Pieni liekki

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

TobiasW
Harjunpää
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 4:31 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja TobiasW »

Pieni liekki kirjoitti:
TobiasW kirjoitti:Minä tykkään Pilistä, varsinkin tällä lailla pienellä L:llä kirjoitettuna. :)
Olen ymmärtänyt, että jotkut saavat parrusta mielleyhtymän miesten pöksyistä löytyvään. Minulle se tulee pilistä.
Minulle tulee pilistä (pienellä p:llä) mieleen pikkupoikien ”se,” ei aikuisella miehellä ole piliä... minulla ainakaan. :D Tykkään sinun lempinimenäsi Pilistä, sattuneista syistä. ;)

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

TobiasW kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:
TobiasW kirjoitti:Minä tykkään Pilistä, varsinkin tällä lailla pienellä L:llä kirjoitettuna. :)
Olen ymmärtänyt, että jotkut saavat parrusta mielleyhtymän miesten pöksyistä löytyvään. Minulle se tulee pilistä.
Minulle tulee pilistä (pienellä p:llä) mieleen pikkupoikien ”se,” ei aikuisella miehellä ole piliä... minulla ainakaan. :D Tykkään sinun lempinimenäsi Pilistä, sattuneista syistä. ;)
Ei kai tässä voi muuta todeta kuin, että rakkaalla lapsella on monta nimeä. :lol:
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

TobiasW kirjoittaa seuraavasti Ulvila-osiossa:

https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic ... 32#p965732
TobiasW kirjoitti: Re: Motiivi?
Kirjoittaja TobiasW » La Elo 31, 2019 1:06 am

Miten jaksatte edes väitellä tästä?? Jokainen tietää että murhaaja ”huppumies” oli Jens Kukka ja taustalla Annelin ja Jensin yhteinen suunnitelma Jukan pään menoksi, koska Jukka oli päässyt Porvoon hyväksikäyttöringin jäljille ja niin edelleen. Ongelma on vain se, että näyttöä ei ole saatu, joten sen kanssa nyt eletään ja toivotaan, ettei sama toistu.
Mietin, mahtaako tämä kirjoittaja ymmärtää syyllistyvänsä murhainfoa hyväksi käyttäen erittäin vakavaan rikokseen, kun hän vainoaa syytöntä ihmistä yleisen nettipalstan kautta ja yrittää lietsoa vihailmapiiriä kohdistumaan ihmiseen, jonka osaksi on koitunut toistaiseksi vielä purkutuomiota vailla oleva väärä tuomio. Toivon, että poliisissa herätään ja puututaan murhainfossa toimivan kiusaajaringin toimintaan.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

TobiasW
Harjunpää
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 4:31 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja TobiasW »

Ylläpito on hyvä vaan ja poistaa postaukseni, jos näkee tarpeelliseksi.

TobiasW
Harjunpää
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Heinä 29, 2019 4:31 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja TobiasW »

PiLi, älä nyt viitsi olla naurettava. Anneli ja Jens eivät edes palstaile täällä, joten miten heitä koskeva yksittäinen postaus voisi olla ”vainoamista”? En voi ”vainota” kumpaakaan, kun edes tiedä heidän yhteystietojaan, missä asuvat jne. Sunkin kannattaa Pili välillä lukea vähän rikoslakia, ennen kuin tulet tänne vainoamaan minua ja loukkaamaan MINUN kunniaani perättömillä syytöksilläsi. Viesteihisi sisältyy tosi usein implisiittinen uhkaus, eli saatat syyllistyä myös laittomaan uhkaukseen!

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Nimimerkki Kissankello jatkaa murhainfossa toimivan kiusaajaringin asialla:
Re: Huume-, lahjus- ja huorissahyppäämisjutun hovi 2017-18
Kirjoittaja Kissankello » Su Syys 01, 2019 12:09 am

Pieni liekki kirjoitti:
Onko täällä ketään, joka pystyisi lyhyesti selvittämään, minkälainen kokemus/tietous Aarnio-tapauksen syyttäjillä on ollut huumepoliisin työkentästä, eli heidän käytössään olleista työmenetelmistä ja -välineistä?


