Mikä on hyvää Murha.infossa?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Jaakko Terävä
Harjunpää
Viestit: 339
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 1:16 am
Paikkakunta: Vantaa

Mikä on hyvää Murha.infossa?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Terävä »

Mikä on mielestänne hyvää Murha.infossa. Minusta mainiota on ainakin se, että saa jäsentää asioita ja käydä ainakin toisinaan keskustelua, josta saavat keskustelijoiden lisäksi mahdollisesti ja todennäköisesti irti myös muut kirjoittajat ja lukijat.

Hyvää on myös se, että kun riittävän moni pohtii riittävällä intensiteetillä jotain asiaa ( vaikka tapaus Ulvilaa), niin pakostakin esiin tulee mahdollisia tai jopa todennäköisiä asioita.

On hyvä asia, että täällä on useanlaisia osastoja - sillä monella meistä on useanlaisia mielenkiiinnon kohteita, jopa ristiriitaisilta vaikuttavia.

Tämä ( Minfo) on ikään kuin valtava virtuaalinen rivitalo, jossa paljon huoneustoja ja jokaisessa iso ikkuna todellisuuteen. Olisi joskus kiva koota mahdollisimman monta kirjoittajaa samaan baariin, ja arvuutella kuka on kuka olemuksen, puheiden ja vaatteiden perusteella. Kymmenestä arvauksesta saattaisi mennä viisi oikein.

Siis: Mikä on hyvää tällä foorumilla? Miksi olette täällä?
Elämässä on mielenkiintoisia asioita enemmän kuin mitä on aikaa niihin perehtymiseen

Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Vastaan ennen "rimmatiinoja ja muita ämmiä".
Koska varsinkin kotimaiset rikokset kiinnostavat. Joskus jopa saattaa joku tuttavapiirissä olla osallisena, ainakin tutun tuttu.

edit.typo
A man's got to do what a man's got to do.

Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Ja itse aiheseen vielä palatakseni, kaikki hyvät alustukset hyvine juttuineen tekevät foorumista kiinnostavan. Jutut, joita esim. Doctor Lecter, EuroJR ja jotkut muut ovat alustaneet ovat olleet hyviä useimmiten.
Itse en kykene heidän kaltaiseen verbaaliseen ulosantiin, joten mielummin luen, kuin kirjoitan hevonpaskaa joka helvetin viestiketjuun.
A man's got to do what a man's got to do.

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Kokki kirjoitti:Vastaan ennen "rimmatiinoja ja muita ämmiä".
Koska varsinkin kotimaiset rikokset kiinnostavat. Joskus jopa saattaa joku tuttavapiirissä olla osallisena, ainakin tutun tuttu.

edit.typo
Haha! Empä varmaan olis tähän kirjottanut jos et olis suorastaan pakottanut minua siihen :D Turhaa olet katkera siitä että toiset tykkää kirjotella enemmän ja miettiä asioita yhteen ääneen eikä vaan hiljakseen istua näyttöpäätteen edessä. En näe yhtään huonoa siinä että on kiinnostunut useimmista aiheista kerrallaan eikä vaan rajoitu yhteen tai kahteen ketjuun. Tietysti täällä(kin) pusketaan juuri tuota "hyvä"kirjoittaja ja "huono"kirjoittaja soopaa(esim. sinä juuri). Kehutaan niitä jotka kirjottaa syvällisesti ketjuihin(Ulvila, Bodom)maasta taivaisiin ja kiitellään ikuisuuksiin asti hyvistä alustuksista. Luuletko että siihen ei kykenisi muut? Uskon että kykenee, mutta onko tarvetta? Miten sinua voi haitata se että jotkut kirjottaa enemmän kun toiset? JOs nuo"hölynpöly"-aiheet ei kiinosta jätä väliin äläkä välitä/valita niistä.

