Jarmo Janis

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Ihan niinku täälläki naiset yrittäisivät ottaa Jarmon hampaisiinsa. Antakaa miehelle rauha.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

hannu hanhi kirjoitti:Ihan niinku täälläki naiset yrittäisivät ottaa Jarmon hampaisiinsa.
Ai millä tavalla?
krais
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: To Helmi 02, 2012 12:55 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja krais »

Jarmo kirjoittaa tarmokkaasti eri asioista. Joskus hänen teoriansa kaipaisivat uudelleen lukemista ennen lähetä-napin painamista, mutta eipä tuo pahemmin haittaa. Jarmon eduksi täytyy sanoa, että jos joku kyseenalaistaa hänen kirjoituksensa, Jarmo ei hyökkää aggressiivisesti takaisin, kuten jotkut, vaan on valmis punnitsemaan muitakin näkökulmia.

Oikeastaan ainoa asia, mikä oikeasti ärsyttää, on Jarmon tapa toistuvasti lopettaa virke sanaan että. Hävettää vähän marmattaa näinkin pienestä asiasta. Minulle oikeakielisyys ei ole itsetarkoitus ja teen itsekin paljon pilkku- ja muita virheitä, mutta virkettä ei voi lopettaa noin. Huh, tulipa sanottua, muttei tosiaankaan millään pahalla, Jarmo!
Qui sit de canibus?
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Mua ärsyttää ja harmittaa lähes eniten se, että liian hatarin ja stereotyyppisin perusteluin suljetaan versioita pois, ja liian sokeasti (lähinnä uskontoa muistuttavalla tavalla) pidetään kiinni omasta versiosta. Hyviä esimerkkejä sokeasti omasta versiostaan kiinnipitämisestä löytyy Bodom ja Ulvila ketjuista. No okei, mäkin olen aika tiukka pitämään kiinni joissakin asioissa omasta versiostani, mutta näytön edessä olen valmis joustamaan jota näköjään kaikki ei tee. Ei se sinänsä täällä foorumilla niin kauhea paikka ole, muta kun asenne on näköjään enenevässä määrin levinnyt niidenkin keskuuteen jotka hommia töikseen hoitaa. Tässä muutaman kymmenen viime vuoden aikana "jokunenkin" henkilö on käynyt koppihoidossa koska tekijä on saanut tutkijat uskomaan stereotyyppiseen tekijän malliin ( esim. "Zorro murha").
Mä sen ymmärrän että ihmisiä harmittaa poliisin töppäilyt, mutta mua harmittaa myöskin se toisinaan esiintyvä, lähes ideologisen vihan asteen saava, "poliisi ja oikeuslaitos kusettaa aina" asenne.
Ei ihmisiä saa tuomita tosta vaan miten sattuu, mutta umpipimeän jutun eri versioitakaan ei saisi jättää tutkimatta pelkästään siksi, että siihen versioon liittyy asioita ja ihmisiä, joiden normaalisti ei oleteta kuuluvan (törkeän) väkivaltarikoksen kuvioon.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Et rsytä minuakaan Jarmo.janis!On sinun kirjoituksissa asiaa.Todella ikävää kun olet joutunut kiusatuksi.Mutta olet selvinnyt,hyvä niin!Voimia sinulle.
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Koska myös asialliseen sävyyn kirjoittamani viestit kirvoittavat kommentteja "satusetä, säheltäjä, pikkulapsi ja sotkija" vielä senkin jälkeen kun siitä ekan kerran kommentoin on lienee selvää, ettei ajatuksiani ymmärretä tavalla, joka antaa minlle mahdollisuuden jatkaa tämän palstan kirjoittajana. En sano kuinka pitkä tauko mulle näihin kirjoitushommiin nyt tulee. Sen verran harmistuin siitä kun joillekin jo pelkkä eri tavalla ajatteleminen tai heidän ajatuksiaan vastaan oleminen riittää säheltäjäksi ja sotkijaksi syyttämiseen että ainakaan toistaiseksi minulla ei ole edellytyksiä jatkaa kirjoittamista ja tuskin tällä iällä enää edes uutta ajatustyyliä, kirjoitustyylistä puhumattakaan, enää oppii.

