Bodom-keskusteluista

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

kulkijatar
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 1:49 pm

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja kulkijatar »

Nätti_Jussi kirjoitti:Bodomista on olemassa faktaa todella vähän. Se on yksi syy siihen, miksi tapaus ei tule ikinä ratkeamaan. Ainakaan virallisesti. 8)

Jokaisella on omat näkemyksensä ja mielipiteensä, mutta ei keskustelu oikeastaan enää etene mihinkään. Bodom-keskustelun parhaat päivät ovat ollutta ja mennyttä. Parhaat tietäjät, jotka aidosti ja oikeasti tietävät asioista ovat jo poistuneet muualle. Loka ymmärtänee ketä/keitä tarkoitan. :wink:
Voitko jotenkin vinkata keitä ne parhaat tietäjät ovat olleet - nimimerkkejä ? Ehkä jo suljettuja saitteja joita voi kuitenkin päästä lukemaan ? Arkistoja netissä ?

Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Hessu näyttäisi tehneen hurmaavan paluun Bodom- keskusteluun.
Pasilan mies.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Nätti_Jussi kirjoitti: Bodom-keskustelun parhaat päivät ovat ollutta ja mennyttä. Parhaat tietäjät, jotka aidosti ja oikeasti tietävät asioista ovat jo poistuneet muualle.
Nätti on oikeassa. Parhaista tietäjistä jatkaa ainoastaan Wagner, kun Maza, Kekkonen/Urho ja Nova/Supernova/Ääliö ovat täällä jo lopettaneet.
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Chikatilo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 12:06 am

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Chikatilo »

Bou kirjoitti:Olen varmasti kauhian väärin ymmärtänyt. Eihän käräjäoikeus Gustua syyttömäksi julistanut.

Ei vaan katsottu näytön riittävän murhatuomioon.
Suomessa oikeus ei julista ketään syyttömäksi, vaan ainoastaan syylliseksi. Jokainen on "syytön, kunnes toisin osoitetaan".

Jos näytöllä halutaan kikkailla, se ei riittänyt myöskään tappoon, surmaan, kuolemantuottamukseen, pahoinpitelyyn, vahingontekoon, varkauteen tai näpistykseen. Kaikki nämä olivat syyttäjän käytettävissä rikosnimikkeinä. Vaan eipä ollut näyttöä.
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3643
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Chikatilo kirjoitti:
Bou kirjoitti:Olen varmasti kauhian väärin ymmärtänyt. Eihän käräjäoikeus Gustua syyttömäksi julistanut.

Ei vaan katsottu näytön riittävän murhatuomioon.
Suomessa oikeus ei julista ketään syyttömäksi, vaan ainoastaan syylliseksi. Jokainen on "syytön, kunnes toisin osoitetaan".

Jos näytöllä halutaan kikkailla, se ei riittänyt myöskään tappoon, surmaan, kuolemantuottamukseen, pahoinpitelyyn, vahingontekoon, varkauteen tai näpistykseen. Kaikki nämä olivat syyttäjän käytettävissä rikosnimikkeinä. Vaan eipä ollut näyttöä.
Jos pilkkua halutaan viilata, niin Bodomin tapauksessa eivät olleet käytettävissä. Syyteoikeus tappoon ja surmaan päättyi jo -80 ja muihin paljon aiemmin, joten ainut mistä syyttäjä pystyi syyttämään oli murha. Ihan sama vaikka näyttöä vaikkapa tappoon olisi löytynyt.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Chikatilo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 12:06 am

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Chikatilo »

Rescuer kirjoitti: Jos pilkkua halutaan viilata, niin Bodomin tapauksessa eivät olleet käytettävissä. Syyteoikeus tappoon ja surmaan päättyi jo -80 ja muihin paljon aiemmin, joten ainut mistä syyttäjä pystyi syyttämään oli murha. Ihan sama vaikka näyttöä vaikkapa tappoon olisi löytynyt.
Miksi syytettä ei sitten nostettu ajoissa? Virkavirhekö? Ai niin, näyttö puuttui jo silloin!

