Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Eipä minulla tässä muuta mutta olisi kiva jos otsikoinnit olisivat
- informatiivisia
- yhtenäisiä

varsinkin osastoilla kadonneet ja kadonneet löydetyt (ja pätee kyllä noihin muihinkin alueisiin)

Esimerkki huonosta otsikoinnista Kadonneet- osastolla
- Matti Meikäläinen

Esimerkki informatiivisesta otsikoinnista kadonneet -osastolla:
- Kadonnut Matti Meikäläinen, 1.1.2012 Vantaa

Esimerkki informatiivisesta otsikoinnista Kadonneet löydetyt -osastolla:
- Kadonnut Matti Meikäläinen, 1.1.2012 Vantaa - 2.1.2011 Juupajoki (en kyllä tarkalleen tiedä maksimimerkkimäärää otsikolle, mutta edes jotain tuonnepäin)

Toki erinnäisissä tapauksissa ei heti tiedetä tarkkaan kaikkia tietoja, mutta voiko otsikointia muokata jälkeenpäin?
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.

hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2204
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

SidoMinut kirjoitti:Eipä minulla tässä muuta mutta olisi kiva jos otsikoinnit olisivat
- informatiivisia
- yhtenäisiä

varsinkin osastoilla kadonneet ja kadonneet löydetyt (ja pätee kyllä noihin muihinkin alueisiin)

Esimerkki huonosta otsikoinnista Kadonneet- osastolla
- Matti Meikäläinen

Esimerkki informatiivisesta otsikoinnista kadonneet -osastolla:
- Kadonnut Matti Meikäläinen, 1.1.2012 Vantaa

Esimerkki informatiivisesta otsikoinnista Kadonneet löydetyt -osastolla:
- Kadonnut Matti Meikäläinen, 1.1.2012 Vantaa - 2.1.2011 Juupajoki (en kyllä tarkalleen tiedä maksimimerkkimäärää otsikolle, mutta edes jotain tuonnepäin)

Toki erinnäisissä tapauksissa ei heti tiedetä tarkkaan kaikkia tietoja, mutta voiko otsikointia muokata jälkeenpäin?
Ylläpito parantelee otsikoita varsinkin isommissa uutisissa, mutta voisi ehkä parannella atkiivisemminkin.

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Damien »

Skorpioni kirjoitti:Damienille ja Anikolle kerroinkin vain oman vaatimattoman mielipiteeni en toki ole itse koskaan kokenut seksuaalista väkivaltaa mutta 9vuotta olin koulukiusattu nämä eivät ole tietenkään vertailukelpoisia asioita mutta jos saisin nyt valita ollakko kuollut vai 9vuotta koulukiusattu en kauaa miettisi,ja toki eri ihmiset selviävät eritavalla kokemistaan pahoistateoista mutta rohkenen väittää että kukaan ei parane täysin omaan ruumiiseensa kohdistuvasta rikoksesta.
Aijjaa... Itsekin olin. Junnuna. En yhdeksää vuotta mutta paranin ihan suhteellisen hyvin.
Mikä minua olisi estänyt? Jokainen on yksilö ja ajattelee sekä käsittelee asiat omalla tavallaan
mutta kuten monet kerrat jo todettu, minusta katkeruus että viha vain syövät omia voimavaroja
sekä estävät menemästä omassa elämässä eteenpäin.

