Nimien julkaiseminen keskustelussa

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

esmes- kirjoitti:seuraako joku supo meidän keskusteluja? etsiikö ne jotain todistajia oikeuteen täältä vai mitä kummaa? :shock:
Krp on tietoinen tästä palstasta. Samoin myös USA:n kansallista turvallisuutta vahtiva NSA. Jälkimmäinen johtuu Zodiac-kytkennöistä.

Palstan moraali on nyt mitattu. Täällä saa julkaista osia henkilötiedoista ja yhdistää niitä nikkeihin. Ylläpidon uhittelu, että nyt tilannetta tarkkaillaan tehostetusti on tietenkin vain uhkaus minua kohtaan, joka otin asian voimakkaasti esille. Selkkauksen käynnistäjä supernova, joka siis uskomattoman törkeästi julkaisi ko. tietoja täällä, näyttää pääsevän ilman rangaistusta. Tämä johtaa siihen, että en enää koskaan käy hänen kanssan minkäänlaista debattia enkä kommentoi hänen kirjoituksiaan. Minun näkökulmastani katsoen supernovaa ei enää ole.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

turvallinen olo kun tietää että joku isoveli valvoo :D :D
mahtais olla leppoisaa hommaa krp:n netti-poliisina, istua päivät pitkät foorumeita lukemassa ja chattia seuraillen..
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Maza kirjoitti: Jos se on sallittua, niin minä sen jälkeen julkaisen muutamat tiedot ihan vaan näytteeksi. Aloitan julkaisun nikeistä groot ja Loka.

Odotan ylläpidon kannanottoa.
Sä olet masa sairas sekopää joka joutaisi ampua. Voin olla se joka painaa liipasimesta. 100% varmuudella sä et tiedä mun henkilötietoja joten se siitä. Jumalauta tässä provotaan siihen malliin että joutas joku muu mun tilasta välillä banniin. Jos masa edes arvuuttelee mun nimikirjaimia, voin vannoa että tulen köysipajalle käymään. Katsotaan kuka viimeksi nauraa.

Vitun sairas vanha kääpiö. Lasken tässä minuutteja kuinka kauan menee että Loka on taas bannissa. Saatana.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Kas, mainiota, että Loka on palannut.
Olenkin kaivannut hänen kokenutta, arvostusta herättävääm, loppuun saakka pohdittua argumentointiaan.

Itse kyseisessä asiassakin hän on tasan oikeassa, arvioimansa henkilö on viime ajat häärännyt siihen malliin, ainoana tarkoituksenaan aiheuttaa närää ja epäsopua.

Se on kyllä käsittämätöntä että esim Raid ei ole tätä havainnut?
Polaroidit päässä, ei näyttö näy kunnolla? :lol:

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

[quote="papillon"]Itse kyseisessä asiassakin hän on tasan oikeassa, arvioimansa henkilö on viime ajat häärännyt siihen malliin, ainoana tarkoituksenaan aiheuttaa närää ja epäsopua.[quote]

Minä en ole julkaissut täällä kirjoittajien henkilötietoja yhdistämällä niitä nikkeihin.

Minä en ole uhannut täällä kenenkään henkeä. Minua on uhattu nyt kaksi kertaa eri kirjoittajien taholta. En alennu keskusteluun heidän kanssaan.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Runkku. Itse uhkailit mua aikoinaan yksityisesti hyvinkin katselemaan mita kirjoitan jotta ei tule seuraamuksia sun puoleltas. Sitä saa mitä tilaa. Jätä mun henkilötiedot rauhaan niin mä jätän sun. Ymmärrän hyvin, että olet edelleen katkera etta sain nikkisi Mazan, Kaskisaaren ja Pihlajamäen saatanan banniin. Se nyt ei vaadi mitään ydinfysiikkaa kaltaisesi aivokääpiön kanssa. Anna olla jo, vanhoja juttuja.

