavaa. Kun saisi kommenttia, niin voisi ottaa opikseen ja kehittää itseään. Tietysti oma persoonallisuus on säilytettävä. Sehän on koko homman suola. Kenenkään muun pillin mukaan ei pidä tanssia, sillä heitäkin on ja sellainen on tosi syvältä perseestä. Tälläistä haluan siksi, koska uusia on morkattu(varsinkin Siru.En jaksa kaivaa niitä nyt taas esiin, koska olen sitä jo tehnyt, sillä olen koittanut takoa Sirun päähän ymmärtämystä, mutta tuloksetta. Olen itsekkin uusi, vaikka kirjoitin tänne muistaakseni jo vuonna 2007 vanhalla nikillä, josta katosi passut tai se dellattiin, jostain syystä :shock: :shock:

EN HALUA UUTTA KETJUA, jossa käyttäjät vain plussilla ja miinuksilla kategorioidaan/arvostellaan. Vaan hieman syvällisemmin. Koska täällä on selviä kuppikuntia muodostunut ja niin käy ihan live-elämässäkin ja on sinällään normaalia. Kuppikunnat on yleensä juuri uusien ja vanhojen välillä(Sehän on normaalia.vanhat ovat jo ehtineet tutustua ihan livenäkin. Esim. miitit). Saa antaa kovaakin tekstiä ja se olis kaikkien kestettävä ja jos on positiivista ja kiitettävää palautetta, niin sehän on upeaa, kritiikin saajan kannalta. Silloin tietää tehneensä jotain oikein. Palstalla pitkään "henganneet" on parhaita näitä kommentteja jakamaan. Nehän ne tietää palstan asiat.

EIkä pidä sortua siihen, että jos on ollut erimielisyyttä jonkun nickin kanssa, niin sen ei saisi antaa vaikuttaa palautteeseen, vaan on katsottava kokonaisuutta. Jos ei voi kirjoitta asiallisesti, vaan antaa jonkun menneen vaikuttaa, niin on parempi jättää kirjoittamatta tässä kyseisessä asiassa. Eräs idea tälle on, että uudet uskaltaisivat kirjoittaa enemmän. Se on mielestäni tärkeä asia. Palstan kannalta "elinehto". Ja jos saa kritiikkiä, joka ei ole niin mairittelevaa, niin voi muuttaa hieman tyyliään. Itsekkin seurasin kauan taustalla. Toisaalta se on hyvä, sillä silloin oppii "talon tavat"(tällä tarkoitan muita asioita kuin sääntöjä) ja tuntemaan hieman nickien takana olevia persoonia, käsiteltäviä tapauksia, sillä kaikkea Suomen rikos-historiallisuutta tuskin kukaan tuntee tuosta vaan. Ja ennenkaikkea säännöt palstalla.
SE ON KUITENKIN JOKAISEN MUISTETTAVA, ETTÄ EI ALA KIRJOITTAA MUITA MIELLYTTÄÄKSEEN. OMA TYYLI ON SÄILYTETTÄVÄ. OLEMME JOKAINEN ERILAISIA JA SE ON TÄMÄN PALLOMME RIKKAUS.

Toivon, että tämä kiinnostaa teitä "vanhempia" --> saamme palstasta vilkkaamman, enemmän kommentteja aiheisiin jne... Toivon, että kaikki yhdessä voimme kehittää palstaa vielä vaan paremmaksi. Meistä uusista voi löytyä piileviä kykyjä ja ei se ole teiltä pois. Se vaan rikastuttaa saittia. Näin minä ajattelen ja nyt on paikallaan joko buuaus tai ablodit ja sitten vain antamaan palautetta uusille.

Eräs pyyntö. Jos nickki ei ole tuttu, niin antakaa olla tai tutustukaa häneen viestihistorian avulla. Se monesti antaa perspektiiviä kirjoittajasta. Itse olen tehnyt niin ja se on todella kannattanut. Mutta ei mitään asiatonta tästä.

ANTAKAA ARVOA TÄLLE EDES SEN TAKIA, KUN NÄIN VAIVAA TÄMÄN KETJUN TEKOON JA KIRJOITIN JA KORJASIN TÄTÄ PALJON, JOTTA OLISI MAHD. SELKEASTI TAJUTTAVAA TEKSTIÄ JA MIKÄ ON KOKO HOMMAN TARKOITUS, KIITOS!

