xxxx

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Minfo muuttuu. Muuttuuko minfo?

Äänestys päättyi To Marras 06, 2008 12:30 pm

Jatketaan nykyisellä (tuhoon tuomitulla) mallilla
33
34%
Olen niin hölmö, ettei minulla ole omaa mielipidettä mihinkään, eikä varsinkaan tähän
3
3%
Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jokainen jolla ei ole mitään sanottavaa saa tuoda sen julki juuri täällä
8
8%
Ryhdytään ajamaan niin kovaa, että paskat putoavat rattailta ja pintaliitäjät sekä tyhjännaurajat siirtyvät muille foorumeille
52
54%
 
Ääniä yhteensä: 96

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Raid kirjoitti: Itse olen seurannut bodomin moderointia ja en ole nahnyt siella selkeita virheita.
RAID
hmm... :shock: :shock: :shock: :shock:

Tämä kertoo jo oleellisen.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Eivät kaikki ole leiriytyneet, se on huuhaata.

Miten sieltä poistaa kakkelsbergit kun ei tunne asioiden oikeaa laitaa? Haistattelut on erikseen.

Kyllä sen jonkun tasoisen haistattelunkin ennemmin hyväksyy kuin vääristelyn, tahallisen?

Mitä sitä tulisi jos kaikki alkaisi veivaamaan asioita pikkuisen pieleen, tahallaan?

Olisiko seuraava vaihe että esim. kuulustelujen tekstejä sorvattaisiin sopivamiksi, entä kuvat? Niitäkin voisi muutella, ei sitäkään honaisi kuin semmoinen kuka honaa.

Siihen on minkään moden turha keskittyä, jollei tunne tapausta ja osaa olla objektiivinen.

No mikäs siinä sitten, näillä mennään.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Tuo oli justiinsa se mun pointti. Vittuilun nyt tunnistaa tyhmäkin mode, mutta jos ei tapausta tunne, ei voi moderoida asiatekstiä jota vääristetään. No, testataan teoria siten, että lähden itse pienen pienesti vääristelmään muihin osioihin, katsotaan tulos. SE ON TÄYSIN SAMA ASIA.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Raid kirjoitti: En lahde enempaan "Juupas eipas" leikkiin silla se ei vie asioita eteenpain. Eika johda mihinkaan. Palstan tarkoitus ei ole ottaa kantaa vaan kirjoittajien... ;-)

RAID
Olen samaa mieltä, ei tämä koskaan johda mihinkään. Edellisen kerran, kun asiasta keskusteltiin, heitit pallon takasin, eli suosittelit kirjoittajien itsemoderointia:
Raid kirjoitti:
Mikali joku kirjoittaja selkeasti VALEHTELEE. Nayttakaa se selvasti palstalla, niin asia menee tuomioistuimen kasittelyyn.

Kuka valehtee? Missa viestissa/tekstissa? Nayttakaa todisteet etta kyseessa on valhe! ;-)
No tulloinhan olin jo tekstissä osoittanut Hessun, Awan ja Grootin esittänäneen valheelista tietoa. Vain todetakseni, ettei mitään taaskaan tapahdu. Kyse oli tällä kertaa nimeltä mainitun ihmisen ammattietiikan mustaamisesta ja työuran vääristelystä(Tenovuo), mutta sehän ei tunnu kiinnostavan ketään.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

papillon kirjoitti:
Mitä sitä tulisi jos kaikki alkaisi veivaamaan asioita pikkuisen pieleen, tahallaan?
Sitten tulisi Madeleinen tapaus-ketju.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

OOOooooooooOOOOooo! Tässäkö poitää oikein alkaa vinkumaan yksityisviestein ylläpidolle kuinka Bodomissa on asiavirheitä. En tiedä itkeäkkö vai nauraa. Kuinkas arvon moderaatio meinaa nämä asiavirheet tarkistaa kun sitä pöytäkirjaakaan ei sitten saatu hommattua?
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2589
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

Tieteelliseen ja poliittiseen keskusteluun - joihin tätäkin vaatimatonta palstaa voidaan tässä mielessä verrata - kuuluu itsekontrollointi.
Jyvät erottuvat akanoista itse keskusteluprosessissa, mittään muuta tietä ei ole. Mitään tuomaria tai ylempää auktoriteettia ei ole.
Bodom-keskustelussa jotkut katsovat omia tai virallisia kannanottoja vääristeltevän, mutta voidaanko kuvitella jotain "asiaan perinpohjin" perehtynyttä tuomaria joka selvittäisi totuuden esim. "Gustaffsonin vammat"-keskustelun vääristely syytöksistä. Minusta ei.

