Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Raid

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Raid »

John Doe kirjoitti:Murharyhmäläisiä on neljä, mutta vain kolmen esittely/haastattelu löytyy etusivulta, MIKSI NÄIN?? 8)
Koska se oli unohtunut ;-) siellä on ja lepää ...
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3646
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Miksei (edes) ylläpito noudata sääntöjä? Etenkin §18 on täysin kuollut pykälä, ylläpito toimii mielipidepoliisina bannaamalla puhtaasti vasikoinnin perusteella.
Toisaalta selkeisiin sääntörikkomuksiin ei puututa. Jos ei sääntöjen noudattamista haluta/ehditä/pystytä valvomaan, niin eikö olisi selkeämpää poistaa turhat pykälät säännöistä jolloin pelisäännöt olisivat selvät uusillekin kirjoittajille.
Vaikkapa tuollaiset:
§1 Lautamiestekstiä saa kirjoittaa vain lautamiesosiossa.
§2 Chattaily on kielletty
§3 Tuplanikkeily on kielletty ilman ylläpidon lupaa.
§4 Bannit jaetaan pelkästään vasikointien perusteella

Kunhan vain sitten vasikointiin suhtauduttaisiin samoin riippumatta vasikoiasta ja vasikoitavasta. Nykyään kun säännöt eivät ole samat kaikille.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Katniss
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2013 7:19 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Totta, Rescuer! Säännöt ei todellakaan tunnu olevan samat kaikille. Ja vaikka ylläpidolle laittaa viestiä ja pyytää siihen vastausta, niin ei sitä vastausta koskaan tule. Ja täällähän Siru aina huutelee, että "minä painoin nappia, hahaa, olette bannissa!!" Mutta nytkin joku ilmoitti ilmoittaneensa Sirusta, mutta - ooh, miten iso yllätys kaikille - ei mitään merkitystä. Se saa mellastaa ja pilata joka ikisen ketjun, johon puuttuu. Toiset kun on eri mieltä sen kanssa, niin johan heti ollaan bannissa. Sirun iloisesti ilmoittaessa, että "Minä vasikoin!"

Minä edelleenkin, vaikka jotkut varmaan kohta kyllästyvät kuuntelemaan, haluaisin tänne samanlaiset säännöt kuin on Websleuthissa. Siellä on kiva lukea ja olla, asiat etenee aina jollain lailla, ketään ei haukuta, täällä on ihan karsea meininki oikeasti siihen verrattuna!

Minua alkaa kyllästyttää ihan todella tämä meininki. Täällä käsitellään kyllä mielenkiintoisia asioita, mutta modet pilaa tämän koko paikan. Eivät puutu, kun pitäisi. Puuttuvat silloin, kun ei tarvitsisi. Lukematta yhtään viestiä taaksepäin, katsomatta, kuka sen härdellin aiheutti. Kuka tahansa voi vasikoida koska tahansa, mutta kaikkien vasikoinneilla ei ole mitään merkitystä - vain joidenkin on. Se ihme sisäpiiri täällä vituttaa, ainakin minua, enkä ole täällä kauaa ehtinyt edes olla. Enkä taida pitkään viihtyäkään enää. Viihtyisin, jos säännöt olisi kaikille samat.
Katniss
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2013 7:19 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Jaa no mutta tämähän se vasta alkoikin kiinnostaa:

§3 Tuplanikkeily on kielletty ilman ylläpidon lupaa.

Eli ylläpidon luvalla tuokin on sallittua? No eipä yllätä... heti voisin heittää muutamat nikit, joille tuo on suotu...
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Viime aikoina on kyllä moni nimekäs ja ansioitunut kirjoittaja vähentänyt kirjoitteluaan, itsekin olen nyt siirtynyt taka-alalle. Moni on vihjannut sen johtuvan tyhjänkirjoittajista ja jotkut ovat suoraan viitanneet jarmo jänikseen. Minua ei niinkään jarmon tekstit häiritse vaan muu murha.infon paskasakki kuten irmuska ja atlanta.

