Nimimerkki CSI

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 597
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Miksi olet noin kärttyisän oloinen, CSI?
LeaSommer
Neuvoja-Jack
Viestit: 533
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 8:26 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Mariangel kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 9:54 pm Miksi olet noin kärttyisän oloinen, CSI?
En tiedä onko hän mies, mutta minulla on sellainen mielikuva.

Niinpä veikkaan, ettei hän ole saanut vähään aikaan upotettua nahkasikariaan haahkanuntuvaan. Tuleehan sitä väkisinkin kärttyisäksi.
Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 597
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

LeaSommer kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 10:03 pm
Mariangel kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 9:54 pm Miksi olet noin kärttyisän oloinen, CSI?
En tiedä onko hän mies, mutta minulla on sellainen mielikuva.

Niinpä veikkaan, ettei hän ole saanut vähään aikaan upotettua nahkasikariaan haahkanuntuvaan. Tuleehan sitä väkisinkin kärttyisäksi.
Selkeästi CSI tietää asioista ja osaa kirjoittaa, mutta pilaa hyvän keskustelun toisia mollaamalla omaa (kuvittelemaansa) ylivertaisuutta korostaen.

Ihan erilailla hänen kirjoituksiaan arvostettaisiin, jos olisi kunnioittava muita kirjoittajia kohtaan.

Joten miksi, CSI?
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1612
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

LeaSommer kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 10:03 pm
Mariangel kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 9:54 pm Miksi olet noin kärttyisän oloinen, CSI?
En tiedä onko hän mies, mutta minulla on sellainen mielikuva.

Niinpä veikkaan, ettei hän ole saanut vähään aikaan upotettua nahkasikariaan haahkanuntuvaan. Tuleehan sitä väkisinkin kärttyisäksi.
No mutta etkös sä voisi omalla panoksellasi hiukan jeesata tuossa asiassa? Mukava se olisi saada foorumin henki leppoisammaksi, nykyään kun on kumman kireää siellä täällä :)

Vakavasti puhuen. Liki neljännesvuosisadan suhteen, kolmen lapsen, kohtuupitkän iän ja melkoisten kokemusten kautta oon tullut siihen tulokseen, että koko seksi on niin sanotusti yesterday. Paljon on mukavampaakin tekemistä.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
LeaSommer
Neuvoja-Jack
Viestit: 533
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 8:26 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Hank Voight kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 10:27 pm
LeaSommer kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 10:03 pm
Mariangel kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 9:54 pm Miksi olet noin kärttyisän oloinen, CSI?
En tiedä onko hän mies, mutta minulla on sellainen mielikuva.

Niinpä veikkaan, ettei hän ole saanut vähään aikaan upotettua nahkasikariaan haahkanuntuvaan. Tuleehan sitä väkisinkin kärttyisäksi.
No mutta etkös sä voisi omalla panoksellasi hiukan jeesata tuossa asiassa? Mukava se olisi saada foorumin henki leppoisammaksi, nykyään kun on kumman kireää siellä täällä :)
Jaa, että pitäis vielä lähteä eräoppaaksi luolaseikkailulle ja vielä koko koululaisryhmälle :lol:
Meri-Mari
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: Ke Elo 14, 2019 11:44 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja Meri-Mari »

Tämäpäs onkin hyvä ketju. Huomaan, etten ole suinkaan yksin mielipiteineni CSI:stä.

Kun vuosia sitten rekisteröidyin tänne, ja kirjoittelin ensin vain Ulvila-ketjuun, niin eikös vaan äkkiä ilmestynyt paikalle tuo CSI ja kävi päälle kuin yleinen syyttäjä. Niinä aikoina hän riehui tuossa ketjussa, ja oli pahimmasta päästä Auerin syyttäjä. Ja minä puolustaja, siitäköhän se raivo johtui? Mahtaako olla vieläkin samaa mieltä.

