Bannin saaneiden palautumisketju

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Miekii kerran chattailiusta sain bannii enkä tienny moista harrastaneeni- ilmeisesti jonkinlainen ajatusvirhe itsellä käynyt ja varmaan samanmoinen muilla.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10846
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

kiusausko kirjoitti:Miekii kerran chattailiusta sain bannii enkä tienny moista harrastaneeni- ilmeisesti jonkinlainen ajatusvirhe itsellä käynyt ja varmaan samanmoinen muilla.
No, mä sain kuukauden bannin ja allekirjoitusoikeus poistui, kun mulla oli allekirjoituksena suora lainaus Raidin kirjotuksesta, että banneja jaetaan pääasiassa ilmiantojen perusteella, ja lisäksi, että olen ollut vuoden sisällä bannattuna 2kk1vko, ja kehotin lukemaan viestihistoriaani ja etsimään epäasialliset viestit=)

Kaksi viestiä ehdin (Lautamiehissä molemmat) palstalle laittamaan edellisen kuukauden bannini jälkeen, kun siis lensin taas kuukaudeksi ulos ja oon nyt sitten ollut runsaan vuoden aikana 3kk1vko bannissa. Näistä tosin 2vko Ylläpito kerran "armahti" kun tarpeeksi moni kirjoittaja puolestani heihin vetosi. En tiedä mitä olen tehnyt, että olen joutunut heidän hampaisiinsa. Jokainen näkee, ettei viesteissäni ole mitään vikaa. Toistatuhatta viestiä kirjoitin tänne kesän 2010-syksyn 2011 välillä edes tietämättä, että täällä on mitään banneja. Sain kerran jopa maininnan asiallisimpien kirjoittajien joukkoon kuulumisesta.

Sitten niitä banneja alkoi tulla, ja viime vuonna homma meni ihan naurettavaksi. Ja sitten loppui kirjoittelut tänne, kun ei kerran haluta, että kirjottelen. Harmi, että hyvä palsta on muutenkin pilattu. Ulvila-jutut menneet ihan vähä-älyiseksi mölinäksi, ja uudet kirjoittajat jankkaa jo kolme vuotta sitten käsiteltyjä asioita, kun eivät viitsi perehtyä juttuun. Melkein kaikki järjelliset kirjoittajat on sieltä kadonneet. Sopii verrata vaikka kesään 2010, jolloin myös oltiin asioista eri mieltä, mutta joku tolkku säilyi keskustelussa, eikä se ollut tommosta toisten kirjoittajien pilkkaamista, vaan oikeasti yritettiin saada selville mitä on tapahtunut ja esitettiin erilaisia teorioita. Jonkinlainen perussivistystaso oli kirjoittajilla. Semmoselle palstalle minä tulin.

2011 lopulla tuli ensin tää huuhaa-uskovaisjengi paikalle, ja nyt siellä on sitten nuo persumölisijät keskenään.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Joo en ole huomannu naakan kirjoittettelussa mitään epäasiallista tai ylimääräistä mölisemistä. Ulvilasta olen samaa mieltä, sitä ei jaksa enää edes lukea puhumattakaan että viitsisi jotain kirjoittaa.
Aika montaa uutta kirjoittajaa vaivaa jaksamattomuus lukea ensin mitä muut ovat todenneet- halutaan vaan se oma ajatus ja idea esiin piittaamatta siitä, onko sillä jotain tekemistä jo kirjoitettujen kanssa vai ei.
Ja monet kirjoittavat ihan suoraan- "en jaksa lukea, voisiko joku kertoo lyhyesti" HÖM, oliskohan idea just siinä että lukis muiden ajatukset ja sitten tekis vaikka ne huomioon ottaen vasta sen oman kirjoituksen.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

kiusausko kirjoitti: ... Aika montaa uutta kirjoittajaa vaivaa jaksamattomuus lukea ensin mitä muut ovat todenneet- halutaan vaan se oma ajatus ja idea esiin piittaamatta siitä, onko sillä jotain tekemistä jo kirjoitettujen kanssa vai ei.
Ja monet kirjoittavat ihan suoraan- "en jaksa lukea, voisiko joku kertoo lyhyesti" HÖM, oliskohan idea just siinä että lukis muiden ajatukset ja sitten tekis vaikka ne huomioon ottaen vasta sen oman kirjoituksen.
Joo, samaa mieltä siitä, että tuollainen on rasittavaa. Jonkin verran pääsisi kärryille jo edes sillä, että vaivautuisi lukemaan edes sen ketjun ensimmäisen ja viimeisimmän sivun. Mutta kun sitäkään ei aina huvita sitten tehdä. :roll:

