Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

JammuSetä kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 8:43 pm

Onko tutkimustuloksia muuten aiheesta? Olis oikeasti milelenkiintoista tietää. Veikkaan että 50/50
Vai niin veikkaat. Kun nyt suurin osa RUK:n käyneistä on ylioppilaita ja suurin osa yliopistotutkinnon suorittaneista on ylioppilaita, niin ei taida nyt ihan veikkaus osua. Suurin 8 kk:n käyneistä eivät ole ylioppilaita. Jos tuo sinun 50/50 pitäisi paikkansa, niin meillä olisi vähän suuremmalla osalla väestöstä yliopistotutkinto, kuin nykyisin.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Avatar
Fire
Rico Tubbs
Viestit: 1207
Liittynyt: Ti Maalis 19, 2019 10:20 pm

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja Fire »

ilmarinen kirjoitti:
Ke Maalis 04, 2020 2:19 am
Ongelma oli siinä, että Suomi suhtautuu kaikkiin maahan pyrkiviin onnenonkijoina tai epäilyttävinä tapauksina. Tämä on tullut esiin siinä, että suomalaiset firmat eivät saa osaajia tarpeeseensa. He voivat tulla Sri Lankasta, Intiasta, Ranskasta, Yhdysvalloista, Kanadasta. Nykyään siis käytännössä mistä tahansa. Suomi vain ei halua. Tämä on outoa.

Erityisen outoa on se, että pakolaisina maahanmuuttaneet joutuvat vuosikausia elämään epävarmuudessa. Ihmisellä voi olla työpaikka, asunto, lapset koulussa tai päivähoidossa ja kaikki hyvin. Silti hän joutuu pelkäämään karkoittamista. Tämä on suoraan sanoen perseestä.
Tulijoita varmasti olisi miljoonia vaan ovatko työnantajat valmiita maksamaan vähintään tessin mukaista palkkaa. Suomessa on lakiin kirjattu työvoiman tarvehankinta jolloin pitää ensin selvittää löytyykö jo Suomessa olevista kyseiseen työhän työvoimaa. Tämä on täysin loogista ja järkevää jos halutaan vähentää työttömyyttä. Tällä myös torjutaan halpatyömarkkinoiden syntymistä ja ihmiskauppaa.

Pakolaisina maahanmuuttaneet eivät elä missään epävarmuudessa koska heille on jo myönnetty oleskelulupa ennen kuin heidät on haettu yk:n pakolaisleireiltä. Suomeen on otettu 2001-2019 750 pakolaista joka vuosi.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10531
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja damfin »

hutkivajournalisti kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 1:47 pm
damfin kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 12:19 pm
Niin ne ajat muuttuu ja mielipiteissä on eroja... minun armeija-aikanani suurin huolenaihe oli se kuinka välttyä 330 vuorokauden palvelusajalta, silloinhan tuntui siltä että vain tyhmät joutuvat aukkiin ja korttinsa oikein pelaavat selviävät 240 vuorokaudella saaden silti puhtaat paperit armeijan suorittamisesta :lol:

Mitäpä patoevä lottoat. Kummasta ryhmästä tuli suuremmalla prosentilla yliopisto-opiskelijoita ja yhteiskunnassa päättävässä asemassa olevia: RUK:n käyneistä vai 8 kk:n miehistä? :roll: :lol:
Yliopisto-OPISKELIJOITA tuli varmasti enemmän aukin ja rukin käyneistä, ovat kai yleensäkin sitä porukkaa joka hakee paikkaansa ja opiskelee vähintään puolet elämästään... päättäjiäkin saattoi monesta tulla, kokoomuksen ja keskustan kansanedustajinahan noita upseereita kai jonkin verran on, niin ja olihan perussuomalaisissakin joku luutnantti :lol:

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

damfin kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 9:59 pm

Yliopisto-OPISKELIJOITA tuli varmasti enemmän aukin ja rukin käyneistä, ovat kai yleensäkin sitä porukkaa joka hakee paikkaansa ja opiskelee vähintään puolet elämästään... päättäjiäkin saattoi monesta tulla, kokoomuksen ja keskustan kansanedustajinahan noita upseereita kai jonkin verran on, niin ja olihan perussuomalaisissakin joku luutnantti :lol:
Poliitikot ovatkin hyvä esimerkki päättäjistä, kun heissä on peruskoulunkin kesken jättäneitä lurppahuulia. Kyllä se vain niin on, että kun aletaan menemään isompiin yrityksiin, niin ei siellä johtotehtävissä mitään elämänkoululaisia ole. Yrityselämässä arvostetaan edelleen armeijan johtajakoulutusta, tietenkin. Sehän on johtajakokemusta.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Porin

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja Porin »

hutkivajournalisti kirjoitti:
Ke Maalis 11, 2020 10:12 pm
Yrityselämässä arvostetaan edelleen armeijan johtajakoulutusta, tietenkin. Sehän on johtajakokemusta.
Yrityselämässä ei työhaastattelussa saa edes kysyä, onko käynyt armeijan.
https://www.ukkowork.fi/8-kysymysta-joi ... attelussa/

Muutenkaan tuohon väitteeseen ei ole tutkittua tietoa taustatueksi.

