Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

hannu hanhi kirjoitti: Mutta Sirun paheksuminen ei oikeuta pedofilian ymmärtämistä.
Tossa ollaan sen asian pointissa. Sana ymmärtää kun voidaan käsittää monin tavoin; "ymmärtää" siten, että miksi kaikkea vain sattuu ja miksi tai sitten "ymmärtää" tarkoittaen samaa kuin hyväksyä (teot/halut).

Siru usein hyökkää tätä ensin mainittua keskustelutapaa vastaan. Että hekin ovat pedofiilien suojelijoita ja puolustajia ja jopa samaa porukkaa.

No, jopa tuo sana hyväksyä voidaan sekin tulkita hieman samoin kuin sana ymmärtää. Voidaan hyväksyä ikävän asian olemassaolo ja selitykset sille. No, sitten taas sana selittää voidaan tulkita jälleen hieman samaan tapaan...

Eli, kun joku sanoo, miten on ihan luonnollista, että aikuisenkin miehen katse hakeutuu nuoren naisen (jonka ikää ei varsinkaan tiedä tai sen arviointi pikaisella vilkaisulla, ilman muita vihjeitä, on lähes mahdotonta) ulkomuotoon, koska mies ja nainen, eli uros ja naaras, on luotu jatkamaan ihmissukua. Ja koska ihmiselle, poiketen muista nisäkkäistä, ulkomuodon visuaalinen tarkastelu on se ensimmäinen tapa arvioida tulevaa lapsiensa mahdollista isää tai äitiä, niin katse saattaa hakeutua "ties minne". Niin tällaisen näkemyksen esittäjän Siru lynkkaa pedofiilina välittömästi. Vaikka varsinkin näkemyksen esittäjä ei mitenkään väitä, että sitten seuraava askel olisi oikein tehtynä, noilla perusteilla alkaa tehdä jotakin sopimatonta, varsinkin kun vastakkaisen osapuolen ikä tai muu vajavainen kehitys paljastuu seuraavassa hetkessä.

Toki sekaan melkoisella varmuudella hivuttautuu ihan oikeita puolustelijoita aikanaan, mutta ei ole oikein tuomita kaikkia.

Tyttöjen ja nuorten naisten ahdistelu ja vakavampikin hyväksikäyttö on hyvin yleistä ja sen jäljet näkyvät kaikkialla ongelmakäyttäytymisenä monin muodoin, joten Siru on hyvin, hyvin oikealla asialla, mutta kiihkoilemalla jatkuvasti liikaa hän luo kuvaa asiasta "sekopäiden yksinhuutona" tai jonakin sellaisena.

Eli antaa pahoille sedille mahdollisuuden kuitata kaiken vääristelynä ja turhana paisutteluna, jota itse asia ja agenda ei ole.
annaanna

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Hannu hanhella taitaa olla ylipääsemätön ongelma tämän asian kanssa. Hän mielestäni alittaa tasonsa aina näistä asioista keskusteluun osallistuessaan. Aivan samoin on laita Siru83 kommentoinnin kanssa. Noilla kahdella on nähdäkseni yhteneväisiä taipumuksia. Argumentointityylissä. Tässä aihepiirissä.
Mutta Sirun paheksuminen ei oikeuta pedofilian ymmärtämistä.
- minä ymmärsin paremmin pedofiliaa ilmiönä kun luin Mariackan viestin asiasta.
^Lause jää sisällöllisesti minulle hämäräksi (kun se kaiken lisäksi on hannun tekstiä). Edes muodossa "mutta Sirun paheksuminen ei oikeuta pedofilian hyväksymistä" lauseessa ei paljon järkeä olisi. Kun ei täällä kukaan ole pedofiilisiä tekoja hyväksymässä. Lähinnä ollaan paheksuttu kaikkien tasapuolisesti pedofiileiksi nimittelyä.
Asia hahmotetaan tällöin huolestuttavan rationaalisesti ja emotionaalinen ulottuvuus on huolestuttavan heikosti mukana.
- näin voi joskus käydä. Joskus miehinen dominassi jyrää, joskus naisten seksuaalisuuden kontrollointitarve on ylitsevuotavaista, joskus emotionaalisille aspekteille eli tunteista puhumisille ei tilaa anneta. Jos oletamme Siru83:n tuonne ylle postaamaan 14-vuotiaan viestin olevan aito, niin siinä tyttö kertoo monen luokkakaverinsa jo menettäneen neitsyytensä. Ja kehuskelevan asialla. Tuskin ovat raiskauksen uhriksi joutuneita. Sukupuolinen kokemattomuus on siis ohitettu. 14-vuotiaana vai 16-vuotiaana. Miten pitäisi toimia, lähiaikoina yhdessä tapauksessa toimittiin suurin piirtein näin. Viisitoistavuotiaat saavat luvan lopettaa asialla kehuskelun, emootionsa ovat vääriä, tyttö on uhri. Kokemuksensa on ollut kammottava, iljettävä. Vasta vuoden päästä asiat ovat toisin. Kehuskelkoon silloisilla kokemuksillaan. Rationaalisesti ajatellen tärkeintä maailmassa oli selvittää tekijän ikä ja henkilöllisyys. Raivota nuoren pojan vanhemmille, haukkua poika raiskariksi. Seikkaperäisesti yritettiin selvittää mitä on tapahtunut ja onko tyttö raskaana. Tehtiin testi. Saatiin tyttö myöntämään, ainakin puheitten mukaan, tulleensa raiskatuksi. Asiaa ei kuitenkaan viety tutkittavaksi, vaan se jätetiin huhun asteella kyliä kiertämään. Kaikki alaikäisen parhaaksi.


"Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä tai 7 §:n 1 momentin 1 kohdassa tarkoitettuna törkeänä lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei pidetä tekoa, joka ei loukkaa kohteen seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja jonka osapuolten iässä sekä henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapsen_sek ... 4ytt%C3%B6
_____________________________________________________________________________________


Lukijanan kanssa olen samaa mieltä Siru83:n käytöstapojen puuttellisuudesta, siis netiketti -näkökulmasta tarkasteltuna (pöyristyttävää ja täysin perusteetonta sanailua muun muassa Mariackan suuntaan, eipä minuakaan lauseitteni perusteella alaikäisistä kiinnostuneeksi saa ilman suurta pahantahtoisuutta). En itseäni koe puhtaaksi pulmuseksi netiketin suhteen. Bannit kertovat karua kieltään. Vastenmielisiksi (ja ärsyttäväksi) koen nikin takana olevan henkilön mielenterveyteen, päihdeongelmaan tai esiintulleeseen menneisyyteen kohdistetut halpahintaiset heitot. Huumori ja kiusottelu ovat asia erikseen.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

En tietoisesti pyri minkäänlaiseen tasoon kommentoinnissani, minkä vuoksi minun on hyvin vaikea arvioida, milloin alitan tai ylitän tasoni. Aika paljon kirjoitan tunteen ja intuition vallassa. Ne voivat mennä metsään, sitä en missään tapauksessa halua kiistää. Tässä pedofiliaan liittyvässä keskustelussa kuitenkin kyse on minulle hyvin selkeästä asetelmasta.

Olen hyvin yksioikoinen näissä asioissa. Kun kyse on rikoksesta, niin kyse todellakin on rikoksesta. Silloin on turha hakea tapahtuneelle selitystä mistään muualta kuin siitä, että täysi-ikäinen ihminen on vastuussa tekemisistään, alaikäinen on sen sijaan uhri. Dominanssilla on turha selitellä mitään, oli se sitten miehen tai naisen dominanssia.

Oman kokemukseni perusteella minun on myös täysin mahdoton käsittää näitä ihmeellisiä selityksiä. Jos joku käyttäisi hyväksi omia lapsiani, hyväksikäyttäjän on parempi ainakaan minulle olla selittelemättä omaa ainutlaatuista seksuaalista vetovoimaansa tai kykyä lapsia viehättävään dominanssiin. Lisäksi olin joitakin vuosia sitten kolmekymppinen mies. Nuoret naiset ovat toki usein kauniita, mutta en kyllä alle parikymppistä osannut katsoa silloinkaan seksiobjektina, puhumattakaan alle 16-vuotiaasta.

Olen silloin tällöin törmännyt 15-vuotiaisiin tai nuorempiin tyttöihin, jotka ovat pyytäneet ostamaan viinaa tai tupakkaa. Sen perusteella tajuan asetelman, joka johtaa hyväksikäyttöön. Voin myös kuvitella, että pedofiilit tietävät tasan tarkkaan, missä kannattaa pyöriä. Joka tapauksessa minun järjenjuoksullani tällaiset tytöt ovat uhreja. Viinalla päätään turruttava 15-vuotias tai nuorempi on jo oman elämänsä uhri, tuota traumaa ei ole enää mitään syytä syventää eikä sen syventämistä voi selittää muulla kuin empatian täydellisellä puuttumisella.