Sain ikään kuin tervetuliaisina häneltä tosi ikävän vastaanoton. CSI löysi viesteistäni sellaista, mitä niissä ei suinkaan ollut, mutta hänen mielestään ne muutamat mielestäni asialliset kommenttini olivat pahimmanlaatuista lautamiestekstiä. Jopa pahempaa kuin täällä lautamiehissäkään on nähty. Aivan poskettomia väitteitä! Hän jopa järjesti minulle bannin, täysin aiheettomasti. Lisäksi hän heti alkuun rupesi väittämään, että olen jonkun toisen multinikki, koska kirjoitustyylini muistutti liikaa jonkun tietyn nimimerkin tyyliä. Sai ihan vapaasti ilman bannaamista heitellä typeriä solvauksia minulle, ja vieläpä normitekstissä. Hiljakkoin pisti silmään kun CSI hurskasteli jollekulle, ettei toisen solvaaminen normitekstissä ole sallittua! Mutta sitä hän teki silloin ja tekee yhä koko ajan, mitä nyt olen Pallas-ketjua lukenut.

Tämä on jäänyt hampaankoloon vaivaamaan, mutta sainpahan nyt pois sieltä!
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja CSI »

Meri-Mari kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 11:56 pm Tämä on jäänyt hampaankoloon vaivaamaan, mutta sainpahan nyt pois sieltä!
No olipas se hyvä. Meniköhän sullakin nickit sekaisin?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
kuusenalla
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ti Tammi 09, 2024 9:00 pm

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja kuusenalla »

CSI kirjoitti: Ti Tammi 16, 2024 12:46 am
LeaSommer kirjoitti: Ma Tammi 15, 2024 11:47 pm Yritin jo tästä CSIn käytöksestä tuolla toisessa lautamies-keskustelussa avautua. Mulla meni totaalisesti mielenkiinto seurata tuota Pallas-keskustelua, kun siellä on yksi joka työkseen dissaa muiden mielipiteet.
Emmä ole dissannut kuin tampioiden mielipiteitä. Kookapu nyt on aika surkea esitys. Sinulta LeaSommer on tullut jotain järkevää sihteeritason settiä ketjuun (enkä ole sua dissannut)

Damfin on välillä hyvä, välillä taas täysin kuutamolla juttujensa kanssa. Ja homma lähtee helposti faktoidien puolelle ja välillä keksitään itsekin niitä faktoja hätäseen tahtiin (ja muut koittaa korjailla herran koohotusta)

Hyviä olen jopa kehunut kuten kuusenalla. Vadelma-ahokin tietää jotain, tosin jankka-vaihe menee päälle epäolennaisuuksista helposti ja muutama muu,joiden jutuissa on jotain järkeäkin.

Sitten nämä valokuvien ilmeiden ym. tulkitsijat ja muut tarot-korttien lukijat ovat ihan oma rotunsa. Ei voi kuin auraa. Filosofi lienee pohjanoteeraus.

Sitten on tämä Miss Holmes, joka lienee se esimerkki siitä google-tietäjästä, josta varoiteltiin. Vai oliko se jonain laskettelukeppinä seissyt Alpeilla nuorempana?
Pallasketjun perusteella on ainakin selvää, että talvivaellukselle kelpuuttaisin mukaan ainoastaan Vadelma-ahon, ja ehkä pienin varauksin Miss Holmesin (jos löytyy oikeat varusteet ja yleensäkään haluaisi lähteä).

Mutta niitä, jotka eivät tiedä, miten karttaa luetaan ja missä suunnassa ilmansuunnat ovat tai millainen on hyvä kartta, en ottaisi mukaan. Ehkä eivät lähtisikään. Näitä on ketju täynnä.

