Pieni liekki

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sikakoira kirjoitti: Ma Touko 04, 2020 9:44 am No jos puhutaan skitsofreniasta niin lääkitys auttaa asiaan usein. Muutaman tapauksen tuntevana ei järjen puhuminen useinkaan asiaan vaikuta.Jos oikein levottomaksi jutut lähtee lienee viisainta vinkata viranomaisten puoleen niin yleensä apua asiaan löytyy.

Skitsofreenikko elää kyllä omissa kuvitelmissaan aika pitkälle kun huono kausi on päällä. Tämä määrittelemätön mielialahäiriö on vieraampi luokittelu itselleni.

Kuulostaa hieman että tässä tapauksessa lähimmäiset eivät ole vain niin vastaanottavaisia normista poikkeaville ajatuksille joka saattaa tietysti aiheuttaa ahdistusta . Katsoisinkin ensin kuinka harhaisia ajatukset oikeasti ovat ja ovatko ne täysin vailla totuuspohjaa ennen kuin antaisin diagnoosin mielialahäiriöstä.
Kiitokset asiallisesta vastauksestasi. Tilanne tämän lähimmäiseni kohdalla on mennyt sellaiseksi, että hän kärsii kovasti yksinäisyydestä, mutta tiettyjen ajatuslukkojen takia hän ei kuitenkaan katso voivansa tulla meidän muiden sukulaisten pariin, koska hän kokee meidän muiden kääntäneen hänelle selkänsä ja vähättelevän hänen kokemiansa vaikeuksia. Äärimmäisessä yksinäisyydessään hänellä on liikaa aikaa ajatella ja keksiä erilaisia selityksiä, miksi tietyt asiat ovat menneet niin kuin ovat menneet. Hän ei valitettavasti ymmärrä, että hänen omat toimintatapansa aiheuttavat sen, että ihmiset kaikkoavat hänen ympäriltään.

Haluaisin vielä yrittää auttaa tätä lähimmäistäni, koska toivoisin löytäväni sieltä jostain sen henkilön, joka oli ennen tärkeä osa perheemme elämää. En kuitenkaan hyväksy sitä, miten hän henkisesti pahoinpitelee todella rankalla tavalla paria muuta läheistäni. Olen siis vähän kahden vaiheilla, kannattaako välien korjaamista pyrkiä jatkamaan vai heitänkö itsekin hanskat lopullisesti tiskiin. Ymmärrän, että eristäytynyt lähimmäiseni tarvitsee apua, mutta oma ammattitaitoni ei riitä hänen auttamisekseen ja ulkopuolista ammattiapua itsensä terveeksi tuntevaa henkilöä ei taida saada hakemaan. Minkä viranomaisen puoleen neuvoisit kääntymään, jotta tällaisesta liki 10 vuotta jatkuneesta pattitilanteesta voisi päästä eteenpäin?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Jos tilanne on jo jatkunut jo noin pitkään ja muita varsinaisia oireita kuin erakkomaisuus ei ole niin vaikea tuohon on nyt ketään oikein näillä spekseillä lähteä suosittelemaankaan. Sosiaaliviranomaiset ?

Eikö kaveriin saa henkilökohtaista kontaktia eli tapahtuuko kanssakäyminen lähinnä puhelimen kautta vai kuinka. Naamasta naamaan jutteleminen voi auttaa asiaa eteenpäin .
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sikakoira kirjoitti: Ma Touko 04, 2020 11:35 pm Jos tilanne on jo jatkunut jo noin pitkään ja muita varsinaisia oireita kuin erakkomaisuus ei ole niin vaikea tuohon on nyt ketään oikein näillä spekseillä lähteä suosittelemaankaan. Sosiaaliviranomaiset ?