Olen hyvin pahoillani, jos yksioikoinen järjenjuoksuni loukkaa jotakin. Mielestäni rikollista kohtaan ei kuitenkaan tarvi varsinkaan pedofiliatapauksissa tuntea mitään sääliä eikä ymmärrystä. Olen myös ehdottomasti sitä mieltä, että jokaisen aikuisen velvollisuus on suojella lapsia ja varhaisteinejä asioilta, joiden traumaattisia seurauksia he eivät aina ymmärrä. Tietysti vanhemmilla on ensisijainen vastuu. Mutta jokaisen aikuisen ihmisen on myös tajuttava, että alaikäiseen sekaantuminen on vakava ja vastenmielinen rikos, vaikka alaikäinen olisikin tehnyt jonkinlaisen aloitteen.

Mutta pedofiiliksi leimaamista voi toki käyttää noitavainojen kaltaisen asetelman luomiseen. Siksi en ala täällä osoittamaan sormella ketään. Kyllä minusta on ihan tarpeeksi, että Siru leimaa tällä palstalla ihmisiä, joita minä olen kirjoitusten perusteella oppinut arvostamaan ja pitämään fiksuina. En myöskään ymmärrä sitä logiikkaa, jonka perusteella jokainen katolinen pappi tai lestadiolainen on hyväksikäyttäjä mätien omenien paljastuttua. Tiedän myös tapauksia, joissa erotilanteessa lasten äiti yhtäkkiä keksii entisen miehensä olevan pedofiili, se on raakaa ja julmaa sodankäyntiä lapset kilpenä. Silläkin voi pahimmillaan tuhota toisen ihmisen elämän, että hänet leimataan aiheetta pedofiiliksi.

Tässä oli tyhjentävästi oma käsitykseni asiasta. En aio lähteä tämän enempää aiheesta jankkaamaan, en myöskään aio kikkailla yhtään käsitteillä. Myönnän toki, että asia on moniulotteinen, mutta samaan aikaan se on kuitenkin niin päivänselvä. Toivottavasti jokainen pedofiili tuntee piston sydämessään, se riittää minulle.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Kyllä täällä on tarkoitus myös pohtia rikosten laatua, rangaistavuutta, syitä ja seurauksia, vaikka olisi kuinka selvä tapahtuneeksi rikos, tekijä ja uhri!

Muutenkin kuin että paljonko linnaa on tarpeeksi.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

INES 7 kirjoitti:Kyllä täällä on tarkoitus myös pohtia rikosten laatua, rangaistavuutta, syitä ja seurauksia, vaikka olisi kuinka selvä tapahtuneeksi rikos, tekijä ja uhri!

Muutenkin kuin että paljonko linnaa on tarpeeksi.
No jos luet tekstini tarkemmin, huomaat minun pohtineeni, tosin vain omasta näkökulmastani. Ennen kaikkea kirjoitan isän näkökulmasta. Toissijaisesti kirjoitan neljääkymppiä lähestyvän miehen näkökulmasta. Kuten jutustelustani voi päätellä, en menisi sänkyyn 16-vuotiaan kanssa, vaikka se on ihan täysin laillista. Kokisin itseni hyväksikäyttäjäksi, vaikka juridisesti sitä en olisikaan. Mielummin kohdistan mielenkiintoni vaikka 30 molemmin puolin oleviin naisiin (edellyttäen, että vaimo antaa kenkää ja että oma viehätysvoima riittää). No, se siitä vannomisesta, etten jankkaa.
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja aniko »

hannu hanhi kirjoitti:Olen saanut itse lunta tupaan, kun yli 12-vuotiaan hyväksikäyttäjää olen kutsunut pedofiiliksi. Jotakin hämärää on ihmisessä, joka tällaisessa asiassa alkaa pelata terminologialla. Asia hahmotetaan tällöin huolestuttavan rationaalisesti ja emotionaalinen ulottuvuus on huolestuttavan heikosti mukana.
Olen eri mieltä. Jotta keskustelu olisi mielekästä, on käytettävä oikeita käsitteitä. Analogisesti, jos suunnittelematonta kännissä tehtyä henkirikosta kutsutaan tapoksi, eikä murhaksi, niin puuttuuko silloin "tappo"-nimikkeen käyttäjältä emotionaalinen ulottuvuus tapahtuneeseen? Vai onko vain mielekkäämpää käyttää oikeaa termiä? (Tällä vertauksella en viittaa siihen, että efebofilia olisi vähemmän rangaistavaa kuin pedofilia.) Rationaalisuus ja emotionaalisuus eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia asioita, molempia tarvitaan, jotta asioista päästään selville.