Hyvää murha.infossa on se että (yleensä, ei aina) voi huoletta kertoa mielipiteitään ja jakaa niitä toisten kanssa jotka taas kertoo omansa ja voi jopa joskus oppia jotain. On mukavaa viettää aikaa sellaisten aiheiden parissa jotka kiinnostaa oikeesti ja sellaisten ihmisten parissa joita myös kiinnostaa samat asiat. Luen paljon näitä ketjuja mitä täällä on ihan laidasta laitaan. Kuitenkaan en näe tarpeelliseksi kirjoittaa niihin kaikkiin, vain lukea joitakin.
Hiton hyvä juttu että tämä sivusto on pistetty pystyyn koska ihan toista samanlaista ei ole. Täällä kuitenkin nuo ns. vakavammat aiheet pysyvät aisoissa jos esim. vertaa suomi24. Sitten taas välillä voi keskustella joistakin ei niin painavista aiheista ja heittää vapaammalle. Nekin usein kuiteskin keskittyy jollaintapaa rikosten ympärille. Ei voi kun kiittää että on paikka jossa voi jakaa näitä ajatuksia näiden aiheitten piirissä, vaikka jotakin se haittaa ihan älyttömästi, sen huomaa. En kuitenkaan aio itseäni alkaa muuttamaan vaan sen takia että joku kadottaa herneen nenäänsä eikä saa sitä kaivettua poijes sieltä :P
Niin jotta kiitos vielä niille mukaville joitten kanssa tulee kirjoteltua. Aika ei ole valunut hukkaan täällä pyöriessä :)
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Hahah, tuohon "muihin ämmiin" kuuluvana pakko kommentoida: Mulle ainakin tulee "turvallinen" olo, kun tiedän, että ne "hiljaiset herrasmiehet" tarkkailee meitä ja meidän juttuja jossain tuolla taustalla :wink: 8)

Mua kiinnostaa sekä vanhat (kiitos varsinkin DL) että sitten nää ihan ajankohtaisimmat jutut. On paljon helpompaa lukea täältä se oleellisin tieto tapahtumista, kuin kahlata etsimässä niitä tiedonmurusia iltapäivälehtien viihdesekamelskahömpän keskeltä.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

hienoa on kun saa vaihtaa ajatuksia itseä kiinnostavista aiheista. tosielämässä ei ole montaa sellaista kaveria jonka kanssa pääsisi näin pitkälle pohtimaan "vakavia" rikosaiheisia juttuja. baarissakin tällaiset jutut yleensä päättyy vastapuolen naaman vääntelyyn ja lausahdukseen "älä kerro enempää, en halua tietää" tai "oletko sä jotenkin pipi kun seuraat tommosia iljettäviä asioita". voi olla että olen pipi, mutta minfo todistaa etten ole ainoa! :wink:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

"Onko susta tullut rikostutkija?"---"Kuka Nisse, Lizzie, Bella, Onerva, Seija..?"---"Ihme murhafriikki"---"Sofianlehdonkatu???"--- "Alibi on varmaan sun lemppari-iltasatu?"---"No SÄ tietysti seuraat noita muttei me normaali-ihmiset"...

Loputtomiin kuultuna ei rohkaise puhumaan mielenkiinnon kohteistaan.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

rimma kirjoitti:Tietysti täällä(kin) pusketaan juuri tuota "hyvä"kirjoittaja ja "huono"kirjoittaja soopaa(esim. sinä juuri). Kehutaan niitä jotka kirjottaa syvällisesti ketjuihin(Ulvila, Bodom)maasta taivaisiin ja kiitellään ikuisuuksiin asti hyvistä alustuksista. Luuletko että siihen ei kykenisi muut? Uskon että kykenee, mutta onko tarvetta?
Mutta rimma, tämän osion tarkoitus oli kertoa, että mitä hyvää minfossa. Jonkun mielestä hyvää on se, että täällä on hyviä ja asiantuntevia kirjoituksia. Ne maustettuna "sisäpiirin" tiedoilla tekevät minfosta hyvän keskustelufoorumin.

