Bannin saaneiden palautumisketju

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Raid

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Raid »

Priita kirjoitti:Melko tuoreena tulokkaana....

No, alunperin säädetyn viikon bannin nyt voin laittaa aloittelijan mokan piikkiin, mutta yllätys yllätys banni jatkui toisella viikolla samasta syystä... Eikö mode muista, ketä on bannannut ja jos ei, olisi se syytä tarkistaa ennen kuin lagettaa tuomioita......

:roll:
No Rapatessa roiskuu. Tässä kävi valitettava virhe ylläpidolla kun kesää kohden modet vaihtuu tiheämmin. Pahotteluni ylläpidon puolesta. Itse en ole tuomioita jakamassa enkä käsittelemässä, mutta tuomioistuin oli pahoillaan sattuneesta erehdyksesta ja lupasi antaa "alennusta" seuraavasta Bannista... ;-)

RAID
Priita
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 10:41 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Priita »

nuusku-nella kirjoitti:
Priita kirjoitti:Melko tuoreena tulokkaana (tai ainakin kohtuullisen vähän kirjoittaneena - en viitsi lätistä turhia...) jäi kyllä kovasti, kovasti ihmetyttämään oma banni. Syynä oli turha chattailu ja myönnän kyllä vastanneeni yhteen viestiin (mielestäni asiattomaan jankkaukseen) pelkällä hymiöllä, joka kuitenkin ilmaisi kantani aivan täydellisesti. Ihanko todella muutama sanan sen perään olisi tehnyt viestistäni jotenkin perustellumman??!!
Kun kirjoitetaan ns asiaketjuissa niin viestin olisi aina liityttävä aiheeseen ja tuotava ketjuun uutta, hymiö sitä tuskin tekee. Omaa virhettä ei pienennä se että edellä muutkin rikkoo sääntöjä, kukin vastaa omista kirjoituksistaan vaan.
Mihin viittaatt tuolla boldatulla? Minä en ole puuttunut muiden chattailuun tai mihinkään muuhunkaan, mutta edelleen: hymiö, joka kuitenkin ilmaisi kantani aivan täydellisesti. Olisiko muutama sanan sen perään estänyt bannin?

Ja kiitos Raid, mutta tavoitteeni ei toki ole hankkia (enää) banneja, ei täällä eikä muualla. Kiitti kumminkin.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Priita kirjoitti:
nuusku-nella kirjoitti:
Priita kirjoitti:Melko tuoreena tulokkaana (tai ainakin kohtuullisen vähän kirjoittaneena - en viitsi lätistä turhia...) jäi kyllä kovasti, kovasti ihmetyttämään oma banni. Syynä oli turha chattailu ja myönnän kyllä vastanneeni yhteen viestiin (mielestäni asiattomaan jankkaukseen) pelkällä hymiöllä, joka kuitenkin ilmaisi kantani aivan täydellisesti. Ihanko todella muutama sanan sen perään olisi tehnyt viestistäni jotenkin perustellumman??!!
Kun kirjoitetaan ns asiaketjuissa niin viestin olisi aina liityttävä aiheeseen ja tuotava ketjuun uutta, hymiö sitä tuskin tekee. Omaa virhettä ei pienennä se että edellä muutkin rikkoo sääntöjä, kukin vastaa omista kirjoituksistaan vaan.
Mihin viittaatt tuolla boldatulla? Minä en ole puuttunut muiden chattailuun tai mihinkään muuhunkaan, mutta edelleen: hymiö, joka kuitenkin ilmaisi kantani aivan täydellisesti. Olisiko muutama sanan sen perään estänyt bannin?

Ja kiitos Raid, mutta tavoitteeni ei toki ole hankkia (enää) banneja, ei täällä eikä muualla. Kiitti kumminkin.
Minun on vaikea kuvitella miten hymiö ilmaisee kannan täydellisesti jos asiaketjussa kirjoitetaan asiaa, siksi oletin että siinä oli edelläkin jotain chattiä tai muuta epäoleellista. Toisaalta viittasin sillä yleisemminkin siihen että kun yksi alkaa ketjussa puhumaan ohi aiheen niin siihen tulee kohta viisi kirjoittajaa opastamaan että a) ei saa kirjoittaa off topiccia ja b) kirjoittaja on off topicissaan ihan väärässä ja sitten sitä täysin itse otsikkoon kuulumatonta vääntöä usein vaan jatketaan siten että osa vääntää ja osa huomauttelee että palatkaa aiheeseen - joka ei sekään kommenttina vie keskustelua mitenkään eteenpäin.

Eli se tummennettu ei ollut tarkoitettu vain sinulle. Vastaus siihen olisiko muutama sana muuttanut turhan chattisi muuksi on että en tiedä, ei välttämättä jos niissäkään sanoissa ei olisi ollut asiaa. Ei tämä ole mikään facebook jossa pitää hymiöllä ilmoittaa tykkäämisensä tms. Jos asiaa ei ole niin ei kuulu kirjoittaa.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Samuli »