Ymmärrän että sana pedofiili voi tuntua välittömässä vastenmielisyydessään kuvaavammalta, ja yksinkertaisesti koska sana efebofiili/hebefiili ei ole ihmisille tuttu, voi jäädä sellainen tunne, että asiaa yritetään ikäänkuin pelata piiloon termiä vaihtamalla. Mutta käyttämällähän se efebofilia tulee tutuksi terminä, ja loppujen lopuksi asia tulee selvemmäksi, kun käytetään tarkkoja ilmaisuja.
annaanna

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja annaanna »

hannu hanhi kirjoitti;
En tietoisesti pyri minkäänlaiseen tasoon kommentoinnissani, minkä vuoksi minun on hyvin vaikea arvioida, milloin alitan tai ylitän tasoni. Aika paljon kirjoitan tunteen ja intuition vallassa. Ne voivat mennä metsään, sitä en missään tapauksessa halua kiistää. Tässä pedofiliaan liittyvässä keskustelussa kuitenkin kyse on minulle hyvin selkeästä asetelmasta.
- turhaa vaatimattomuutta! On Sulta (tiedostamatta) tasokastakin tullut vaikka olet tavallista (tietoisesti) tuottaa yrittänyt :wink: .
Olen hyvin yksioikoinen näissä asioissa. Kun kyse on rikoksesta, niin kyse todellakin on rikoksesta. Silloin on turha hakea tapahtuneelle selitystä mistään muualta kuin siitä, että täysi-ikäinen ihminen on vastuussa tekemisistään, alaikäinen on sen sijaan uhri. Dominanssilla on turha selitellä mitään, oli se sitten miehen tai naisen dominanssia.
- onko minulta jäänyt jokin keskustelu seuraamatta, josta olet tuohtunut. Eihän ennen tutkintaa ja oikeudenkäyntiprosessia edes tiedetä rikoksen toteutumisesta. Itse olen seurannut muutamaa keskustelua, joissa tämän hetkiset oikeuden päätökset ovat päätyneet mm. hylkäämään alaikäisten raiskausepäilyt. Epäiltynä on ollut täysi-ikäisiä, asianomistajina alle 16-vuotiaita. Yksi tyttö oli aktiivisesti hakenut ilmoituksilla seuraa itselleen, uutisoinnin mukaan oma isänsä oli sitä mieltä, että tyttärensä vaikuttaa ikäistään vanhemmalta. Haluan ajatella ettei tuo isä pakota tytärtään uhrin rooliin kuten edellä kertomassani tapauksessa kävi. En halua että mainitsemani pojan kohtalo koituu kenenkään muun kohtaloksi. Toisaalta oikeutta itselleen hakenut, poliisin virkamerkillään luokseen houkutellut nuori tyttö sai vasta hovioikeudesta hakemaansa oikeutta. Käräjäoikeus tekijän vapautti. Loppuun asti on katsottava myös nyt tapetilla olevat salsakoulun opettajiin kohdistetut epäilyt.
Oman kokemukseni perusteella minun on myös täysin mahdoton käsittää näitä ihmeellisiä selityksiä. Jos joku käyttäisi hyväksi omia lapsiani, hyväksikäyttäjän on parempi ainakaan minulle olla selittelemättä omaa ainutlaatuista seksuaalista vetovoimaansa tai kykyä lapsia viehättävään dominanssiin. Lisäksi olin joitakin vuosia sitten kolmekymppinen mies. Nuoret naiset ovat toki usein kauniita, mutta en kyllä alle parikymppistä osannut katsoa silloinkaan seksiobjektina, puhumattakaan alle 16-vuotiaasta.
- en tiedä kokemuksistasi enkä siitä, mihin ihmeellisiin selityksiin olet törmännyt (kieltäydyn ajattelemasta lapsiasi hyväksikäytön kohteina). Johonkin minulle tuntemattomaan asiaan tuossa viittaat. Lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön ei mitään hyväksyttävissä olevaa selitystä tietenkään löydy. Siru oli postannut jonkun lähdetiedottoman tekstin, jossa kerrottiin lapsista kiinnostuneiden keskenään asioita parhainpäin keskenään selvittelevän. Uskon heidän niin tekevänkin. Enkä ole törmännyt täällä sellaisia selityksiä esittävään nikkiin. Onko sellainen julkaistu (yv:tä kiitos).
Olen silloin tällöin törmännyt 15-vuotiaisiin tai nuorempiin tyttöihin, jotka ovat pyytäneet ostamaan viinaa tai tupakkaa. Sen perusteella tajuan asetelman, joka johtaa hyväksikäyttöön. Voin myös kuvitella, että pedofiilit tietävät tasan tarkkaan, missä kannattaa pyöriä. Joka tapauksessa minun järjenjuoksullani tällaiset tytöt ovat uhreja. Viinalla päätään turruttava 15-vuotias tai nuorempi on jo oman elämänsä uhri, tuota traumaa ei ole enää mitään syytä syventää eikä sen syventämistä voi selittää muulla kuin empatian täydellisellä puuttumisella.
- Aniko on niin oikeassa tuossa viestissään yllä käsitteiden käytöstä. Viestiäsi on vaikea tulkita. Trauma ja pedofiili. Luultavasti olemme täysin samaa mieltä siitä, ettei viisitoistavuotiaat ja tupakka-alkoholi kuulu yhteen. Itseasiassa olemme kaikki lainsäädäntömme kautta sitä mieltä. Sama koskee laissa säädettyjä täysi-ikäisten ja alaikäisten seksuaalisia suhteita, eivät kuulu yhteen. Uhriksi voi toki nimittää keitä uhreiksi haluaa nimittää. Samalla tulee asettaneeksi ja asemoineeksi itsensä tietyyn asemaan kyseiseen ihmiseen. Oletan Sinun isänä ajatelleen sitä mahdollisuutta, että oma jälkikasvusi mahdollisesti (teoreettisesti ottaen) päättäisi tutustua alkoholiin ja tupakkaan jo ennen täysi-ikäisyyttä. Sen päivän jälkeen heihin/häneen pitäisi suhtautua oman elämänsä uhrina (?).
Olen hyvin pahoillani, jos yksioikoinen järjenjuoksuni loukkaa jotakin. Mielestäni rikollista kohtaan ei kuitenkaan tarvi varsinkaan pedofiliatapauksissa tuntea mitään sääliä eikä ymmärrystä. Olen myös ehdottomasti sitä mieltä, että jokaisen aikuisen velvollisuus on suojella lapsia ja varhaisteinejä asioilta, joiden traumaattisia seurauksia he eivät aina ymmärrä. Tietysti vanhemmilla on ensisijainen vastuu. Mutta jokaisen aikuisen ihmisen on myös tajuttava, että alaikäiseen sekaantuminen on vakava ja vastenmielinen rikos, vaikka alaikäinen olisikin tehnyt jonkinlaisen aloitteen.

