Doc Lecter

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Bombay kirjoitti:Hmm, Miksi ihmeessä Lecter luulee, että hänet on bannattu vai onko joku feikki asialla? :o

Itselläni on kyl koko päivän palsta tökkinyt reilusti..
Käsittääkseni kirjoistusoikeudet voidaan poistaa, mutta se on eriasia kuin bannaus. Doc pääsee palstalle, mutta ei voi kirjoittaa. Bannissa käyttäjä ei voi kirjautua sisään ollenkaan.

Ymmärtääkseni bannista pitäisi hyvien tapojen mukaan olla ilmoitus tuomiostuin alueella, mutta nähtävästi kirjoitusoikeuksien menetyksestä ilmoitusta ei tule, tai sitten Lecter vaan luulee menettäneensä oikeutensa!?!

Itse en toistaiseksi aio osallistua mihinkään keskusteluun ennen kuin tämä tapaus Doc saa hiukan selvyyttä.
vanha ja väsynyt
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Moderaattorit kirjoitti:Awan tapauksessa kysymyksessä ovat yksityiset viestit.
Jahas, eikö yyveet kuulu kategoriaan "ne ei kuulu moderaattoreille"? Viestithän ovat yksityisiä. Olen minäkin saanut jos jonkinmoista yksäriä mutta tuskin niistä on aihetta moderaattoireille volista. Olen oletuksessa ettei ylläpito näe yksityisviestien sisältöä ellei sitä heille lähetetä erikseen?
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Loka kirjoitti:
Moderaattorit kirjoitti:Awan tapauksessa kysymyksessä ovat yksityiset viestit.
Jahas, eikö yyveet kuulu kategoriaan "ne ei kuulu moderaattoreille"? Viestithän ovat yksityisiä. Olen minäkin saanut jos jonkinmoista yksäriä mutta tuskin niistä on aihetta moderaattoireille volista. Olen oletuksessa ettei ylläpito näe yksityisviestien sisältöä ellei sitä heille lähetetä erikseen?
Samaa olen olettanut minäkin. Oikeasti, näkeekö ylläpito yksityiset viestit? Ja jos ei, niin silloin on oletettavaa että awa on lähettänyt jollekulle jonkun yv:n, josta toinen on ottanut itseensä ja kannellut modeille. :/[/i]
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Howler kirjoitti: **** Ja jos ei, niin silloin on oletettavaa että awa on lähettänyt jollekulle jonkun yv:n, josta toinen on ottanut itseensä ja kannellut modeille. :/
Joo, noinhan se on, mutta silti ihmetyttää minkä ihmeen takia ylläpito puuttuu palstan yksäreihin bannaamisella.. Yyveiden ja niiden sisältöjen ei pitäisi kuulua modeille pätkän vertaa. Huh, täähän alkaa olla melkonen hiekkalaatikko.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kaipa ne voi kuulua mikäli ne on osoitettu modeille?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Sinäpä sen sanoit!

Mutta kyllä modeille sen verran yv:t kuuluu, että jos toinen ihminen toisesta kantelee ja esim. provosointia tai muuta on huomattavissa, niin kai ylläpidon pitää ryhtyä edes jonkinlaisiin toimiin. Kai. En ole varma, enkä tiedä.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kylli kirjoitti:Kaipa ne voi kuulua mikäli ne on osoitettu modeille?
Eli modelle ei saa aukoa siinä missä muille yksärillä tai bannia tulee? Well well, pitää muistaa olla aukomatta kenellekään. Tosin en sitä ole tehnytkään.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Itsekin olen koittanut sitä välttää, välistä tietysti saattaa tulla sanottua tiukemmin, mutten pahaa tarkoita kenellekään.

Tämä nyt kyllä on koko juttu ihan outo. Mutta kommentoin enemmän, jahka tästä tapauksesta tiedetään enemmän. Eli joko silloin, kun ylläpito kertoo lisää (jos on kertoakseen) tai jos Lecter enää tulee takaisin.
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Niinkuin kaikki ovat huomanneet on sivullamme ollut perjantaista lahtien ongelmia tietokannan ym. toiminnan kanssa. Yllapidolta saamani tiedon mukaan DOC ei ole ollut eika OLE Bannattuna. Tallahetkella jarjestelmassa on vikoja joita on korjattu ja korjataan edelleen. On myos muita nimimerkkeja joilla on ollut ongelmia sivustonkanssa viimeisten paivien aikana.

Itse henkilokohtaisesti voin mainita etta DOC on hyvin tervetullut kirjottaja palstallemme. Han on henkilo joka tietaa ja tutkii asioita huomattavasti paremmin kuin moni muu. Toivonkin etta talla viestilla saadaan loppu spegulaatioille DOC vs. YLLAPITO :D :D

Uskon ja toivon etta tekniset ongelmat saadaan ratkaistuksi mahdollisimman nopeasti.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Olen ihan samaa mieltä, toisinaan (=nyt) on vaikea käsittää tätä soppaa mitä täällä hämmennetään. Edellisen viestini kirjoitin, koska keskustelua käytiin siitä, lueskelevatko modet yksityisiä viestejä. Huoh. Itse ajattelen tuosta v***uilusta, ettei sitä ole suotavaa tehdä kellekään, ei siis myöskään moderaattoreille. On v***uilua ja on v***uilua, mutta kyllä kai maalaisjärkinen ihminen jonkun rajan tietää.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Kyöpeli kirjoitti: Hyvä Urho,

Olet useasi ottanut yhteyttä ylläpitoon ja pyytänyt bannauksia eri kiistakumppaneillesi. Keskiviikkona 19.09.2007 mittasi tuli täyteen. Kirjoitit jättäväsi palstan.

