Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Raid

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Raid »

matlockb kirjoitti:Ärsyttää suuresti nimimerkki henna92, joka syystä tai toisesta saa edelleenkin kirjoitella lautamies-tekstiä minne haluaa. Kehoitin yv:nä henna92:a jatkamaan keskustelua halutessaan täällä.
Muistin tosin kiittää hänen palautteestaan että kappalejako olisi hyvä, se onkin ainoa asia missä kyseinen katkeroitunut kannabiksen polttelija on oikeassa.
Menossa TUOMIOISTUIMEEN.... ;-)

RAID
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Yhdyn kyllä edellisiin kirjoittajiin. Ja se on yleensäkin kumma juttu miten kuolleesta tulee lähes aina niin hyvä, kiltti, kaikkien kaveri jne.. vaikka eläessä ei kukaan olisi välittänyt. Muutamissa läheisteni hautajaisissa on ollut todella siirappimaista kuinka niihin tuli porukkaa satojen kilometrien päästä itkemään vaikka vainajien eläessä eivät kaukana asuneet vaivautuneet soittelemaan ja lähellä asuneet käymään vaikka vainaja kuinka eläessään pyysi kylään kahville. Kyllä sitten hautajaisissa oltiin huonoa omaatuntoa purkamassa.
Joku moninikki nyt sitten puolustelee tuolla Kauklahden ketjussa kuinka uhrit olivat niiiin hyviä ja kas kun ei vielä ole ehdottanut että uhrit pitäisi pyhimyksiksi julistaa.
Kun omasta lähipiiristäni on kuollut ihminen (nuori tai vanha) joka ei eläessään mikään hyvä ihminen ole ollut niin ei se ihminen omissa silmissäni hyväksi muuttunut kun on kuollut. Kauklahden uhrit varmasti olivat monelle tärkeitä (vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset jne..) mutta kun pitäisi vain muistaa ettei ne pahat teot mihinkään häviä vaikka ihminen olisi kuinka kuollut ja mihin tahansa (itsemurha, henkirikos, sairaus, sairaskohtaus, onnettomuus...).
Omassa elämässäni ja suvussani kun ei ole tapana ylistää sen enempää vainajia kuin eläviäkään vaan asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Jos vainaja oli eläessään kusipää niin ei se muuksi muutu vaikka päällä on kaksi metriä multaa, eipähän vain enää vittuile kenellekään. Jopa 30 vuotta sitten kuollutta isoisääni on minulle haukuttu päin naamaa ja minkäs minä siihen sanon muuta kuin että asia selvä, v-mäinen ukko kuulemma todellakin oli, mitäs sitä kaunistelemaan.
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Jotenkin vaan avautumisesi johti harkintaan oletko ihan oikeutettu syyllistämään uhreja ja heidän läheisiään.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja matlockb »

pikasso kirjoitti:Jotenkin vaan avautumisesi johti harkintaan oletko ihan oikeutettu syyllistämään uhreja ja heidän läheisiään.
Oletan että tarkoitat minun viestiä? En ole syyllistänyt Kauklahden tapauksessa yhtään ketään, paitsi Mikko Harjua, mainitsin vain kuinka kuolleesta tulee monen silmissä erityisen hyvä ihminen. Ja mielipiteeni ilmaisemiseen en mitään oikeutuksia tarvitse varsinkaan sinulta.
Noilla "läheisillä" on yllättävän paljon aikaa netissä roikkua.. sekö sitä surutyötä on :roll: no, pikassoni-papillon varmaan sitten on sitä mieltä että ei kun nettiin itkemään jos vaikka nisti-serkku kuolee (eikä ole vertaus nyt Kauklahden tapahtumiin!)
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Se on ihan normaalia, että vain minulla itselläni, läheisenä, on oikeus haukkua ja arvostella kriittisesti jotakin paskiaista. Muitten suusta sama on loukkaavaa.

Ja sitä toisaalta itse uskoo vaikkapa sukulaisen puolustelut jostakin retkusta puolisosta, tämän kuoltua, vaikka totuus kuuluukin enemmän sieltä "kyliltä" ja netistä. Ja kuului jo henkilön vielä eläessä, jopa puolison suusta. Olen törmännyt itsekin samaan kohdallani erään suht keskustellun murhan kohdalla.