Ehkä vielä joskus kirjoitan tai sitten en.
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja irmuska »

^samassa veneessä ollaan, siksikin jäänyt todella vähiin kommentointi täällä nyt. Sönköttävä satutäti, jes. Sehän minä.

Mielestäni kommenttisi eri aiheiden piirissä on aina olleet hyvinkin mietittyjä ja asiallisia mutta kuten itsekin totesit; täällä ei omaa mielipidettä / näkemystä suvaita.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8261
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Jarmo, viimeiksi kun poistuit niin maltoit postauksesi jälkeen pysyä poissa peräti melkein 2 tuntia, meinaatko tehdä ihka uuden enkan tälläkertaa???
Ja mikä helvetin hinku kenelläkään on postata poistumisistaan? Viittaa pahasti narsistiseen persoonaan joka luulee olevansa maailman napa, ja kaiken, myös tämän saitin, pyörivän ympärillään. Onhan se ihan ymmärrettävää (ainakin psykiatrien mielestä), että maailmassa on näin tärkeitä ihmisiä.
Helpotan nytten sinun päätöstäsi pysyä täältä poissa. Yksinkertaista, ÄLÄ AVAA TÄTÄ SIVUSTOA.
Jarmo, pysy miehenä ja pysy päätöksessäsi, et todellakaan ole maailman napa.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Ainahan täällä on joku hampaissa, varsinkin sellainen, joka ajattelee asioita, eikä vain usko sitä, mitä meille mistäkin tapauksesta on tiedotettu. On paljon aina seikkoja, joita ei tutkinnallisista syistä paljasteta. Ja siksi pitäisi jokaisen saada luoda oma mielipiteensä.

Ja naurettavaa se, että käydään päälle ja hattuillaan, jos sattuu piste tai pilkku puuttumaan tai on oikeinkirjoitusvirhe tai kirjoitusmuoto on jotain muuta kuin toisilla. Kun takertuu tällaisiin asioihin, ei haukkujalla ole sillä hetkellä palstalle mitään annettavaa. Ei muuta hommaa kuin etsiä toisten virheitä ja hattuilla muille.
Se, onko kirjoitusvirheitä tai muuta ei pitäisi olla este ymmärtää asia, mitä toinen tarkoittaa.

Ei tämä ole mikään äidinkielen koe, vaan keskustelupalsta. Kyllä moni haukkujakin saisi tarkistaa oikeinkirjoitustaitoaan.
Jos puuttuu piste tai pilkku ja sen takia ei osaa lukea toisen ajatuksia, niin lukijassa on vika. Sitä vikaa ja tyhmyyttä tullaan sitten tänne lautamiehiin itkemään.

Jos kaikki olsi samaa mieltä, niin ei kai keskustelua silloin syntyisikään.

Jatka vain Jarmo!
Samoin irmuska!
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Kyllä täällä täytyy kritiikkiäkin kestää.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Toki täytyy kestää, jos kritiikki on asiallista. Mutta turha märinä oikeinkirjoituksesta tai siitä, että joku uskaltaa olla eri mieltä, on asiatonta.
Täällä saa olla eri mieltä. Sitä varten tämä palsta on.

Ei vain tällä palstalla vaan tuolla topikeissakin saattaa olla kymmenenkin viestiä, ja peräkkäin, missä vain jauhetaan jostain helvetin pisteestä tai sanasta. Tai siitä kuinka joku sana taipuu tai ei taivu.

Se on sivuseikka. Se, mitä kelläkin on sanottavaa, on tärkeämpää.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

jarmo.janis kirjoitti:Koska myös asialliseen sävyyn kirjoittamani viestit kirvoittavat kommentteja "satusetä, säheltäjä, pikkulapsi ja sotkija" vielä senkin jälkeen kun siitä ekan kerran kommentoin on lienee selvää, ettei ajatuksiani ymmärretä tavalla, joka antaa minlle mahdollisuuden jatkaa tämän palstan kirjoittajana. En sano kuinka pitkä tauko mulle näihin kirjoitushommiin nyt tulee. Sen verran harmistuin siitä kun joillekin jo pelkkä eri tavalla ajatteleminen tai heidän ajatuksiaan vastaan oleminen riittää säheltäjäksi ja sotkijaksi syyttämiseen että ainakaan toistaiseksi minulla ei ole edellytyksiä jatkaa kirjoittamista ja tuskin tällä iällä enää edes uutta ajatustyyliä, kirjoitustyylistä puhumattakaan, enää oppii.

