Murha.infon tulevaisuus

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Kertokaapa hyvät kanssakeskustelijat, millaisena näette Minfon tulevaisuuden ? Uskotteko, että foorumi säilyttää suosionsa ja käyttäjämäärät sen kun vain lisääntyvät, samoin kuin aktiivikirjoittajat. Kuinka pitkään luulette, että suosio jatkuu ? Uskotko vakaasti, että juuri sinä jaksat jakaa mielipiteitäsi täällä vielä vuoden, kahden kuluttua ?

Itse uskon, että ihan kuin muidenkin foorumeiden, myös tämän foorumin suosio on tietyllä tavalla aaltoliikettä.
Muistan viime kesänä, kun näkyi Kadonneet, foorumilla oli huikeita kävijämääriä, joista tietysti voidaan päätellä, että tälläiselle foorumille oli tilaus.
Syksy oli hiljaisempaa, kunnes Jokelan tapaus räjäytti kävijämääräpotin täydellisesti. Jälleen huomattiin, että tälle foorumille oli tilausta. Ihmiset haluavat jakaa omia ajatuksia näistä ikävistä asioita, ja varsinkin LUKEA toisten ajatuksia. Tukea toisia.
Nyt odotan malttamattomana ensi kesän uusia Kadonneet-jaksoja. Silloin kuhina käy täälläkin. Jokaisella kirjoittajalla mielessä ajatus, jospa joku edes löytyisi...

Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Minä olen samaa mieltä tuosta aaltoliikkeestä, kuten aloittaja jo sanoikin. Mutta niistä käyttäjistä, jotka tänne kirjautuvat esim. vaikka juuri Jokelan jälkeen... Ei heistä kovinkaan moni tule olemaan ikinä aktiivikirjoittaja (miten se ikinä määritelläänkään tarkoin määrittein). Veikkaan, että niin kauan kuin foorumi on olemassa, tulee täällä olemaan porukkaa edes jonkun verran. Voi olla, että nykyisistä "vakioista" osa kyllästyy ilmapiiriin tai johonkin muuhun seikkaan ja lähtee. Sama juttu pätee uusiin tulokkaisiin.

En tiedä, kauanko itse kirjoitan tänne, ei sitä koskaan voi täysin varmaksi sanoa. Se riippuu niin monesta asiasta.

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Howler, mikä sinun mielestäsi ilmapiirissä mättää ? :shock:

Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Olen sanonut siitä pari kertaa aikaisemminkin parissakin eri topicissa. Esim. Lautamiehissä.

Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Onneksi ylläpitokin on hereillä pahimpien varalta :)

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Mielestäni on vain hyvä,että kirjoittajia tulee rohkeasti lisää. Toki sekaan mahtuu aina monenmoista. Siten pitää muistaa,että kaikilla on myös ne huonot ja hyvät päivänsä,joten henkilökohtaisetkin asiat saattavat heijastua teksteissa,vaikkei tietenkään näin saisi olla. Siitä seuraa näitä väärinymmäryksiä tai sitten tahallistakin ärsyttämistä/ärhäkkyyttä. :roll:
Totuus on tarua ihmeellisempää

Minney Magia
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: To Elo 16, 2007 9:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

On myös paljon sellaisia, jotka vaan rekisteröityy kaikkiin foorumeihin ja kirjoittaa mahdollisesti pari ( pila) viestiä ja katoaa.
Luulen, että aika moni uusi Jokelan tapahtumien innoittama kirjoittaja häipyy hiljaa takavasemmalle.
Itse olin pari viikkoa "lomalla", paria viestiä lukuunottamatta ja nyt kun tulin "takaisin", niin huomaan, että paljon on tullut kirjoittajia lisää.
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.

gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Itse löysin tän foorumin jokelan poijan toilailuja tonkiessa ja yleensä ääriteoista kiinnostuneena aion notkua sivuilla kun vaan aiheet/kirjoittajat pysyvät kiinnostavina 8)
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Minä olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä tällä foorumilla on tulevaisuus. Eihän nuo murhat/muut rikokset tästä maailmasta lopu :roll:

Ja vaikka ihmisten kirjoitusaktiivisuus vaihteleekin, niin eiköhän aina sen verran aktiivisiakin löydy, että palsta sentään pysyy hengissä 8)

-ihan vaan vajaan neljän kuukauden kokemuksen tuomalla rintaäänellä-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

Inhorealisti

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

maija turjukka kirjoitti:Minä olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä tällä foorumilla on tulevaisuus. Eihän nuo murhat/muut rikokset tästä maailmasta lopu :roll:

Ja vaikka ihmisten kirjoitusaktiivisuus vaihteleekin, niin eiköhän aina sen verran aktiivisiakin löydy, että palsta sentään pysyy hengissä 8)

-ihan vaan vajaan neljän kuukauden kokemuksen tuomalla rintaäänellä-
Toki minfolla on tulevaisuus... mutta millainen? :)

Itse olen ollut täällä "vasta" n. puolitoista vuotta, mutta jo tänä aikana, nimenomaan viimeisen puolen vuoden aikana on tullut olo, että paikka kaipaisi hieman piristysruisketta. Enkä tarkoita tällä mitään hirvittävää rikosta, joka houkuttelisi uusia ihmisiä paikalle.

