Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Paa »

Pieni liekki kirjoitti:
Re: Mitkä seikat tukevat Anneli Auerin syyttömyyttä?
ViestiKirjoittaja Corazzon » Ma Touko 01, 2017 11:19 pm

Oletko koskaan ajatellut, että se on totta. Lapset ehkä piti hiljentää, etteivät kertoisi, mutta kyllä he kertoivat, vuosien jälkeen. Onneksi ei niin hiljaisiksi kuin Jukka. Ja hän on kuollut, murhattu. Perhesurma? Jukka pelkäsi, että AA tekee jotain pahaa lapsilleen, no niin hän tekikin.
Minua lähinnä naurattaisi, jos ei oikeasti surettaisi oheisen kaltaiset viestit. Pistäkää huviksenne kaikki Corazzonin viestit peräkkäin ja ihmetelkää, onko hänellä ollut koskaan mitään muuta sanottavaa kuin syyttömän ihmisen syyllistämistä ja mustamaalaamista. Olen painanut useamman kerran kyseisen nimimerkin kohdalla ilmiantonappia mielestäni täysin asiallisten perustelujen kera, mutta tämä kyseinen nimimerkki ei ole ikinä saanut bannia. Minusta tämä on erikoista, koska mielestäni ylläpidon tulisi puuttua palstalla tapahtuvaan selkeään vihakirjoitteluun. Pidän Corazzonin toimintaa täysin epäasiallisena.
Siis bannit pitäisi antaa jollekin, joka on eri mieltä kanssasi ja julkeaa vielä tuoda kantansa voimakkaasti esille? Ja sanot tuota vielä vihapuheeksi.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Pieni liekki kirjoitti:
Chefile kirjoitti:No nyt minua naurattaa tämä usko johonkin Suomen oikeusjärjestelmän korruptioon tai että tuomioiden "läpi puskeminen" menisi läpi murhacasen varjolla. Se ei tuo meidän oikeuslaitos toimi niin ja oikeastaan aika absurdia edes esittää jotain sellaista.

Itse tapaus ei minua ainakaan naurata. AA on tuomittu lasten raiskaaja ja pedofiili ja sellaisena hänet muistettakoon.
Olet oikeassa siinä, että Anneli on saanut ihmistä erittäin voimakkaasti leimaavan tuomion. Ei ihmisestä kuitenkaan tee raiskaajaa tai pedofiiliä se, että hänestä levitellään valheita ja että tämä on tehty osittain organisoidusti. Monen henkilön kuuluisi hävetä niistä kamalista teoista, joita on tehty täysin syyttömälle ihmiselle ja hänen läheisilleen.

Olen itse joutunut kokemaan läheisen ihmisen sairastumisen, minkä seurauksena tämä ihminen on eristäytynyt muista sukulaisistaan, kieltäytyy menemästä lääkärille, todennäköisesti elelee työttömyyskorvauksen varassa ja pahoinpitelee henkisesti vanhaa äitiään. Valitettavasti tämä minulle edelleen rakas ihminen ei suostu keskustelemaan asiallisesti niistä asioista, joista hänellä on erilainen käsitys kuin meillä muilla. Minä olen yksi näistä vihatuista henkilöistä, koska en ole suostunut levittämään perättömiksi tietämiäni valheita eteenpäin.

Olen pahoillani, etten keksi tällä hetkellä mitään, mikä murhainfossa naurattaisi. Ehkä sinä kuitenkin naureskelet tälle viestille, ettei mennyt täysin aiheen vierestä koko viesti.
Ärsyttävän pitkä lainaus, en jaksa puhelimella lyhentää. Mutta tuo ensimmäisen osio:

Oletko siis ihan tosissasi siinä, että Annelille piti ihan keksiä tällaiset syytteet, ja tietysti samalla toinenkin "syytön" otettiin sijaiskärsijäksi tässä suuressa salaliitossa? Haluatko avata tarkemmin tunteeko nyky-Suomen oikeuslaitoksen historia ensimmäistäkään lähellekään tuota yltävää korruptiotapausta? Ei tunne, vääriä tuomioita on hyvin harvoin napsunut, mutta tässä tapauksessa mentiin koko systeemi läpi ja kaikki tasot antoivat todella ankarat tuomiot lasten raiskauksista ja törkeistä hyväksikäytöistä.

Ja niin, toivon vilpittömästi ettei AA:n lapset koskaan eksy tälle hiekkalaatikolle lukemaan tarinoita siitä miten heitä ei käytetty hyväksi.