Ehkä vielä joskus kirjoitan tai sitten en.
Nyt vähän munaa hommaan mies! :wink: Mustakin oli täällä yhteen aikaan peräti kaksi tämän henkistä ketjua, jonka lisäksi olin valehtelematta liki kuukauden puiduin asia lautamies-ketjussa. Ja miten kävi? Olen täällä enemmän tai vähemmän aktiivisena edelleen ja noita ketjuja ei varmaankaan muista enää muut kuin minä ja niiden luomisessa aktiivisesti toiminut Nux Vomica. Terkut Nuxille jos satuit tän lukee. :wink:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Nooruska kirjoitti:
jarmo.janis kirjoitti:Koska myös asialliseen sävyyn kirjoittamani viestit kirvoittavat kommentteja "satusetä, säheltäjä, pikkulapsi ja sotkija" vielä senkin jälkeen kun siitä ekan kerran kommentoin on lienee selvää, ettei ajatuksiani ymmärretä tavalla, joka antaa minlle mahdollisuuden jatkaa tämän palstan kirjoittajana. En sano kuinka pitkä tauko mulle näihin kirjoitushommiin nyt tulee. Sen verran harmistuin siitä kun joillekin jo pelkkä eri tavalla ajatteleminen tai heidän ajatuksiaan vastaan oleminen riittää säheltäjäksi ja sotkijaksi syyttämiseen että ainakaan toistaiseksi minulla ei ole edellytyksiä jatkaa kirjoittamista ja tuskin tällä iällä enää edes uutta ajatustyyliä, kirjoitustyylistä puhumattakaan, enää oppii.

Ehkä vielä joskus kirjoitan tai sitten en.
Nyt vähän munaa hommaan mies! :wink: Mustakin oli täällä yhteen aikaan peräti kaksi tämän henkistä ketjua, jonka lisäksi olin valehtelematta liki kuukauden puiduin asia lautamies-ketjussa. Ja miten kävi? Olen täällä enemmän tai vähemmän aktiivisena edelleen ja noita ketjuja ei varmaankaan muista enää muut kuin minä ja niiden luomisessa aktiivisesti toiminut Nux Vomica. Terkut Nuxille jos satuit tän lukee. :wink:
Mun mielen pahoittaminen ei yleensä kestä kauan ja jos ihmettelette sitä miksi minusta ei nyt vähään aikaan kuulu mitään niin kyse on siitä että.
Huomasin eräsääseen (suurta huomiota palstallakin saaneeseen) ulkomaat osion tapaukseen liittyen version, jota sen herätämistä suurista tunteista johtuen ei ilmeisesti olla uskallettu edes tutkintavastuussa olleiden toiimesta pohtia. Mä siis ihan oikeasti uskon keksineeni (tai lähinnä huomanneeni tutkimatta jääneen version) jotain mitä vielä ei olla uskallettu tuoda esiin. Lauantaikin meni melkein kokonaan englanninkielisiä internetsivuja lukien ja niden välillä vaikeankin tekstin suomentamisessa. Sen mukaan miten jaksan tehdä niin muutama päivä tässä vielä menee, vanhoista jutuista en keksi enää mitään uutta sanottavaa. Siis mä innostuin oivaltamastani asiasta niin, että varmaan tämäkin päivä menee jutun penkomiseen internetissä. Tätä uutta juttua, jonka oivalsin, en halua sössiä vaan mukana on vähän näyttöäkin siitä että asiaa on täällä mietitty.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ En mä mitään ehtinyt ihmetellä. Toinpa vaan ääneni kuuluviin, että tsemppii vaan sulle! :) Itse olen tällä palstalla ja noin muutenkin elämässä noudattanut enemmän tai vähemmän "paras antaa niille jotai puhuttavaa"-linjaa ja nii...kyl mul on ollut helkkarin hauskoja hetkiä! :D
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Jarmo Janis

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Atlanta kirjoitti:Toki täytyy kestää, jos kritiikki on asiallista.
Jos kritiikki on epäasiallista, sen voi jättää omaan arvoonsa.
Vastaa Viestiin