Jotenkin on sellainen fiilis, että monet sivuston veteraanikäyttäjistä kyllästyvät tiettyihin nimimerkkeihin ja tyhjänpäiväiseen eipäs-juupas -jankkaamiseen, ja vain vetäytyvät takavasemmalle. Jos vertaa vuosien 2007-2008 ja 2011-2012 aktiivisia nimimerkkejä toisiinsa, niin melko paljon on kirjoituskaarti muuttunut. Kallistun tällä hetkellä enemmän siihen suuntaan, että vuoden parin päästä tämä on hetteikkö, jonne harva enää eksyy.

Noh, toivottavasti olen väärässä.

RealPitti
Sofia Karppi
Viestit: 432
Liittynyt: To Touko 17, 2012 9:00 pm

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja RealPitti »

Ihan mielenkiintoista että Inhorealisti nostelee useamman vuoden vanhoja postauksia, onkohan sillä joku tarkoitus? :roll:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.


Emailini: [email protected]

Inhorealisti

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

RealPitti kirjoitti:Ihan mielenkiintoista että Inhorealisti nostelee useamman vuoden vanhoja postauksia, onkohan sillä joku tarkoitus? :roll:
Hyviä keskustelunaiheita, vastaan niihin kun en ole ainuttakaan viestiä niihin vielä laittanut. Enkä ole suinkaan kaikkia vanhoja keskusteluita kommentoinut.

Vaikka jokin on vanha, se ei tarkoita sen olevan myös huono.

Tämän ketjun aihe oli muuten Minfon tulevaisuus. Oliko sinulla siihen mitään annettavaa? Ihan mielenkiintoista, että et maininnut siitä sanallakaan viestissäsi - oliko viestilläsi jokin tarkoitus? Tuon OT:n olisi voinut selvittää vaikka yv:llä...

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Viisi vuotta vanha ketju tosiaankin. Moni sen aikainen ja myöhempikin aktiivikirjoittaja on lopettanut. Itsekin olen tällä hetkellä aika väsähtänyt, syynä juuri se, että koko ajan tulee kirjoittajia, jotka kiertävät samaa tahkoa vaivautumatta perehtymään asioihin, samaa kyselevät, samoja väärinkäsityksiä toistelevat. Tuntuu hyödyttömältä kirjoittaa - toisaalta tilanne voi muuttua, jos jotain uutta tulee; etsii etsii vaan ei soisi löytävänsä.

Sitten on vielä lisääntynyt semmoinenkin porukka, mikä tulee tänne vain riekkuakseen ja omaa pahaa oloa purkaakseen. Tai jotain agendaansa ajaakseen. Kaipaan vanhoja aikoja ja kunnon pohtimisia, myönnän sen. Nyt jälkimmäiset tahtovat hukkua jatkuviin uutispostauksiin (onko jokaiselle pakko avata uusi ketju?) ja toisaalta jonninjoutaviin peesauspuheisiin ja sättäyksiin.

Tulevaisuus on omissa käsissämme. Laatu ei todellakaan aina kasva määrän lisääntyessä.

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Ihan naurettavaksi pelleilyksihän Minfo on mennyt. Ennen tuli luettua, tai edes silmäiltyä, lähes jokainen topic joka tänne luotiin. Tällä hetkellä täällä on tissien kulahtamista surevien ja ompelukerhoa kaipaavien topicit, jotka tuntuivat omalla kohdallani katkaisevan kamelin selän. Todella, todella, todella satunnaisesti löytyy helmi-sarjan topiceja tai jonkun satunnaisen kirjoittajan mielipide jossain ketjussa, joka herättää taas hetkeksi edes mielenkiinnon, mutta sitten muistaa koko Minfon yleisolemuksen ja sen, millaiseksi tämä on mennyt... :roll:

Jos niin moni ja ansiokas kirjoittaja ei olisi aikoinaan tehnyt töitä tämän foorumin eteen, sanoisin että upottakaa koko laiva, ennen kuin se on tulessa ja uppoaa itsekseen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


annaanna

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja annaanna »