Tämä saa puolestani olla tässä. Vaikutat herkältä ja kiltiltä tyypiltä ja toivon ettei tämä case ole saanut otetta sinusta, ettei ole niin sanotusti piru irti pullosta.
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Totuuden Puolesta kirjoitti:
Hmm, hankala sanoa varmasti tuosta kuvasta, mutta tuo oikeanpuoleinen voisi olla sellainen riemutukka mikä näkyy yhdessä Ylen kuvassa puistosta tässä ketjussa ja siinä rautatieaseman videolla. Joka tapauksessa mustatukkainen mies eli ei todennäköisesti kantasuomalainen vaan tuontitavaraa. Toisaalta kaksi vasemmanpuoleista näyttävät hieman näiltä naamioituneilta vasemmistoanarkisteilta, mitä noissa mellakoissa heittelee pulloja ja riuhuu.
Ei jumankauta tätä spekulaation laadukkuutta. :shock: :D
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Nimimerkki Gladysin sukupuolineutralius-tuputus viihde-ketjuissa (kuten kumman kaa? ja kysy mitä tahansa seuraavalta) :roll:

Kyllä tuosta keskustella voi, mutta agendaansa joka ketjuun tuputtavat eivät anna itsestään kovin hyvää kuvaa eikä sellaisten kanssa keskustele kuin pääasiassa muut vänkääjät 8)
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
annaanna

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Sinä olit fiksusti vastannut tuohon sukupuolineutraliusprobleemaan, jota suomalaisten voi olla vaikea hahmottaa, kun olemme kielellisesti niin sukupuolineutraaleja. Esimerkiksi ruotsinkielellä pitää alvariinsa ottaa kantaa ja esiintuoda henkilön sukupuoli.

Hauskuutti ketjuista löytämäni käsitys pappien "paremmuudesta". Kuka tahansa pippelipoika on parempi kuin pimpsallinen. Yleistetään asia, pappeus, johonkin kategoriaan, johon ei liity yksilön hengelliset, moraaliset, eettisiset tai psyykkiset ominaisuudet.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17109
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

annaanna kirjoitti:Kuka tahansa pippelipoika on parempi kuin pimpsallinen.
Tästä olen eri mieltä, mutta koska asia ei ole minulle mitenkään tärkeä, niin en takerru siihen sen enempää. Jatka toki. Aihe tuntuu sinusta kiinnostavalta.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Thelea kirjoitti:Nimimerkki Gladysin sukupuolineutralius-tuputus viihde-ketjuissa (kuten kumman kaa? ja kysy mitä tahansa seuraavalta) :roll:

Kyllä tuosta keskustella voi, mutta agendaansa joka ketjuun tuputtavat eivät anna itsestään kovin hyvää kuvaa eikä sellaisten kanssa keskustele kuin pääasiassa muut vänkääjät 8)
Oho. Nyt taisi osua arkaan paikkaan?
Itselleni jäi tässä nyt hieman epäselväksi se, mikä se "joka ketjuun tuputtamani" agenda nyt olikaan? Että tuputinko sukupuolineutraaliutta vaiko sukupuolineutraalittomuutta?

t. Gladys, jonka mielestä on ihanaa olla nainen vaikka lapsena ihan parasta olikin kiipeillä puissa, nepata pikkuautoilla ja pelata lätkää naapurin poikien kanssa. :)

Niin ja mikä naurattaa? No, kyllähän nämä tällaiset nyt vähän pistää hymyilyttämään.
All is pretty.
- Andy Warhol
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

Ei osunut arkaan paikkaan, pidän vain ei-järin-fiksuina asenteitaan JOKA ketjuun tunkevat, oli se asenne sitten maahanmuutto tai sukupuolineutralius (nimimerkkejä tarkemmin erittelemättä :roll: ). Tai vaikka uskonto. Niille kaikille on omat aiheensa tai semmoisen voi tehdä :wink:

PS. Tattis, tupla-anna 8)

PPS. Gladys, lue viimeisimmästä päästä olevat viestisi noissa ketjuissa, niin ymmärrät pointtini.
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Thelea kirjoitti:Ei osunut arkaan paikkaan, pidän vain ei-järin-fiksuina asenteitaan JOKA ketjuun tunkevat, oli se asenne sitten maahanmuutto tai sukupuolineutralius (nimimerkkejä tarkemmin erittelemättä :roll: ). Tai vaikka uskonto. Niille kaikille on omat aiheensa tai semmoisen voi tehdä :wink:

PS. Tattis, tupla-anna 8)

PPS. Gladys, lue viimeisimmästä päästä olevat viestisi noissa ketjuissa, niin ymmärrät pointtini.
Thelea, tässä mainitsemiisi ketjuihin kirjoittamani kysymykset 1.4.2017 jälkeen:

- Minkälaiset vaatteet on päälläsi juuri nyt ja miksi?

- Joku mielestäsi hyvä tai merkityksellinen elokuva ja miksi niin?

