Murha.infon tulevaisuus

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Pyrin nostamaan kyllä noita ketjuja, ja toki noista parista jutusta voisi tänne laittaa ihan omat ketjutkin, mutta olisi parempi, että joku ottaisi tuomittujen nimet ensin selville. Itse en koskaan sitä tee, koska pelkään, että sitä kautta joku voi saada henkilöllisyyteni selville, kun tilaisin ne tiedot.

Inhorealisti

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

Inhorealisti kirjoitti:
Jotenkin on sellainen fiilis, että monet sivuston veteraanikäyttäjistä kyllästyvät tiettyihin nimimerkkeihin ja tyhjänpäiväiseen eipäs-juupas -jankkaamiseen, ja vain vetäytyvät takavasemmalle. Jos vertaa vuosien 2007-2008 ja 2011-2012 aktiivisia nimimerkkejä toisiinsa, niin melko paljon on kirjoituskaarti muuttunut. Kallistun tällä hetkellä enemmän siihen suuntaan, että vuoden parin päästä tämä on hetteikkö, jonne harva enää eksyy.

Noh, toivottavasti olen väärässä.
Olin oikeassa. Huonoon suuntaan on menty. Ai, olet eri mieltä? No, se on sinun mielipiteesi. Esim. tämä vasikointikulttuuri on täällä jotain niin posketonta ja epäoikeudenmukaista, ettei vertaansa vailla.

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Onko tämä tämmöinen rasistinen julistaminen palstan tulevaisuuden kannalta suotavaa? Koko palsta alkaa täyttyä näillä eivätkä rikoksista yleisesti kiinnostuneet ihmiset jaksa pian niitä lukea: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=17537

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:Onko tämä tämmöinen rasistinen julistaminen palstan tulevaisuuden kannalta suotavaa? Koko palsta alkaa täyttyä näillä eivätkä rikoksista yleisesti kiinnostuneet ihmiset jaksa pian niitä lukea: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=17537
No ei pitemmän päälle varmaan suotavaa ole, mutta kun nyt jotkut ovat tuolla tavalla päättäneet tänne kirjoittamaan niin minkäs teet? Onhan noille kirjoittajille olemassa esim. hommaforum, mutta täytyyhän se oma mielipide saada levitettyä joka puolelle nettiin. Paras välttää kyseiset ketjut ja keskittyä itse lukemaan niitä oikeita rikosuutisia.
Gods made heavy metal.

Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Eiköhän ylläpidolta löytyisi konsteja asiaan puuttumiseksi? Pelkkä rasistisen tai minkä tahansa muunkin agendan julistaminen on vain aika tehokas tapa tuhota foorumi kun normaalikäyttäjät jäävät pois. Ihan sama tilanne olisi jos palstalle kirjoitettaisiin vastaava määrä jeesus-juttuja. Ei niitä normaali-ihminen jaksa kovin kauaa lukea sillä on hyvin ärsyttävää kun kiinnostavan ketjun avaa 20 kertaa lukeakseen sieltä vain jonkun mamut vittuun / jeesus pelastaa -sisältöisen postauksen.

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Uskonto ja rasismista keskusteleminen, kaikkien leimaaminen joko rasisteiksi tai viherpiipertäjiksi leimaa tätä palstaa nykyään. Ketju kuin ketju täyttyy toisten keskustelijoiden motiivien arvioimisesta ja provosoimisesta. Oman mielenrauhani vuoksi en juuri täällä enää aikaa vietä, juu, ei tarvitse kertoa mitään voi kyynel-tyyppistä ilmausta tähän. Olen vuosia ensin lukenut täällä juttuja ja myöhemmin itse osallistumiminen pohdiskeluun ja pähkäilyyn, oppinut paljon kaikenlaista ja ennen kaikkea- olen käyttänyt aikaa lukemalla muiden mielipiteitä ja ajatuksia ja os näiden puitteissa olen kokenut jotain sanottavaa löytyvän, kirjoittanut sen näkyville. Nyt tuntuu, että halutaan se oma teksti vain näkyviin, ei jakseta lukea muiden kirjoituksia ja halutaan twiitin pituudessa pääkohdat tapahtumista.
Nykyaika, se ei sovi minulle. Olen kai tulossa vanhaksi.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Ne uskonto- ja rasismiaiheiset viestit kun kirjoitettaisiin niihin ketjuihin, jotka ovat juuri sitä varten olemassa, olisi asia ihan ok. Mutta eihän se näemmä riitä. Jos jossakin Takahikiällä joku Takarivin Taavetti tappaa kännipäissään ryyppykaverinsa niin kyllä se mamu löytää tiensä jostain syystä siihenkin juttuun. Kyllä siitä täällä pidetään huoli, että ei päivääkään ilman mamua.
Gods made heavy metal.