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

papillon kirjoitti: Se on kyllä käsittämätöntä että esim Raid ei ole tätä havainnut?
Polaroidit päässä, ei näyttö näy kunnolla? :lol:
Ilmoja pitelee. :roll:

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

En halua sen kummemmin taistoon puuttua, mutta minun mielestäni homman pitäisi olla hyvin selkeä, jos asioiden kulku on tämä:

- henkilö X ilmoittaa, että julkaisee kaikki saamansa yksityisviestit palstalla
- henkilö Y lukee ja ymmärtää tämän ilmoituksen
- henkilö Y edellisestä huolimatta lähettää henkilölle X yksityisviestin, joka sisältää tietoja joita ei soisi julkaistavan julkisessa keskustelussa

Minun mielestäni tällöin henkilö Y yrittää tieten tahtoen savustaa henkilön X palstalta ulos, luottaen siihen ettei ylläpidolta löydy tilannetajua.

Toinen vaihtoehto on se, että henkilö Y:n ymmärryksessä on vikaa. Tosin tätä en usko.

Kuitti, ei muuta. Jatkakaa.

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

en ymmärrä minkä takia kahden palstalaisen välienselvittelyyn sotketaan ulkopuolisia mukaan? mun mielestä on epäkorrektia ja typerää alkaa uhkailla muidenkin henkilötietojen paljastelulla, kun alkuperäinen kohde ei ilmeisesti osunut kohdalleen.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

maija turjukka kirjoitti:Tuohon Raid-in aamulliseen viestiin liittyen muutama kommentti:

Melko pitkälle ollaan sitten pelkän nettietiketin varassa, koska ylläpito ei paikan päällä pysty olemaan 24/7. Ja nettietikettihän kieltää ehdottomasti nikkien arvuuttelemisen ja yksityisviestien julkaisemisen.
Olisi kuitenkin huomattava, että hiljaisimpanakin aikana (eli juuri nyt) täällä pyörii parikymmentä kiinnostunutta ja sitten vilkkaimmillaan yleensä 50-80 henkilöä, joista kuitenkin vain pieni osa kirjoittaa mitään. (tai sitten ne vieraana näkyvät on vaan kirjautumattomana lukevia vakikävijöitä)

Niin että jos tuo faaraon mainitsema nimen julkaisu on täällä ollut luettavissa 8 tuntia, niin aika moni on sen nähnyt... Se, kertooko se kenellekään mitään hänen henkilöllisyydestään onkin sitten toinen juttu. (Bodom-iin vihkiytymättömille ei ainakaan kerro yhtään mitään) Mutta toisaalta, yksikin liian paljon toisesta selville saava on liikaa, eikö vaan?

Tällä sekavalla sepustuksella yritän vaan sanoa, että henkilöllisyyden suojanhan pitäisi olla koskematon, eli yv-viestien julkaisemisvaroituksistaan huolimatta supernova teki väärin ja häntä pitäisi jotenkin rangaista. Siitäkin huolimatta, että palsta menettää hänen poissaollessaan hyviä kommentteja. Vaan eikös niitä Bodom-saitteja ole muuallakin?

Tsättihän on jo menetetty, kun siellä ei enää kukaan uskalla kirjoitella, menetetäänköhän nyt myös YV-viestittely? Tokihan hakkerointitaitoisimmat minfolaiset niistäkin jotakin tietoja toisista kaivelevat...