- Minkälaisilla keinoilla haet itsellesi mielenrauhaa ja miksi? Tai miksi ei?

- Oletko ekstrovertti vaiko introvertti vai jotakin niiden väliltä?

- Koska olet viimeksi käynyt hierojalla ja miksi?

- Voikohan lintujen talviruokinnan jo lopettaa vai vieläkö täytyisi jatkaa?

- Mitäs suunnitteilla tälle vapulle?

- Oletko koskaan maistellut kuusenkerkkiä suoraan puusta? Tai jotenkin muuten?

- Kuinkas sukupuolineutraalia sitä pitäisi tässä mielestäsi olla? Oletko sitä mieltä että naiseksi ja mieheksi / tytöksi ja pojaksi luokittelu loukkaa ja ahdistaa kansalaista ja aiheuttaa jopa inhimillistä kärsimystä? Ja unisex vessat kaikkialle ettei kukaan leimaannu sukupuolensa mukaan? Vai kuinka?

- Kerro joku juttu, mistä nautit ihan suunnattomasti. Ja miksi.

- Äänestäen vaiko äänestämättä?

- silitellen vaiko kutitellen?

- munaa vaiko mämmiä?

- muna vai pimpsa? (sorry, oli pakko :lol: )

- tulppaani vai narsissi?

- feta vai mozzarella?

- sähköpostitse vaiko puhelimitse?

- 80- luku vaiko 90-luku?

- ylioppilaslakilla vaiko ilman?

- armeija vai siviilipalvelus?

- Sukupuolellinen vaiko sukupuoleton?


Mainitsitkin jo, että pidät minua "ei-järin-fiksuna". Ehkä näin onkin, koska nyt on pakko pyytää sinua fiksujen viestien/kysymysten asiantuntijana avaamaan tätä asiaa hieman lisää. Mielestäni tuossa on aika laajalla skaalalla sivuttu elämän eri osa-alueita. Pahoittelut, jos ja kun viestini eivät sinua miellytä, en ehkä kuitenkaan aio sen takia muuttua. Onneksi olet itse nostamassa palstan laatua :lol:

Kivaa päivää kaikille. Tulen taas illalla kirjoittelemaan lisää kysymyksiä... :D
All is pretty.
- Andy Warhol
annaanna

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Naurattaa tää tulkintansa miten on aika laajalla skaalalla sivunnut elämän eri osa-alueita näillä. Itse poimin jostain naistenlehdestä samantasoisia kyssäreitä. Yhtä hulvattoman typeriä mielestäni.
Gladys kirjoitti: Thelea, tässä mainitsemiisi ketjuihin kirjoittamani kysymykset 1.4.2017 jälkeen:

- Minkälaiset vaatteet on päälläsi juuri nyt ja miksi?

- Joku mielestäsi hyvä tai merkityksellinen elokuva ja miksi niin?

- Minkälaisilla keinoilla haet itsellesi mielenrauhaa ja miksi? Tai miksi ei?

- Oletko ekstrovertti vaiko introvertti vai jotakin niiden väliltä?

- Koska olet viimeksi käynyt hierojalla ja miksi?

- Voikohan lintujen talviruokinnan jo lopettaa vai vieläkö täytyisi jatkaa?

- Mitäs suunnitteilla tälle vapulle?

- Oletko koskaan maistellut kuusenkerkkiä suoraan puusta? Tai jotenkin muuten?

- Kuinkas sukupuolineutraalia sitä pitäisi tässä mielestäsi olla? Oletko sitä mieltä että naiseksi ja mieheksi / tytöksi ja pojaksi luokittelu loukkaa ja ahdistaa kansalaista ja aiheuttaa jopa inhimillistä kärsimystä? Ja unisex vessat kaikkialle ettei kukaan leimaannu sukupuolensa mukaan? Vai kuinka?

- Kerro joku juttu, mistä nautit ihan suunnattomasti. Ja miksi.

- Äänestäen vaiko äänestämättä?

- silitellen vaiko kutitellen?

- munaa vaiko mämmiä?

- muna vai pimpsa? (sorry, oli pakko :lol: )

- tulppaani vai narsissi?

- feta vai mozzarella?

- sähköpostitse vaiko puhelimitse?

- 80- luku vaiko 90-luku?

- ylioppilaslakilla vaiko ilman?

- armeija vai siviilipalvelus?

- Sukupuolellinen vaiko sukupuoleton?