Uudet tutkimukset eivät de facto tuoneet mitään sellaista uutta näyttöä, joka olisi muuttanut aiempaa asetelmaa syyteharkinnan osalta. Gustafssonin kohdalla käsite "ei voida sulkea kokonaan pois" muuttui tässä joutsenlaulu-tutkimuksessa muotoon "syytä epäillä", jotta kepillä päästiin kokeilemaan jäätä käräjäoikeudessa. Huonoin tuloksin.

Virallisesti NG on nyt yhtä vähän tai paljon syytön tekoon, kuin kuka tahansa tuohon aikaan (1960) kyseiseen tekoon ikänsä ja voimiensa puolesta potentiaalia omannut. Teon jälkeen syntyneet voidaan ainakin karsia epäiltyjen ulkopuolelle 100% varmuudella. On syytä muistaa, että myös NG voidaan edelleen asettaa syytteeseen, mikäli uutta näyttöä syyllisyydestä voidaan osoittaa. Ainakin siihen asti hän on lain mukaan syytön, eikä asemaltaan edes epäilty, koska prosessia ei ole käynnissä.
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.

Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Matlock »

No niin, Bodom-keskustelu käytännössä tapettiin muutamaksi viikoksi, kun sen veturit saivat pitkähköt bannit varsin mitättömistä rikkeistä.

Älkää hyvät ihmiset painelko kantelunappeja, kun täällä on järjettömän kova bannauslinja.
Pasilan mies.

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Uta »

Ihmettelinkin kun on niin hiljaista, mutta näköjään on Bodomlaisista peräti kolme nimimerkkiä päässyt joukkokäräjille samanaikaisesti. Taisi kuitenkin kaikki saada alkunsa niistä nimim. Grootin viesteistä. Mutta säännöt on sääntöjä... selvittäisiinkö kuitenkin hengissä, jos me vielä jäljellä olevat ruvettaisiin oikein ahkerasti keskusteleman mysteerion salaisuuksista ? :)
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Terveisiä kuukauden bannista, jonka syy ei selvinnyt milloinkaan.
Onko nimimerkki Groot modero, mikä olisi selitys joukkobannille ?

Ennen aina kun Hessu52 sai bannia, sain kuukauden bannin samaan aikaan,
vaikka kerran jo olin lusimassa edellistä bannia kun tuli uusi...

Näin oli ennen, näin nytkin on ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Uta »

Wagner kirjoitti:Terveisiä kuukauden bannista, jonka syy ei selvinnyt milloinkaan.
Onko nimimerkki Groot modero, mikä olisi selitys joukkobannille ?

Ennen aina kun Hessu52 sai bannia, sain kuukauden bannin samaan aikaan,
vaikka kerran jo olin lusimassa edellistä bannia kun tuli uusi...

Näin oli ennen, näin nytkin on ?

8)
Noista modero-jutuista en kyllä tiedä mitään,
mutta kiitos terveisistä ja tervetuloa takaisin.
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

Uta
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Joulu 02, 2013 10:40 pm

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Uta »

Infoon tavallaan asiaankuulumattomana mutta siihen kuitenkin liittyvänä asiana tiedoksi :
Suomi24:n Henkirikos -sivuille oli taas kirjoiteltu vähän kaikenlaista Bodomista ja Bodomin keskustelijoista nimimerkillä Uta. Lisäsin sinne äsken muutaman pienen kommentin, mutta ne muut jutut on kyllä kirjoittanut joku muu kuin minä.

terv.Uta
En ole asiantuntija, mutta olen silti puolesta tai vastaan, tai sitten en.