Minä kirjoitin sinällään turhan off topic-viestin, eli syyllistyin chattiin, mutta mielestäni viikon bänni perusteltuna henkilö-spekulaatiolla oli vähän yliampuva reaktio:
Michelangela kirjoitti:Njaah. Onkos nyt sitten tämä reijoreipas se Kissa-Elisa joka luulee Kinseytä siksi joksikin Vanhemmat.com:in modeksi?
Siis tänne:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... start=2520

Mielestäni tuollaisesta nyt riittäsi sanktioksi vaikka viestin poistaminen ja varoitus. Sen sijaan tuli tosiaan saman tien viikon bänni tällä ilmoituksella: "Teille on annettu tilapäinen porttikielto tälle keskustelufoorumille Su Huhti 07, 2013 10:26 pm asti. Ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjään saadaksesi lisää tietoa. Porttikiellon syy: Henkilöspekulaatiota. Tämä porttikielto on annettu käyttäjätunnuksellesi."

Njeh, pitipä vain kipaista täällä itkemässä. :lol: Jos nyt joudun tästä jonkun silmätikuksi niin voi voi. Vastaavanlaisia ns. henkilöspekulaatioita olen nähnyt täällä ketjussa jos toisessakin, eikä ole banaania jaeltu. Eikä itselleni tulisi mieleenkään tuollaisista vasikoidakaan. Mielestäni aika kepeää kamaa, mutta mietteensä kullakin.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Avatar
reijoreipas
Jack Bauer
Viestit: 907
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2013 7:11 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

Sekoitatko minut kenties reimareippaaseen?
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Juu, sekoitin. Anteeksi! Siitähän se bänni mulle tulikin.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja CSI »

Kyöpeli: "Nimimerkki CSI on moninkertainen rikoksenuusija. Kertakaikkiaan ei mene jakeluun palstan säännöt eivätkä lautamiesosion tarkoitukset. Tällä kertaa rangaistukseksi tulee kaksi viikkoa peukaloruuvissa ja vastedes rangaistus tulee aina kaksinkertaistumaan."


Enpä tiedä toista nickiä, jolle moisia geometrisessa sarjassa kaksinkertaistuvia rangaistuksia on langetettu? Tietääkö joku muu?

Sanomattakin selvää, ettei minulle ainakaan ole missään muodossa selvää, mitä olen tehnyt moisen kaamean rangaistuksen ansaitakseni. Edes Sirpaa - jota oikeasti voisi pitää "moninkertaisena rikoksenuusijana" - ei ole uhattu moisella rangaistuksella. Sitten kun katsotaan SIrpan, sisotalon ja turumurren kirjoitusten asiasisältö - tai pikemminkin sen puute, niin hoh hoh. Ei olla samalla galaksillakaan.

Olen ainakin yrittänyt olla sieltä asiakirjoittajien paremmasta päästä, aina pääsääntöisesti vain asiaa kommentoiden - toki välillä pienen piikin kera, joka sallittakoon kun joutuu samaa asiaa oikomaan jonkun tahallaan perseilevän turumurren tai sisotalon toimesta kymmenenteen kertaan....

Mutta jos kerran ns. asiakirjoittaminen on niin epätervetullutta tälle palstalle, niin antaapa olla minun puolestani.

Esitin jo aikaisemmin epäilynäni, että ylläpito jakelee rangaistuksena ns. valitusten määrän perusteella. Toki yksittäisestä viestistä voi vasikoida vain kerran, mutta sittenhän tällä on näitä mielisairaita aueristeja, jotka suurin piirtein istuu sen vasikointinapin päälle jos "vaarallisen loogisesti ajatteleva" nimimerkki eksyy palstalle.