JA "UUDETKIN" ON TERVETULLEET ANTAMAAN PALAUTETTA "UUSILLE"! :o "Vanhoille" ei palautetta tässä ketjussa, eikä se ole syrjintää :lol:
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja skoone »

No semmoista kritiikkiä teille uusille (itse olen ollut minfossa sen alkumetreiltä lähtien, eli keväästä 2007),
että yrittäkää perehtyä asioihin paremmin ns historialliselta kannalta. Lukekaa arkistoista ainakin otsikot asioista, joista on keskusteltu. On todella rasittavaa, kun jo selvitetyt asiat tulevat "uusina" käsittelyyn moneen kertaan.

Kirjoitustyyleistä en sano mitään, jokainen voi mun mielestä kirjoittaa miten haluaa, kunhan noudattaa minfon sääntöjä.

Mutta: esimerkiksi tämän ketjun aloittajan viestien alahelmassa on punainen teksti, olen luullut, että punainen väri on tarkoitettu ainoastaan ylläpidolle?

Muutenkin aloittelijat (ja myös kyllä jotkut vanhatkin) tuottavat turhan kirjavia viestejä, on shokeeraavia avattaria ja helmaviestit ovat pitkiä ja leipäteksteihin ympätään jos minkälaista kuvaa ja väriä ja lainausta ja muuta. Tuollaisia viestiketjuja on todella rasittava lukea. Ja pahinta on se, että asialliset ja tavalliset tekstiä sisältävät viestit hukkuvat noiden toisten viestien alle.

Kuitenkin, uudet kirjoittajat tulevat toivottavasti uusin silmälasein, ilman painolasteja edellisiltä vuosilta. Toivottavasti uudet nikit ovat siis uusia tulokkaita, eivätkä uusiokeskustelijoita...
Muista lähdekritiikki!
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Hyvä. Lisää tälläistä. Keskustelu on avattu. Ja minäpä vaihdan sen värin. Tuosta uusio-nikkeylystä olen samaa mieltä. Itselläni oli nikki joskus 2007-2008 ja kirjoitin alle 30 viestiä. Osa oli pidempiä ja osa lyhyempiä. Sitten olikin taukoa n.vuosi, etten edes avannut pahemmin tietsikkaa. Nyt olen taas kolmisen vuotta seurannut palstaa aktiivisesti ja hommasin uuden sissänpääsyn palstalle(vasta viime keväänä, kun laukku-surmaan halusin kommentoida jotain pientä). Mutta tämä ketju on siis teille "vanhoille", eli vaikenen...
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tervetuloa uudet kirjoittajat, aika näyttää, kuka mitäkin saa aikaan.

Kaikki saavat mielestäni kirjoittaa mitä kirjoittavat, kunhan kirjoittavat siteeksi totta, mutta silkat huuhaan kirjoittajat saisivat jäädä vähemmälle.

Juttuja, tai teorioita olisi kirjoittajienkin joskus hyvä kokeilla jopa itsekin, muita ihmisiä, sekä tietenkin itseään satuttamatta.

Ei ole kovin vaikeaa kokeilla, kuluvatko jalat mihinkään, jos niillä kävellään ilman kenkiä, tai jääkö jalkapohjiin kovinkin kuluneet jäljet!

Ei ole myöskään kovin huono homma kokeilla miten kauas kiven heittää ja sen heittokiven voi myös vaikkapa punnita ennen koetta, jolloin on hyvä tarkistaa myös naapurin ikkkuna sijaintí ja se, riitäisivätkö omat voimat nakkaamaan kiven niin pitkälle!

Tuollaisia juttuja olisi kiva lukea jos kirjoittaja on kokeen tehnyt jonkun jutun tiimoilta, tietenkin se turvallisuus kokeen aikana täytyy pitää aina ensisijaisena!

Itse olen Bodomin takia nuo kaksi ensinmainittua tehnyt, sekä erinäisen joukon muita juttuja, jotka nyt jääköön kertomatta.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Onnellisen kirjoittajan salaisuus Minfolla on yksinkertainen ja sisältää kolme tärkeää perusseikkaa:

1) Pysy poissa Bodom-osiosta.