Tänne on alkanut ilmestymään tyhjänjauhajia, joilla ei ole mitään asiaa ketjuun ja joiden sisällöttömiä ja turhia viestejä alkaa olla ketju täynnä. Katnisskin on tästä hyvä esimerkki, ylipitkiä viestejä, jotka eivät usein sisällä sanaakaan asiaa vaan sotkevat ketjuja.

Jotain näille tyhjänjauhajille pitäisi tehdä, jos ylläpito haluaa, että asiakirjoittajat pysyvät täällä tai palaavat tänne ja ennen kuin ne karkottavat loputkin asiakirjoittajat.
Viimeksi muokannut Siru83, Pe Marras 22, 2013 4:02 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katniss
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2013 7:19 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Oliko tuo minun edellinenkin 4 rivin viesti liikaa sinun aivojen käsiteltäväksi, Siru?
Katniss
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2013 7:19 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Ei kun nythän mä vasta tajusinkin, näinhän niitä tuhansia viestejä tehdäänkin tänne! Kun täällä on joku rivirajoitus, sen yli ei passaa näköjään mennä??
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

No niin katsokaa nyt. Ei tähän voi kirjoittaa yhtä viestiä ilman, että tulee joku näistä murha.infon roskasakista heti kirjoittamaan jotain chattia perään. Samanlaista tuolla rikosketjuissa. Tehkää noille jotain, ennen kuin karkottavat loputkin asialliset kirjoittajat. Jarmo jänis on monen inhokki mutta pahimpien joukossa ovat myös irmuska, mielikki ja Atlanta. Pelkkää tyhjänjauhamista, joiden sekaan hukkuu asialliset viestit. Katnissin ylipitkät viestit, joissa ei useinmiten sanaakaan asiaa, myös sotkevat ketjuja. Palstan pitäisi siistiytyä.
Katniss
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2013 7:19 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Minusta olisi kyllä fiksumpaa viestiä muokkaamalla lisäillä näitä kommentteja, mutta älkää huoliko, mä olen nopia oppimaan uusia juttuloita :mrgreen: Vähän hölmöltä tämä kyllä tuntuu, mutta kun pitää viestit pitää lyhyinä Sirua varten, niin nyt pitääkin taas vissiin lopettaa. Jatketaan taas seuraavassa...

Ei kun vittu tuo vasta älytöntä onkin tuo pätkiminen. Jos Sirulla on joku keskittymishäiriö tai muu häiriö aivoissa, niin senkö takia minun pitää miettiä täällä, montako riviä per viesti voi kirjoittaa? Sitten jos pätkii ja jatkaa uudessa, niin joku on huutamassa, että "koitatko sä vaan saada itelles mahollisimman paljon viestejä?? Mikset sä jatka siihen edelliseen, senkin ääliö?!"

Hmmm... Ehkä joku noiden välimuoto olis sitten hyvä? Tai en tiedä, no koitan jatkossa ainakin niitä "ylipitkiä" viestejä välttää, olen aiemminkin saanut niistä Sirulta huomautuksia, ehkä sillä vaan ei sitten keskittymiskyky riitä lukemaan enempää kuin 10 riviä kerralla?? Mikä on ihmeellistä, kun sivutolkulla täällä kuitenkin lukee päivittäin. Eli onko niin, että rivejä voi olla sivulla vaikka 200, kunhan ne on jaoteltu jotenkin vaikka 5 ryhmiin? Että 5 riviä per viesti olisi sopiva? Vai mitä Siru itse sanoo, onkohan siinäkin pari liikaa? No jos sovitaan sitten, ettei pitempiä kuin 3 rivin viestejä kirjoteta. Mutta muista se kanssa itse, nyt sun pitääkin jatkossa tiivistää sitä uhrien syyllistämistä jotenkin kompaktimpaan kokoon.
Katniss
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2013 7:19 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Ai Siru "asiakirjoittajat"? Ihanko sä itsesikin niihin lasket?? Ei saatana salli mun ainakin vielä vähän nauraa, vaikka rivirajoitus varmaan kohta taas paukkaakin päälle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Katniss
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2013 7:19 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Katniss »