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Porin kirjoitti:
To Maalis 12, 2020 12:01 am

Yrityselämässä ei työhaastattelussa saa edes kysyä, onko käynyt armeijan.
https://www.ukkowork.fi/8-kysymysta-joi ... attelussa/

Muutenkaan tuohon väitteeseen ei ole tutkittua tietoa taustatueksi.
Nykyajan homofeminististä miesnutturakulttuuria. Eikä sitä tarvitse kysyä, kun se selviää ansioluettelosta.

Armeijan johtajakoulutuksesta ja kokemuksesta on hyötyä myös siviilimaailman johtamistehtävissä. Ihmisjohtamista molemmissa, ei sen kummempaa.

Mihin ei ole tutkittua tietoa taustatueksi? Ihan varmasti on, eri asia onko sitä julkisesti saatavilla. Siitähän nousi vähän aikaa sitten älämölö, kun intin palikkatestien mukaan mustaihoiset olivat tyhmempiä kuin kantasuomalaiset. Tosin tulos oli päivänselvä, ei olisi tarvinnut vertailla aiempia tutkimuksia eri etnisten ryhmien älykkyyseroista.

Keskimääräinen RUK:n käynyt on taatusti älykkäämpi kuin keskimääräinen 8 kk:n (6kk:n) sotamies.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Porin

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja Porin »

hutkivajournalisti kirjoitti:
To Maalis 12, 2020 12:16 am
Porin kirjoitti:
To Maalis 12, 2020 12:01 am

Yrityselämässä ei työhaastattelussa saa edes kysyä, onko käynyt armeijan.
https://www.ukkowork.fi/8-kysymysta-joi ... attelussa/

Muutenkaan tuohon väitteeseen ei ole tutkittua tietoa taustatueksi.
Nykyajan homofeminististä miesnutturakulttuuria. Eikä sitä tarvitse kysyä, kun se selviää ansioluettelosta.
Vitun hyvin sanottu.

Armeijan johtajakoulutuksesta ja kokemuksesta on hyötyä myös siviilimaailman johtamistehtävissä. Ihmisjohtamista molemmissa, ei sen kummempaa.
No sikäli väärin että upseereista tulee siviilissä paskoja ihmisjohtajia.
Mihin ei ole tutkittua tietoa taustatueksi? Ihan varmasti on, eri asia onko sitä julkisesti saatavilla.

Jos kukaan ei saa tutkittua tietoa niin onko sitä vai eikö ole...

Keskimääräinen RUK:n käynyt on taatusti älykkäämpi kuin keskimääräinen 8 kk:n (6kk:n) sotamies.
100% totta.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Porin kirjoitti:
To Helmi 20, 2020 5:50 pm
Kuka on Johannes Koski?
Reichsführer der Silakkas
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Porin kirjoitti:
To Maalis 12, 2020 12:01 am
Yrityselämässä ei työhaastattelussa saa edes kysyä, onko käynyt armeijan.
https://www.ukkowork.fi/8-kysymysta-joi ... attelussa/

Muutenkaan tuohon väitteeseen ei ole tutkittua tietoa taustatueksi.
Eikö? Minä kysyn aina.

Ei siitä mitään ole tullut.

Sivareita en palkkaa, kjäh kjäh.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

ilmarinen
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 8:35 pm

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja ilmarinen »

Onpas tämä hauska ketju. Tajukankaasta ei ole puhuttu pitkiin aikoihin. Ei ole Paavo ilmestynyt, kuten arvasinkin. Urbaani legenda.

Minulla ei ole mitään syytä valehdella, vaikka täällä monet niin väittävät. Olen perusrehellinen ihminen. Kaikki kivitalot, Volvot, kunniallisesti hankittu ei-postimyyntivaimo, lapset ja rotukoirat ovat totta. Ihan aikuisten oikeasti. Totta.

Minulla ei ole mitään vikaa luetun ymmärtämisessä, ei lukemisessa eikä kirjoittamisessa. Jos joku moittii tekstiäni, koen sen pelkästään aiheettoman solvaavaksi kommentiksi.

Selvennän tuota armeija-asiaa hiukan. Minulla oli intti jäänyt roikkumaan. Olin ollut jo useammassa työpaikassa yliopiston jälkeen ja sovittiin, että menen käymään sen läpi pienimmän pahan tietä. Kahdeksan kuukautta oli suunnitelma. Minun työkaverini tunsi Porista lennostoa johtavan everstiluutnantin, jonka kurssikaveri taas oli Tikkakoskella Ilmavoimien Viestikoulua johtanut everstiluutnantti. Niinpä hiukan painotetulla arvonnalla minun palveluspaikakseni määrättiin Tikkakoski 15 kilometrin päässä asunnostani. Hyvä niin.

