xxxx

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Minfo muuttuu. Muuttuuko minfo?

Äänestys päättyi To Marras 06, 2008 12:30 pm

Jatketaan nykyisellä (tuhoon tuomitulla) mallilla
33
34%
Olen niin hölmö, ettei minulla ole omaa mielipidettä mihinkään, eikä varsinkaan tähän
3
3%
Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jokainen jolla ei ole mitään sanottavaa saa tuoda sen julki juuri täällä
8
8%
Ryhdytään ajamaan niin kovaa, että paskat putoavat rattailta ja pintaliitäjät sekä tyhjännaurajat siirtyvät muille foorumeille
52
54%
 
Ääniä yhteensä: 96

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2588
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

Joidenkin osioiden kuten; Ajankohtaista nyt, kadonneet , muut rikokset , rajanvedosta pitää keskustella, liian rönsyilevää ja kevyttä on nyt.

Mutta sitten varsinaisten rikososioiden suhteesta näihin huuhaa ja vapaakeskusteluuun on todettava että nehän elävät aivan omaa elämäänsä.
Ei kai kukaan kuvittele että poistamalla "kevyet" keskustelut ,niihin kirjoittavat saataisiin siirtymään varsinaisten rikosaiheiden laadukkaiksi kirjoittajiksi.
Varsinaisten rikosaiheiden keskusteluilla on omat sisäsyntyiset ongelmansa joita ei millään hallinnollisella tempuilla ratkaista.
Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

Vaikka mie olen ihan uusi täällä, kannatan myös tuota linjan tiukentamista. Tämä on hieno foorumi, jonka jokaisen viestin tulen ainakin jossain vaiheessa lukeneeksi, mutta tosiaan täällä alkaa olla melko paljon rikosjuttuihinkin liittymätöntä asiaa tuolla ajankohtaisissa...ja sitten alkaa kyrsiä, kun iloisena huomaa sinne tulleen uusia juttuja ja avatessaan palstan siellä tuleekin jotain "pirkko-marjatta-petteri juo kahvia 8 litraa illassa". :P

Toivon samalla kuitenkin, että vaikka foorumilaisella ei olisikaan mittavaa kokoelmaa Alibeja vuodelta ennen jurakautta tai Poliisi kertoo -kirjojen kellariarkistoa, häntä ei ajettaisi siksi pois...niinku "ettei tommosella voi olla mitään sanottavaa, kun ei oo lukenu näitä vuosikausia".
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Piti vielä tulla sanomaan, että ei mun mielestä huonoja uusia kirjoittajia ole kovinkaan paljon tullut. Päinvastoin monet suhteellisen uudet on todella päteviä. Esim. Motiiviton ja Juliet Jones ovat mielestäni ansiokkaita kynäniekkoja. En kyllä muista heidän rekisteröitymispäiviään.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Tällä koko sivustolla on mun lisäksi tasan yksi todella lahjakas kirjoittaja ja ajattelija, joten marttakerhoilu ja amatööritaso kannattaa hyväksyä sellaisenaan tai rankalla kädellä raakaten käyttäjämäärä typistyy johonkin promillen tuhannesosaan nykyisestä.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Kirsi kirjoitti:Tällä koko sivustolla on mun lisäksi tasan yksi todella lahjakas kirjoittaja ja ajattelija, joten marttakerhoilu ja amatööritaso kannattaa hyväksyä sellaisenaan tai rankalla kädellä raakaten käyttäjämäärä typistyy johonkin promillen tuhannesosaan nykyisestä.
Salli mun nauraa. Eihän tässä voi kun pidätellä hengitystään omakehun haistessa pahasti :lol:
No ei siinä mitään. Olikohan kyse nyt siis provoinnista vai lahjakkuudesta? Veikkaan jälkimmäistä. Huumoria tosin on ihan hyvä välillä saada mukaan peliin.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mun mielestä tää on hyvä tälläisenään. Hypin yli aiheet jotka eivät kiinnosta mutta toisaalta on kiva kun on paljon aiheita.
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

loneliness kirjoitti:Piti vielä tulla sanomaan, että ei mun mielestä huonoja uusia kirjoittajia ole kovinkaan paljon tullut. Päinvastoin monet suhteellisen uudet on todella päteviä. Esim. Motiiviton ja Juliet Jones ovat mielestäni ansiokkaita kynäniekkoja. En kyllä muista heidän rekisteröitymispäiviään.