2) Pysy poissa Ulvila-osiosta.

3) Pysy poissa Lautamies-osiosta.

Näitä neuvoja noudattamalla on helppo säilyttää järkensä, mielenrauhansa ja onnellisuustasonsa.

Tervetuloa Minfolle. 8)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Heh, VoDKa, melkoisen hyvät ja selkeät ohjeet. Lisäisin vielä tuohon kolmoskohtaan, että jos kuitenkin sorrut sinne Lautamiehiin, niin pidä maalaisjärki matkassa.

Aina, jos jonkun kirjoitukset aiheuttavat mielessäsi kuohahduksen, harkitse vastaamista kaksi kertaa. Yleensä se ensituntuma laimenee juuri sen verran, että toisen tai kolmannen kommentin luettuasi et enää tunnekaan tarvetta vastata. Ja jos oikein hyvin käy, niin joku muu antaa "sille ääliölle" kuitenkin samanlaista palautetta, mitä itsekin olisit antanut... 8)

Uusien avausten tekmiseen antaisin vielä neuvon: Älä säntää postaamaan iltapäivälehden lööppiä sellaisenaan, katso aina joku muukin lähde, jos mahdollista. Kotimaan jutuissa se toinen lähde on esim. poliisitiedote tai paikallisen/alueellisen sanomalehden nettisivu.
Ja jos kielitaito riittää, niin ei useamman lähteen lukaiseminen (ja esille tuonti) ole kiellettyä ulkomaan avauksissakaan.

Ja vielä quoten käytöstä: Välttäkää niitä ylipitkiä lainauksia, useimmiten se oma kommentti koskee kuitenkin vain pientä osaa toisen kirjoittajan tekstistä.

Ja tehokeinoista: Mikään ei (ainakaan mun mielestäni) ole ärsyttävämpää kuin liian monta ERI TEHOKEINOA SAMASSA POSTAUKSESSA!!!
Kaksi vielä jotenkuten menee, mutta kolmas on jo liikaa, niistä eri väreistä puhumattakaan :roll:

Hymiöt sallittuja :wink: 8) :D Ja vaikka asiaa olisi paljon, vältä ylipitkiä postauksia :oops:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kurkkumaa
Hetty Wainthropp
Viestit: 462
Liittynyt: La Tammi 31, 2009 11:54 pm
Paikkakunta: Santaharju

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Kurkkumaa »

Iltasanomissa keskustelut elää (vain) tätä päivää. Eli huomenna kukaan ei muista mistä puhuttiin. Täällä jonkin asian puntarointi voi kestaa useita vuosia.

Kirjoittajan olisi kai hyvä oikeasti pysähtyä ajattelemaan, onko kirjoittamallaan painoarvoa juurikin sen asian käsittelyn suhteen? Eli esim. siinä kohtaa, kun alkaisi suunnata sanoja ja energiaa toisen kirjoittajan arviointiin, sillä ei ole enää tapauksen käsittelyn kannalta merkitystä. Ote asiassa!

Ja toisaalta, se seikka mitä tässäkin on jo peräänkuuluteltu, kannattaisi lukea kaikki se mitä muut on sanoneet ennenkuin kirjoittaa yhtään mitään. Vaikka olis kova kiire kommentoida jotain, jos ajattelisikin niin että täällä kirjoitetaan yhdessä romaania? Eli ensin pitäisi lukea kaikki, ihan kaikki aiemmin kirjoitettu. Sitten miettiä onko oma näkökulma jotenkin uusi.

Tällaiseksi olen ymmärtänyt Minfon suorat ohjeet ja filosofian. Jopa olemassaolon tarkoituksen. Olen osallistunut täällä enimmäkseen lukijana. Ja ah- ihanaa voi olla parhaimmillaan silloin, kun luettavissa on etenevä ajatusten vaihto! Se kestää ajan ja syvenee. Ja kun siihen vielä saadaan mukaan uusia ajattelijoita, parhaimmillaan tuoreet näkökulmat ovat juuri se mitä tarvitaan! Avaavat asiaa ihan eri suuntaan ja tarkastelu laajenee ja vieläkin vaan paranee.