CSI olisi varmasti varustautunut kaikkeen. mutta tuskin saisi kaikkia varusteitaan mahtumaan ahkioon :) Lisäksi muu seurue kyllästyisi tunnelmaan jo ensimmäisenä iltana. CSI:lle sopii paremmin sellainen eräkämppä, jonne pääsee suoraan kelkalla.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja CSI »

kuusenalla kirjoitti: To Tammi 18, 2024 1:27 am Pallasketjun perusteella ....
Sinulla oli Pallasketjussa hyvää avausviesti. Sen jälkeen tuli vielä pari kolme varsin ansiokasta viestiä.

Mutta sen jälkeen sulla on mopo juuttunut pahasti Pyhäkurun seinämiin (nimenomaan mopo, koska moottorikelkkaahan sinä et osaa edes ajaa)

Liityit sitten Alien Alienin ja monen muun vankkaan seuraan. Heillä oli vähän samanlainen kehityspolku, aluksi faktaviestit (jotka olivat kyllä köpömpiä kuin sulla), sitten Pyhäkuru-kuvien massatuotantovaihe ja lopuksi sitten - faktakuivuuden vaivatessa, omat loputtomat skenaariot, omat rakkaat tekofaktat ("kamerahan oli pakko olla mukana plaa plaa") ja muut hallusinaatiot.

Vai lähdetkö kenties Miss Holmesin viitoittamalle tielle jatkossa, jossa äidinvaistojen valtaamana säntäilet pitkin pitkin Pyhäkurua sinne ja tänne vaikka takana oliki jo vähän hypotermiaa ja ties mitä?

Ei siinä mitään. Jatkakaa vain (koska ettehän te käsitä lopettaa)

Mie nyt kuitenkin alan toteamaan Pallas-keissin näillä näpäyttelyillä aika loppuunkalutuksia ja rupean pikkuhiljaa lopettelemaan. Ei Pallas ketjun paskomiseen 1000 sivuiseksi lukemattomaksi kököksi minua tarvita.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja CSI »

Mariangel kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 9:54 pm Miksi olet noin kärttyisän oloinen, CSI?
No eikös teiltä keittiöpsykologeilta irtoa siihen mitään 2 sivun analyysiä?
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9183
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

CSI kirjoitti: To Tammi 18, 2024 9:19 am
Mariangel kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 9:54 pm Miksi olet noin kärttyisän oloinen, CSI?
No eikös teiltä keittiöpsykologeilta irtoa siihen mitään 2 sivun analyysiä?
Eikö se ole parempi tiedustella asiaa suoraan itseltäsi? Voihan se olla, että voimme jotenkin avittaa asiassa, jos tiedämme, mistä kenkä puristaa.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja CSI »

Pieni liekki kirjoitti: To Tammi 18, 2024 9:26 am
CSI kirjoitti: To Tammi 18, 2024 9:19 am
Mariangel kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 9:54 pm Miksi olet noin kärttyisän oloinen, CSI?
No eikös teiltä keittiöpsykologeilta irtoa siihen mitään 2 sivun analyysiä?
Eikö se ole parempi tiedustella asiaa suoraan itseltäsi? Voihan se olla, että voimme jotenkin avittaa asiassa, jos tiedämme, mistä kenkä puristaa.
Tiedustelin asiaa ja itseni vastasi: En ole kärttyinen vaan huvittunut.

Nyt odottelen sitä keittiöpsykoloogin lausuntoa. Toivottavasti sillä pääsee eläkkeelle, joten koittakaa panostaa vähän.

terv. Narsku
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Meri-Mari
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: Ke Elo 14, 2019 11:44 am

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja Meri-Mari »

CSI kirjoitti: To Tammi 18, 2024 12:42 am
Meri-Mari kirjoitti: Ke Tammi 17, 2024 11:56 pm Tämä on jäänyt hampaankoloon vaivaamaan, mutta sainpahan nyt pois sieltä!
No olipas se hyvä. Meniköhän sullakin nickit sekaisin?
??
kuusenalla
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ti Tammi 09, 2024 9:00 pm

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja kuusenalla »

CSI kirjoitti: To Tammi 18, 2024 9:04 am
kuusenalla kirjoitti: To Tammi 18, 2024 1:27 am Pallasketjun perusteella ....
Sinulla oli Pallasketjussa hyvää avausviesti. Sen jälkeen tuli vielä pari kolme varsin ansiokasta viestiä.