Kiitos kehuista... :oops:
Juliet Jones on 23.8.2008 rekkautunut ja minä vasta syyskuun alussa. Luojan kiitos, ehdin sentään ennen Kauhajoen selkkausta, joten osan uusien kirjoittajien niskaan heitetystä paskasta väistelen taidokkaasti tämän verukkeella. Varmasti osa minua jo vihaakin, mutta koska minulla on niin paljon vihamiehiä IRL, en kanna näistä virtuaalisista huolta!

Myrskyisää syksyä vaan toivottelen kaikille vihamiehille ja miksei ystävillekin! :wink:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Vaihtoehto 4 ilman muuta. Jos YP on tarkoitys ylläpitää 'Suomen johtavaa rikosportaalia' niin toimitaa on oltava sen mukaista. Toivoisin enemmän linjakuutta ja johdonmukaisuutta moderoinnin puolelle. Suomi24 palstalla on varmasti juorujuttuja ja muuta tyhjänpäiväistä höpinää, jossa porukka voi hengailla samanhenkisten kanssa.

Otuksen-kaltaiset trollit, jotka eivät tarjoa mitään sisältöä palstalle, olisi bannattavaa :!: :D
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Harriet Makepeace kirjoitti:Otuksen-kaltaiset trollit, jotka eivät tarjoa mitään sisältöä palstalle, olisi bannattavaa :!: :D
Kuten myös tahallaan provosoivat.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Minfo on hyvä palsta, varsinkin koska on ainoa alallaan - ja tosiaan vain keskustelupalsta, ei mitään elämää suurempaa.

Mutta toisaalta tyhjänpäiväisiä juorupalstoja on netti väärällään, joten jos haluaa erottua joukosta, on jonkinlaista linjaa vedettävä.

Tekijänoikeuslainsäädäntöä jonkun verran tuntevana arvioisin, että nykytilanne, jossa useimmat uudet otsikot Minfon etusivulla, ja niiden jutut, ovat jo pidemmän aikaa olleet sanasta sanaan kopsatut suurimpien verkkolehtien sivuilta, ennustaa tekijänoikeusongelmia lähitulevaisuudessa, mikäli massapostauslinja ei muutu.
Every ship must sail a world.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Vastasin viimeisen.

Olen tavallaan samaa mieltä, mutta ärsyynnyn kyllä
ylikaiken ilkeämielisestä ilkkumisesta varsinkin uusille.

Ärsyynnyn myös jumalattoman paljon linkinruinaajista ja keskustelun rikkojista, jotka eivät siedä minkäänlaista pohdintaa, spekulointia ja teoriointia avoimista keisseistä.

Minä henkilökohtaisesti olen suhtautunut tähän alusta saakka ''ratkaistaanko rikos kimpassa, kun eivät siihen viranomaiset näemmä pysty'' -mentaliteetillä, mutta tuo asenteeni on vähitellen kuivunut kasaan, koska kaikki hyvin alkanut keskustelu yleensä kuoleentuu jo alkuunsa kaikenmaailman provojen possuiluun.

Kannatan myös sitä, että ylläpidon tulisi kovemmalla kädellä puuttua tiettyjen nikkien jatkuvaan trollaukseen.

Ja toivoisin ylläpidon puuttuvan myös silloin, jos on ilmeisen selvää, ettei nikillä ole mitään mielipidettä mistään, eikä mitään todellista annettavaa yhteenkään topikkiin. Turha palstan on elvistellä rekisteröityneillä, jos suurin osa sanoo vain :)

Ja kyllä kieltämättä nuo ''possu pääsi veräjästä ja puri naapurin emäntää'' -jutut ihmetyttää. Mitä h...tin tekemistä niillä on täällä?

(Kaikkeen yllä olevaan olen veetuuntuneena voinut sortua ja sitä kyllä pahoittelen, mutta tahallani en ole sitä tehnyt!)

Voisiko kuitenkin olla niin, että nyt riittäisi alkuun sellainen pakollinen tiukka tuijotus peiliin per kirjautuminen????
Nuotio & Äreät Tiput
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Ehdotan että Doctor Lecter saa moderaattorin oikeudet ainakin palstoille Henkirikokset kotimaa, Bodom, Henkirikokset ulkomaat, Kadonneet, Kadonneet - löydetyt, Seksuaalirikokset, Järjestäytynyt rikollisuus ja Muut Rikokset.

Ehdotan että palstalle saa kirjoitusoikeudet vasta oltuaan esim. viisi tuntia kirjautuneena palstalle / kun nimimerkin rekisteröinnistä on kulunut kaksi viikkoa.

Ehdotan että palstalle voi kirjoittaa maksimissaan yhden viestin tunnissa (vaihtoehtoisesti tämän kirjoitusoikeuden voi käyttää oman viestin moderointiin).