Miksi et selvitä kaikkia näitä mieltäsi askarruttavia asioita ihan itse? Ihan suoraan sanottuna tuo loputon kyselyikäisen kakaran kaltainen jollotus muille tekemään asioita puolestasi ja etsimään tietoa on ihan helvetin rasittava piirre. Toivon, ettei kukaan tee puolestasi (enää) mitään tiedonhakutyötä. Ihmeen paljon sinulla on aikaa roikkua täällä ja länkyttää soopaa, vaikka joka ikiseen sinulta kysyttyyn kysymykseen vastauksesi on aina, ettet ole ehtinyt selvittää/paneutua/etsiä tietoa. Ja ei, älä vedä taas sitä samaa virttä asioiden yhdessä maaliin viemisestä. Sinulla se maali tuntuu olevan ihan toisessa päässä kuin monilla muilla.

Päällimmäinen tunne viestejäsi lukiessa on jo vuosia ollut suuri myötähäpeä.

Aarnio-caseen totean, että tämä tarina ei ole vielä loppuun kirjoitettu. Aarniolla on hampaankolossa paljon ja vaikka vihamiehet nyt hykertelevät, niin uskokaa, vastaisku(ja) tulee vielä. Se vie todennäköisesti jonkin aikaa, mutta niitä tulee.
En ole huomannut nimimerkki Kissankellon vuosien varrella ruoskineen pääsääntöisesti Ulvila-osiossa esitetyllä Lautamiehet-osioon kuuluvalla tekstillä juurikaan muita kuin Auerin ja hänen entisen miesystävänsä SYYTTÖMYYDESTÄ seksuaalirikoksiin vakuuttuneita kirjoittajia. Tälläkin kertaa hän olisi voinut jättää itselleni Aarnio-osiossa osoitetun off topicin väliin ja vastata ainoastaan edellä lainatussa viestissä Aarnio-osiossa esittämääni kysymykseen.

Turha ja ikävältä tuntuva lautamiestekstin kirjoittaminen asiaosioissa tekee viestiketjujen lukemisesta epämiellyttävää ja vie sivuraiteille paljon tärkeämmistä keskustelun aiheista.
Jos en itse osaa vastata toisten murhainfolaisten esittämiin kysymyksiin, niin jätän yksinkertaisesti vastaamatta enkä tule palstalle päiväkausien viestittelytauon jälkeen hyökkäämään kenenkään yksittäisen nimimerkin kimppuun.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja pop »

Vitut. Aarnio -topicissa jokainen on kyllästynyt jatkuvaan kyselyysi, koska se on floodaamista ja turhaa palstantäyttöä esim. sellaisilta jotka eivät joka päivä lue tai uudet lukijat. Samoihin kysymyksiinkin osaat etsiä tiedon itse, kuten muutamapvä sitten vastasit omaan kysymykseesi johon kukaan ei jaksanut enää vastata.

Itse näen tuon pelkkänä huomionhakuisuutena, sekä "jostain syystä" perustat aina uuden topicin tai kysyt jotain aivan muuta sillä hetkellä kun Aarniota sokeasti puolustavat ovat tiukoilla.

Älä itke.

Yhtälailla postaamasi " vielä purkamattomat seri tuomiot" voivat olla lainvastainen loukkaus ym uhreja kohtaan, muistaakseni tuomiot ovat lainvoimaisia. Mieti mitä kirjoittelet.

Kukaan ei ole velvollinen vastaamaan kysmyksiisi (varsinkaan kun et itse pääsääntöisesti vastaa sinulle esitettyihin milloin milläkin " en ole kerennyt perehtymään" jne Silti sinulla on jo uusi ihmettelyn aihe (tai100kpl) työn alla.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