Minulla ei ole mitään harhakuvitelmia siitä, etteivät suhteet vaikuttaisi. Yksi opiskelukaverini pääsi Ruotuväki-lehteen kahdeksan kuukauden viestimieheksi, kun tunsi hyvin yhden kansanedustajan. Toinen lusi oman 8 kuukauttansa Kaartin pataljoonassa. Seisoi mm. presidentinlinnan vartiossa. Käytiin hänelle huutelemassa aidan takaa ja katsottiin, pitääkö pokka. Hyvin piti.

Tein palikkatestit rehellisesti. Ne on laadittu niin, että mahdollisesta pelleilystä jää kiinni. Sain parhaat pisteen 160 alokkaan joukossa. Ei siinä ole mitään kehua tai häpeämistä. Samanlaiset tulokset ovat olleet monilla muillakin testauskerroilla. Olen tehnyt sellaisen työuran, että olen joutunut testeihin sekä töissä ollessa että rekrytointitilanteissa.

Komppanianpäällikölle ei ollut välittynyt tieto minun toiveestani. Siksi hän minua painosti Upseerikouluun. Epäilemättä olisin sielläkin menestynyt ihan hyvin. Kurssin priimuksena ulos tulo ei tapauksessani ole mitenkään epärealistinen ajatus.

Minä olin toisaalta komppanian vanhin, henkilökunta mukaan lukien. Vääpeli oli syntynyt samana vuonna myöhemmin. Täytin intissä 29. Alokastuvassa oli kaksi 17-vuotiasta. Toinen luki Aku Ankkaa. Oli vaikea päästä samalle aaltopituudelle. Minulla oli vakituinen työ, vaimo ja asuntolaina. Näillä perustelin sitä, ettei armeija nappaa.

Komppanianpäällikkö piti minulle toisenkin puhuttelun. Kotiutus oli jo aika lähellä. Hän huomautti, että noita liikuntasuorituksia näyttäisi olevan aika niukasti. Hänellä oli seinällään seurantataulu, johon oli pantu palikoita. Sanoin, että kun hiihtoa ja suunnistusta on ollut yleensä lauantaina aamupäivisin, meidän kirjuriporukallemme on valitettavasti sattunut monesti muuta välttämätöntä menoa. Siihen moitteet sitten jäivät. Sitä en kertonut, että meno oli ensin yhdeksältä sotkussa munkkikahvit ja sen jälkeen loikoilua lounasta odotellen.

hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Ilmarinen on varmasti melkoinen kummajainen silakoiden joukossa, kun on kuitenkin asepalveluksen suorittanut. Hän on upseeriainesta silakoiden joukossa. Hän johtaa silakoiden joukko-osastoa kohti persurintamaa. "Silakat olalle vie"!
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.

Porin

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja Porin »

CSI kirjoitti:
Pe Maalis 13, 2020 12:31 am
Porin kirjoitti:
To Maalis 12, 2020 12:01 am
Yrityselämässä ei työhaastattelussa saa edes kysyä, onko käynyt armeijan.
https://www.ukkowork.fi/8-kysymysta-joi ... attelussa/

Muutenkaan tuohon väitteeseen ei ole tutkittua tietoa taustatueksi.
Eikö? Minä kysyn aina.

Ei siitä mitään ole tullut.
Kyllä sinä haastattelussa saat kysyä mitä vaan. Sinuahan siinä haastatellaan.
Mutta jos olisit työnantajan asialla haastattelemassa mahdollista työntekijää, olisi asia eri.

ilmarinen
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 8:35 pm

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja ilmarinen »

Kello käy eikä Paavoa näy :D :D :D :D :D :D

Porin

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja Porin »

ilmarinen kirjoitti:
La Maalis 14, 2020 3:01 am
Kello käy eikä Paavoa näy :D :D :D :D :D :D
Se on siellä sun upseeriarvos kanssa piilossa.

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Ilmariselle tietoa Paavo Tajukankaasta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Porin kirjoitti:
Pe Maalis 13, 2020 9:13 pm
CSI kirjoitti:
Pe Maalis 13, 2020 12:31 am
Porin kirjoitti:
To Maalis 12, 2020 12:01 am
Yrityselämässä ei työhaastattelussa saa edes kysyä, onko käynyt armeijan.
https://www.ukkowork.fi/8-kysymysta-joi ... attelussa/

Muutenkaan tuohon väitteeseen ei ole tutkittua tietoa taustatueksi.
Eikö? Minä kysyn aina.

Ei siitä mitään ole tullut.
Kyllä sinä haastattelussa saat kysyä mitä vaan. Sinuahan siinä haastatellaan.
Mutta jos olisit työnantajan asialla haastattelemassa mahdollista työntekijää, olisi asia eri.
Ihan työnantajan asialla olleena olen haastattelussa kysynyt.

Pitää vain katsoa, ettei ole turhia todistajia paikalla, kjäh kjäh.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Vastaa Viestiin