Ehdotan että "vakaville" alueille ei voi kuka tahansa perustaa uusia topicceja / kaikki uudet topicit moderaattorien hyväksynnän kautta. Ajankohtaista-osioon saa perustaa uusia topicceja koska tärkeät aiheethan siirretään sieltä muiden otsakkeiden alle.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Eppu74 kirjoitti:Ehdotan että Doctor Lecter saa moderaattorin oikeudet ainakin palstoille Henkirikokset kotimaa, Bodom, Henkirikokset ulkomaat, Kadonneet, Kadonneet - löydetyt, Seksuaalirikokset, Järjestäytynyt rikollisuus ja Muut Rikokset.

.
Loistava ehdotus. Nykyään modet eivät todellakaan ole tehtäviensä tasalla, jotkut eivät ilmeisesti ymmärrä palstan aiheepiiristä mitään(paitsi Raid).

Ot viestieheihin ei puututa, vaan annetaan idioottien kaikessa rauhassa suoltaa paskaa palstalle. Jos huomauttaa asiasta niin punakynä viuhuu.

*HUOM:palsta ei edelleenkään salli toisen kirjoittajan nimittämistä idiootiksi muualla kuin lautamiehissä. Siksi poistimme tekstiäsi.*tm
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Uuden kirjoittakan täytyy todellakin olla idiootti jos ei huomaa että aiheesta on jo avattu useampi ketju. Ja tällöinen toiminta vielä hyväksytään yp toimesta.

Ketju sisältää keskustelua, vääntöä ja esimerkkejä kirjoitusvirheistä, väärinilmaisuista ja ärsyttävistä kirjoitustavoista...

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=1879

Kirjoitusvirheistä keskustellaan erikseen vielä täällä

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=1012

Dr Lecter avasi ketjun koskien 'kirjoittamisen vaikea taitoa täällä'

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=1888

Pointtini oli että rikosaiheisiin ketjuihin ei kannata suoltaa yllämainitun aiheeseen liittyviä OT viestejä.

Pari aivokääpiötä roikkuu edellen Jällivaaran ketjussa 'arvioiden muiden kirjoitusvirheitä', itse aiheeseen he eivät pysty mitään sanomaan 'kun aivotoiminta on mitä on..
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

loneliness kirjoitti:Piti vielä tulla sanomaan, että ei mun mielestä huonoja uusia kirjoittajia ole kovinkaan paljon tullut. Päinvastoin monet suhteellisen uudet on todella päteviä. Esim. Motiiviton ja Juliet Jones ovat mielestäni ansiokkaita kynäniekkoja. En kyllä muista heidän rekisteröitymispäiviään.
Ilahtunut kiitos!

Noin kaikkiaan mielestäni foorumilla on useita niin vanhoja, kuin uusiakin kirjoittajia, joista huomaa heidän kirjoitelleen ennenkin. Luen itse mielelläni selkeitä, täsmällisiä juttuja, joissa ei erityisemmin kiihkoilla vaikka se kirjoittajan mielipide tuleekin selvästi esille. Täytyy kuitenkin muistaa, että porukkaamme sopii sellaisiakin ihmisiä, joiden kirjallinen ulosanti ei ole niin vahva tai selkeä, heillä kuitenkin voi olla näkemystä, ideoita, osuvia heittoja jotka osaltaan vievät keskustelua eteenpäin. Kyllä tänne sopii kaikenlaisia kirjoittajia, ja olennaista kai on, että keskinäinen kunnioitus olisi riittävä mielipide- eroista huolimatta.

Henkilökohtaisesti en kiinnostu esim. kahden kirjoittajan välisestä kiistelystä, jos näyttää ettei se etene yhtään, kuten tuo Supernova vs. Maza.

Ennen tätä ketjua en ole ajatellut, pitäisikö jotakin uutta linjaa hakea foorumille, joten olen kai sitten tyytyväinen nykyiseen meininkiin. Kyllä kepeyttä ja huumoriakin pitää olla raskaiden aiheiden lisäksi. Chattailua voisi kuitenkin toteuttaa siellä, minne se kuuluukin.

Kun nettiyhteisöön kuuluu tuhansia jäseniä, ei voi välttyä ajoittaiselta tyytymättömyydeltäkään, tarpeet tämänkaltaisen toiminnan suhteen eivät ole kaikilla samanlaiset.
Pääsääntöisesti asiallisuus on säilynyt, sitä huumoriakaan unohtamatta :wink: ![/i]
Vastaa Viestiin