Lisäksi, jos kirjoittaa paljon - vaikka asiaakin - niin se on loistava asia näiden turumurre ym. sikailijoiden mielestä: on nääs myös paljon vasikoitavaa! Ja loppupeleissähän ei ylläpidolla ole mitään ns. linjaa moderoinnissa: sitä rangaistaan jonka nimi on jäänyt mieleen paljosta vasikoinnista - olipa syytä tahi ei.

Kiitoksia ja hyvästi ainakin tämän nickin puitteissa. Siirryn taktisesti älykkäämpään kuvioon - jos ylipäänsä mitään kirjoittelen.

PS. ns. annelistien leirin ainakin on turha valitella sitä, että heidät suljettaisiin jotenkin palstalta pois - hovin "päätöksen aattona" - joka ei siis ollut mikään päätös - minut suljettiin pois - ilmeisen hakemalla haettujen perusteiden avulla. Sen sijaan en ole nähnyt sisotalon tai turumurren paljoa lusivan oikein mistään, vaikka syytä olisi. Varsinkin sisotalo on viime aikoina heittäytynyt aika härskiksi jo tunnettujenkin tosiasioiden vääntelijäksi ja vääristelijäksi. Se tuskin keskustelua parantaa, että palstalla sallitaan kaikenlainen juhanafgrannismi.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

No huh huh. En ole seurannut noita keskusteluja nyt pitkään aikaan, mutta taidanpa uskoa sinua silti, vähintään alkaa miettiä asiaa lisää. Ei huvita kuulua mihinkään sellaiseen porukkaan, jossa tuomarointi on sattuman varaista ja kovakouraista. Jos ylläpito ei seuraa keskusteluita, vaan jakelee pitkiä banneja pelkkien ilmiantojen perusteella, niin voi p...
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
annaanna

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja annaanna »

... että ensin päivitellään miten on ihmisiä jotka eivät viitsi lukea mitä on kirjoitettu, sen jälkeen uskotaan varsinaisen panettelijan viestintää :D .

Nimimerkki CSI on jatkanut viestittelyä kyllä ihan entiseen malliin, se todettakoon tähän väliin. Samoin todettakoon tämän Sirpa -nikin järjestelmällisen kiusaajan laittaneen muun muassa tämän viestin Sirpalle:
Kirjoittaja CSI » 09 Huhti 2013, 16:08
Sirpa kirjoitti:Yksi satiainen kiikissä. Kiitos vastauksesta. Onko muita vielä?


Tsekkaa sinne napas alle pöheikköön, siellä niitä varmaan on?
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Okei, annaanna, kiitos oikaisusta. Myönnän olevani toisinaan naivi, ja uskovani luotettaviksi ja asiallisiksi mieltämieni kirjoittajien sanomisiin ilman tarkempaa tarkastelua. Kyllähän siinä välillä erehtyy. Mutta aika harva täälläkään malttaa olla provosoitumatta, jos verrataan satiaiseen yms:
Sirpa kirjoitti:Sopii laittaa tähän - taktiikkasi ei minuun pure. Tekninen näyttö tähän nyt, tai totean sinut satiaisista pahimmaksi; valehtelijaksi ja epäoikeudenmukaisuuden saatanalliseksi palvelijaksi, ja seuraavaksi ryhdyn tekemään päänupiisi psykoanalyysia. Tai mietittävä ainakin enkeliarmeijan kanssa suusi pesemistä saippualla.Samaan totuusvaatimukseen pitää nyt yhtyä niin pro- kuin antipuolikin, ellei joku nyt halua juhlia yhdessä vääryyden kanssa. Käsi pystyyn - kuka haluaa?Minä tiedän, että juttusi on täyttä valhetta.
Tässä ketjussa olisi ihan hyvä tilaisuus tarkastella sitä, että voimmeko luottaa palstan moderoinnin oikeudenmukaisuuteen. Harva meistä kai ihan synnitön on? :P Jos sekä padalla että kattilalla on molemmilla se musta kylki, niin eikö molempien mustiin kylkiin kuuluisi kiinnittää huomiota ihan yhtä tasapuolisesti, toista suosimatta? Vaan pohdiskelen.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Miten mä saan tietää, miksi sain bannit? Vaikka senhän mä jo tiedän, että joku (tiedän nikinkin) vasikoi. Mutta lentääkö täältä sillä perusteella, että jotain ei vaan miellytä?
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja CSI »