Joten sorry, olit väärässä.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja aniko »

Damien kirjoitti:
Skorpioni kirjoitti:...jos saisin nyt valita ollakko kuollut vai 9vuotta koulukiusattu en kauaa miettisi,ja toki eri ihmiset selviävät eritavalla kokemistaan pahoistateoista mutta rohkenen väittää että kukaan ei parane täysin omaan ruumiiseensa kohdistuvasta rikoksesta.
Aijjaa... Itsekin olin. Junnuna. En yhdeksää vuotta mutta paranin ihan suhteellisen hyvin.
Mikä minua olisi estänyt? Jokainen on yksilö ja ajattelee sekä käsittelee asiat omalla tavallaan
mutta kuten monet kerrat jo todettu, minusta katkeruus että viha vain syövät omia voimavaroja
sekä estävät menemästä omassa elämässä eteenpäin.
Pitää paikkansa, että nykyisen kriisipsykologisen tietämyksen mukaan parantuminen täysin oikeastaan mistä tahansa kokemuksesta on mahdollista. Monia estävät juuri viha ja katkeruus, sekä se, että ei kyetä hahmottamaan, että menneisyyden tapahtumat eivät enää toistu, tai toisella tavalla sanottuna, "menneisyydessä ei tapahdu enää mitään" (jos miettii vielä vuosiakin kiusaamisen jälkeen että mitä tekisi jos siihen tilanteeseen joutuisi uudestaan, vaikka todellisuudessa samaan tilanteeseen joutuminen on mahdotonta, niin tämä viittaa siihen, että trauma on jäänyt päälle/käsittelemättä). Mutta traumaattiselle kokemukselle tyypillistä on tietyn perusturvallisuuden tunteen järkkyminen, olo siitä, että milloin tahansa voi tapahtua mitä tahansa, joten on turha yrittää tehdä yhtään mitään, koska kaiken voi menettää hetkenä minä hyvänsä. Tällaisessa tunnetilassa toipuminen ei onnistu. Ammattiavun nopea saaminen kriisin jälkeen on paranemisen kannalta olennaista.

Joku aiemmin taisi kommentoida, että ei usko terapioista olevan hyötyä, tai että niihin pääsevät vain todella hullut. Tätä mieltä voi tietysti olla, mutta faktoja näiden uskomusten taakse voi olla vaikea löytää.

Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Arlene »

TAAS kaksi ketjua samasta aiheesta (Kemijärvi). Tarkastakaa nyt perkele, onko aiheesta jo aloitettu ketju!!!

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Arlene kirjoitti:TAAS kaksi ketjua samasta aiheesta (Kemijärvi). Tarkastakaa nyt perkele, onko aiheesta jo aloitettu ketju!!!
Poistin oman ketjuni koska siihen ei ollut tullut vastauksia kuten toiseen, tosin avaamani ketju oli se ensimmäinen mutta eipä tuossa vahinkoa tullut, vaikka olen käsittänyt että pääsääntöisesti keskustelu käydään siinä ketjussa joka ensimmäisenä on avattu ja näin on ilmeisesti yp:nkin kanta koska poikkeuksetta on (mitä olen huomannut) lukittu se ketju joka on myöhemmin avattu riippumatta vastausten määrästä.
Olen Arlenen kanssa samaa mieltä siitä että voisi tarkistaa (ETUSIVULTA) onko aiheesta ketjua! Ja saammehan keskustella myös Laajasalon perhesurmista peräti kahdessa ketjussa (kuka tietää vaikka joku vielä ehtisi kolmannenkin avata).

Sitten tuosta otsikoinnista joku kirjoitti ja itsekin olen valittanut siitä kyllästymiseen asti mutta ensimmäisen viestin vasikoinnilla ja pyynnöllä otsikon parantamiseen on ollut hyvä vaikutus ja järkevä ehdotus otsikoksi varmasti helpottaa yp:n ja moderaattoreiden toimintaa parantaa otsikko. Vasikointihan ei tarkoita pelkästään asiattomia viestejä vaan myös huonon otsikon voi pyytää muutettavaksi kuten viestin voi vasikoida esimerkiksi kadonneen siirtoa löytyneisiin jne..
Moderaattorit kyllä ovat mielestäni tässä otsikoiden korjauksessa tehneet erittäin hyvän työn mutta silti toivoisi ketjun avaajaa panostamaan otsikointiin.