Mutta ärsyttävintä edelleen Murha.infossa on se, kun joku on niin asiantuntija rikoksessa, kun on itse törmännyt samaan rikosnimikkeeseen aiemmin uhrina tai uhrin tuttavana. Tai vaikka tekijäpuoleltakin.
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja pikasso »

matlockb:lle. Juuri siinä kohtaa kun uhrit ovat liian hyviä ja omaiset parempia yhdyn sun näkemykseen. Anteeksi jos latasin liian herkästi oman mielipiteeni. Kokemusta on päin vastaisesta, eli ei vielä haudattu ketään. Ties vaikka huomenna.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

Minua ärsyttää jussi.janis, joka sepustelee viestejään ahkerasti ketjuun kuin ketjuun. Ei kukaan voi olla niin kaikkitietävä, että joka ketjuun pitää viesti laittaa oli asiaa tai ei. Useimmiten ei. Sen lisäksi jj ymmärtää asiat usein väärin, tai ei ymmärrä :D
Muista lähdekritiikki!
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

skoone kirjoitti:Sen lisäksi jj ymmärtää asiat usein väärin, tai ei ymmärrä :D
Periaatetasolla on mielestäni hyvä, kun joku esittää joskus tyhmiä tai vääriä kysymyksiä/oletuksia/"faktoja" jne. Voi sitten tietävämmät oikoa. Mutta liika on liikaa tietysti.

Minä tykkään juurikin usein muotoilla sanomani niin vaikeatajuisiksi, että pääsen sanomaan: "Nyt kyllä ymmärsit ihan väärin", ja siten olemaan muka oikeassa. Mutta siis usein, en aina ollenkaan.

Minua ärsyttää Murha.infossa, kun olen täällä kolmisen vuotta aktiivisemmin hyörinyt, ettei täällä ole kai mikään isompi rikos ratkennut. Tai ainakaan ei ole tullut yksimielistä päätöstä, vaikka on kirjoitettu miljardeja lauseita ja laadittu teorioita toisensa perään. Olis siistii, jos olis joskus isot uutiset, miten neitietsivät ratkaisivat Ullavan (nimi keksitty) surmaajan henkilöllisyyden.
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

INES 7 kirjoitti:
skoone kirjoitti: Minua ärsyttää Murha.infossa, kun olen täällä kolmisen vuotta aktiivisemmin hyörinyt, ettei täällä ole kai mikään isompi rikos ratkennut. Tai ainakaan ei ole tullut yksimielistä päätöstä, vaikka on kirjoitettu miljardeja lauseita ja laadittu teorioita toisensa perään. Olis siistii, jos olis joskus isot uutiset, miten neitietsivät ratkaisivat Ullavan (nimi keksitty) surmaajan henkilöllisyyden.
Jos olet 3 vuotta pyörinyt täällä, niin sinun on pitänyt ymmärtää, että tämän foorumin aktiivikäyttäjien keskimääräinen älykkyysosamäärä on lähes yhtä korkea, kuin kastemadolla.
Joskus tuntuu, että täällä viihtyvät vain "normaali"elämästä täysin vieraantuneet yksilöt, jotka vääristelevät omissa teorioissaan jo varmistuneita faktoja.
Hyvin monella näyttää myös olevat suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoone »

reijoreipas kirjoitti:
INES 7 kirjoitti:
skoone kirjoitti: Minua ärsyttää Murha.infossa, kun olen täällä kolmisen vuotta aktiivisemmin hyörinyt, ettei täällä ole kai mikään isompi rikos ratkennut. Tai ainakaan ei ole tullut yksimielistä päätöstä, vaikka on kirjoitettu miljardeja lauseita ja laadittu teorioita toisensa perään. Olis siistii, jos olis joskus isot uutiset, miten neitietsivät ratkaisivat Ullavan (nimi keksitty) surmaajan henkilöllisyyden.
Jos olet 3 vuotta pyörinyt täällä, niin sinun on pitänyt ymmärtää, että tämän foorumin aktiivikäyttäjien keskimääräinen älykkyysosamäärä on lähes yhtä korkea, kuin kastemadolla.
Joskus tuntuu, että täällä viihtyvät vain "normaali"elämästä täysin vieraantuneet yksilöt, jotka vääristelevät omissa teorioissaan jo varmistuneita faktoja.
Hyvin monella näyttää myös olevat suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.
Taisipa reijoreippaalla mennä lainaukset pieleen :? Laitoit minun suuhuni jonkun muun hengentuotteita. Itse olen ollut minfossa mukana ihan sen alkupäivistä lähtien, siis aivan kohta jo kuusi (6) vuotta. Olen myös varsin hyvin perillä täällä olevien nikkien valmiuksista;) ajatustyöhön :D
Muista lähdekritiikki!
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

