Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
saippuakuplakauppias
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2022 1:32 pm

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja saippuakuplakauppias »

ruusumaa kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 1:16 pm Mulle ei kyllä hetkeäkään tullut mieleen, että TYC olisi mies, oli hänen kirjoitelmansa sitten totta tai ei.

Mikä hänestä tekisi miehen?
Kirjoitustyylistä ei mitenkään välttämättä voi tunnistaa kirjoittajan sukupuolta.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: To Loka 02, 2014 9:56 am

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

Kaksi kirjoitusta. Mahdotonta arvata, kumpaa sukupuolta kirjoittajat ovat.
(Ensimmäinen on ihmiseltä, joka tuo mieleeni TYCin.)

1) Oh my friend, we are going to have a wonderful time! - Maybe it will be nice for us to make a ***´s trip... maybe relaxing holidays from the *** (and their arguing?). - I look so much forward, I can hardly say... I know I´ve said it before, and I am probably going to say it again! I really really love that we´re going on the trip, and that we´re going together. That makes sense in itself - funny how things work out, remember how I wasn´t sure if I´d be able to go at all, and now we´re practically all set!

2) I am back at home, and next week I will visit family in .... Father got now a permanent room in the old people's home, and next weekend he will move in. So for that I go to visit and then we have to plan what to do with his house.
Even after my last four-week cleanup-activity when mother had died, there is still *a lot* of work.
I decided to use the train and not the car.

***
Joka ei ole ollut kiusattuna tai ole muuten herkkä tällaista havaitsemaan, ei sitä ilmeisesti näe. Miksi kiusaajilla on usein "entourage"? Olen MLV:n kanssa samaa mieltä. Voin kuvitella tietynlaisten ihmisten "maailman", jossa he ovat itse koko ajan puolustuskannalla, selkää seinää vasten ja heistä etsitään heikkoa kohtaa. TYCin kirjoitus oli normaali muistelu, ja on outoa, että häntä vastaan hyökättiin niin kovaa. Provosointiyrityksen ymmärrän taktiikkana, mutta minusta se ei ollut ok. Tykityksen määrä vs. herkän tuntuinen nainen. Not good. Se ei ole väärin, jos pohtii luotettavuutta, mutta se Analyysi oli överi hyökkäys. Sen jälkeen joukko alkoi provoamaan saman suuntaisesti yhtä vastaan. Koin, että häntä täytyy puolustaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja skoone »

Anna Nymfi kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 10:44 pm Kaksi kirjoitusta. Mahdotonta arvata, kumpaa sukupuolta kirjoittajat ovat.
(Ensimmäinen on ihmiseltä, joka tuo mieleeni TYCin.)

1) Oh my friend, we are going to have a wonderful time! - Maybe it will be nice for us to make a ***´s trip... maybe relaxing holidays from the *** (and their arguing?). - I look so much forward, I can hardly say... I know I´ve said it before, and I am probably going to say it again! I really really love that we´re going on the trip, and that we´re going together. That makes sense in itself - funny how things work out, remember how I wasn´t sure if I´d be able to go at all, and now we´re practically all set!

2) I am back at home, and next week I will visit family in .... Father got now a permanent room in the old people's home, and next weekend he will move in. So for that I go to visit and then we have to plan what to do with his house.
Even after my last four-week cleanup-activity when mother had died, there is still *a lot* of work.
I decided to use the train and not the car.

Näyttäisi olevan jonkun "kirjoittamiskoulutuksen" harjoittelutekstejä
Muista lähdekritiikki!
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9157
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Erikoinen keskusteluketju. Ihan kuin olisi rikollista olla ollut joskus aikanaan rakastunut johonkin henkilöön, joka myöhemmin sortuu jostain syystä tekemään vakavan rikoksen. Moni ihminen kertoo erilaisissa ympäristöissä omista kokemuksistaan elämänsä varrelta. Niitä on mukava kuunnella, ja onneksi harvempi henkilö hyökkää esimerkiksi ystäviensä tai työtovereidensa kimppuun väittäen heitä valehtelijoiksi kerrottujen tarinoiden perusteella.

