Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Loistava uudistus tämä mobiiliversio, hienoa! Yhtä pikkujuttua jäin tosin kaipaamaan mobiiliversiosta vai enkö sitten ole vielä vain tajunnut miten se on mahdollista toteuttaa kännyllä.

Kun nyt kuitenkin olen suhteellisen väriorientoitunut enkä todellakaan välitä läheskään kaikkien alueiden juttuja lukea, niin enpä ole nyt löytänyt mobiilista kohtaa millä kaikki kyseisen alueen uudet viestit voisi merkitä luetuiksi yhdellä iskulla.

Toisaalta taas ne alueet joita luen niin niissäkin kyseinen mahdollisuus olisi varsin oiva sillä harvemmin tulee selattua ihan kaikkia otsikoita niistä ja ne itseä kiinnostavat luettuaan olisi kätevä saada loput merkittyä luetuiksi jolloin on helpompi seurata onko alueelle tullut jotain uutta joka kenties kiinnostaa.

Ymmärrän mikäli sitä ei ole mahdollista toteuttaa, ihan kuten ymmärrän senkin että ne punaiset alueet voi vain ignoorata kännyllä selatessa mutta sittenkin.

Lisäksi totean vielä, että olisihan sekin kiva jos otsikon alla olevaa kohtaa uusi viesti klikkaamalla päätyisi suoraan siihen uusimpaan viestiin, nythän siitä päätyy kyseisen sivun ekaan viestiin. Ja jos oikein hifistellä tahtoisi niin aina hienompi olisi kun päätyisi siihen ekaan viestiin jota ei ole vielä lukenut otsikon alta.

Nämä nyt tosin jo ehkä ylitoiveiden puolella mutta silti. Ihanan jouhevasti mobiili muuten pyörii kännyssä, kiitos siitä!
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3647
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

irmuska kirjoitti:Lisäksi totean vielä, että olisihan sekin kiva jos otsikon alla olevaa kohtaa uusi viesti klikkaamalla päätyisi suoraan siihen uusimpaan viestiin, nythän siitä päätyy kyseisen sivun ekaan viestiin. Ja jos oikein hifistellä tahtoisi niin aina hienompi olisi kun päätyisi siihen ekaan viestiin jota ei ole vielä lukenut otsikon alta.
Mulla ainakin näkyy siinä otsikon vieressä sellainen sininen palkki missä lukee "uusi viesti". Siitä kun painaa pääsee suoraan ensimmäiseen lukemattomaan viestiin.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Avatar
Kilomies
System Administrator
Viestit: 370
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 11:36 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kilomies »

Rescuer kirjoitti:
irmuska kirjoitti:Lisäksi totean vielä, että olisihan sekin kiva jos otsikon alla olevaa kohtaa uusi viesti klikkaamalla päätyisi suoraan siihen uusimpaan viestiin, nythän siitä päätyy kyseisen sivun ekaan viestiin. Ja jos oikein hifistellä tahtoisi niin aina hienompi olisi kun päätyisi siihen ekaan viestiin jota ei ole vielä lukenut otsikon alta.
Mulla ainakin näkyy siinä otsikon vieressä sellainen sininen palkki missä lukee "uusi viesti". Siitä kun painaa pääsee suoraan ensimmäiseen lukemattomaan viestiin.
Jep. Se sininen palkki tulee vissiin vain kun on kirjautunut?
(Ei tulis mieleenkään kirjautua tänne mobiililaitteella, joten paha sanoa :D )

Muutoin siitä nuolesta tosiaan menee ketjun ekalle sivulle.. Eikä viimeiseen viestiin.
Siinä alempana on linkki vikalle sivulle.
Pitää pyytää tuohon mobiilityyliin päivitystä, tuo on selkeä puute.

T. Kilomies
Let's change the game mode, and we can disco dominate.

https://www.youtube.com/watch?v=CCLGUQ5LN-4
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Hmmm... Täähän on muuten oikeastaan aika hyvä juttu, mulla hyppää ekaan ketjun lukemattomaan viestiin! Siis kun oon kirjautuneena minfoon. Jota en siis tietenkään mobiilisti tekis...

Muoks. Kaikki alueet pystyy muuten merkitseen kerralla luetuksi etusivulta, samaa toivoisin alueittain jos mahdollista...
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1268
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Kilomies kirjoitti:
Rescuer kirjoitti:
irmuska kirjoitti:Lisäksi totean vielä, että olisihan sekin kiva jos otsikon alla olevaa kohtaa uusi viesti klikkaamalla päätyisi suoraan siihen uusimpaan viestiin, nythän siitä päätyy kyseisen sivun ekaan viestiin. Ja jos oikein hifistellä tahtoisi niin aina hienompi olisi kun päätyisi siihen ekaan viestiin jota ei ole vielä lukenut otsikon alta.
Mulla ainakin näkyy siinä otsikon vieressä sellainen sininen palkki missä lukee "uusi viesti". Siitä kun painaa pääsee suoraan ensimmäiseen lukemattomaan viestiin.
Jep. Se sininen palkki tulee vissiin vain kun on kirjautunut?
(Ei tulis mieleenkään kirjautua tänne mobiililaitteella, joten paha sanoa :D )
Mistäs se sovellus tietäisi mikä viesti on viimeinen, jonka olet lukenut, jos ei kirjaudu? ;) Samaten, jos luet kirjautumattomana viestejä, ja myöhemmin kirjaudut, heittää tuo nappi sut siihen viestiin jonka olet viimeksi kirjautuneena lukenut. Sama nappi on tietokoneversiossa otsikon edessä, mikäli ketjuun on jotain uutta edellisen lukukerran jälkeen tullut.