No niin, terve. Minun varmaan kannattaisi koittaa vaihteeksi tuota pelkillä hymiöillä vastaamista, näköjään tulee kirjoitettua vähän liikaakin välillä ja ehkä toisinaan vähän kärkevään tyyliin :| Joku siitä aina mielensä näköjään pahoittaa ja sitten vasikoidaan, kun tunteita on loukattu. No, pahoitteluni. Taidan jatkossa pysytellä enemmän vain lukemislinjalla. T: viikon bannin "lievästä henkilöspekulaatiosta" kärsinyt. Haluaisin kyllä tietää, kumpaan ketjuun kirjoittelusta se tuli.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Samuli kirjoitti:Taidan jatkossa pysytellä enemmän vain lukemislinjalla. T: viikon bannin "lievästä henkilöspekulaatiosta" kärsinyt.
Moni ihan fiksukin kirjoittaja on ollut kerran, kaksi tai useamminkin bannissa, joten ei nyt kannata liioitellen siihen reagoida.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Siru83 kirjoitti:
Samuli kirjoitti:Taidan jatkossa pysytellä enemmän vain lukemislinjalla. T: viikon bannin "lievästä henkilöspekulaatiosta" kärsinyt.
Moni ihan fiksukin kirjoittaja on ollut kerran, kaksi tai useamminkin bannissa, joten ei nyt kannata liioitellen siihen reagoida.
No ei. Toistamiseen olin ja se ensimmäinen ainakin tuli ihan aiheesta.

Niin - "moni ihan fiksuKIN kirjoittaja..." jne. Piikki ymmärretty :wink:
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

No en kyllä mitenkään tarkoittanut piikitellä, sanoin vain, että fiksukin kirjoittaja voi saada bannit, ja siksi sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Siru83 kirjoitti:No en kyllä mitenkään tarkoittanut piikitellä, sanoin vain, että fiksukin kirjoittaja voi saada bannit, ja siksi sitä ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Tuo edellinen olikin vaan heitto :wink:
Kikki Hiiri
Martin Riggs
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 8:54 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Kikki Hiiri »

Raid kirjoitti: No Rapatessa roiskuu.

RAID
Laitetaankos me käyttäjät Raid nyt sit opiskelemaan rappausta viikon verran? :D
No ehkä ei, mut olis ihan jees jos hiukan tolkkua taottais modeille. En mäkään piekse kaupoan myyjää siks et ES-Jonne valittaa ettei saanu kaljaa. Miksi siis käyttäjät saa permbanneja asiallisista, joskin runsaista viesteistä muiden valitusten perusteella? Sit taas toiset saa spämmätä ketjuja sadoilla viesteillä jotka ei liity edes foorumin aiheeseen? Joskus jopa kymmeniä peräkkäisiä samassa ketjussa.(Vrt tapaus Sinivuokko, joka lieni muualla tunnettu Turisti-nimellä)
Everything in the world is either a potato or not a potato
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Aiheellisia kysymyksiä Kikki Hiirellä! Ihan kuin modet eivät lukisi paljoakaan foorumia. Tarvittaisiinko muutama aktiivisempi mode lisää?
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Terry
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 2:42 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Terry »

Nyt äkkiä ylläpito perustelemaan munn bannit,vastasin natseille kevyesti verrattuna niiden kielenkäyttöön minua kohtaan,mm liimanhaistelija,homo jne.... on mua sanottu,minä kun en vasikoi muiden viestejä ni bannit tulee näköjään vaan niille joita vasikoidaan,kertokaa nyt reilusti edes onko nää natsit täällä erityissuojeluksessa vai miks ne riehuu täällä ihmisten kimpussa 24/7,en mainitse nikkejä mut eräs pahimmista tohtori joku ni saa näköjään tehdä mitä mieli tekee,vasikoikaa joku tohtori minä en siihen alennu saatana :evil:
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1011
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Vasikan keinu on karu,siinä ei ole kuin yksi naru
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
Terry
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 2:42 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Terry »

Kaizer Sose kirjoitti:Vasikan keinu on karu,siinä ei ole kuin yksi naru
Mitä luulet vasikoiko tohtori itte porukkaa vai joku hänen kätyreistään :roll:
Radiopuhelin
Theo Kojak
Viestit: 1182
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2012 12:06 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

Terry kirjoitti:Mitä luulet vasikoiko tohtori itte porukkaa vai joku hänen kätyreistään :roll:
Et mainitse nikkejä mutta kirjoitat kuitenkin nimimerkistä jonka kaikki tunnistavat? Melko noloa. Operaattorin pitäisi antaa sinulle banni intternetsiin
Terry
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 2:42 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Terry »

Radiopuhelin kirjoitti:
Terry kirjoitti:Mitä luulet vasikoiko tohtori itte porukkaa vai joku hänen kätyreistään :roll:
Et mainitse nikkejä mutta kirjoitat kuitenkin nimimerkistä jonka kaikki tunnistavat? Melko noloa. Operaattorin pitäisi antaa sinulle banni intternetsiin
Ainoo mikä on melko noloa on se että ku jää asiassa häviölle,ni rupee vasikoimaan toisia kirjoittajia,mä käsitin että tässä ketjussa saa purkaa vitutustaan aiheettomista banneista,mä kinasin pelkästään tohtorin kanssa ja sain bannit 1+1 on yleensä kaks eikö .mulle riittää miehen oma sana vasikoiko vai ei,katotaan onko kanttia vastata.toivottavasti keritään saada tämä asia selväks,ennen ku oon vasikoinnin takia uusissa banneissa,toki erimieltä olevat pitää hiljentää,ni saa kivasti oman agendansa esille,se on sitä suomalaista keskustelu kulttuuria parhaimmillaan,mm persu kansanedustajien harrastamaa,joten ei oo ihme että mitä idolit edellä sitä kannattajat perässä,haukutaan ja vihataan kaikkia,ku argumentit loppuu,hommataan vastustajalle estot päälle,ni sit on kiva ajatella olevansa oikeessa.
Vastaa Viestiin