annaanna kirjoitti: Nimimerkki CSI on jatkanut viestittelyä kyllä ihan entiseen malliin, se todettakoon tähän väliin.
En ole.
annaanna kirjoitti: Samoin todettakoon tämän Sirpa -nikin järjestelmällisen kiusaajan laittaneen muun muassa tämän viestin Sirpalle:
Kirjoittaja CSI » 09 Huhti 2013, 16:08
Sirpa kirjoitti:Yksi satiainen kiikissä. Kiitos vastauksesta. Onko muita vielä?
Tsekkaa sinne napas alle pöheikköön, siellä niitä varmaan on?


Lautamiestekstiä. Huumorintajuton pösilö. Sirpahan on yksi tämän paikan pahimpia terrorisoijia. Jos ylläpidolla olisi järkeä, niin teloitus Sirpalle. Tai ainakin moksautus täysin vapaaksi riistaksi.

Ennenkuin asiasta enempää jeesustellaan, niin kannattaa ensin vähän perehtyä siihen nimimerkki Sirpan ulosantiin ja jokelteluun palstalla. Kyseessä ei todellakaan ole täydet valot päällä ajava kirjoittaja!
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Priita
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 16, 2012 10:41 am

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Priita »

Melko tuoreena tulokkaana (tai ainakin kohtuullisen vähän kirjoittaneena - en viitsi lätistä turhia...) jäi kyllä kovasti, kovasti ihmetyttämään oma banni. Syynä oli turha chattailu ja myönnän kyllä vastanneeni yhteen viestiin (mielestäni asiattomaan jankkaukseen) pelkällä hymiöllä, joka kuitenkin ilmaisi kantani aivan täydellisesti. Ihanko todella muutama sanan sen perään olisi tehnyt viestistäni jotenkin perustellumman??!!

No, alunperin säädetyn viikon bannin nyt voin laittaa aloittelijan mokan piikkiin, mutta yllätys yllätys banni jatkui toisella viikolla samasta syystä... Eikö mode muista, ketä on bannannut ja jos ei, olisi se syytä tarkistaa ennen kuin lagettaa tuomioita.

Otin jopa ylläpitoon yhteyttä sähköpostitse ihan vaan pahanmielen purkauksena (asiallisesti!), mutta eipä siihen vastattu.

:roll:
Kikki Hiiri
Martin Riggs
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 8:54 pm

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja Kikki Hiiri »

Pakko sanoa että moni banni vaikuttaa vain ja ainoastaan kiusaamiselta. Ja nimenomaan ylläpidon taholta. On täällä banskua napsunut silläkin perusteella et yks kommentoi noista bannien kellonajoista, että ku usein ne ilmestyy siihen aikaan ku YP on kebulan kautta tullu vissiin kapakasta ja vituttanut ku ei herunut pillua tms(kiinnostuksen kohteen mukaan) ja sit laskuhumalassa heittelee muutaman bannin huvikseen. No emt, mut... Sikäli ku muiden foorumien ylläpitoa tunnen ni ei kovin kaukaa haettu ajatus.
Everything in the world is either a potato or not a potato
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Bannin saaneiden palautumisketju

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Priita kirjoitti:Melko tuoreena tulokkaana (tai ainakin kohtuullisen vähän kirjoittaneena - en viitsi lätistä turhia...) jäi kyllä kovasti, kovasti ihmetyttämään oma banni. Syynä oli turha chattailu ja myönnän kyllä vastanneeni yhteen viestiin (mielestäni asiattomaan jankkaukseen) pelkällä hymiöllä, joka kuitenkin ilmaisi kantani aivan täydellisesti. Ihanko todella muutama sanan sen perään olisi tehnyt viestistäni jotenkin perustellumman??!!
Kun kirjoitetaan ns asiaketjuissa niin viestin olisi aina liityttävä aiheeseen ja tuotava ketjuun uutta, hymiö sitä tuskin tekee. Omaa virhettä ei pienennä se että edellä muutkin rikkoo sääntöjä, kukin vastaa omista kirjoituksistaan vaan.
Vastaa Viestiin