Loppukevennys: Maxwell-ille tiedoksi, että minusta ei ole edes otettu alastonkuvia, niin että turha toivo... :wink: 8)
Ihan kuitenkin tiedoksi. Tuo mazan kirjoittama teksti jonka tänne sitten yleisesti pistin, ei vaikuta kenenkään yksityisyyden turvaan eli ei siitä ole pääteltävissä yhtään mitään jolla oikeasti olisi merkitystä

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1956
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

esmes- kirjoitti:
Howler kirjoitti:
Raid kirjoitti:Esim. kyselyita eri kirjoittajista saapuu yllapidolle jatkuvalla syotolla. Nain arkaluontoisissa asioissa on erittain tarkeaa suojata kirjoittajien anonymiteetti.
Saako utelias kysyä, että millaisilta tahoilta noita kyselyitä on tullut? :shock:
tahtoisin myös tietää tästä lisää.. seuraako joku supo meidän keskusteluja? etsiikö ne jotain todistajia oikeuteen täältä vai mitä kummaa? :shock:
Miks ihmeessä juuri supo? Mitä ne meidän keskusteluilla tekis? :lol:

Viraston keskeiset tehtävät ovat vastavakoilu, terrorismin torjunta, valtion sisäisen turvallisuuden uhkien torjunta, ennalta estävä turvallisuustyö sekä turvallisuusvartiointi. Suojelupoliisi osallistuu myös kansainvälisen järjestäytyneen rikollisuuden torjuntaan. Suojelupoliisin perusarvot ovat laillisuus, luotettavuus ja laatu.

Saattaahan täällä joku muu virkavaltataho seuraillakin.. :roll:

*korjattu typo*
Viimeksi muokannut Aariel, Ti Touko 13, 2008 7:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

joey kirjoitti:En halua sen kummemmin taistoon puuttua, mutta minun mielestäni homman pitäisi olla hyvin selkeä, jos asioiden kulku on tämä:

- henkilö X ilmoittaa, että julkaisee kaikki saamansa yksityisviestit palstalla
- henkilö Y lukee ja ymmärtää tämän ilmoituksen
- henkilö Y edellisestä huolimatta lähettää henkilölle X yksityisviestin, joka sisältää tietoja joita ei soisi julkaistavan julkisessa keskustelussa

Minun mielestäni tällöin henkilö Y yrittää tieten tahtoen savustaa henkilön X palstalta ulos, luottaen siihen ettei ylläpidolta löydy tilannetajua.

Toinen vaihtoehto on se, että henkilö Y:n ymmärryksessä on vikaa. Tosin tätä en usko.

Kuitti, ei muuta. Jatkakaa.
Jokainen kirjoittaja on itse vastuussa kirjoittamastansa vaikka se olisi lainattu mista ;-)

TARKENNUS: Siis jos mina lainaan tekstin vaikka "matkailija" palstalta, joka on talla palstalla kielletty syyllistyn saantojen rikkomiseen julkaisemalla saantojen vastaista tekstia.

RAID

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Raid kirjoitti: Jokainen kirjoittaja on itse vastuussa kirjoittamastansa vaikka se olisi lainattu mista ;-)

TARKENNUS: Siis jos mina lainaan tekstin vaikka "matkailija" palstalta, joka on talla palstalla kielletty syyllistyn saantojen rikkomiseen julkaisemalla saantojen vastaista tekstia.

RAID
Raidin lnjaus on oikea. Mutta miksi tuon säännön rikkomisesta ei rangaista???
Tähän odotan vastausta.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Maza kirjoitti:Raidin lnjaus on oikea. Mutta miksi tuon säännön rikkomisesta ei rangaista???
Tähän odotan vastausta.
Kyllä siitä yleensä rangaistaan. Tällä kertaa ei kuitenkaan rangaistu. Jaa miksi? No siksi, ettei kuulemma ollut riittäviä todisteita:
Raid kirjoitti:Tassa kyseisessa tapauksessa kun informaatio saavutti em. oli jo mahdolliset nimet poistettu. Kuitenkin asia meni TUOMIOISTUIMEN kasittelyyn, mutta koska riittavia todisteita tapahtumasta ei ole, ei tuomioistunin ole rankaissut tapahtumasta......... Niin valitettavaa kuin se joidenkin mielesta onkin joskus kay nain.

Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »


Vastaa Viestiin