mikaelk

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Joudun tuomaan Bodomia tänne, en tiedä nääs laisinkaan kuinka herkästi bodom-osiossa vasikkanappi vinkuu. Eli tästä eteenpäin; http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 45#p663320
Misri kirjoitti:Ei ole kysymys misrin haluista. Vaan siitä, että mikään ei yksikään palapelin palanen tukenut sitä, että NGllä olisi ollut se merkittävä aivoruhjetasoinen aivovamma joka olisi vienyt toimintakyvyn. Mutta tulee ihmeessä vammakeskusteluun pohditaan siellä oikein paremmalla ajalla näitä NGn vammoja.
No näkeehän sen että on. Vammakeskustelua oon lukenut kyl jonkun verran, en koe tarpeelliseksi tulla inttämään asioita sinnekin, sulla kun tuo pakkomielteesi NGn syyllisyydestä.

Kuten kirjoitin;

AT1:n päätelmä: ei voida sulkea pois merkittävän aivovamman mahdollisuutta
AT2:n päätelmä: arvioi keskivaikeaksi aivovammaksi oireiden perusteella, aivoruhjeeksi joka on = aivovamma

Muisti on siis aivan hyvin voinut mennä ja sitten vielä sokkitilat täytyy ottaa huomioon mahdollisina. Näin se on. 8)

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Misri kirjoittaa puuta heinää ja sotkee tosiasiat ja kuvitelmansa keskenään.
Xerxes on ottanut elämäntyökseen todistaa polun suuntaa ns. uhrikuvassa 6 vuoden ajan.
Vakavasti Bodom-surmiin asennoituvia keskustelijoita ei palstalla enää juuri ole.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Keskustelussa Rikospaikka ja ympäristö rikospaikan ympäristöön liittyvään maastoon kuulunut aihe ei moderoinnin mielestä kuulu aiheeseen:

varoitus annettu
Lähetetty: La Helmi 07, 2015 2:33 pm
Lähettäjä: Raid
Vastaanottaja: Wagner

Tämä on virallinen varoitus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä.
Tämä on varoitus kirjoittamastasi viestistä: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 09#p664909 .

Viestisi harhautunut alkuperaisesta aiheesta...

RAID


No, täytynee oikaista asiassa jatkossa väärää tietoa antavaa Misriä kuivakiskoisemmin.
Mainittu viesti kuului jatkona sitä edeltävään asiakeskusteluun: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 98#p664898

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Bodom-keskusteluista

Viesti Kirjoittaja Loka »

kulkijatar kirjoitti:
Nätti_Jussi kirjoitti:Bodomista on olemassa faktaa todella vähän. Se on yksi syy siihen, miksi tapaus ei tule ikinä ratkeamaan. Ainakaan virallisesti. 8)

Jokaisella on omat näkemyksensä ja mielipiteensä, mutta ei keskustelu oikeastaan enää etene mihinkään. Bodom-keskustelun parhaat päivät ovat ollutta ja mennyttä. Parhaat tietäjät, jotka aidosti ja oikeasti tietävät asioista ovat jo poistuneet muualle. Loka ymmärtänee ketä/keitä tarkoitan. :wink:
Voitko jotenkin vinkata keitä ne parhaat tietäjät ovat olleet - nimimerkkejä ? Ehkä jo suljettuja saitteja joita voi kuitenkin päästä lukemaan ? Arkistoja netissä ?
Netissä on arkistoja ja kuvapankkeja. Asiantuntijoiden kokoamia ja tietysti salasanojen takana. Ne on vaatineet vuosien työn ja se materiaali on kyllä korvaamatonta tätä mysteeriä miettiville. Kaikella todennäköisyydellä tämä tapaus on ratkaistu jo ennen Gussen uutta syyttämistä pelkästään harrastajien aivoja käyttäen.

Vanhat keskustelut on tallessa niillä kellä on.. Useilla on. Kyllä niillä ainakin saa nostalgia-arvoa aikaan ellei muuta.

Vastaa Viestiin