Mä käytän foorumeilla surffaillessani uudet viestit -sivua. Siellä näkyy kootusti kaikki aiheet joihin joku edellisen vierailuni jälkeen kirjoittanut, ei siis tarvitse erikseen availla eri osioita. Tämä toimii sekä tietokoneella että mobiiliversiossa.
Avatar
Kilomies
System Administrator
Viestit: 370
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 11:36 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kilomies »

emmi kirjoitti:Mobiiliversiosta tuli mieleen, olisiko murha.info mahdollista saada tapatalkiin? :) https://tapatalk.com/
Tapatalkkiakin testattiin, mutta se todettiin hiukan hankalaksi hallita ja toiminnallisuuksissa oli kaikenlaista.

Nyt valitty ratkaisu on helppo hallita, eikä edellytä käyttäjiltä asennuksia tai muita toimenpiteitä.

Tuossa yllä mainittiin uudet viestit,
Alla linkit niihin ja aktiivisiin ketjuihin, mitkä voi laittaa mobiililaitteeseen valmiiksi kirjanmerkeiksi.

http://www.murha.info/phpbb2/search.php ... d=newposts

http://www.murha.info/phpbb2/search.php ... ive_topics

T. Kilo
Let's change the game mode, and we can disco dominate.

https://www.youtube.com/watch?v=CCLGUQ5LN-4
Dr Rieux
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: La Joulu 06, 2014 3:40 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dr Rieux »

Minfon mobiiliversio olisi poikaa :)

(kommentoin siihen tuplanikki juttuun seuraavaa: kun satun tietämään näitä ulvilan surman indeksi -tyyppejä, niin rantakoksi ei ole ikinä tuplanikkeillyt, ei millääm pulsu ulsu tai merijoki tai muulla vastaavalla nimellä, se oli joku tai jotkin annelismi-leiristä jotka näin häiriköivät asiallisia kirjoittajia, muun muassa valhallaakin, yllpito on tietysti ollut ymmällään, mutta on varmaan tähän mennessä nähnyt että ne tuplanikkeilyt on tulleet jostain muusta tahosta kuin ed maninituista, tämä vannotaan kunnian ja oman tunnon kautta.)

ps. se faviconi ois kiva :)
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Aikaisemmin olen tässä monen kuukauden ajan lukenut mun Lumiasta murha.infon palstaa ilman mitään probleemia, mutta kun nyt tuli tämä uusi mobiiliversio käyttöön, loppui Lumiasta minfon lukeminen. Sehän ei enää pelittänytkään kuten ennen. Joten kiitosta vaan keksijöille :evil:
Gods made heavy metal.
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Dr Bergmeister kirjoitti:Aikaisemmin olen tässä monen kuukauden ajan lukenut mun Lumiasta murha.infon palstaa ilman mitään probleemia, mutta kun nyt tuli tämä uusi mobiiliversio käyttöön, loppui Lumiasta minfon lukeminen. Sehän ei enää pelittänytkään kuten ennen. Joten kiitosta vaan keksijöille :evil:

Voisitko hieman ehka tarkentaa?
Mobiiliversio toimii moitteetta ainakin Windows ja Android puhelimissa.

Ja sivun alalaidassa on linkki jolla voi siirtya normaaliversioon jos kokee sen paremmaksi.

Itse ainakin olen huomannut etta puhelimella lukeminen on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa puhelimella nyt.

t. 1mode
Ne tietää, jotka tietää...
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1492
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Dr Rieux kirjoitti:Minfon mobiiliversio olisi poikaa :)


ps. se faviconi ois kiva :)

Hmm. Mobiiliversio on ollut jo jonkun aikaa ennen postaustasi ja sen faviconinhan lupasit lahettaa
[email protected]

T. YP

P.S.Muutkin saa osallistus epaviralliseen kisaan....
Ne tietää, jotka tietää...
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Dr Bergmeister kirjoitti:Aikaisemmin olen tässä monen kuukauden ajan lukenut mun Lumiasta murha.infon palstaa ilman mitään probleemia, mutta kun nyt tuli tämä uusi mobiiliversio käyttöön, loppui Lumiasta minfon lukeminen. Sehän ei enää pelittänytkään kuten ennen. Joten kiitosta vaan keksijöille :evil:
No mutta mikäs? Itse selaan myös Lumialla ja pelittää mainiosti... Senhän pystyy vaihtamaan takaisin siihen norminäkymään jos tahtoo, alareunassa on teksti "switch to full mode" niin siitä. Jos ei siis halua sitä mobiiliversiota käyttää.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1268
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mua häiritsee mobiiliversiossa se, että ainoa uudet viestit -listassa näkyvä päivämäärä on viimeisimmän viestin aika. Olisi kiva jos näkisi koska aihe on avattu, kun kaikkia otsikoita ei voi millään muistaa ulkoa.