Mainitsitkin jo, että pidät minua "ei-järin-fiksuna". Ehkä näin onkin, koska nyt on pakko pyytää sinua fiksujen viestien/kysymysten asiantuntijana avaamaan tätä asiaa hieman lisää. Mielestäni tuossa on aika laajalla skaalalla sivuttu elämän eri osa-alueita. Pahoittelut, jos ja kun viestini eivät sinua miellytä, en ehkä kuitenkaan aio sen takia muuttua. Onneksi olet itse nostamassa palstan laatua :lol:

Kivaa päivää kaikille. Tulen taas illalla kirjoittelemaan lisää kysymyksiä... :D
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Gladys »

annaanna kirjoitti:Naurattaa tää tulkintansa miten on aika laajalla skaalalla sivunnut elämän eri osa-alueita näillä. Itse poimin jostain naistenlehdestä samantasoisia kyssäreitä. Yhtä hulvattoman typeriä mielestäni.
ai hei annaanna, aika yllättävää huomata että sotkeennut tähänkin keskusteluun. No mutta sekös hieman naurattaa.

Missasit kuitenkin Thelean pointin, mikä ei niinkään ollut kysymysteni typeryys (saavatkin olla typeriä, ei haittaa) vaan se, että hänen mielestään jankkaan toistuvasti samaa agendaa. Koska itselleni jäi epäselväksi mikä tämä agenda hänen mielestään on, esitin hänelle jatkokysymyksen. En siksi, että se jotenkin vaikuttaisi tuleviin kirjoituksiini täällä, vaan lähinnä silkasta uteliaisuudesta. Olisi mielenkiintoista kuulla mikä agenda näistä höpöhöpö- kysymyksistäni Thelealle puskee läpi.

Sinänsä ihan sama, sillä jonkun Thelean tai sinun, annis, itseeni kohdistuvat mielipiteet ovat minulle täysin yhdentekeviä. Siksi en aio mitenkään vängätä tästä asiasta enempiä kummankaan teistä kanssa. Saatte ihan vapaasti olla mitä mieltä tahansa. :)
All is pretty.
- Andy Warhol
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10684
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Thelea kirjoitti:Ei osunut arkaan paikkaan, pidän vain ei-järin-fiksuina asenteitaan JOKA ketjuun tunkevat, oli se asenne sitten maahanmuutto tai sukupuolineutralius (nimimerkkejä tarkemmin erittelemättä :roll: ). Tai vaikka uskonto. Niille kaikille on omat aiheensa tai semmoisen voi tehdä :wink:

PS. Tattis, tupla-anna 8)
Puhut ilmeisesti tupla-annasta :lol: :lol:
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Yllä oleva kommentti naurattaa, hyvin hokattu Damfin! Siis toinen kiittää toista, juuri sellaista joka syyllistyy jatkuvasti toimintaan, mitä itse pitää "ei-niin-fiksujen" ihmisten toimintana.

Sekin naurattaa, kun joku haukkuu toista "ei-niin-fiksuksi" tms ja sitten itku silmässä nalkuttaa samaan hengenvetoon jostain lillukanvarsista. Tästä tulikin mieleeni eräs runo, joka on luotu 80-luvulla alkaneen markkinatalouden riemukulun kunniaksi, mutta sopii kuin nyrkki silmään myös turhan valittajille:
Älä itke ruma lapsi,
huomenna ostetaan uusi pää.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Avatar
Thelea
Martin Beck
Viestit: 846
Liittynyt: Ke Marras 23, 2011 1:22 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thelea »

On Anoi Kaa kirjoitti:Yllä oleva kommentti naurattaa, hyvin hokattu Damfin! Siis toinen kiittää toista, juuri sellaista joka syyllistyy jatkuvasti toimintaan, mitä itse pitää "ei-niin-fiksujen" ihmisten toimintana.

Sekin naurattaa, kun joku haukkuu toista "ei-niin-fiksuksi" tms ja sitten itku silmässä nalkuttaa samaan hengenvetoon jostain lillukanvarsista. Tästä tulikin mieleeni eräs runo, joka on luotu 80-luvulla alkaneen markkinatalouden riemukulun kunniaksi, mutta sopii kuin nyrkki silmään myös turhan valittajille:
Älä itke ruma lapsi,
huomenna ostetaan uusi pää.
Nice try, puhuin sinusta ja ajatusmaailmasi jakavista :mrgreen:

Miten osaatkin osoittaa niin hyvin että kommenttini osui ja upposi? :lol:
"Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end." - Maxine (kertoi isänsä sanoneen näin), Amyn lailla.
rentona
Armas Tammelin
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2017 11:34 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja rentona »

Ei helvetti noita JukkaSiintosia, TotuudenPuolesta ja Ärkkeleitä. Miten ihminen voi olla noin typerä? Ei ihme, ettei ole saatu suoritettua oppivelvollisuutta loppuun kun älykkyysosamäärä jää jopa alle 70;n joka on kehitysvammaisen raja.

Löysin muuten netistä JukkaSiintosen fasen profiilikuvan;

Kuva
Vastaa Viestiin