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Niitä tulee sen takia, kun täällä ihmiset kilpailee, että kuka ehtii ensin laittaa uuden uutisen.

Muori
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Joulu 04, 2010 9:54 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Muori »

Siirretty rattijuoppo ajoi 11-vuotiaan tytön yli Helsingissä-ketjusta...
Tuomion Pasuuna kirjoitti:
Muori kirjoitti:(...)joka kerta kun ihmishenki viedään, oli se sitten kännissä autolla tai puukolla tai selvinpäin hartaasti harkiten
(...)Huolimaton lääkäri jonka potilas kuolee ja mafian palkkamurhaaja ansaitsevat yhtä kovan tuomion? Eihän tuossa ole mitään tolkkua.
Huoh. Ja sata samanlaista joka perkeleen ketjussa. Väännetään ja vouhkataan mielummin kun otetaan silmä käteen ja luetaan. Vai onko se epäselvästi laitettu? Eikö siitä oikeasti ymmärrä että "selvinpäin hartaasti harkiten" tarkoittaa ihmishengen viemistä selvinpäin hartaasti harkiten, eikä sitä että joku (vaikka lääkäri) vahingossa jotain sohlaa.

Ja Ulvila kuvia-ketju. Yhdelle hemmetin Ulvilalle on pyhitetty kokonainen osio jossa on 59 muuta aihetta niin ei, ei ole mahdollista että ketjuista yhteen laitettaisi vain kuvia. Vaikka sitten ohi aiheen jotain soopakuvia, niitä voisi sitten haukkua jossain ihan toisessa ketjussa.

Mitenköhän tänne pääsisi moderaattoriksi, en tarvitsisi mitään muita oikeuksia kun delete-napin joka viestin kulmaan niin siivoutuisi foorumi kun Muori vähän luuttuaisi. :mrgreen:

aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja aniko »

Muori kirjoitti:Mitenköhän tänne pääsisi moderaattoriksi, en tarvitsisi mitään muita oikeuksia kun delete-napin joka viestin kulmaan niin siivoutuisi foorumi kun Muori vähän luuttuaisi. :mrgreen:
Tätä mä kannatan! Karoliina Kestin ketju on yhä käyttökelvoton, kun ei niitä faktoja sieltä ihminen pysty kaivamaan, ja se harmittaa, jos tapauksesta joskus myöhemmin vielä vaikka tuleekin ajankohtainen, tai siitä jostain muusta syystä haluaisi keskustella. Moni muukin ketju kaipaisi luuttuamista, tuo nyt on räikein esimerkki.

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Murha.infon pedofiiliringin jäsenmäärä kasvaa vauhdilla. Ringin jäsenet ovat juridiseti hyvin tarkkoja heihin kohdistuvista nimityksistä: heitä ei saa nimittää pedofiileiksi, koska pedofiilit ovat kiinnostuneita alle 13-vuotiaista, he 13-vuotiaista. Heitä ei myöskään saa nimittää lapsiinsekaantujiksi, koska 13-vuotias ei ole lapsi vaan sukukypsä nuori nainen! Sitä paitsi kaikki 13-vuotiaat tytöthän fantasioivat murha.infon ringin keski-ikäisistä jäsenistä. Olisi kauheaa, jos joku ringin jäsenistä joskus esim. päätyisi autoon 13-vuotiaan tytön kanssa ja joutuisi oraaliseksin ottavaksi osapuoleksi, ja sitten tyttö tekisi syyttömästä ringin jäsenestä rikosilmoituksen valehdeltuaan ensin ikänsä. Se vasta olisi oikeusmurha.

hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2204
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Siru83 kirjoitti:Murha.infon pedofiiliringin jäsenmäärä kasvaa vauhdilla. Ringin jäsenet ovat juridiseti hyvin tarkkoja heihin kohdistuvista nimityksistä: heitä ei saa nimittää pedofiileiksi, koska pedofiilit ovat kiinnostuneita alle 13-vuotiaista, he 13-vuotiaista. Heitä ei myöskään saa nimittää lapsiinsekaantujiksi, koska 13-vuotias ei ole lapsi vaan sukukypsä nuori nainen! Sitä paitsi kaikki 13-vuotiaat tytöthän fantasioivat murha.infon ringin keski-ikäisistä jäsenistä. Olisi kauheaa, jos joku ringin jäsenistä joskus esim. päätyisi autoon 13-vuotiaan tytön kanssa ja joutuisi oraaliseksin ottavaksi osapuoleksi, ja sitten tyttö tekisi syyttömästä ringin jäsenestä rikosilmoituksen valehdeltuaan ensin ikänsä. Se vasta olisi oikeusmurha.
Kerranki samaa mieltä.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Epärehelliset, epärehellisten pissisten puolustaja-pissikset.

Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

hannu hanhi kirjoitti:Kerranki samaa mieltä.
Oletko tosissasi, Hannu? Olen pitänyt sinua fiksuna ihmisenä. "Siru" "83":han syyttää tuossa ihmisiä pedofiileiksi aivan vailla mitään perusteita. Hän jopa väittää murhainfossa olevan pedofiiliringin. Sairasta touhua ja kertoo "Sirusta" ihan tarpeeksi.

Poimin tähän nyt joitain "Sirun" kommentteja:

"Missään kohtaa tuossa sinänsä hyvin värittyneessä todennäköisesti itsekin varhaisteineistä fantasioivan toimittajan kirjoittamassa uutisessakaan ei sanota, että hovioikeus olisi todennut, että seksuaalista tekoa ei olisi tapahtunut."

ja

"Lähinnä pervoäijien fantasioissa teinit tykkäävät heistä. Ja jos joku teini jotain keski-ikäistä tapailee, niin yleensä kyseessä on joku reppana, josta ei kukaan kotona välitä ja jota oman ikäiset pojat ei halua."

Siru vihjailee pedofiliasta heti kun joku ihminen on hänen kanssaan eri mieltä. Hän ei edes anna teinityöille vapautta päättää omista asioistaan. Heti jos teinityttö käyttäytyy Sirun asettamien normien vastaisesti, hän on reppana. Siru myös vihjailee että "pedofiilinpuolustajat" fantasioissaan itse ovat jotain teinityttöjen unelmien kohteita. Tuskin, en ainakaan itse sellaisesta fantasioi, vaikka tuota oikeuden vapauttamaa miestä puolustan ja mielestäni täysin aiheesta puolustankin. Olen sitä mieltä että jos joku teinityttö sattuu pitämään vanhemmista miehistä, niin pitäköön.

Siru vetee Playboy-kortteja jatkuvasti ja puhuu "normaaleista miehistä" jotka edustaa "pedofiilin"puolustajien vastakkaista puolta. Minä olen esimerkiksi normaali mies ja siltikin voin nähdä ongelman siinä, että teinityttö valehtelee aikuiselle miehelle vankilatuomion. Ei nuo ole toisiaan poissulkevia juttuja. Oikeudentaju ei häviä sen takia, että satun pitämään aikuisista naisista.

Muistan myös ikuisesti miten Siru puolusti vaimonsa remmillä kuoliaaksi hakannutta A. Hailiota ja syytti Hailion vaimoa kohtalostaan. Siru on yksinkertaisesti todella outo tyyppi. En sorru siihen että kertoisin mikä mielestäni on tehnyt hänestä tuollaisen koska se olisi aika ikävää tekstiä enkä halua loukata ketään, edes Sirua.