Mutta pedofiiliksi leimaamista voi toki käyttää noitavainojen kaltaisen asetelman luomiseen. Siksi en ala täällä osoittamaan sormella ketään. Kyllä minusta on ihan tarpeeksi, että Siru leimaa tällä palstalla ihmisiä, joita minä olen kirjoitusten perusteella oppinut arvostamaan ja pitämään fiksuina. En myöskään ymmärrä sitä logiikkaa, jonka perusteella jokainen katolinen pappi tai lestadiolainen on hyväksikäyttäjä mätien omenien paljastuttua. Tiedän myös tapauksia, joissa erotilanteessa lasten äiti yhtäkkiä keksii entisen miehensä olevan pedofiili, se on raakaa ja julmaa sodankäyntiä lapset kilpenä. Silläkin voi pahimmillaan tuhota toisen ihmisen elämän, että hänet leimataan aiheetta pedofiiliksi.
- minusta on hienoa, että mm. erilaisin aivojen toimintaan perehtynein menetelmin on pyritty selvittämään ja tutkimaan pedofiilisiä ajatuksia omaavien ja pedofiilisiin tekoihin syyllistyneiden päänuppeja. On julkaistu jo joitakin tietoja poikkeavasta aivorakenteestaan. Tämä voisi selittää pedofiilian jatkuvuuden käytöksessä. Tällainen lähestyminen ei ole sääliä vaan mielestäni asiallista yritystä ymmärtää suuntautumisen mekanismia. Mikäli tulee toteennäytetyksi jonkin kuorikerroksen poikkeuksellinen ja havaittavissa oleva poikkeama pedofiileillä, niin eikö silloin mahdollisuuksien rajoissa olisi säälintunne ihmispoloja kohtaan. Teot tuomiten.

.[/quote]
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Minua ärsyttää Sirussa se, ettei hän pyri minkäänlaiseen puolueettomuuteen ja asioiden objektiiviseen tutkiskeluun. Hän toistaa vaan sitä omaa mielipidettään viesti toisen perään, sivuuttaa tosiasiat jos ne ei tue hänen näkemystään ja lopuksi vielä haukkuu ne jotka on eri mieltä kuin hän.