Ensiksi haistatit paskat muutamille nimimerkeille. Moderaattorit poistivat nämä viestit. Sitten kerroit kuinka pystyt itsekin provoilemaan. Kirjoitit viestejä joissa kerroit moderaattorien ja ylläpitäjien olevan pedofilejä. Myös nämä viestit poistettiin. Tämän jälkeen kirjoitit ylläpidolle yksityisviestejä joissa ilmoitit että nyt riittää. Kerroit siirtyväsi toimenpiteisiin jotka vahingoittavat palstan toimintaa. Samalla ilmoitit toiveesi ja mielipiteesi palstasta ja sen tulevaisuudesta.

Tämä johti kirjoitusoikeuksiesi poistoon.

Lähtösi on menetys palstalle. Mukanasi poistuu suuri määrä tietoa ja taitoa.

Kiitämme Sinua nimimerkki Urho, panoksestasi palstalle ja toivomme kaikkea hyvää urallesi ja elämääsi,

Kyöpeli
Ylläpito, Raid ja Moderaattorit
Kyöpeli kirjoitti:Nimimerkki Awa saa rikoksen uusijana kahden viikon tuomion pykälä 9:n rikkomisesta ja nimimerkki Urhon vainoamisesta.
Kyöpeli kirjoitti:Nimimerkki Awa ei ole oppinut. Hän lähtee rikoksen uusijana rundiin neljäksi viikoksi pykälien 6 & 7 rikkomisesta.
Moderaattorit kirjoitti:Awan tapauksessa kysymyksessä ovat yksityiset viestit.
Ylläpito on pyytänyt ilmoittamaan loukkaavista yksityisviesteistä. Muuralassa niistä sai bannia

Ketä awa nyt on vainonut (retorinen). Ei heitä tosin kovin montaa ilmeistä ole avoimien viestien perusteella.

Onko palstan tietokantaongelma samalla myös tietoturvaongelma? Ts. pitäisikö esim. varautua muuttamaan kontaktisähköpostinsa tai salasanansa jonkin ajan kuluessa?

Onko syytä muuttaa selaimen turvaehtoja murha.info:n palvelimen osalta?

Onko varmempaa pysyä poissa sivustolta jonkin aikaa?
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

No ei Awa ainakaan mulle ole mitään lähetellyt. Eli todennäköisesti ylläpidolle.

Minä en ainakaan kantele yksityisviesteistä. Ne kuluu tosiaankin kahdenvälisiin, eikä kolmas niitä edes tajua. Jos ylläpito lukee YV:tä ilman omistajan lupaa, se syyllistyy selvään rikkomukseen, vähintäänkin eettiseen rikokseen.

Tuleeko teille muille critical-erroria välillä, kun yritätte palstalle. Liekö sattuma, että kun poistin viiruksen, niin alkoi phpbb-critical errorit, joita ei ole ollut aikaisemmin. Tänään on taas tökkinyt nopeudessa, niin kuin muillakin ilmeisesti. Olisko Doc vetänyt väärän johtopäätöksen, koska noita ongelmia on ollut. Toisaalta tuntui ylläpito hermostuneen myös tuohon "itsemoderointiin".
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

teemu kirjoitti: Onko palstan tietokantaongelma samalla myös tietoturvaongelma? Ts. pitäisikö esim. varautua muuttamaan kontaktisähköpostinsa tai salasanansa jonkin ajan kuluessa?

Onko syytä muuttaa selaimen turvaehtoja murha.info:n palvelimen osalta?

Onko varmempaa pysyä poissa sivustolta jonkin aikaa?
Tietoturvan kanssa ei ole ongelmia. Palvelin on hyvin suojattu.

RAID
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

teemu kirjoitti:
Onko palstan tietokantaongelma samalla myös tietoturvaongelma? Ts. pitäisikö esim. varautua muuttamaan kontaktisähköpostinsa tai salasanansa jonkin ajan kuluessa?

Onko syytä muuttaa selaimen turvaehtoja murha.info:n palvelimen osalta?

Onko varmempaa pysyä poissa sivustolta jonkin aikaa?
mä mietin tätä ihan samaa, koska tässä viime päivinä on eräs nimeltä mainitsematon nimimerkki todella omistautunut piikittelemään ihmisiä heidän kertomistaan asioista ja minua henkilökohtaisesti alkaa tympäistä se, että tulen tänne viettämään aikaa ja rentoutumaan ja sitten kuitenkin saa osakseen vittuilua ja näsäviisastelua. muistaakseni palstan säännöissä oli kohta, joka nimenomaan kieltää kirjoittajien oikean henkilöllisyyden arvuuttelun ym. Olen yhtä huolissani tästä mahdollisesta tietoturvaongelmasta kuin teemukin, koska en todellakaan halua joutua kenenkään häiriköinnin kohteeksi, siksi että foorumissa on aukko. Ja OT:na, jos kerron että ajan Audilla ja linkitän siihen sivun perään, jossa on Audin kuva ei se tarkoita sitä, että ajaisin sillä nimenomaisella Audilla!!!!!Prkl....
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

konsta kirjoitti:Minä en ainakaan kantele yksityisviesteistä. Ne kuluu tosiaankin kahdenvälisiin, eikä kolmas niitä edes tajua. Jos ylläpito lukee YV:tä ilman omistajan lupaa, se syyllistyy selvään rikkomukseen, vähintäänkin eettiseen rikokseen.
Yllapidolla ei ole paasya yksityisviesteihin.

RAID
Vastaa Viestiin