pop kirjoitti:Vitut. Aarnio -topicissa jokainen on kyllästynyt jatkuvaan kyselyysi, koska se on floodaamista ja turhaa palstantäyttöä esim. sellaisilta jotka eivät joka päivä lue tai uudet lukijat. Samoihin kysymyksiinkin osaat etsiä tiedon itse, kuten muutamapvä sitten vastasit omaan kysymykseesi johon kukaan ei jaksanut enää vastata.
Yksikään kiusaajarinkini ulkopuolinen nimimerkki ei ole kyselyistäni huomauttanut, joten jatkan kyselemistä, jos koen sen tarpeelliseksi. Joskus vastailen omiin kysymyksiini jälkijunassa, kun olen ehtinyt etsiä/pohtia niihin vastaukset. Monesti samat itseäni pohdituttavat asiat saattavat mietityttää myös muita palstailijoita, ja esimerkiksi Ulvila-osiossa on hyviä esimerkkejä siitä kirjoittajien kesken tapahtuvasta yhteistyöstä, millä on saatu selvitettyä useampi Ulvilan murhatapaukseen liittynyt haasteellinen kysymys.
pop kirjoitti:Itse näen tuon pelkkänä huomionhakuisuutena, sekä "jostain syystä" perustat aina uuden topicin tai kysyt jotain aivan muuta sillä hetkellä kun Aarniota sokeasti puolustavat ovat tiukoilla.
En minä Aarniota sokeasti puolusta. Haluan selvittää, miksi häntä väitetään huumekeisariksi ja pitävätkö nämä väitteet paikkaansa. Minusta sinä itse vaikutat huomionhakuiselta, kun sinulla on koko ajan tarve piikitellä minua.
pop kirjoitti:Älä itke.
En muista itkeneeni Aarnion tapauksen tiimoilta. Auerin tapauksen käsittelyn varrelta muistan useamman kerran, jolloin olen itkenytkin. Ei itkua kannata pelätä eikä tunteitaan kätkeä.
pop kirjoitti:Yhtälailla postaamasi " vielä purkamattomat seri tuomiot" voivat olla lainvastainen loukkaus ym uhreja kohtaan, muistaakseni tuomiot ovat lainvoimaisia. Mieti mitä kirjoittelet.
Käsitykseni mukaan "uhrien" joukossa on niitäkin, jotka toivovat, että asiat selvitetään asianmukaisesti, puheyhteydet palautetaan asianosaisten välille ja väärät kaikkia asianosaisia henkisesti kuormittavat tuomiot puretaan mahdollisimman pian.

Tiedoksesi, että luen aina omat valmiit kirjoitukseni ajatuksella kertaalleen läpi, ennen kuin painan Lähetä-nappia. Toimitko itse samalla tavalla?
pop kirjoitti:Kukaan ei ole velvollinen vastaamaan kysmyksiisi (varsinkaan kun et itse pääsääntöisesti vastaa sinulle esitettyihin milloin milläkin " en ole kerennyt perehtymään" jne Silti sinulla on jo uusi ihmettelyn aihe (tai100kpl) työn alla.
Olen pahoillani, jos olen saanut sinulle aikaan harmaita hiuksia ja herneen nenään. Haluaisin tavata sinut reaalielämässä, sillä kaikesta saamastani loanheitosta huolimatta minusta tuntuu, että ainakin sinun sisälläsi sykkii kultainen sydän.

Olet oikeassa siinä, että itse kunkin pitäisi yrittää keskittää voimavarojansa oleellisiin asioihin. Tässä minulla on vielä opettelemista. Laput silmillä kulkemista harjoittelen kyllä lähes päivittäin.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Tässä ns. ”kiusaajarinkisi” ulkopuolinen, jota jatkuva ja toistuva kyselysi jo kerrotuista asioista ja ties mistä muustakin Aarnio-ketjussa häiritsee suuresti.
Samoin samojen asioitten jankkaaminen sinun taholtasi. Yrität yhtenään ohjailla ketjun keskustelua koskemaan itsesi. Tarkoitus on keskustella ketjun aiheesta, ei sinusta, sinun tuntemuksistasi, sinun kysymyksistäsi, sinun tunteenomaisista reaktioistasi. Kyselysi on pelkää huomionhakua, koska aivan taatusti osaat etsiä tietoa myös oma-aloitteisesti. Katkaiset toistuvasti ketjussa käytävän vuoropuhelun muiden kirjoittajien kesken turhanpäiväisillä kyselyilläsi vetäen huomion ketjun aiheesta pois itseesi. Voisitko alkaa toimia kuten keskustelupalstoilla on sopivaa? Kiitos.