Esimerkki:
Oikeus totesi että mies oli aiemmin tuomittu väärin perustein koska silloin ei ollut tiedossa vielä, että uhri, 16-vuotias tyttö:

-oli itse aloiteellinen
-esiintyi netissä vanhempana kuin oli
-hänellä oli seksikokemuksia entuudestaan
-alkoi häiriköimään miestä, joka ei halunnut enää tavata kuultuaan tytön iästä

Kyllä, mies teki virheen, kun ei kysynyt tytön ikää ennen seksiä. Mutta sen jälkeen hän toimi täysin vastuullisesti ja katkaisi välit tyttöön, kun kuuli iästä. Mielestäni on helvetin puolueellista tehdä tuosta miehestä 100%-pedofiili, joka hyväksykäytti viatonta tyttöä.

Pedofiileille multa ei heru pienintäkään ymmärrystä, siis oikeille pedofiileille. Niiden tuomiot on Suomessa aivan liian lyhyitä. Eikä ymmärrystä heru sellaisillekaan, jotka käyttää epävarmojen teinityttöjen heikkoja kohtia hyväkseen. Olen silti järjenkäytön kannattaja. Esimerkiksi tuossa yllä olevassa tapauksessa käytettiin järkeä, kun todettiin ettei tuo mies nyt vankilaan ansaitse joutua. Siru83 taas näki miehen täydellisenä pedofiilina, "lapsenkasvoisten jahtaajana" ja syytti kaikkia eri mieltä olevia ties miksi.

Jokin aikaa sitten oli lehdissä juttua, että Britanniassa 40-v mamma hyväksikäytti lapsensa luokkavereita. Jos pojat kävi rikkomassa sen naisen ex-miehen autosta ikkunat tjsp, niin nainen antoi pojille seksiä palkaksi. Olen itsekin ollut 14-vuotias teinipoika ja takuulla olisin suostunut vastaavaan diiliin, jos olisi ollut hyvännäköinen nainen. Tuossa Britannian tapauksessa toki nainen tiesi poikien iät ja tietoisesti sekaantui alaikäiseen. En todellakaan pidä tuota naista hyvänä ihmisenä, mutta minulle jäi uutisesta kuva ettei tuo järjestely ollut poikien mielestä mikään ongelma, vaan he pitivät siitä. Sehän noiden "sirujen" ongelma kanssa on, että ne yrittää kontrolloida sitä miten nuoret ajattelee. Voin kertoa että valtaosa länsimaisista teinipojista katselee ainakin joskus pornoa jossa esiintyy aikuisia naisia. Seksuaalinen halu itseään vanhempia ihmisiä kohtaan on ihan normaalia. Myös teinitytöt voivat pitää aikuisista miehistä, vaikkei Siru heille sitä oikeutta antaisikaan. Toki tuo Britannian nainen tulee tuomita, koska hän rikkoi tietoisesti lakia ja ei tuollainen toiminta kyllä tervettä ole.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Tällaisena nopeana pohdintana sanoisin, että pedofilian tapaisiin juttuihin syyllistyviä on aika montaa tyyliä. Hieman kuten Lukijana edellä kuvailikin.

On siis niitä täysin mielisairaita, jotka oikeasti uskovat 0-12-vuotiaiden haluavan seksiä kuten aikuisetkin ja jopa enemmän.

Sitten ne, jotka uskovat tästä vanhempien kaikkien teinien haluavan seksiä juurikin erityisesti vanhojen "setämiesten" kanssa.

Edellisistä poiketen, ne jotka tulkitsevat väärin "viestejä" nuorisolta.

On myös nämä, jotka menevät ns. halpaan luullessaan alaikäistä aikuiseksi (usein kännissä) ja osasta heistä tilaisuus tekee varkaan, vaikka tajuaisikin kesken tutustumisen.

Noiden(kin) kaikkien lyöminen samaan nippuun on jotenkin typerää ja turhaa.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Harvoin ärsyttää ihan hirveästi mikään, mutta tänään ärsyttää hiukkasen:

a) lapselliset luuserit, jotka itkeskelevät kuin pikkulapset hiekkalaatikolla banneja ihmisille, jotka eivät ole heidän kanssaan samaa mieltä jostain asiasta, ja
b) ammattitaidoton ylläpito, joka ei viitsi/osaa/jaksa/kykene tarkastamaan, onko banneissa tosiaan aihetta (ja kelle niitä pitäisi antaa), vaan tekevät noiden ruinaajien tahdon mukaisesti.

Jokainen yhdenkin viestin vasikoinut on lapsellinen. Tämän pitäisi olla aikuisten palsta, koska käsiteltävät aiheetkin ovat lapsilta kiellettyjä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Relax, Naakka. Voihan olla, että jollain oli mahdollisesti ikävä sinua bannisi aikana. Itse en kyllä tunnusta. Odotellaan parempaa päivääsi, kyllä se siitä...
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Ilmeisesti Naakan bannien takana on jokin tapauksessa "Ulvila"? Miksi yleensä pitää niin kauheita pultteja kenenkään vetää? Vaikkakin on kyse vakavista rikoksista.