Eikö kaveriin saa henkilökohtaista kontaktia eli tapahtuuko kanssakäyminen lähinnä puhelimen kautta vai kuinka. Naamasta naamaan jutteleminen voi auttaa asiaa eteenpäin .
Kiitos vastauksestasi, sikakoira. Tämä on yksinkertainen, mutta samalla monitahoinen tapaus, jota en voi alkaa täällä avaamaan kuin yleisellä tasolla. Sinänsä on hyvä, että tällaisista tapauksista keskustellaan, koska voi löytyä hyviä toimintatapoja lähteä availemaan matkan varrella syntyneitä solmuja ja päästään kenties korjaamaan tulehtuneita ihmissuhteita eri osapuolien välillä.

Olen siitä ihan iloinen, että olen onnistunut vuosien vihanpidon jälkeen pääsemään naamasta naamaan keskusteluyhteyteen. Olen myös saanut hyviä neuvoja omaan ystäväpiiriini kuuluvilta alan ammattilaisilta. Tosin osa ammattilaisten neuvoista on ollut, että joskus kannattaa katkaista välit lopullisesti ja jättää toinen yksin omien ajatustensa kanssa. Ajattelin vielä yrittää niin kauan, kun asioissa päästään eteenpäin ja valoa näkyy ikkunassa. En osaa arvioida, miten tässä mahtaa käydä. Asiaan liittyy kuitenkin monta muuta ihmistä itseni lisäksi.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Joskus ihmiset vain haluavat eristäytyä vallitsevasta kaaoksesta ja se nyt on oikeasti ihan ymmärrettävää eikä välttämättä viittaa mihinkään mielenhäiriöön vaan pikemminkin on täysin ymmärrettävää. Nyt kun ei tunne tapauksen yksityiskohtia niin paha mennä mitään neuvomaan. Toivottavasti asiat alkavat selkiintymään ajan mittaan.

Naamasta naamaan kontaktia voi suositella mikäli asia tosiaankin huolestuttaa ja aiheuttaa päänvaivaa.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sikakoira kirjoitti: La Touko 09, 2020 12:56 pm Joskus ihmiset vain haluavat eristäytyä vallitsevasta kaaoksesta ja se nyt on oikeasti ihan ymmärrettävää eikä välttämättä viittaa mihinkään mielenhäiriöön vaan pikemminkin on täysin ymmärrettävää. Nyt kun ei tunne tapauksen yksityiskohtia niin paha mennä mitään neuvomaan. Toivottavasti asiat alkavat selkiintymään ajan mittaan.

Naamasta naamaan kontaktia voi suositella mikäli asia tosiaankin huolestuttaa ja aiheuttaa päänvaivaa.
Olen siinä käsityksessä, että tämä henkilö haluaa kovasti palata meidän muiden joukkoon. Valitettavasti toistaiseksi tietyt korvien väliset lukkiutumat ovat olleet esteenä ja haluttomuus lopettaa muutamaan läheiseen henkilöön kohdistuva henkinen pahoinpitely, jota hän itse pitää oikeutettuna käyttäytymisenä itselleen. Käsittääkseni asiat joko selkiytyvät tai jäävät lopulliseen solmuun. Ei tässä enää paljoa menetettävää ole, mutta parhaassa tapauksessa voidaan saada takaisin jotain hyvää, joka menetettiin kadoksiin jo vuosia sitten.

Tykkäsin muuten kovasti siitä avattarestasi, jossa virnistit hauskalla koirannaamallasi. Mitä haluat kertoa tuolla nykyisellä avattarellasi?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Olen hyvin huolestunut nyky meiningistä enkä aio tukkia suutani tämän suhteen (tämä nyt pääasiassa se minkä haluan ilmaista :lol: )
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Voin tähän lisätä että minua ei pahemmin liikuta joidenkin mielipiteet tarkoitusperistäni vaan tarkoitukseni on sanoa omat mielipiteeni havaitsemalla ympäröivää täysin käsittämätöntä paskan jauhamista. :lol:

Mitä tulee ystävääsi (tuttuusi) niin tilanne sinänsä taitaa olla niin sanottu "patti" tilanne . Paljoakaan ei taida olla tehtävissä mikäli toinen osapuoli ei ole valmis luopumaan kannastaan. Välejä ei silti kannata poikki laittaa mikäli jotain välejä kuitenkin on olemassa. Puhevälejä kannattaa yrittää pitää voimassa vaikka toinen yrittäisikin eristäytyä "piireistä"

Mitään varmaa lopputulemaa on kuitenkin mahdoton ennustaa, toivotaan parasta että asiat alkavat sujumaan yhteisymmärryksessä ilman mitään ikäviä vastoinkäymisiä.