Osa Bodom-keskustelijoista vaikuttaa nauttivan juuri väittelyistä ja riitelystä sinänsä, joka lienee myös syy ettei heitä juuri muissa osioissa näy.
Ihraponnari
Frank Drebin
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:09 pm

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Loka kirjoitti: Onko yksikään moderaattori edes johdantoa lukenut etpksta
Justiinsa. Keskustelupalstojen moderaattoreiden pitää opiskella jokaiseen ketjuun kaikki esitutkintapöytäkirjat! Etenkin ratkaisemattomiin murhiin!!!

Bwwwhhaaahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Kas, tulihan se mun oma stalkkerikin sieltä. :D

Kyllä se vaan niin on, ettei kannata tuollaista paikkaa moderoida jos sen tekee päin persettä eikä tiedä mitä moderoi.
Ihraponnari
Frank Drebin
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:09 pm

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Olisi virhe uhrata ahkera mode Bodomin hörhöille. Sen sijaan tarvittaisiin poliisin tutkintapöytäkirjat ulkoa opetellut mode Ulvilan ketjuun. Sitten taas portugalia puhuva mode Madeleinen ketjuun ja sitten taas...
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Tuossa Bodom-osiossa porukka menee turhaan henkilökohtaisuuksiin. Se että siellä viljellään valheellisia juttuja on tietysti moderoinnin ulottumattomissa. Osa asiasta on se että "campeillä" on omat uskomuksensa todisteiden, "todisteiden" ja silminnäkijäkertomusten painoarvosta.
Olisi vinhaa että ylläpito puuttuisi keskusteluun haavimalla valheita pois. Ei se voi onnistua.
Aikuisten ihmisten luulisi osaavan keskustella asiallisesti.

Sori että ihan näin nyybinä tulen sekaan.
Paskanen tukka
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Ihraponnari kirjoitti:Olisi virhe uhrata ahkera mode Bodomin hörhöille. Sen sijaan tarvittaisiin poliisin tutkintapöytäkirjat ulkoa opetellut mode Ulvilan ketjuun. Sitten taas portugalia puhuva mode Madeleinen ketjuun ja sitten taas...
Kärjistetysti noin. Mutta koska bodomille on oma osionsa, luulisi että moderaattorit tietäisivät edes perusjutut.

Sikäli aivan sama, koska en sinne enää kirjoita. Mutta uudet lukijat saavat väärää tietoa, se lähinnä häiritsee.
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Bodomia en tunne enkä ole edes hirveän kiinnostunut. Pari kertaa olen vieraillut sillä puolella ja panin heti merkille, että joidenkin kirjoittajien teksteistä paistaa läpi tarkoitushakuisuus. Heille tärkeintä ei ole pohtia asioita vaan tyrkyttää kaikille omaa näkemystään syyllisestä.

Ehkä viisainta olisi vain jättää huomiotta sellaisten kirjoittajien tekstit. Valitettavasti näillä kirjoittajilla on myös paljon tietoa mutta se tieto on hyödytöntä kun ei ikinä tiedä mikä on faktaa ja mikä taas on suodatettu NG-teki-sen -filtterin läpi.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Komppaan edellistä. Juuri noin itsekin ajattelen koko Bodom-osiosta. Olisihan se kiva siihenkin yrittää perehtyä, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Sen verran paljon riittää lukemista muillakin osioilla.

Vaikka nyt mennäänkin OT:n puolelle, niin kysyisin silti, että oliko koko foorumin tarkoitus alunperin olla vaihtoehto liian riitaisaksi käyneille Bodom-palstoille vai tuliko Bodom-osio tänne vasta käyttäjien toivomuksesta?

Kannatan miinushkan ehdotusta Ilmianna viesti -nappulasta.
Sen sijaan ehdottaisin palstalle "ilmianna viesti" nappulaa, jolla jokainen voisi käräytellä toisiaan tarpeen tullen asiattomista viesteistä ja palstan sääntöihin uusi pykälä, joka koskisi tuon painikkeen väärinkäyttöä ja siitä rankaisua. Wink
Pyytäisin vielä lisäselvennystä tähän Raid-in postaukseen:
Murha.info:n on tulossa uudistuksia, mutta ainakin vuodenvaihteeseen asti ollaan menossa nykyisen mallin mukaan. Uudistuksen yhteydessa uusien kirjoittajien seulaa kiristetaan.
Eikös niiden tulokkaiden pitäisi nykysääntöjenkin mukaan olla erityistarkkailussa? Niin että mitähän tämä linjaus käytännössä tarkoittaa? Onko tulossa jonkunlainen "kaksi varoitusta ja kolmannesta ulos"- systeemi? Sen jos minkä luulisi lisäävän moderoinnin työtaakkaa entisestään...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kyllähän nykysysteemillä on käännytetty monia uusia kirjoittajia heti parin viestin jälkeen, että kai ne erityistarkkailussa ovat. Äkkiä sen näkee, millä aikeella uudet kirjoittajat ovat kirjautuneet.
Nothing is quite what it seems
Vastaa Viestiin