Joskus olisi hyvä tarkastella omia kiihkoamisiaan ikään kuin ulkopuolisen silmin. Koskee siis kaikkia, ei Kuolemannaakkaa mitenkään enempää tai vähempää, huom!

Sorrumme turhaan kiihkoiluun kaikki joskus ja nekin, jotka luulevat etteivät niin tee, vaan kommentoivat "kylmän asiallisesti" tekevät juuri niin puristamalla itsensä muka-uskottavammaksi kuin itse asiasisältö antaisi sinänsä olettaa.

Vasikointi-näppylä on itselle vieras, mutta ilmeisesti se tehoaa hyvin, kunhan vaan joku sitä näpittää? Ilmeisen varmasti sitä käytetään, kun vastaväittäjä loukkaantuu, kun hänen älykkyytensä kyseenalaistetaan, koska eihän hän nyt voi väärässä olla, kun sen ulkopuolisen tarkastelemana tilanne ja oikea ratkaisija olisi kuitenkin 50-50.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa kiistellä netissä asioista, kun vain sanat ovat "aseena". Niitä kukin käyttää parhaansa mukaan. Josta mieleen vielä kiitos, mielestäni parantuneena oikeinkirjoituksena. Yhä selkeämpiä lukukokemuksia on enemmän ja silloin se juttukin aukeaa. Pitäisi kai ärsyttää, kun ei siitäkään voi valittaa...
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja cicero »

"Vasikoi"-näppäin on minullekin outo ja tuskin sitä koskaan tulen käyttämäänkään. Minusta on mukava keskustella asioista eikä haittaa vaikkei joku olisikaan samaa mieltä. Pieni nokittelukin kuuluu asiaan. Mielestäni tälläkin palstalla pitää olla kuitenkin jonkunlainen moraali. Naakka muuntelee muiden keskustelijoiden sanomisia mieleisekseen. Mun kohdalla sellainen menee hieman yli hilseen. En ihmettele jos joku muu hermostuu vähän enemmänkin...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

INES 7 kirjoitti:Ilmeisesti Naakan bannien takana on jokin tapauksessa "Ulvila"? Miksi yleensä pitää niin kauheita pultteja kenenkään vetää? Vaikkakin on kyse vakavista rikoksista.

Joskus olisi hyvä tarkastella omia kiihkoamisiaan ikään kuin ulkopuolisen silmin. Koskee siis kaikkia, ei Kuolemannaakkaa mitenkään enempää tai vähempää, huom!

Sorrumme turhaan kiihkoiluun kaikki joskus ja nekin, jotka luulevat etteivät niin tee, vaan kommentoivat "kylmän asiallisesti" tekevät juuri niin puristamalla itsensä muka-uskottavammaksi kuin itse asiasisältö antaisi sinänsä olettaa.

Vasikointi-näppylä on itselle vieras, mutta ilmeisesti se tehoaa hyvin, kunhan vaan joku sitä näpittää? Ilmeisen varmasti sitä käytetään, kun vastaväittäjä loukkaantuu, kun hänen älykkyytensä kyseenalaistetaan, koska eihän hän nyt voi väärässä olla, kun sen ulkopuolisen tarkastelemana tilanne ja oikea ratkaisija olisi kuitenkin 50-50.

Ei ole yhtä oikeaa tapaa kiistellä netissä asioista, kun vain sanat ovat "aseena". Niitä kukin käyttää parhaansa mukaan. Josta mieleen vielä kiitos, mielestäni parantuneena oikeinkirjoituksena. Yhä selkeämpiä lukukokemuksia on enemmän ja silloin se juttukin aukeaa. Pitäisi kai ärsyttää, kun ei siitäkään voi valittaa...
Hienon vastineen laadin, ja kaikki hävisi kun lähetin=)

No mutta siis, yritämme lannistumatta uudelleen. Siinähän se systeemin tyhmyys juuri onkin, kun ei tule mitään tietoa, mistä banni on tullut, eikä mitään varoitusta liioin. Varmaankin olen rötökseni ja häiriköintini ulvila-osastossa tehnyt, kun en juuri muualla kirjoittelekaan.