reijoreipas kirjoitti:
INES 7 kirjoitti:
skoone kirjoitti: Minua ärsyttää Murha.infossa, kun olen täällä kolmisen vuotta aktiivisemmin hyörinyt, ettei täällä ole kai mikään isompi rikos ratkennut. Tai ainakaan ei ole tullut yksimielistä päätöstä, vaikka on kirjoitettu miljardeja lauseita ja laadittu teorioita toisensa perään. Olis siistii, jos olis joskus isot uutiset, miten neitietsivät ratkaisivat Ullavan (nimi keksitty) surmaajan henkilöllisyyden.
Jos olet 3 vuotta pyörinyt täällä, niin sinun on pitänyt ymmärtää, että tämän foorumin aktiivikäyttäjien keskimääräinen älykkyysosamäärä on lähes yhtä korkea, kuin kastemadolla.
Joskus tuntuu, että täällä viihtyvät vain "normaali"elämästä täysin vieraantuneet yksilöt, jotka vääristelevät omissa teorioissaan jo varmistuneita faktoja.
Hyvin monella näyttää myös olevat suuria vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.
Taisipa reijoreippaalla mennä lainaukset pieleen :? Laitoit minun suuhuni jonkun muun hengentuotteita. Itse olen ollut minfossa mukana ihan sen alkupäivistä lähtien, siis aivan kohta jo kuusi (6) vuotta. Olen myös varsin hyvin perillä täällä olevien nikkien valmiuksista;) ajatustyöhön :D
Oho!
Miten mä tuon tein :shock:
INEStä piti lainata. :oops:
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annijatta »

No jospa sillä oli jotakin tekemistä sen kastemadon kanssa. Ymmärsit kuitenkin sen verran että rekisteröidyit kaltaistesi joukkoon. :wink:
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Ärsyttää kirjoittajat, jotka eivät osaa edes ihan alkeellisia kielioppisääntöjä. Täydellisyyttä nyt ei keneltäkään tarvitse vaatia, mutta jotain tasoa sentään.

Erityisesti ärsyttää potentiaalimuodon hölmö väärinkäyttö. Yritetään kirjoittaa muka kovin fiksua asiatekstiä, mutta sitten käytetään muotoa "Pirkko lienee menee kotiinsa kello kolme". Eikö tuo kuulosta kirjoittajan korvaan yhtään väärältä? Onko pakko käyttä moisia hienouksia, jos sellaisia ei hallitse.

Raivostuttava on myös jarmo jäniksen tyyli: "olen antanut itseni tulla siihen johtopäätökseen että. Uhri lähtikin jo aiemmin..." Karmeaa kapulakielistä paskaa jota ei jaksa lukea, ja AINA että-sanan jälkeen piste.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Ei muuten toi lainaamistaitokaan ole kovin kummoinen joillakin. Ja mitä lähemmäksi mennään kastematoa/biker-kulttuurirunkkaajaa, niin sitä omituisempia [/quot:eja ilmestyy tai sitten lainataan ihan vaan suoraan kaikkien edellisten kirjoitukset sellaisenaan, ilman mitään merkintää kuka kirjoitti ja mitä.

On toki itsellekin sattunut joskus. Esikatselua olisi siis hyvä käyttää, kun lainaa.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja CSI »

INES 7 kirjoitti:Ei muuten toi lainaamistaitokaan ole kovin kummoinen joillakin. Ja mitä lähemmäksi mennään kastematoa/biker-kulttuurirunkkaajaa, niin sitä omituisempia [/quot:eja ilmestyy tai sitten lainataan ihan vaan suoraan kaikkien edellisten kirjoitukset sellaisenaan, ilman mitään merkintää kuka kirjoitti ja mitä.

On toki itsellekin sattunut joskus. Esikatselua olisi siis hyvä käyttää, kun lainaa.

Veikkaan, että ylläpidon läiskimät viikon tai kaksi "virkistyslomat" palauttaisivat tahallaan persiilleen lainailevat yksilöt ruotuun.

Silkkaa vasiten perseilyähän tuo on.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Vastaa Viestiin