Whattaboutismi

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Whattaboutismi

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Useammasta ketjusta on viime aikoina poistettu "whataboutismia" ja muuta asiaan liittymätöntä sotkemasta.
Asiasta on myös huomautettu useammallekin kirjoittajalle.

Ketjujen sotkeminen ja johtaminen harhaan asiasta "whattaboutismilla" aiheuttaa tästä lähtien bannit, syynä ylläpidon kuormittaminen, ja pykälien 4 ja 9 rikkominen.

T. Punakynä

https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?f=9&t=273

Ne tietää, jotka tietää...

ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Whattaboutismi

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Ei huono ratkaisu, vähän jos vielä pinnistää niin voi olla että saatte oikean rikosfoorumin.

Avatar
Jarkallas
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: La Elo 29, 2020 1:34 pm
Paikkakunta: Annalan Heilan persesilmä

Re: Whattaboutismi

Viesti Kirjoittaja Jarkallas »

Tiedän etten oo läheskään niin älykäs kun muut täällä palstalla, mutta en kyllä löydä minfon säännöistä mitään kohtaa joka kieltää whatabouttaamisen. Kertokaa mikä kohta säännöissä tän kieltää? Kannattais lisätä sääntöihin uus kohta "whataboutismi kielletty". Itse olen niin idiootti etten edes tiennyt mitä koko whataboutismi tarkottaa ennen kuin mut sillä syyllä bannattiin. Olen nopea kuitenkin oppimaan, ja lupaan tässä ja nyt yrittää parantaa tapani ja kehittyä kirjoittajana sekä noudattaa sääntöjä. Mark my words. Vaikka saatankin olla foorumin ainut tyyppi joka ei tiennyt mitä on whataboutismi niin antakaa mun laittaa tähän vielä sille hyvä määritelmä, vaikka sitten mun omia lapsia ajatellen jos he liittyvät minfoon joskus.
Whataboutismi nettikeskusteluissa

Whataboutismin juurien sanotaan juontuvan kylmän sodan aikoihin ja neuvostopropagandaan. Jos jotain kritisoidaan, tuodaan esille toinen joko vastaava tai kaukaa haettu esimerkki jonka tarkoituksena on sotkea, hämärtää ja viedä keskustelua toisaalle: "Neuvostoliitossa ei ole kansalaisoikeuksia." "Niin mutta teillä Amerikassa lynkataan mustia."

Nykyään whataboutismi menee esimerkiksi näin:
Väite:Venäjä tappaa siviilejä Aleppossa.
Whataboutismi: Entäs sitten USA? Se se vasta siviilejä tappaakin.
Jonka jälkeen joko keskustellaan USA:n tappamista siviileistä, päästään Irakin kautta Vietnamiin, Koreaan ja mahdollisesti Hiroshiman ja Nagasakin pommituksiin. Venäjän toimista Aleppossa ei parane keskustella ellei listaa kaikkia lännen hirmutekoja.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jannes ... steluissa/
Linkin takana myös runsaasti esimerkkejä whataboutismista.


EDIT. Pitäskö ostaa lasit? Lukihan tuolla kohdat 4 ja 9. Mun mielestä vois silti lisätä uuden sääntökohdan joka kertois suoraan whataboutismi kiellosta. Mutta sehän ei ole mun asia. Tärkeempi tässä postauksessa on toi määritelmä.
-jarkko, white nigger


immigrants are like sperm
millions get in only one works

Alex Smith
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1421
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 12:05 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Alex Smith »

Nimimerkki Sinikka jatkaa taas bannista palattuaan samaa whataboutismia kuin aikaisemmin.

Poliisien ampumisketjusta tullut hänen takiaan mustien kansalaisoikeuksien puolustusketju. Ei liity asiaan pätkääkään. Ei myöskän youtubelinkit.

Sinikka
Olivia Benson
Viestit: 726
Liittynyt: Su Elo 02, 2020 12:23 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sinikka »

Alex Smith kirjoitti:
La Syys 19, 2020 4:59 pm
Nimimerkki Sinikka jatkaa taas bannista palattuaan samaa whataboutismia kuin aikaisemmin.

Poliisien ampumisketjusta tullut hänen takiaan mustien kansalaisoikeuksien puolustusketju. Ei liity asiaan pätkääkään. Ei myöskän youtubelinkit.

Muiden kirjoitukset liittyvät? Mitkä youtubelinkit?

Avatar
Jarkallas
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: La Elo 29, 2020 1:34 pm
Paikkakunta: Annalan Heilan persesilmä

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Jarkallas »

Sinikka kirjoitti:
La Syys 19, 2020 6:21 pm
Alex Smith kirjoitti:
La Syys 19, 2020 4:59 pm
Nimimerkki Sinikka jatkaa taas bannista palattuaan samaa whataboutismia kuin aikaisemmin.

Poliisien ampumisketjusta tullut hänen takiaan mustien kansalaisoikeuksien puolustusketju. Ei liity asiaan pätkääkään. Ei myöskän youtubelinkit.

Muiden kirjoitukset liittyvät? Mitkä youtubelinkit?
Korostus mun, mainio esimerkki wataboutismista :lol:
-jarkko, white nigger


immigrants are like sperm
millions get in only one works

Sinikka
Olivia Benson
Viestit: 726
Liittynyt: Su Elo 02, 2020 12:23 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta. (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sinikka »

Jarkallas kirjoitti:
Ke Syys 23, 2020 2:56 pm
Sinikka kirjoitti:
La Syys 19, 2020 6:21 pm
Alex Smith kirjoitti:
La Syys 19, 2020 4:59 pm
Nimimerkki Sinikka jatkaa taas bannista palattuaan samaa whataboutismia kuin aikaisemmin.

Poliisien ampumisketjusta tullut hänen takiaan mustien kansalaisoikeuksien puolustusketju. Ei liity asiaan pätkääkään. Ei myöskän youtubelinkit.

Muiden kirjoitukset liittyvät? Mitkä youtubelinkit?
Korostus mun, mainio esimerkki wataboutismista :lol:
Poliisien ampumisketjussa puhuttiin kaikesta muusta paitsi ko. asiasta, Hamiltonista, hänen paidastaa jne. Enkä laittanut yhtään YouTubelinkkiä sinne. Joko olet lukutaidoton tai laiska lukemaan ko. ketjua, mutta kommentoit silti. Lopetan typeryyksiesi kommentoinnin.

Vastaa Viestiin