Se nappi, jolla pääsee hyppäämään ensimmäiseen lukemattomaan viestiin on hämäävä, kun siinä lukee uusi viesti. Siitä saa helposti sen kuvan, etä siitä pääsee kirjoittamaan viestin. Se olisi selkeämpi, jos siinä lukisi lukemattomat viestit, tai uudet viestit.

Itse viestiketjuissa kirjoittajan nimi voisi olla selkeämmin jossain vasemmassa reunassa. Nyt se häviää oikeaan reunaan siniseen nappiin.

Ja onhan mobiiliversio oudon näköinen, mutta niin on kaikki muutoksen kokeneet jutut. Siihen tottuu kyllä.
Avatar
Officer Crabtree
Hetty Wainthropp
Viestit: 468
Liittynyt: Ke Syys 18, 2013 4:15 pm
Paikkakunta: Far, far away

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Officer Crabtree »

Itse lueskelen minfoa sekä Lumia 720:llä että läppärillä. Mobiiliversion julkistamisen jälkeen ei ole tehnyt suuresti mieli läppärillä enää lukea, sen verran näppärä tämä mobiili on.

Lainaustoiminto vain on hiukan hankala, sille ei voine mitään. Ja ylipäätään kirjoittaminen hankalahkoa.

Ja joidenkin kirjoittajien jutut ovat edelleen typeriä. Se ei ole muuttunut...

Ai niin, piti olla kysymys ylläpidolle:

Saanko esittää kiitokseni hienon mobiiliversion julkaisemisesta?
Dixi.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

irmuska kirjoitti:
Dr Bergmeister kirjoitti:Aikaisemmin olen tässä monen kuukauden ajan lukenut mun Lumiasta murha.infon palstaa ilman mitään probleemia, mutta kun nyt tuli tämä uusi mobiiliversio käyttöön, loppui Lumiasta minfon lukeminen. Sehän ei enää pelittänytkään kuten ennen. Joten kiitosta vaan keksijöille :evil:
No mutta mikäs? Itse selaan myös Lumialla ja pelittää mainiosti... Senhän pystyy vaihtamaan takaisin siihen norminäkymään jos tahtoo, alareunassa on teksti "switch to full mode" niin siitä. Jos ei siis halua sitä mobiiliversiota käyttää.
No, sain sen nyt pelittämään, mutta eihän asia ainakaan mun kohdalla ole edes tärkeä, koska yleensä luen nettiä vain läppärillä. Pääasiassahan käytän Lumiaa vain WhatsApp viestien kirjoittamiseen ja vastaanottamiseen sekä viesteissä lähetettyjen valokuvien tallentamiseen.
Gods made heavy metal.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9177
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Re: Ulvilacase

Postby härkä » Sun Jan 11, 2015 1:14 am

On se vaan metkaa.

Kun tulee uusia nimimerkkejä , niin yksi jauhaa arkkikaupalla paskaa.
Toinen saattaa jopa ratkaista parilla postauksella henkirikoksen ? ( Eri ketju )

Semmostahan se on , ja semmostahan se on aina ollut.

Valkyrian postaus edellä vastaa omia ajatuksiani.
Lainasin Hejacista tänne Härän viestin, josta olen tummentanut osan tekstiä, jossa kohtaa käsittääkseni viitataan nimimerkki luxetveritaksen kirjoituksiin kyseisellä palstalla. Eikö tämä olisi jo riittävä peruste ylläpidolle palauttaa luxetveritaksen kirjoitusoikeudet murhainfoon? Olen seurannut luxetveritaksen kirjoituksia sekä murhainfossa että Hejacissa ja todennut hänet erittäin asialliseksi ja pohtivaksi kirjoittajaksi, jollaisia ainakin Ulvila-osion kirjoittajien joukossa arvostetaan.

Murhainfon Ulvila-osiossa käydään aitoa murhatutkimusta, vaikka meitä Anneli Auerin syyttömyyteen uskovia ja sen tosiasian perustelemaan pystyviä henkilöitä joidenkin nimimerkkien toimesta foliohattupäiksi, murhaajan halaajiksi, pedofiileiksi yms. haukutaankin. Ylläpidolla ei taida olla rohkeutta tuoda esiin sitä, miksi kuolemannaakalle on lätkäisty kuukauden banni, kun ette ole palanneet siihen aiheeseen. Olen edelleen sitä mieltä, että ylläpidon tulisi armahtaa naakka bannista.

Minusta pääsette eroon heti, kun totuuden liekki pääsee valaisemaan riittävän laajasti ja saadaan piste Suomen rikoshistorian pahimmanlaatuiselle oikeusmurhalle.
Vastaa Viestiin