VoDKa kirjoitti:Ihan naurettavaksi pelleilyksihän Minfo on mennyt. Ennen tuli luettua, tai edes silmäiltyä, lähes jokainen topic joka tänne luotiin. Tällä hetkellä täällä on tissien kulahtamista surevien ja ompelukerhoa kaipaavien topicit, jotka tuntuivat omalla kohdallani katkaisevan kamelin selän. Todella, todella, todella satunnaisesti löytyy helmi-sarjan topiceja tai jonkun satunnaisen kirjoittajan mielipide jossain ketjussa, joka herättää taas hetkeksi edes mielenkiinnon, mutta sitten muistaa koko Minfon yleisolemuksen ja sen, millaiseksi tämä on mennyt... :roll:

Jos niin moni ja ansiokas kirjoittaja ei olisi aikoinaan tehnyt töitä tämän foorumin eteen, sanoisin että upottakaa koko laiva, ennen kuin se on tulessa ja uppoaa itsekseen.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että osin ollaan naurettavuuden puolella, minun mielestäni moiseen on kuitenkin sortunut myös ylläpito, toivottavasti vahingossa. Mikäli palstalta poistetaan asioihin keskittyviä asiallisesti kirjoittavia nikkejä, niin jäljelle jää semihörhöt keskustelemaan aiheenvierestä (vrt. tissiviikot -ketjujen kaltaiset jutut).
Sinulla Vodka on vaikutusmahdollisuus, samoin Mariackalla. Jos ette halua aikaanne tuhlata haastamalla keltanokkia syvemmille vesille keskustelussa, niin vasikoikaa joutavanpäiväisiä höpisevät aloittelijat palstalta pois. Ylläpidolla on tämä keino "jälkiabortointiin", toki ne "ammutaan kaikki ulkomaalaiset/raiskarit/romanit"-nikit takaisin palstalle singahtavat :oops: .

Sunnuntaiaamuni huviksi (ja himpun turhautuneena ylläpidon Randomiin kohdistamiin toimiin) laittamani viesti muuten keräsi huimat toistatuhatta klikkausta parissa päivässä, Vodka muitten mukana, joten taitaa tissit kiinnostaa. Seksi myy, vaikkei siitä kyse ollutkaan. Jos ei alustus ollut kaksinen, niin ainakin ne muutamat oudot kommentit ovat koomisia.

Itse olen koittanut vähän haastaa noita palstalle pöllähtäneitä "se-Auerin-akka-näyttääkin-ihan-tappajalta" -nikkejä Ulvila-osiossa, mutta eihän siitä muuta kuin paskaa saa niskaansa. Vasikointia olisi varmaan pitänyt enemmän harrastaa, mutta kun niistäkin nikeistä voi, ainakin periaatteessa, jotakin kehkeytyä. Erinomainen laulujen uudelleensanoittaja esimerkiksi on puhjennut kukkaan siellä Ulvila-osiossa.

Mitä tulee Vodkan osallistumisiin saitilla, niin mitä merkillisimmistä asioista mitä merkillisimmissä ketjuissa se vaan nikkikin on sanansa sanonut :lol: .

Minfon arvo on mielestäni sen "arkistossa" eli valtavassa ja joten kuten löydettävissä olevassa materiaalissa. Jotkut hallitsevat tuota materiaalia hyvin, osaavat yhdistellä vanhoja juttuja uusiin edesottamuksiin, lisäillä uutisia oikeisiin otsikoihin jne. Tällaisista asioista kiinnostuneille varmaankin jonkinlainen käyttöarvo. Monenlaista päätelmää voi myös tehdä kommenteista ja reaktioista tapahtumiin. Käyttökelpoinen ja arvokas monella tapaa, monien ihmisten aikaansaannos, joten ylläpidolla on hyppysissään kansallinen aarre :D .

Minfo periytyy hallitusti jälkipolville, perinnönjakotilaisuuksissa kiistellään moderointioikeuksista.
Ennenpitkää jäsenyys muuttuu maksulliseksi ja kerhoon kuuluminen on eksklusiivinen oikeus, tätä mieltä.
__________________________________________________________________________________
Ps. Nytkin oli Aizerbaidzan liittänyt jotain uutista tuonne Olof Palme -ketjuun, varmaan kuolleen miljardöörin vaimon viesteistä asian tiimoilta. Osin juuri ko nikin kaltaisten työn tuloksena on syntynyt monivuotinen lehtijuttukokoelma, jonka läpikäymällä saa perspektiiviä ja läpileikkauksen tuostakin surmasta. "Azereiden" suuntaan niitä rispektejä täältä päin!

Vastaa Viestiin