Jostain syystä - ehkä antipatioistasi minua tai muita kirjoittajia kohtaan - takerruit tuohon "hyvä-kirjoittaja" -teemaan. Ilman heitä (lasken itsenkin "heiksi") minfo olisi paljon huonompi ja lähempänä s24-tasoa. Tuo väitteesi, että kuka tahansa pystyisi kirjoittamaan hyviä alustuksia on vailla pohjaa ja perustunee ikävä kyllä siihen, että olet itse vain tyhjänpäiväisyyksiä kumiseva tynnyri, jolla puhetta ts. kirjoitusta riittää sanomatta kuitenkaan lopulta yhtään mitään. Tai se sanomisesi olisi voitu tuoda esille yhdellä rivillä, mutta sinulla (monella muullakin) siihen menee minimissään 25 riviä. Edes jäsentelemättä sanomisiasi.

Sen runsaan vuoden aikana mitä minfo on ollut käynnissä on voitu todeta kirjoittajien taso. Olkoot se sitten lakonista tai vuolasta, mutta jotkut nikit hallitsevat kirjoittamisen, verbaliikan, aiheen käsittelyn ja osaavat tuoda samaan aiheeseen kuuluvat asiat esille yhdellä kertaa ja ymmärrettävästi. Myös joidenkin tapausten osalta tietynlainen pohtiminen on toisilla etevämpää kuin toisilla.

Kuvittele (jos siihen pystyt), että millainen minfo olisi jos täällä ei olisi olemassa tapahtuneista surmista (puhun nyt niistä, ne kiinnostavat eniten) minkäänlaisia _hyviä_ alustuksia. Tai olisi, mutta tyyliin; "muistan kun joku tapettiin jossain vai olix jossain muual tietääks kukaan". Ja siihen vastauksena "hirveä juttu" tai "muistan lukeneeni jutusta" tai "mä tiiän ja paskaa puhutte kun se ol mun kaveri ja se on maailman ihanin ihminen". Seurauksena olisi pelkkää jargonia joka ei johtaisi yhtään mihinkään.

Joidenkin alustusten kohdalla - siis jos niistä haluaa tehdä ja osaa tehdä kattavan - täytyy selvitellä monia asioita; käydä läpi tuon ajan sanomalehtiä ja rikosalan julkaisuja. Omata muistikuvia tapahtuneesta. Usein niissä on joitakin ristiriitaisuuksia, joista täytyy sitten suodattaa pahimmat pois ja koostaa niiden perusteella alustus. Tai laittaa se ristiriitaisuus esille ja kysyä lukijoilta, että kuinkas tämä juttu olikaan, kun tiedoissa on epäselvää.

Toki voi vain kopioida jutut suoraan tänne, mutta se ei ole "hyvän tavan ja maun" mukaista ja sellaisenaan jutusta tulee usein liian pitkä.

Se on toki hyvä, että et osallistu joka juttuun "sanomalla" sinne jotain ja osoittaa kohdaltasi jo jonkinlaista ymmärrystä ja kehitystä parempaan.

Ei, en toki kirjoita tänne saadakseni kehuja tai ystäviä, mutta saamani palautteen perusteella olen jopa onnistunut tavoitteessani kirjoittaa ymmärrettävää suomea ja tuoda palstalle julki useita häikäilemättömiä veritekoja taustoineen.

Hyvää minfossa on paljonkin; mielenkiintoisia artikkeleita, hyviä ja antoisia pohdiskeluja, uusia näkökulmia, joitakin erinomaisia kirjoittajia...
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Slarto
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja Slarto »

Huuhaa-osion aiheet ovat erittäin mielenkiintoisia.
First among equals...

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Nautin monien kirjoittajien huumorista tällä palstalla. Monet päivän parhaat naurut on saatu täältä. Vaikka murha-palsta onkin, niin huumoria löytyy. En tarkoita varsinaisesti mitään vitsejä tms., vaan persoonallista ja hauskaa, oivaltavaa tyyliä kirjoittaa. :D
Nothing is quite what it seems

fitness
Sabrina Duncan
Viestit: 368
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 11:19 pm

Viesti Kirjoittaja fitness »

Mun mielestäni täällä on hyvää paljonkin, itseasiassa lähes kaikki. Jotain pientä moitetta löytäisin ihmisten välisistä kommunikaatiosta ja vuorovaikutustaidoista, se on ikävää luettavaa :? . Turhan tylyjä kommentteja välillä...