Inhorealisti

Re: Murha.infon tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

Inhorealisti kirjoitti:
Inhorealisti kirjoitti:
Jotenkin on sellainen fiilis, että monet sivuston veteraanikäyttäjistä kyllästyvät tiettyihin nimimerkkeihin ja tyhjänpäiväiseen eipäs-juupas -jankkaamiseen, ja vain vetäytyvät takavasemmalle. Jos vertaa vuosien 2007-2008 ja 2011-2012 aktiivisia nimimerkkejä toisiinsa, niin melko paljon on kirjoituskaarti muuttunut. Kallistun tällä hetkellä enemmän siihen suuntaan, että vuoden parin päästä tämä on hetteikkö, jonne harva enää eksyy.

Noh, toivottavasti olen väärässä.
Olin oikeassa. Huonoon suuntaan on menty. Ai, olet eri mieltä? No, se on sinun mielipiteesi. Esim. tämä vasikointikulttuuri on täällä jotain niin posketonta ja epäoikeudenmukaista, ettei vertaansa vailla.
...ja huonommaksi vain menee koko foorumi. Suomen johtava rikosaiheinen portaali?! Ja kuitenkin Selvittämättömienkin puoli on aivan kuollut. Ainoa, mikä elää, on Ajankohtaista-palsta, kun ne vihapuheet ilmiselvästi pitää suoltaa jonnekin 100 kertaa eri sanankääntein. Pitäkää tunkkinne, moro.

Adjes
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Syys 29, 2020 11:23 am

Murhainfon rappio

Viesti Kirjoittaja Adjes »

Tuoreesta kirjoittaja"urastani" huolimatta olen lukenut murhista säännöllisesti kymmenisen vuotta.

Kun aloitin, murhis oli asiallinen, faktatietoon ja tapahtumien pohdintaan keskittynyt mukava rikosaiheinen palsta. Noita vanhoja viestiketjuja on edelleen mukava ja vaivaton lukea, kun haluaa virkistää muistiaan jostakin vanhemmasta casesta.

Nykyinen murhis taas on vauvapalstatatasoinen hiekkalaatikko. Lähes kaikissa ketjuissa itse teko tai tapahtuma katoaa omituisen väännön sekaan. Jos ei väännetä rodusta tai kansalaisuudesta, keskustellaan elatusmaksuista tai muusta epäolennaisesta kurasta. Ja kinataan.

Ajoittain tuntuu siltä, että murhis on olemassa vai siksi, että elämässään epäonnistuneet idiootit voivat itselleen vakuutella olevansa ainakin paljon parempia kuin joku toinen.

Eikö tätä palstaa voisi mitenkään palauttaa alkuperäiseen tarkoitukseensa? Hommaforum on rasistiöyhöttäjille, takku anarkisteille, vauvapalsta paheksujille ja suoli24 muille höpöttäjille. Näille kaikille mainituille on myös lukuisia muita vaihtoehtoisia sivustoja.

Olisiko mitenkään mahdollista, että rikosharrastajille olisi yksi saitti, jossa ei ölistäisi muuta?

rostedt
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 5:44 am

Re: Murhainfon rappio

Viesti Kirjoittaja rostedt »

Kirjauduin pitkästä aikaa sisään kirjoittaakseni samansuuntaisesti kuin sinäkin.

Olkoon joululahjatoive modeille että poistaisi länkyttäjät takavasemmalle tai rajaisi kirjoitusoikeudet huuhaapalstan pimeimmälle huuhaaosiolle.

Avatar
Kalle-Ville
Axel Foley
Viestit: 2435
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:48 pm

Re: Murhainfon rappio

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

Adjes kirjoitti:
Su Marras 08, 2020 12:02 pm
Tuoreesta kirjoittaja"urastani" huolimatta olen lukenut murhista säännöllisesti kymmenisen vuotta.

Kun aloitin, murhis oli asiallinen, faktatietoon ja tapahtumien pohdintaan keskittynyt mukava rikosaiheinen palsta. Noita vanhoja viestiketjuja on edelleen mukava ja vaivaton lukea, kun haluaa virkistää muistiaan jostakin vanhemmasta casesta.

Nykyinen murhis taas on vauvapalstatatasoinen hiekkalaatikko. Lähes kaikissa ketjuissa itse teko tai tapahtuma katoaa omituisen väännön sekaan. Jos ei väännetä rodusta tai kansalaisuudesta, keskustellaan elatusmaksuista tai muusta epäolennaisesta kurasta. Ja kinataan.