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Siru83 kirjoitti:Murha.infon pedofiiliringin jäsenmäärä kasvaa vauhdilla. Ringin jäsenet ovat juridiseti hyvin tarkkoja heihin kohdistuvista nimityksistä: heitä ei saa nimittää pedofiileiksi, koska pedofiilit ovat kiinnostuneita alle 13-vuotiaista, he 13-vuotiaista. Heitä ei myöskään saa nimittää lapsiinsekaantujiksi, koska 13-vuotias ei ole lapsi vaan sukukypsä nuori nainen! Sitä paitsi kaikki 13-vuotiaat tytöthän fantasioivat murha.infon ringin keski-ikäisistä jäsenistä. Olisi kauheaa, jos joku ringin jäsenistä joskus esim. päätyisi autoon 13-vuotiaan tytön kanssa ja joutuisi oraaliseksin ottavaksi osapuoleksi, ja sitten tyttö tekisi syyttömästä ringin jäsenestä rikosilmoituksen valehdeltuaan ensin ikänsä. Se vasta olisi oikeusmurha.
Ketkä tähän rinkiin kuuluvat? Itse esimerkiksi en ole lainkaan kiinnostunut alaikäisistä. Mutta 18-vuotiaat naiset kyllä kiinnostavat. Ja heidän kanssa pyrinkin toteuttamaan seksualisuuttani mahdollisimman paljon. Jos siis eivät ole läskejä tai rumia. Vartalon pitää olla piukassa kunnossa. Hyvät munkit, tiukka peppu jne. Ja varhaiskeski-iässä olen.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2204
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Marsalkka kirjoitti:
Siru83 kirjoitti:Murha.infon pedofiiliringin jäsenmäärä kasvaa vauhdilla. Ringin jäsenet ovat juridiseti hyvin tarkkoja heihin kohdistuvista nimityksistä: heitä ei saa nimittää pedofiileiksi, koska pedofiilit ovat kiinnostuneita alle 13-vuotiaista, he 13-vuotiaista. Heitä ei myöskään saa nimittää lapsiinsekaantujiksi, koska 13-vuotias ei ole lapsi vaan sukukypsä nuori nainen! Sitä paitsi kaikki 13-vuotiaat tytöthän fantasioivat murha.infon ringin keski-ikäisistä jäsenistä. Olisi kauheaa, jos joku ringin jäsenistä joskus esim. päätyisi autoon 13-vuotiaan tytön kanssa ja joutuisi oraaliseksin ottavaksi osapuoleksi, ja sitten tyttö tekisi syyttömästä ringin jäsenestä rikosilmoituksen valehdeltuaan ensin ikänsä. Se vasta olisi oikeusmurha.
Ketkä tähän rinkiin kuuluvat? Itse esimerkiksi en ole lainkaan kiinnostunut alaikäisistä. Mutta 18-vuotiaat naiset kyllä kiinnostavat. Ja heidän kanssa pyrinkin toteuttamaan seksualisuuttani mahdollisimman paljon. Jos siis eivät ole läskejä tai rumia. Vartalon pitää olla piukassa kunnossa. Hyvät munkit, tiukka peppu jne. Ja varhaiskeski-iässä olen.
Sirun tapa kirjoittaa on ärsyttävä ja keskimäärin se minuakin rasittaa. Tuokin kommentti ampuu yli, mutta ymmärrän erittäin hyvin, mitä porukkaa Siru tarkoittaa, Marskia tuskin Sirukaan siihen laskee. Joka tapauksessa tietty porukka sovittelee oudosti sanojaan, kun kyse on alaikäiseen sekaantumisesta.

Pidän kuitenkin Sirun leimaavaa tyyliä erittäin epäkorrektina, puhumattakaan salaliittoteorioista. Vaikka Sirua vähän komppasinkin, en halua itseäni mitenkään liitettävän kyseiseen nimimerkkiin. Siksi en aio täsmentää yhtään tarkemmin, ketkä mielestäni suhtautuvat kummallisen ymmärtäväisesti alaikäisiin sekaantumiseen.

Onko Marskilla siis Jone Nikulan naismaku? Eli tiukka moraali ja löysä perse vai miten päin se nyt menikään.

Lukittu