Nimimerkin arvosteleminen

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

Pari nimimerkkiä ovat "selkeesti" palstalla lähinnä trollaamassa. Kirjoituksissa esiintyvillä väitteillä ei ole minkäänlaisia perusteita, eikä niitä pyydettäessä saa. Sen sijaan nimimerkit vääntävät ja kääntävät perustellut väitteet ja faktat päinvastaisiksi siten, että typerinkin ABC-koululainen ymmärtää teot lähinnä häirinnäksi ja kiusaamisyrityksiksi.

Mutta kun ilmoitat kirjoittajan motiivin olevan trollaamista, puuttuu ylläpito peliin ja aloittaa punatussaamisen. Aloittelevana kirjoittajana ymmärrän että jonkinlaiset rajat on oltava, mutta missä menevät ne rajat? Tuskin siinä että menen savolaiselle sanomaan että nyt on ilta, kun se idiootti sanoo kuinka kaunis aamu on.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5032
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Helpointa on laittaa trollit hylkäyslistalle, niin ei tarvitse vaivautua lukemaan trollaamista.

Mutta valitettavasti nämä onnistuvat tehokkaasti tuhoamaan laadukkaan keskustelun.

JammuSetä

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja JammuSetä »

Ja jostain käsittämättömästä syystä niitä trolleja ei blokata pois ylläpidon toimesta.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5032
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja Hermione »

JammuSetä kirjoitti:
Ma Touko 17, 2021 7:23 pm
Ja jostain käsittämättömästä syystä niitä trolleja ei blokata pois ylläpidon toimesta.
Mystistä on minullekin. Joutuu moderoimaan itse pois omasta näkymästään.

Trolleille ominaista on, että jos yksi nimimerkki deletoidaan, rekisteröidytään kohta uudelleen. Ja uudelleen. Ei auta, kuin noudattaa ohjetta "don't feed trolls", koska juurikin muiden reaktioista noi saa itselleen mielihyvää ja syyn jatkaa trollailua.

JammuSetä

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja JammuSetä »

Nykyään foorumisoftilla voi blokata mm IP tunnuksenkin. Silloin täytyisi trollin vaihtaa nettiliittymää.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5032
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Jos käyttä VPN:ää niin ei auta ip:n blokkaaminen.

Valitettavasti...

Avatar
Serenity
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 5:12 pm

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja Serenity »

Ihan vaan vinkkinä: Olisiko vihamies-merkinnöistä työkaluksi moderaattoreille? Jos joku kaveri siellä osaisi sen verran tehdä tietokantahakuja, että saisi tulostettua esiin nimimerkit, joilla on eniten vihamiesmerkintöjä, ja sen listan avulla harkita, olisiko näitä käyttäjiä aiheellista poistaa? Kun Minfon peruskäyttäjät tuottavat tällaista informaatiota ihan ilmaiseksi, niin olisi ihan järkevää hyödyntää sitä trollien ja muiden paskansuoltajien karsintaan.

Olkaapa hyvä.
But silent let me sink to earth,
With no officious mourners near:
I would not mar one hour of mirth,
Nor startle friendship with a tear.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10528
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja damfin »

^
Minä kyllä luulen että monet merkitään vihamiehiksi ihan vaan siksi että ei pidetä heidän mielipiteistään tai siksi että he erehtyvät korjaamaan jonkun valheellisia tai vääriä väitteitä, eli vihamieslistat eivät ehkä sellaisenaan paljasta todellisia trolleja.
Todennäköisesti minäkin olen muutamalla vihamieslistalla, ja hyvin mahdollisesti olen joidenkin mielestä trolli, mutta se ei silti tarkoita sitä että olisin trolli, mielipiteeni ja niiden esille tuominen eivät vaan miellytä kaikkia, eikä ole tarkoituskaan miellyttää.

Itse en ole vaivautunut laittamaan ketään vihamieheksi, eikä siitä olisi minulle mitään hyötyäkään kun harvoin luen palstaa kirjautuneena, kirjaudun ainoastaan silloin kun kommentoin tai vastaan jonkun kommenttiin.

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

damfin kirjoitti:
Ti Touko 18, 2021 8:54 am
^
Minä kyllä luulen että monet merkitään vihamiehiksi ihan vaan siksi että ei pidetä heidän mielipiteistään tai siksi että he erehtyvät korjaamaan jonkun valheellisia tai vääriä väitteitä, eli vihamieslistat eivät ehkä sellaisenaan paljasta todellisia trolleja.
Todennäköisesti minäkin olen muutamalla vihamieslistalla, ja hyvin mahdollisesti olen joidenkin mielestä trolli, mutta se ei silti tarkoita sitä että olisin trolli, mielipiteeni ja niiden esille tuominen eivät vaan miellytä kaikkia, eikä ole tarkoituskaan miellyttää.

Itse en ole vaivautunut laittamaan ketään vihamieheksi, eikä siitä olisi minulle mitään hyötyäkään kun harvoin luen palstaa kirjautuneena, kirjaudun ainoastaan silloin kun kommentoin tai vastaan jonkun kommenttiin.
Näin juuri. Sikakoira on palstan helpoiten huomattavissa oleva Putinisti.. Biden on petofiili ja korona huijausta.. ihan kuin Anon suusta..

Avatar
Cacao
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2021 4:12 pm

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja Cacao »

Likeavirgin kirjoitti:
Pe Touko 21, 2021 8:09 am
damfin kirjoitti:
Ti Touko 18, 2021 8:54 am
^
Minä kyllä luulen että monet merkitään vihamiehiksi ihan vaan siksi että ei pidetä heidän mielipiteistään tai siksi että he erehtyvät korjaamaan jonkun valheellisia tai vääriä väitteitä, eli vihamieslistat eivät ehkä sellaisenaan paljasta todellisia trolleja.
Todennäköisesti minäkin olen muutamalla vihamieslistalla, ja hyvin mahdollisesti olen joidenkin mielestä trolli, mutta se ei silti tarkoita sitä että olisin trolli, mielipiteeni ja niiden esille tuominen eivät vaan miellytä kaikkia, eikä ole tarkoituskaan miellyttää.

Itse en ole vaivautunut laittamaan ketään vihamieheksi, eikä siitä olisi minulle mitään hyötyäkään kun harvoin luen palstaa kirjautuneena, kirjaudun ainoastaan silloin kun kommentoin tai vastaan jonkun kommenttiin.
Näin juuri. Sikakoira on palstan helpoiten huomattavissa oleva Putinisti.. Biden on petofiili ja korona huijausta.. ihan kuin Anon suusta..
Etpä säkään tossa mittelössä kakkoseks jää, neitsykäiseni :D
Toivossa on hyvä elää ja Rauhassa kuolla, sanoi lapamato

Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2766
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Nimimerkin arvosteleminen

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Hermione kirjoitti:
Ma Touko 17, 2021 11:33 pm
Jos käyttä VPN:ää niin ei auta ip:n blokkaaminen.

Valitettavasti...
Eikä tarvitse edes VPN käytössä, jos on mobiilidatalla liikenteessä, sillä silloin se IP muuttuu aina kun luo uuden yhteyden.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä

Vastaa Viestiin