Niin, ja kannattaisi ehkä kuitenkin alkaa harjoitella kulkemaan ilman niitä silmälappuja, se saattaisi hiukan avartaa ymmärrystä ja näkökulman huomattavaa laajenemista ympärillesi.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jane T kirjoitti:Tässä ns. ”kiusaajarinkisi” ulkopuolinen, jota jatkuva ja toistuva kyselysi jo kerrotuista asioista ja ties mistä muustakin Aarnio-ketjussa häiritsee suuresti.
Samoin samojen asioitten jankkaaminen sinun taholtasi. Yrität yhtenään ohjailla ketjun keskustelua koskemaan itsesi. Tarkoitus on keskustella ketjun aiheesta, ei sinusta, sinun tuntemuksistasi, sinun kysymyksistäsi, sinun tunteenomaisista reaktioistasi. Kyselysi on pelkää huomionhakua, koska aivan taatusti osaat etsiä tietoa myös oma-aloitteisesti. Katkaiset toistuvasti ketjussa käytävän vuoropuhelun muiden kirjoittajien kesken turhanpäiväisillä kyselyilläsi vetäen huomion ketjun aiheesta pois itseesi. Voisitko alkaa toimia kuten keskustelupalstoilla on sopivaa? Kiitos.

Niin, ja kannattaisi ehkä kuitenkin alkaa harjoitella kulkemaan ilman niitä silmälappuja, se saattaisi hiukan avartaa ymmärrystä ja näkökulman huomattavaa laajenemista ympärillesi.
Miksi et omilla aivoillasi ajattelevana käy kanssani dialogia esimerkiksi Aarnio-ketjussa? Millaista vuoropuhelua toivot käytävän Aarnio- tai Ulvila-osioissa? Kerrohan nyt vielä omin sanoin, mitä asiaa olen erityisesti mielestäsi jäänyt Aarnio-osiossa jankkaamaan?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja CSI »

Yhdyn Jane T:n puheenvuoroon.

Pieni Liekki ja Nicht Schuldig ovat paskoneet Aarnio ketjut pitkälti lukukelvottomiksi. Kuolemannaakkakaan ei kaukana tuosta jengistä ole, vaikka yrittääkin tyylilleen uskollisesti kakkia vähän nätimmin eikä roiski varpusia aivan joka paikkaan.

Vaadin ylläpitoa vähitellen tarttumaan niihin keltaisiin ja punaisiin kortteihin. Bannia tuollaisesta tahallisesta paskalokkeilusta. Ei mitään asiaa, kunhan jankataan samoja asioita päivästä toiseen ja kysellään "onko tietoa" kaikenmaailman lillukanvarsista.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pieni liekki kirjoitti: Miksi et omilla aivoillasi ajattelevana käy kanssani dialogia esimerkiksi Aarnio-ketjussa? Millaista vuoropuhelua toivot käytävän Aarnio- tai Ulvila-osioissa? Kerrohan nyt vielä omin sanoin, mitä asiaa olen erityisesti mielestäsi jäänyt Aarnio-osiossa jankkaamaan?
Ei sun kanssa voi mitään dialogeja käydä, sen nyt tajuaa jokainen järjissään oleva ihminen täällä.

Ainoa mitä me toivotaan, on Big Red Ban Button, jolla sut saadaan helvettiin täältä pitkäksi pitkäksi aikaa. Vaihda nickkis nimeksi PaskaLokki (PaLo). Kuvaa paljon paremmin sinua.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

CSI kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti: Miksi et omilla aivoillasi ajattelevana käy kanssani dialogia esimerkiksi Aarnio-ketjussa? Millaista vuoropuhelua toivot käytävän Aarnio- tai Ulvila-osioissa? Kerrohan nyt vielä omin sanoin, mitä asiaa olen erityisesti mielestäsi jäänyt Aarnio-osiossa jankkaamaan?
Ei sun kanssa voi mitään dialogeja käydä, sen nyt tajuaa jokainen järjissään oleva ihminen täällä.