En itse juurikaan kirjoittele noihin ns. asiaketjuihin, mutta luen kaikki kyllä tarkasti ja mielenkiinnolla. On hienoa, että täällä on juuri noita asiaan todella perehtyneitä, jotka osaavat tietotaidollaan rakentaa kattavat ja mielenkiintoiset alustukset ketjuihin. Niissä piilee mun mielestäni koko tämän foorumin ydin.

Ns. hömppäketjutkin on ihan tarpeellisia ja hauskoja, niissä kirjoittelee paljon mukavia ja huumorintajuisia ihmisiä. Varmasti "hömppäkirjoittelijoistakin" suurin osa, kuten minä, viihtyy lukiessaan noita asiaketjuja, vaikkei niihin juurikaan itse kirjoittele. He kirjoittavat, joilla sinne on annettavaa ja näin "palvelevat" meitä muita. Se, mitä "annettavaa" tarkoittaa, on jokaisen oma mielipide ja kaikilla on siihen oikeus. Ei kaikkien tarvitse pitää samoista tavoista ja tyyleistä, olemme kukin erilaisia piirteinemme, onneksi.

Eli täällä on sopivassa määrin kaikille tarjottavaa, asiaa sekä hömppää.

Hauskaa vappua kaikille :lol: !

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ilman muuta on täällä julkinen pähkäily, erilaisten teorioiden kanssa, sekä testaaminen niitä jopa "aidosti".

Itse olen paneutunut enemmänkin tunne Bodomin puolelle, koska sinne joskus silloin aluksi juutuin.

Ulvilakin on kiinnostanut, sekä Kyllikin kohtalo, mutta kyllä se no:uno on edelleen Bodomin verihelluntai ja se kaikessa karmeudessaan.

Olen minä muitakin teorioita Bodomin jutussa testaillut, mitä olen kirjoittanut, mutta niistä kerron jossain paremmassa vaiheessa enemmän.

Harmi, että tuo minun olkapäävammani uusiutui ja leikkaus on taas edssä, joten sen puitteessa myös kesäinen kaikuluotainretki meni puihin.

Jotkut pitävät mielestäni liian tiukasti mielipiteestään kiinni, vaikka hänet todistettaisiin joukolla olevan väärässä, olen pari kertaa sortunut siihen itsekin, mutta nämä muutamat eivät edes myönnä, että olisivat olleet väärässä.

Sitten jonkun ajan päästä huomaa, että katos pakanaa, tuohan on kääntänyt takkiaan, eikä ole siitä kertonut kellekään mitään, joten esimerkiksi harvemmin sivuja seuraava ei enää tietäisi, mitä mieltä ko. henkilö tänään on asioista.

No sehän on vaan mukavaa pudottaa valheita lennosta ja vaikka minua itseäni usein kutsutaan valehtelijaksi, niin se ei pidä paikkaansa, sillä olen pystynyt kyllä perustelemaan kaikki sanomiseni ja lähteeni.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti: No sehän on vaan mukavaa pudottaa valheita lennosta ja vaikka minua itseäni usein kutsutaan valehtelijaksi, niin se ei pidä paikkaansa, sillä olen pystynyt kyllä perustelemaan kaikki sanomiseni ja lähteeni.

Heh heh Hessu, taas tuli luikuria että tärähti. Kuten sanoit, joku harvemmin lukeva voisi tuon uskoakin, siksi syytä korjata että ei pidä paikkaansa. :shock: :lol:

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Tämän piti olla palsta tyyliin "mitä hyvää"... tuo ylläoleva ei ole oikein siihen sopivaa.
Nothing is quite what it seems

Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Ja pysytaan ketjun mukaisessa aiheessa ;-)

RAID

Vastaa Viestiin