Kaikkea hyvää teille. :wink:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

sikakoira kirjoitti: Su Touko 10, 2020 1:14 am ^
Olen hyvin huolestunut nyky meiningistä enkä aio tukkia suutani tämän suhteen (tämä nyt pääasiassa se minkä haluan ilmaista :lol: )
Jostain syystä minulle tulee vähän epämääräisiä negatiivisia fiboja tuosta "I'm mad as hell"-avattarestasi. Kyllä nykymeininki varmaan huolestuttaa monia ja etenkin epätietoisuus tulevasta. Loppupeleissä omilla asenteilla ja toimintakyvyn säilyttämisellä on suuri merkitys, miten pian sopeutuu muuttuviin olosuhteisiin ympärillään. Monesti huolet heittävät varjojaan myös kaikkeen siihen hyvään, mitä itse kunkin elämästä kuitenkin löytyy, kun tarkemmin asioita tarkastelee.

Siispä toivottelen huoletonta ja ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja heidän lapsilleen!
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Onko jotenkin nykypäivää, että deittisivustoilla vieraileva sinkkumies kutsuu naispuolen edustajia emätinversioiksi:

viewtopic.php?f=33&t=28513&p=1026068#p1026068

Toisaalta kai tuo omassa kolkkoudessaan ja yksinkertaisuudessaan on sitä suomalaista suorapuheisuutta ja rehellisyyttä siitä, mitä ollaan noilta sivustoilta hakemassa.

Kiva, kun vaihteeksi sataa. Luonto kiittää.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Jep, luonto kiittää :wink:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Näyttäisi siltä, että saamme nauttia vaarallisen korkeasta lämpötilasta tänään eikä juhannuksena lämpötila kovin alas laske öisinkään. Pitänee ottaa rauhallisesti laiskotellen ja talitinttien uurastusta seuraten, kun ne hikihatussa kantavat muonaa kasvaville lapsilleen. Ehkä nuo lapsukaiset pian karkaavat omille teilleen, ja voimme jälleen kerran pohtia, miten ylimääräisiltä vuokralaisilta vältyttäisiin jatkossa ullakollamme.

Iloisia luontoelämyksiä ja vilvoittavia uintihetkiä hyvässä seurassa tänä juhannuksena kaikille tätä viestiketjua seuraaville ja täällä kirjoittaville! Pitäkää huolta itsestänne ja seuralaisistanne.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Olisiko nimimerkki Nadja ystävällinen ja kirjoittaisi Ulvila-osiossa antamansa palautteen uudelleen tänne? Ainakaan minä en ehtinyt käydä lukemassa sieltä poistettua tekstiä, mutta olen tuosta poistetusta sisällöstä kiinnostunut.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Olen vähän miettinyt, että jotkut taitavat vaihtaa nimimerkkejä täällä murhainfossa samalla tavoin kuin huumekeisari kumppaneineen aikoinaan prepaideja.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Mä oon aina arvostanu suo pikki lieska
:wink:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9161
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Uskokaa tai älkää, mutta Öppnas Härin ja minun välillä taitaa vallita telepaattinen yhteys. Juuri eilen mietin, miten tieteellisen testini kanssa mahtaa käydä, kun Öppnas Häriä ei ole näkynyt pitkään aikaan tuottamassa minulle aineistoa. Onneksi hän on palannut pidemmän tauon jälkeen takaisin, joten näyttää paljon valoisammalta sen suhteen, että voisi saada jotain analyysiäkin jossain vaiheessa esitettäväksi teille muille.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Vastaa Viestiin