Harmi, ettei murhainfossa oikein osata kuunnella toisia, vaan heti ollaan toisten kertomaa kyseenalaistamassa tai hyökkäämässä henkilökohtaisuuksiin. Asioista voi oppia keskustelemaan myös rakentavasti. Jos ei opi, niin jäävät monet mielenkiintoiset keskustelut käymättä, ja voi vaan itsekseen ihmetellä, miksi kukaan ei kerro minulle mitään.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: To Loka 02, 2014 9:56 am

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

skoone kirjoitti: La Tammi 14, 2023 9:11 am
Anna Nymfi kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 10:44 pm Kaksi kirjoitusta. Mahdotonta arvata, kumpaa sukupuolta kirjoittajat ovat.
(Ensimmäinen on ihmiseltä, joka tuo mieleeni TYCin.)

1) Oh my friend, we are going to have a wonderful time! - Maybe it will be nice for us to make a ***´s trip... maybe relaxing holidays from the *** (and their arguing?). - I look so much forward, I can hardly say... I know I´ve said it before, and I am probably going to say it again! I really really love that we´re going on the trip, and that we´re going together. That makes sense in itself - funny how things work out, remember how I wasn´t sure if I´d be able to go at all, and now we´re practically all set!

2) I am back at home, and next week I will visit family in .... Father got now a permanent room in the old people's home, and next weekend he will move in. So for that I go to visit and then we have to plan what to do with his house.
Even after my last four-week cleanup-activity when mother had died, there is still *a lot* of work.
I decided to use the train and not the car.

Näyttäisi olevan jonkun "kirjoittamiskoulutuksen" harjoittelutekstejä
Ei, vaan kahden ei-englanninkielisen ystäväni sähköpostien osia minulle. Toisen löysin ensin, jonka ajattelin olevan sopiva. Ja laitoin sähköposteihin hakusanaksi "travel", jolloin löysin toisen viestin pätkän toiselta, joka sopi aiheeltaan tähän. Matkustelun kautta olen molempiin tietty tutustunut. Olemme olleet ystäviä kummankin kanssa yli 10 vuotta, jo ennen Facebookia. Sattumalta kumpikin korkeakoulutettuina puhuu ja kirjoittaa erinomaista englantia. Toinen opiskellut kieliä ja ollut jopa kääntäjä. Hän auttoi minua tekemään englanninkielisen käännöksen graduni tiivistelmästä.

Viesteistä huomaa selkeän sukupuolieron. Kun puhuin jo aiemmin, että TYC vaikutti minulle ihan tavalliselta naiselta ja toi mieleeni ulkomaalaisen ystäväni, niin se eka viestin pätkä on häneltä. Olen matkustellut 16-vuotiaasta eli yli 35 vuotta. Silloin saattaa tutustua ulkomailla ihmisiin. Ei ole nykyajan ilmiö.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja skoone »

Anna Nymfi kirjoitti: La Tammi 14, 2023 10:24 am ...
Näyttäisi olevan jonkun "kirjoittamiskoulutuksen" harjoittelutekstejä
[/quote]

Ei, vaan kahden ei-englanninkielisen ystäväni sähköpostien osia minulle. Toisen löysin ensin, jonka ajattelin olevan sopiva. Ja laitoin sähköposteihin hakusanaksi "travel", jolloin löysin toisen viestin pätkän toiselta, joka sopi aiheeltaan tähän. Matkustelun kautta olen molempiin tietty tutustunut. Olemme olleet ystäviä kummankin kanssa yli 10 vuotta, jo ennen Facebookia. Sattumalta kumpikin korkeakoulutettuina puhuu ja kirjoittaa erinomaista englantia. Toinen opiskellut kieliä ja ollut jopa kääntäjä. Hän auttoi minua tekemään englanninkielisen käännöksen graduni tiivistelmästä.