Mutta sen jälkeen sulla on mopo juuttunut pahasti Pyhäkurun seinämiin (nimenomaan mopo, koska moottorikelkkaahan sinä et osaa edes ajaa)

Liityit sitten Alien Alienin ja monen muun vankkaan seuraan. Heillä oli vähän samanlainen kehityspolku, aluksi faktaviestit (jotka olivat kyllä köpömpiä kuin sulla), sitten Pyhäkuru-kuvien massatuotantovaihe ja lopuksi sitten - faktakuivuuden vaivatessa, omat loputtomat skenaariot, omat rakkaat tekofaktat ("kamerahan oli pakko olla mukana plaa plaa") ja muut hallusinaatiot.

Vai lähdetkö kenties Miss Holmesin viitoittamalle tielle jatkossa, jossa äidinvaistojen valtaamana säntäilet pitkin pitkin Pyhäkurua sinne ja tänne vaikka takana oliki jo vähän hypotermiaa ja ties mitä?
Kyllä se mopo tai kelkka lähtee käsistä aina sillä, joka lähtee postailemaan tarkistamatta, mitä tarkoitettiin. Missään vaiheessa en ole sanonut, että kamera oli mukana, se on ihan omaa tulkintaasi. Selvemmin olisin toki voinut tuon kohdan kirjoittaa, mutta tarkoitus oli sanoa, että erillinen kamera on fiksua eikä se ole mahdotonta kuljettaa, vaikka hiihtovaelluksesta mitään tietämättömät tätä epäilivätkin. Ei ole mitään todisteita, että Pallaksen kaksikolla olisi erillinen kamera ollut, enkä sellaista ikinä väittänytkään. Palataan asiaan, jos tästä jotain todisteita tulee.

Minfon ketjuja vaivaa se, että ihmiset eivät osaa lukea, eivätkä ymmärrä kuvia eivätkä sen koommin karttojakaan. Ilmansuunnatkin pitää piirtää karttoihin ainakin Pallasketjussa. Jos porukka viitsisi lukea ja ymmärtää lukemansa, tulisi viestejäkin vähemmän.

Minähän oletan, että jengi, joka kirjoittaa, tietää edes jotain asioista: on katsonut karttoja, lukenut juttuja, ottanut selvää ja lukenut, mitä aiemmin on aiheesta kirjoitettu. Tämä on ehkä minfossa liikaa vaadittu. Sinä tunnut sentään tietävän kartoista jotain.

Faktakuivuutta on spekuloida äidin pihiydestä tai siitä tai tästä puutteellisesta varusteesta. Niistä ei ole minkäänlaisia faktoja, eikä pihiyttä voi päätellä joidenkin fb-postausten perusteella. Olet tarjonnut ihan hyviä faktoja esim. äidin puhelimen tyypistä - ne eivät välttämättä ole mitenkään oleellisia, mutta sitäpä ei tiedä. Jatka mieluummin faktalinjalla, siitä on enemmän hyötyä kuin ruotia sitä, mistä asioista ketjussa kannattaa keskustella.
erämaaetsivä
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 5:55 pm

Re: Nimimerkki CSI

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Kävin lukasemassa nuo CSIn postit ketjuun osin harppomala ja joo vittumainen tyyli hänellä on tuoda asiansa julki, mutta.
Totuuden siemen sieltä pilkistää ja olen kyllä monista seikoista samaa mieltä, kaikille niitä titteleitä "kokenut" jaellaan, niin suuri virhe oli tuo koko reissu.
CSI vois vähän, tai aika paljon muokata tyyliään vähemmän hyökkäävämmäksi, sillä tietoa tuntuu olevan ei vaan tavoita lukijaansa tällä tyylillä.
Vastaa Viestiin