Kuitenkin tuntuu että aina enemmän asia hukkuu jonnekin hälinään ja viisasteluun :roll:

Paljon on opittavaa itsellänikin. Parhaani teen. Pitkä on matka ennenkuin osallistun itse testaillen ja tuloksia esitellen. Sitten joskus kun on paremmin aikaa :wink: Siihen asti ilolla luen niitä, jotka ovat ensin perehtyneet jo olemassaolevaan ja sen jälkeen joko etsien, kokeillen tai ajatellen asiaa tuoneet siihen jotakin uutta :D Se kaikki on täällä niin parasta! Ja just kunnioituksesta pohtiville puurtajille tuntui mielekkäältä käyttää tämä puheenvuoro:

Suut suppuun sellaiset, jotka vaan rakastaa omaa ääntään ilman mitään sanottavaa :lol: Sanasaaste sakkaa alleen saavutukset :mrgreen:
EDIT: Kirjoitusvirheet, jotka huomasin vasta tekstin lähettämisen jälkeen. Esikatselusta huolimatta.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

No ihan yleisestikkin ärsyttää että tehdään avaus aiheesta josta jo topic löytyy, jos ei osaa käyttää minfon omaa hakua, kannattaa asia tarkistaa esim googlen kautta että löytyykö sitä aihetta jo täältä.

Ja jos nyt sattuisi käymään niin että tulee tuplana sama uutinen, laitettaisi topicin tekijälle yv että poistaa aiheen, eikä vastattaisi ketjuun mitään että sen saa näppärämmin pois.

Myöskin perään kuulutan yhä lähteitä, mikään ei rassaa enempää kun sanasta sanaan suomennettu tai copy/pastettu juttu, mutta ei viitsitä laittaa linkkiä mistä se on täysin kopioitu.

Lisäksi nämä "täysin samaa mieltä" "tosi surullinen juttu" "mää arvasin" sisältöiset viestit voisi jättää laittamatta jos ei juuri mitään muuta asiaa tai lisättävää aiheeseen ole.

Myöskin jos ihan oikeasti on aihe joka kiinnostaa, kyllä sen ketjun jaksaa läpi kahlata eikä kysellä samoja asioita joita on puitu kejussa jo ties miten monella sivulla.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Ihan yleisellä tasolla tällainen pieni toive: Pidetään tämä rikospalstana ja jätetään kaikenlainen chattailu ja muu hömppä pois. Tunteellinen pillitys tyyliin "ai kuinka kamala juttu, nyyh" saa jäädä kirjoittamatta. Aiheisiin, joita kommentoi olisi myös syytä perehtyä edes jollain tavalla tai ainakin lukea viestiketjut ennen kommentoimista ja kyselemistä läpi.

Ja kun avaatte ketjun, niin tehkää kunnon alustus. Sellainen josta mielellään selviää kaikki oleellinen jutun taustoista ja nykytilanteesta. Näin ollen turhat kysymykset jäävät minimiin ja oikea keskustelu saa enemmän tilaa. Jotkut alustukset ovat toki olleet niin tyhjentäviä, että mitään keskustelua ei ole syntynytkään, mutta parempi niin päin.
Kisse
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Kesä 28, 2011 12:34 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Kisse »

Hyviä vinkkejä! Itse olen aika uusi käyttäjä täällä, olen lähinnä vain lueskellut täällä ja kirjoittanut hyvin vähän.
Itsellä olisi "vanhemmille" käyttäjille sellainen toive, että älkää heti ampuko alas, jos esim jossakin katoamistapauksessa uusi kirjoittaja spekuloi, mitä olisi voinut tapahtua. Itselle on tullut tunne, että muutamat käyttäjät tulevat heti sanomaan tyyliin "ei se noin voinut mennä, järki käteen" ja ovat itse täysin varmoja omasta mielipiteestään, miten kaikki meni. Tarkoitan siis sellaisia katoamis- ja murhatapauksia, jotka eivät ole selvinneet, joten itse ihmettelen, miten joku voi olla täysin varma, miten tapahtui. Varmojahan voidaan olla vasta sitten, kun tapaukset on selvitetty. :)
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Todellakin hyviä neuvoja ja saa laittaa lisää. Teitä "vanhempia" on vielä. Neuvominen on myös teidän etu, joten vaivautukaa, kiitos. Itse otan jatkossa ainakin jo noista neuvoista vaarin. Ja jotkut asiat oli tullut jo selväksi. Kuten se lähteet-homma(katsokaa ajankohtaista-nyt osiosta se hirvet söi kannabisviljelmät. siinä on lähteitä, niin onko jo tarpeeksi).