Ainoa mitä me toivotaan, on Big Red Ban Button, jolla sut saadaan helvettiin täältä pitkäksi pitkäksi aikaa. Vaihda nickkis nimeksi PaskaLokki (PaLo). Kuvaa paljon paremmin sinua.
On pelottavaa ajatella, mihin kaikkeen taitosi riittävät. Olitko muuten kuvannut itse tuon Avatar-kuvasi?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Pieni liekki kirjoitti:
Jane T kirjoitti:Tässä ns. ”kiusaajarinkisi” ulkopuolinen, jota jatkuva ja toistuva kyselysi jo kerrotuista asioista ja ties mistä muustakin Aarnio-ketjussa häiritsee suuresti.
Samoin samojen asioitten jankkaaminen sinun taholtasi. Yrität yhtenään ohjailla ketjun keskustelua koskemaan itsesi. Tarkoitus on keskustella ketjun aiheesta, ei sinusta, sinun tuntemuksistasi, sinun kysymyksistäsi, sinun tunteenomaisista reaktioistasi. Kyselysi on pelkää huomionhakua, koska aivan taatusti osaat etsiä tietoa myös oma-aloitteisesti. Katkaiset toistuvasti ketjussa käytävän vuoropuhelun muiden kirjoittajien kesken turhanpäiväisillä kyselyilläsi vetäen huomion ketjun aiheesta pois itseesi. Voisitko alkaa toimia kuten keskustelupalstoilla on sopivaa? Kiitos.

Niin, ja kannattaisi ehkä kuitenkin alkaa harjoitella kulkemaan ilman niitä silmälappuja, se saattaisi hiukan avartaa ymmärrystä ja näkökulman huomattavaa laajenemista ympärillesi.
Miksi et omilla aivoillasi ajattelevana käy kanssani dialogia esimerkiksi Aarnio-ketjussa? Millaista vuoropuhelua toivot käytävän Aarnio- tai Ulvila-osioissa? Kerrohan nyt vielä omin sanoin, mitä asiaa olen erityisesti mielestäsi jäänyt Aarnio-osiossa jankkaamaan?
En koe minkäänlaista tarvetta käydä kanssasi dialogia mistään, koska vuoropuhelusi ovat yksipuolista puhetta sinun puoleltasi muille. Et ota huomioon muita kuin omat mielipiteesi ja tunteenomaiset näkemyksesi, joita pidät ainoana totuutena, eikä täten vuoropuheluille ole sijaa.?Vuoropuhelu on ymmärtääkseni keskinäistä mielipiteiden vaihtoa ja kaikkien osapuolten näkemysten kuuntelua ja niistä saadaan uusia näkökulmia omaan näkemykseen.

Käytät sanapäätettä -han (kerrohan) osoittamaan ylemmyyttäsi minua kohtaan, ja tuo jatko ”omin sanoin” on kuin oppimestarin suusta sanottua; ”kerrohan nyt vielä omin sanoin ...” tarkoittaa, että aivan kuin olisin aiemmin sanonut jotain jonkun muun sanoin tai jonkun muun ohjeistamana. Olet jankannut jankkaamistasi noista ”pelipuhelimista” ja kysellyt lukemattomia kertoja niistä asioita, jotka on selvitetty ketjussa useaan otteeseen.
Ja, tuohon toiseen, mainitsemaasi ketjuun en puutu enkä sitä kommentoi, paitsi sen verran, että jankkaamisesi siellä on jo trollausta.

Mediassa käytetään silloin tällöin termiä tunnetoimittaminen, mikä tarkoittaa sitä, että asioihin pyritään vaikuttamaan kuvailemalla asioita tunteiden kautta, ei itse asian. Täällä Pieni Liekki toteuttaa samanlaista agendaa vetämällä itsensä mukaan kommentteihinsa; ”minä, minusta on kauheaa, minä olen tutkinut, minä sitä tätä ja tuota” sen sijaan, että pitäytyisi ketjujen asiassa. Tämä hänen oma ketjunsa on erinomainen esimerkki; hän itse kirjoittaa tänne enemmän kuin muut.