Viesteistä huomaa selkeän sukupuolieron. Kun puhuin jo aiemmin, että TYC vaikutti minulle ihan tavalliselta naiselta ja toi mieleeni ulkomaalaisen ystäväni, niin se eka viestin pätkä on häneltä. Olen matkustellut 16-vuotiaasta eli yli 35 vuotta. Silloin saattaa tutustua ulkomailla ihmisiin. Ei ole nykyajan ilmiö.
[/quote]

Niinpä, minä taas olen kirjoittanut väitöskirjani englanniksi ja asunut kymmeniä vuosia ulkomailla, Se siitä ja hyvää päivänjatkoa. Asia on loppuun käsitelty minun puolesta.
Muista lähdekritiikki!
Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja Bird »

Anna Nymfilläkin on mielenkiintoinen, ehkä jopa Tyciä ja mielistelijää muistuttava tapa kertoa vuolaahkonoloisesti paljon yksityiskohtia itsestään ja omasta elämästään. Mielenkiintoista, jos ei muuta. :)

Ymmärrän hyvin puolustelun tarpeen. Kuitenkin Juridianomin kirjoituksiin kannattaa suhtautua kontekstiin sopivasti eikä ottaa niin ihon alle. Hänhän on selvästi lainoppinut ja osaamista oheisaloiltakin. Asiapitoista, viileän suoraa analyysiä ja spekulointia. En ottaisi sellaista itseeni enkä suosittele kenenkään muunkaan ottavan. Mielenkiintoistahan tuollainen analyysi on, suhtautuisin siihen vaikka haasteena ennemmin kuin loukkauksena. :)

Itse mietin sitäkin, minkälainen minfo ylipäänsä on, niin tuo tapahtunut oli vissiin lievimmästä päästä. En toki silti sano, että kaikkea kuonaa pitäisi hyväksyä, en itsekään hyväksy.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
loaded
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: To Syys 30, 2021 12:21 pm

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja loaded »

Anna Nymfi kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 10:44 pm***
Joka ei ole ollut kiusattuna tai ole muuten herkkä tällaista havaitsemaan, ei sitä ilmeisesti näe. Miksi kiusaajilla on usein "entourage"? Olen MLV:n kanssa samaa mieltä. Voin kuvitella tietynlaisten ihmisten "maailman", jossa he ovat itse koko ajan puolustuskannalla, selkää seinää vasten ja heistä etsitään heikkoa kohtaa. TYCin kirjoitus oli normaali muistelu, ja on outoa, että häntä vastaan hyökättiin niin kovaa. Provosointiyrityksen ymmärrän taktiikkana, mutta minusta se ei ollut ok. Tykityksen määrä vs. herkän tuntuinen nainen. Not good. Se ei ole väärin, jos pohtii luotettavuutta, mutta se Analyysi oli överi hyökkäys. Sen jälkeen joukko alkoi provoamaan saman suuntaisesti yhtä vastaan. Koin, että häntä täytyy puolustaa.
Kukaan herkkä sivullinen ei surmaa käsittelevässä ketjussa tieten tahtoen tälläytyisi päähenkilöksi lainaamalla yhä uudestaan pitkää sepustustaan. Tosin hän ei ollut ainoa, joka lainasi. Todella paskoi ketjun joksikin aikaa. Nythän siellä taas voi keskustella aiheesta.
Anna Nymfi
Poliisikoira Rex
Viestit: 266
Liittynyt: To Loka 02, 2014 9:56 am

Re: Onko TYC todella heilastellut Ullanlinnan surmaajan kanssa?

Viesti Kirjoittaja Anna Nymfi »

loaded kirjoitti: La Tammi 14, 2023 5:45 pm Kukaan herkkä sivullinen ei surmaa käsittelevässä ketjussa tieten tahtoen tälläytyisi päähenkilöksi lainaamalla yhä uudestaan pitkää sepustustaan. Tosin hän ei ollut ainoa, joka lainasi. Todella paskoi ketjun joksikin aikaa. Nythän siellä taas voi keskustella aiheesta.
Johan hän alussa sanoi, että oli hankala puhelimen kanssa kirjoittaa. Ei kaikki ymmärrä kuinka käsitellä lainauksia. Varsinkin puhelimella menee helposti sähläykseksi itselläkin kirjoittamiset. Tietyn kynnyksen takana tännekin kirjoittautuminen on, koska muistaakseni aluksi varoitellaan anonyymiydestä ym. Tälläytyi päähenkilöksi? Hänhän on kieltänyt sen ja pyytänyt, että keskityttäisiin muuhun.
Vastaa Viestiin