Itsekkin huomannut kuin tärkeää se on ja olen nyt kaivellut niitä joissakin jutuissa ja niitä tulee jatkossakin. Ja enää en suoraan postaile Ilta-lehden juttuja. Pitää saada tietoa muualtakin ja koota niistä..

Kiitän kaikkia muidenkin uusien puolesta. En vain itsellleni neuvoja pyytänyt!!!
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Pirhonen
Olivia Benson
Viestit: 734
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 5:52 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Pirhonen »

Tämä nyt on varsin typerä ketju, aivan turhaa glorifiointia. Minfo on aivan samanlainen nettiforumi kuin kaikki muutkin forumit, aiheesta riippumatta.

Tietty jos ei ennen ole kirjotellut mihinkään, niin sitten tietty haun käyttö ym. on hyvä opetella, mutta muuten tämä mikään erikoinen paikka ole. Käyttäjien kirjokin on sama kuin missä tahansa muualla, on pätijöitä, asiakirjoittajia, trolleja, huuhaa-tyyppejä, offtopik-tyyppejä, vitsiniekkoja, jne. jne. jne.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Enemmän tekstin laatu riippuu kirjoittajasta kuin siitä, kuinka pitkään täällä on roikkunut. Jos itse vertaan ensimmäistä ja viimeisimpiä viestejäni, en mielestäni ole kirjoittajana kehittynyt täällä yhtään.

Ainoastaan nahka on jonkin verran paksuuntunut. Täällä on kirjoittajia, jotka saattavat hyvin tökeröllä tavalla kommentoida muiden viestejä. Aluksi otin joistakin kommenteista nokkiini, mutta onneksi ymmärsin heti alussa olla lähtemättä leikkiin mukaan. Vähitellen olen oppinut huomaamaan, että osa kirjoittajista on jäänyt 6-vuotiaan omnipotenssiin eli he kuvittelevat ymmärtävänsä kaiken paremmin kuin muut.

Tuo Vodkan lista vältettävistä viestiketjuista oli hyvä. Ehkä lisäisin samaan listaan maahnamuuttoaiheiset ketjut. Minullakaan ei tee mieli osallistua keskusteluihin, joissa itse asia unohtuu ja ihmiset vain nokittelevat toisiaan.

Sitten ehkä muistuttaisin keskustelijoiden laajasta kirjosta. Osa aktiivikirjoittajista on poliiseja ja osa taas oikeita roistoja, senhän jotkut ovat tehneet avoimesti selväksi.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Pirhonen kirjoitti:Tämä nyt on varsin typerä ketju, aivan turhaa glorifiointia. Minfo on aivan samanlainen nettiforumi kuin kaikki muutkin forumit, aiheesta riippumatta.

Tietty jos ei ennen ole kirjotellut mihinkään, niin sitten tietty haun käyttö ym. on hyvä opetella, mutta muuten tämä mikään erikoinen paikka ole. Käyttäjien kirjokin on sama kuin missä tahansa muualla, on pätijöitä, asiakirjoittajia, trolleja, huuhaa-tyyppejä, offtopik-tyyppejä, vitsiniekkoja, jne. jne. jne.
Tuo se on kumma juttu, kun esim. nyt minä satuin tässä kysymään vanhoilta kirjoittajilta stä, millaista palautetta he antaisivat uusille, jotta
1. Uudet uskaltautuu kirjoittaa foorumille, jossa aiheet on varsin roiseja ja samalla myöskin kommentit.
2. Uusia on jotkut nimimerkit mollanneet aika suoraan, mikä ei edistä palstan suosioita, josta pääsee siihen, että ei kai tarkoitus ole vain se, että "vanhat" vain keskenään jorisee, eikä muita noteerata.
3.Tästä on ollut puhetta, eli uusien ja vanhojen vastakkainasettelusta, niin tarkoitus oli se, että tässä ketjussa voisi niitä asioita tuoda esiin jne..., jolloin itse varsinaisia aiheita ei sotketa turhilla kyselyillä.