Kun esitin ensi kertaa tuossa ylempänä kritiikkiä Pienen Liekin kommentointiin, hän alkoikin kysellä minusta, että kuulunko hänen kiusaajajoukkoon etc. Aivan absurdia, mutta loogista henkilölle, joka ei halua ymmärtää, että kritiikki kohdistuu kirjoituksiin, ei kirjoittajan persoonaan.
”Me, myself and I” ovat huomionhakuisen henkilön parhaat dialogikumppanit.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9123
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jane T kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:
Jane T kirjoitti:Tässä ns. ”kiusaajarinkisi” ulkopuolinen, jota jatkuva ja toistuva kyselysi jo kerrotuista asioista ja ties mistä muustakin Aarnio-ketjussa häiritsee suuresti.
Samoin samojen asioitten jankkaaminen sinun taholtasi. Yrität yhtenään ohjailla ketjun keskustelua koskemaan itsesi. Tarkoitus on keskustella ketjun aiheesta, ei sinusta, sinun tuntemuksistasi, sinun kysymyksistäsi, sinun tunteenomaisista reaktioistasi. Kyselysi on pelkää huomionhakua, koska aivan taatusti osaat etsiä tietoa myös oma-aloitteisesti. Katkaiset toistuvasti ketjussa käytävän vuoropuhelun muiden kirjoittajien kesken turhanpäiväisillä kyselyilläsi vetäen huomion ketjun aiheesta pois itseesi. Voisitko alkaa toimia kuten keskustelupalstoilla on sopivaa? Kiitos.

Niin, ja kannattaisi ehkä kuitenkin alkaa harjoitella kulkemaan ilman niitä silmälappuja, se saattaisi hiukan avartaa ymmärrystä ja näkökulman huomattavaa laajenemista ympärillesi.
Miksi et omilla aivoillasi ajattelevana käy kanssani dialogia esimerkiksi Aarnio-ketjussa? Millaista vuoropuhelua toivot käytävän Aarnio- tai Ulvila-osioissa? Kerrohan nyt vielä omin sanoin, mitä asiaa olen erityisesti mielestäsi jäänyt Aarnio-osiossa jankkaamaan?
En koe minkäänlaista tarvetta käydä kanssasi dialogia mistään, koska vuoropuhelusi ovat yksipuolista puhetta sinun puoleltasi muille. Et ota huomioon muita kuin omat mielipiteesi ja tunteenomaiset näkemyksesi, joita pidät ainoana totuutena, eikä täten vuoropuheluille ole sijaa.?Vuoropuhelu on ymmärtääkseni keskinäistä mielipiteiden vaihtoa ja kaikkien osapuolten näkemysten kuuntelua ja niistä saadaan uusia näkökulmia omaan näkemykseen.

Käytät sanapäätettä -han (kerrohan) osoittamaan ylemmyyttäsi minua kohtaan, ja tuo jatko ”omin sanoin” on kuin oppimestarin suusta sanottua; ”kerrohan nyt vielä omin sanoin ...” tarkoittaa, että aivan kuin olisin aiemmin sanonut jotain jonkun muun sanoin tai jonkun muun ohjeistamana. Olet jankannut jankkaamistasi noista ”pelipuhelimista” ja kysellyt lukemattomia kertoja niistä asioita, jotka on selvitetty ketjussa useaan otteeseen.
Ja, tuohon toiseen, mainitsemaasi ketjuun en puutu enkä sitä kommentoi, paitsi sen verran, että jankkaamisesi siellä on jo trollausta.

Mediassa käytetään silloin tällöin termiä tunnetoimittaminen, mikä tarkoittaa sitä, että asioihin pyritään vaikuttamaan kuvailemalla asioita tunteiden kautta, ei itse asian. Täällä Pieni Liekki toteuttaa samanlaista agendaa vetämällä itsensä mukaan kommentteihinsa; ”minä, minusta on kauheaa, minä olen tutkinut, minä sitä tätä ja tuota” sen sijaan, että pitäytyisi ketjujen asiassa. Tämä hänen oma ketjunsa on erinomainen esimerkki; hän itse kirjoittaa tänne enemmän kuin muut.

Kun esitin ensi kertaa tuossa ylempänä kritiikkiä Pienen Liekin kommentointiin, hän alkoikin kysellä minusta, että kuulunko hänen kiusaajajoukkoon etc. Aivan absurdia, mutta loogista henkilölle, joka ei halua ymmärtää, että kritiikki kohdistuu kirjoituksiin, ei kirjoittajan persoonaan.
”Me, myself and I” ovat huomionhakuisen henkilön parhaat dialogikumppanit.
Et ilmeisesti ole joutunut kokemaan sitä, että kimppuusi käydään todenteolla nettipalstojen kautta ja vähän muutoinkin. Vai onko oikeaa henkilöllisyyttäsi levitelty vihamielisten, uhkaavien ja valheellisten tarinoiden sävyttämänä pitkin nettiä?
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Vastaa Viestiin