Ajoittain tuntuu siltä, että murhis on olemassa vai siksi, että elämässään epäonnistuneet idiootit voivat itselleen vakuutella olevansa ainakin paljon parempia kuin joku toinen.

Eikö tätä palstaa voisi mitenkään palauttaa alkuperäiseen tarkoitukseensa? Hommaforum on rasistiöyhöttäjille, takku anarkisteille, vauvapalsta paheksujille ja suoli24 muille höpöttäjille. Näille kaikille mainituille on myös lukuisia muita vaihtoehtoisia sivustoja.

Olisiko mitenkään mahdollista, että rikosharrastajille olisi yksi saitti, jossa ei ölistäisi muuta?
Aivan saman olen myös minäkin havainnut täällä lähes alusta asti mukana olleena, joskin välillä olin muutaman vuoden melkein kokonaan poissa juuri esittämiesi syiden takia. Sillä samalla aikaa moni alkuperäisistä asiakirjoittajista häipyi kokonaan tai siirtyi muille foorumeille, kuten esim. Hejac ry:n vastaaville sivuille ja heidän yhteistyökumppaniensa kanssa (mm. Pääkaupunkiseudun etsintä ry.) toimimaan. Täällä on enää vain pieni joukko meitä lähes alusta saakka täällä mukana olleita.
Suomen kansalaiset ovat muka tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia lain edessä, mutta toisilla meistä tätä tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta on jostakin syystä kuitenkin enemmän kuin muilla.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Murhainfon rappio

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Vasemmistosiipi, pedofiilit+ kannattajat, multinicit haluaa pilata, näin se menee muuallakin vastaavilla keskustelupalstoilla.
Aainakin yksi tällänen paikka saisi olla ja oma kanta on aina ollut kadonneiden auttamaninen ja rikosten selvittäminen.
Pidempi tausta tässä itselläkin on.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Murhainfon rappio

Viesti Kirjoittaja Hermione »

rostedt kirjoitti:
Su Marras 08, 2020 12:25 pm

Olkoon joululahjatoive modeille että poistaisi länkyttäjät takavasemmalle tai rajaisi kirjoitusoikeudet huuhaapalstan pimeimmälle huuhaaosiolle.

Ei lainkaan huono toive. Oman agendan öyhöttäjät onnistuvat paskomaan jokaisen ketjun, johon osallistuvat.

Kirjoitusoikeudet voisi rajata huuhaaseen ja lautamiehiin, ja muihin osuuksiin saisi kirjoitusoikeudet vain jos pystyy kirjoittaman asiallisesti.

Minä en ole kovin vanha minfolainen mutta lukenut palstaa jo todella pitkään. Taso lähti lipumaan alas jo ainakin yli vuosi sitten. Uusi todella inhottava piirre on uhrien syyllistäminen, halveksuminen ja maineen lokaaminen.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Murhainfon rappio

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Täällä jokainen voi ihan omalla käytöksellään ja kirjoitustensa tasolla vaikuttaa siihen, millaisen jäljen palstalle jättää. Murhainfolla on hyvät säännöt ja niitä noudattamalla voi itse kukin omalta osaltaan taata muille asiallisen lukuelämyksen ja päästä vaihtamaan ajatuksia monenlaisissa erilaisissa tapauksissa. Kiitän murhainfoa niistä useammasta ystävästä, jotka olen tätä kautta saanut elämääni ja joiden kanssa olen tekemisissä myös murhainfon ulkopuolella. Moni hyvä asiakirjoittaja on vuosien varrella jättänyt murhainfon taakseen - kuka mistäkin syystä. Toivottavasti nykykirjoittajat ymmärtävät kantaa vastuun omasta toiminnastaan, jotta palsta pysyy hengissä.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Murhainfon rappio

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Ennen täällä oli ketjuja sotkemassa sirpa ja siru, nykyään likeavirgin kumppaneineen, eli siinä mielessä ei muutoksia täällä ole tapahtunut.
Ennen vanhaan täällä keskityttiin enemmän vanhoihin (selvittämättömiin) murhajuttuihin ja Ulvilaan. Kadonneissa keskutyttiin oikeisiin katoamismysteereihin eikä postattu tietoa jokaisesta lastenkodista tuntia aiemmin hatkat ottaneesta nuoresta. Nykyään tunnuntaan enimmäkseen ajankohtaisiin rikoksiin ja etenkin kaikkeen mistä voi yrittää vääntää rikoksen.
Selvittämättömien henkirikosten kohdalla en olekaan nähnyt samaa tason laskua kuin vaikka ajankohtaisissa.

Ennen myös moderaattorien linja oli selkeämpi, banneja tuli häiriköille helpommin ja "uusinta rikollisuudesta" bannit piteni.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Vastaa Viestiin