En kysynyt neuvoja itselleni, vaan koko palstan väelle ja sille, että palsta olisi miellyttävä kaikkien mielestä. Jos ketju on esim. Pirhosesta turha, niin se on hänen mielipiteensä. Häneltä, joka on liittynyt jo 2008 palstalle, mutta tosin kirjoittanut vähän(ehkä sitten kaikki on asiaa)olisin odottanut jotain järkevämpää, mutta jos ei irtoa mitään järkevää, niin sitten ei taikka sitten juuri uudet kirjoittajat ei kiinnosta vitun vertaa, mikä olisi surullista, sillä palstalta on lähtenyt paljon vanhoja, niin uusia olisi saatava tilalle, jottei palsta kuole. :twisted: .

On totta, että tämä on aivan samanlainen foorumi kuin mikä tahansa muukin, mutta kai sitä kannattaa yrittää kehitää, vai onko se sitten täydellinen? Oma vinkkini yleisesti kaikille. Joistakin postaajista ei jää kuvaa, kuin esim. riitoihin osallistumisesta ja kaikesta muusta turhasta. Mutta jotkut on kirjoittaneet ja kommentoineet järkevästi jo paljon, niin kannattaa tutustua joskus hieman uudempien kirjoittajien teksteihin, jotta heistä saa jonkinlaisen kokonaiskuvan. Se voi ollakkin jotain aivan muuta, kuin mitä olisi uskonut. Itse olen tuon huomannut jalöytänyt esim. uusista monia päteviä palstalaisia jne...

Itse olen valitettavasti sellainen, että saatan kysyä esim. jonkun toisen puolesta, jos hän ei itse ole sitä lajia, että kysyy. Jotkut vaikenee, jos saavat neg. palautetta tms., vaikka heidän mielestäni olisi kysyttävä esim. neuvoa.

Turhia ketjuja on paljon. Monesti se riippuu lukijasta. Joku on turha toiselle, muttei toiselle. Kaikkia ei aina voi miellyttää, eikä se ole tarkoituskaan. Ei helvetissä! :evil:

Että silleen tältä erää. Kaikki rohkeasti mukaan sanon minä, joka olin liian kauan taustalla, eli luin vain muiden juttuja ja kommentteja. Vasta, kun olosuhteiden pakosta jouduin ottaa uuden nikin, niin aloin jostain syystä(ehkä rohkaistuin ja se ei tietty johdu uudesta nikistä)kirjoitella tänne.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Avatar
tuuli
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 1:54 am
Paikkakunta: Pori

Re: "Vanhoilta" kritiikkiä "uusille"yht.edun nimessä,kiitos

Viesti Kirjoittaja tuuli »

Jotenkin tällä foorumilla toi "uudet vastaan vanhat" asettelu on jostain syystä välillä tosi kongreettinen. Ainakin omasta mielestäni. Missä ei tietenkään ole mitään järkeä. Itse esim. seurailin jonkun verran kirjoitteua täällä jo ennen rekisteröitymistä ja seurannut rikoksia mediassa ja muualla melko reippaasti muutenkin. Joten mielestäni se, kuinka kauan täällä on ollut jäsenenä ei kerro mitään siitä, kuinka paljon asioista tietää tai oikeastaan mitään muutakaan.

Jotenka en sinällään tosiaan koe mitään tarvetta saada vanhemmilta kirjoittajilta mitään "opastusta", kuinka täällä käyttäydytään ja vastaavasti en halua kokea mitään ylemmyyden tunnetta alokkaita kohtaan. Paljon hyvää pohdintaa tulee uusiltakin käyttäjiltä ja vastaavasti väittäisin, paljon liirumlaarumia vanhemmilta. Turha perustaa sitä omaa auktoriteettia ja nenäkästä kaikkitietävyyttä sen varaan, kuinka monta viestiä on saanut aikaiseksi. Jos on netiketti hallussa ja OT:a vältetään, niin eiköhän sillä pääse jo aika pitkälle. Niinkuin kaikilla muillakin foorumeilla. Joten en perusta "vanhojen neuvoista" suuntaan enkä toiseen!
Vastaa Viestiin