Ai jaa, ei paukannutkaan! Kyllä minusta täällä monia vähän hölmöjäkin sääntöjä on, mutta nämä kaikki Sirun omakehittelemät säädökset on ihan oma lukunsa! Eihän nyt vittu tällaista "keskustelupalstaa" voi olla olemassakaan! Missä ylläpito on ihan hiljaa, jos niiltä jotain yv:llä kysyy. Ja sitten joku kahjo saa mellastaa täällä ihan miten tahtoo, eikä kukaan puutu millään lailla. Vaikka kuulema joku vasikoikin, no nythän se saa vaan uutta bensaa liekkeihinsä, "ei ne mulle mitään tee eikä haluakaan tehdä!"

Ja näköjään ei. On kyllä säälittävää "palstanhoitoa" tämä. Eikä se edelleenkään Sirun vika ole, kuten olen aiemminkin sanonut. Vaan sen saatanan saamattoman ylläpidon. Jos nyt veikata saa, niin tämä koko foorumi kohta näivettyy täysin eikä se ole kenenkään muun vika kuin teidän moderaattoreiden, vai kehtaatteko te sillä nimellä edes missään esiintyä, edes tällä teidän omalla foorumilla? Jos kehtaatte, niin katsokaa peiliin. Te olette moderaattorikunnan irvikuvaa koko sakki.

Oho, tuli taas rivejä Sirulle liikaa. No, ihan vitun sama. Se tiiraa ne kaikki suurennuslasilla kuitenkin, on niitä 2 tai 28.
BlackFriday
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:52 pm
Paikkakunta: Kotham City

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja BlackFriday »

Lääkityksen pettäessä siru kyllä kiihtyy ihan sirpamaisiin ulottuvuuksiin jos ei vielä pidemmällekin. Pilalle menee ketju kuin ketju sen jankkaamisen takia, ja kaiken muun paskan. Siinä on vaan se pieni ero, että sirpa on vähän väliä huilaamassa ylläpidon avustamana, mutta siru joutuu toipumaan ihan ilman apua jos on toipuakseen ollenkaan. Ja sillä välin ketjuihin tulee monta sivua pelkkää paskaa, jankkaamista ja riitelyä...
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
kip
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 10:10 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kip »

Miksi Siru jankkaa tässä(kin) ketjussa? Koska tää on ihan hänelle osoitettu, eiköhän hän ole joskus normaalimpina aikoina hakeutunut modeksi/ylläpitoon ja häröilee sieltä käsin. Ei tuu banneja hänelle, ennenku joku muu päättää että tää loppuu. Palstan taso, kun avaa "katso aktiiviset viestiketjut", on niin törkeetä paskaa ettei ole tosikaan. Ja pahenee vain, itse en asiaa ainakaan parempaan päin vie. :wink:
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Kysytään nyt sitten ihan suoraan; onko Siru kytköksissä ylläpitoon? Jos ei, niin miksi Sirun kohdalla jatkuvat sääntörikkomukset hyväksytään kun taas monen muun käyttäjän kohdalla sääntörikkomuksiksi luetaan jopa sellaisia tekstejä joista normirivikäyttäjä ei keksi millään keinolla mikä rikkoi sääntöjä?
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Koska Siru ilmoitti jäävänsä pois keskusteluista ja nyt kuitenkin on tänne kommentoinut, niin uskallan veikata, että modeilla olisi tällä kertaa ollut takataskussa laittaa Sirulle varoitus. Tästä syystä ei sitten uskaltaa kommentoida enää kuin lautamies osioon.
En tiedä, onko täällä ikinä mitään varoituksia jaettu, mutta niin kuuluisi olla.
Sirun kommentit ovat olleet tosi kinthaalla siinä, että meneekö jo jopa rikoksen yllyttämiseksi, josta mielestäni pitäisi iskeä suoraan vähintäänkin pitkäaikainen banni. Mutta tossa nikissä on jotain, joka ei ole normi suhde ylläpitoon.
Asiakirjoittaja omasta mielestään. Paskat! Amen.
Vastaa Viestiin