Jos virallinen syy viikon banniin on se, että "kuittasi pitkän lainauksen lyhyesti", niin onko tästä nyt ymmärrettävä, että itse viestin sisällöllä ei ole väliä, kunhan jaarittelee tarpeeksi pitkään? Ja ko. bannin aihe tuntuu omalta kohdaltani tosi hassulta, kun olen tänne yli 2000 viestiä kirjoittanut, ja tietääkseni kuulun siihen porukkaan, joka kirjoittelee asiansa pitkästi ja mahdollisuuksien mukaan kattavasti perustellen. Aikaisemmin on valitettu lähinnä liian pitkistä viesteistä. Sitten joku vasikoi sen ainoan lyhyen kuittauksen, että täällä se naakka taas häiriköi palstaa chatillansa; bannia sille! Eikä ylläpito voi sen vertaa viestihistoriaa katsoa, että näkisi, onko banni aiheellinen ja kuka täällä yleensä chattailee ja tuottaa asiasisällöltään olemattomia viestejä.

Monien viesteistä suuri osa on suunnattu ikäänkuin jollekin yhdelle henkilölle ja useimmiten vielä käsittelee tätä henkilöä, ei suinkaan sitä aihetta mistä puhutaan. Yllä oleva veristin kommentti on oiva esimerkki "keskustelun" laadusta.

Jos rikkomukseni on se, etten osaa hyväksyä omaa järkeäni vastaan sotivia asioita, vaikka joku kuinka väittäisi, ja olen päätynyt samaan johtopäätökseen kuin korkein oikeus, niin sekö on syy viestien vasikoimiseen ja kovaan kiihtymykseen? Ulvila-keississä on asetelmat kääntyneet ihan päälaelleen, kun niistä, jotka ovat SAMAA mieltä kuin korkein oikeus, onkin nyt yhtäkkiä tullut foliohattuja ja pedofiilejä jokaisesta. Minkäänlaista objektiivista rauhallista keskustelua ei synny, koska viesteihin suhtautumisen määrittelee se, kuka ne on kirjoittanut. Pidemmän aikaa jo on ollut niin, että vaikka vaatisin Aueria hirteen, niin joku alkaisi väittää vastaan. Ihan vaan siksi, että minä kirjoitin ko. vaatimuksen. Ei enää lainkaan keskitytä itse sanomaan.

Muutenkin taso on laskenut ihan jonnekin suomi24 - tai vauvalehti-asteelle. Ihmeellistä juoruilumutua vain, ja toinen toistaan lennokkaampaa itsensä ja muiden samanmielisten kiihotusta pyhään raivoon. Kuka herkullisempia hirveyksiä vaan keksii, niin aina parempi. Mielikuvitusta kyllä riittää. Sitten jeesustellaan lasten oikeuksilla, ja leimataan jokainen asioita hiukan rauhallisemmin pohtiva vähintäänkin kylmäksi julmuriksi, ellei sitten pedofiiliksi. Tuntuu, että erityisesti tuo pedofilia on monelle sellainen asia, että kun sanan kuulee, puolet aivoista lakkaa toimimasta. Sen jälkeen ei ole enää mitään mahdollisuutta asialliseen keskusteluun tai tapahtumien spekulointiin niiden ulkopuolelta objektiivisesti ja kauhistelematta. On vain yksi vaihtoehto, ja kaikki, jotka esittävät siitä poikkeavia todisteita tai epäilyjä, ovat itsekin pedofiileja. Ja se on aika hedelmätön lähtökohta keskustelulle se.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Avatar
turumurre
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4783
Liittynyt: La Huhti 03, 2010 3:57 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja turumurre »

cicero kirjoitti:.... Mielestäni tälläkin palstalla pitää olla kuitenkin jonkunlainen moraali. Naakka muuntelee muiden keskustelijoiden sanomisia mieleisekseen. Mun kohdalla sellainen menee hieman yli hilseen. En ihmettele jos joku muu hermostuu vähän enemmänkin...


No, turrea taas 'ärsyttää' sellaiset cicerot jotka luulevat/uskovat/jopatoivovat asioiden olevan niin kuten joku 'kamu' heille tarinoi.
Mikäli nyt oikein ymmärrän, puhe on myös osittain ainakin Ulvila-etpk -tiedoista. Kuolemannaakka on eräs harvoista jonka tietoja niistä voi pitää suht luotettavana, tahallisia virheitä en ole huomannut yhtään.
Toisin se on nimimerkkien Taran ja MissHolmesin kanssa joiden lainailusanomaan, kyseisestä etpk:sta, ei voi luottaa yhtään. Ainoa 'tuon sakin kulkia' on nim. ulkosuomalainen jonka lainailut niistä ovat pitäneet suht paikkaansa (vaikkakin valikoiden :wink: ).
Viimeksi muokannut turumurre, Ma Helmi 27, 2012 4:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukittu