Kysy mitä vaan ylläpidolta

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Mariacka voi itse mennä lukemaan viestejään, joissa syyllisti raiskattuja tyttöjä sanoen heidän (ei raiskaajan) toimineen "äärimmäisen hölmöllä tavalla". Tässä ei kuitenkaan ole kyse Mariackasta. Tässä on kyse siitä, että ylläpito on toistuvasti rankaissut useampaa keskustelijaa Chikatilon kritisoinnista keskustelujen yhteydessä, joissa Chikatilo härskisti ja häpeämättä pyrkii oikeuttamaan 14-15-vuotiaiden tyttöjen hyväksikäytön perustelemalla tätä mm. sukukypsyydellä. Tämän pitäisi mielestäni loppua.

Itse sain viikon bannit juuri siitä, että sanoin Chikatiloa yököttäväksi (mitä hän on). Mielestäni minä tai 2 muuta rangaistuksia saanutta keskustelijaa emme ole sanoneet mitään, mistä olisimme ansainneet bannit. Jos Chikatilolla on oikeus sanoa täällä lasten raiskausketjussa, että olisi upeaa jos kaksi suojaikärajan alittavaa tyttöä haluaisi hänen kanssaan kimppaseksiä, niin mielestäni minulla on myös oikeus sanoa että hän on yököttävä (mitä hän on). Säännöissä sanotaan, ettei ylläpito ole mielipidepoliisi, mutta miksi kuitenkin lapsiinsekaantumissanoman vastustajia toistuvasti rangaistaan nimenomaan mielipiteistä, ei asiattomasta tekstistä?
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Eli syytit minua (jälleen kerran) semmoisesta, mitä en ollut kirjoittanut. Pääsimmekin siitä sopivasti asian ytimeen, mikä on edelleen se, että sinä et valitettavasti jaksa lukea kuka kirjoitti ja mitä, agendasi on ainoastaan solvata ja sohia umpimähkään sen jälkeen, kun olet jonkun tekstin mielessäsi yököttäväksi luokitellut.

Mikäli minulta kysyttäisiin, kaltaisesi kirjoittajat voisivat olla ikibannissa eikä tämä palsta menettäisi mitään. Olen myös edelleen sitä mieltä, ettei sinua ja muita rangaistu mielipiteistä, vaan asiattomasta tekstistä (pedofiilirinki jne).
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Mariacka kirjoitti:Eli syytit minua (jälleen kerran) semmoisesta, mitä en ollut kirjoittanut. Pääsimmekin siitä sopivasti asian ytimeen, mikä on edelleen se, että sinä et valitettavasti jaksa lukea kuka kirjoitti ja mitä, agendasi on ainoastaan solvata ja sohia umpimähkään sen jälkeen, kun olet jonkun tekstin mielessäsi yököttäväksi luokitellut.
En ala jankuttamaan sinusta tässä, koska koko aihe ei koskenut sinua millään tavalla mutta koit taas tarpeelliseksi ängetä tähänkin tuomaan itseäsi esille.

Olen Chikatilon vastenmieliset kommentit lainannut edellisellä sivulla ja antanut linkit.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Siru83 kirjoitti:Mariacka voi itse mennä lukemaan viestejään, joissa syyllisti raiskattuja tyttöjä sanoen heidän (ei raiskaajan) toimineen "äärimmäisen hölmöllä tavalla".
Miten niin ei koske Mariackaa?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Kylli kirjoitti:Miten niin ei koske Mariackaa?
Miksi jatkat Mariackasta jankutusta? Asia koski Chikatiloa ja muita miehiä, jotka ovat useissa eri alaikäisten tyttöjen raiskaus/hyväksikäyttöketjuissa joko suoraan väittäneet tai vihjailleet, että tytöt ovat tekaisseet syytteet kiristääkseen näitä miehiä, joiden kanssa he ovat ko. mieskeskustelijoiden mukaan vapaa-ehtoisesti harrastaneet seksiä ja ylläpidon jakamista rangaistuksista liittyen ko. miesten arvosteluun.

Ylläpidolle: Ketjujen jakoa eri osioihin voisi uudistaa. Rikospsykologiaa käsitteleville jutuille voisi laittaa oman osion, jossa voisi käsitellä esimerkiksi psykopatiaa ja keskustella siitä, ketkä rikolliset ovat psykopaatteja ja rikoksiin liittyviä muita psyykkisiä ongelmia ja siitä, miksi joistakin ihmisistä tulee rikollisia. Vapaa keskustelu-osio on täynnä kaikenlaista roskaa, eikä ainakaan itseäni kiinnosta sinne em. asioista kirjoittaa.

Crime Libraryssakin on "Criminal Mind" oma osionsa.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Siru83 kirjoitti:Miksi jatkat Mariackasta jankutusta?
Koska sinä kommentoit hänelle mutta väitit ettei asia koskenut häntä. En ymmärtänyt ollenkaan miten se on mahdollista.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Damien »

Siru83 kirjoitti:Olen Chikatilon vastenmieliset kommentit lainannut edellisellä sivulla ja antanut linkit.
Joissa on aika paljonkin hyvää pohdintaa, vaikkakin hieman kieroutuneen humoristisella tavalla esitettynä.
Siru83 kirjoitti:Tällaisen kritisoimisesta on yksi käyttäjä saanut täysin aiheettomasti lähtöpassit ja yksi kuukauden bannin. Omasta puolestani olisivat saaneet käyttää vielä kovempaakin kieltä.
Uijui... Vastakkainasettelun aika on alkanut.
Olet siis sitä mieltä että olet ylläpitoa parempi arvioimaan näitä asioita, Chikatilon pohdinnat ovat
jotenkin sääntöjen vastaisia ja tämä pitäisi hiljentää kuin Kiinassa, ja sun kanssa samaa mieltä olevat
saisivat käyttää vieläkin asiattomampaa linjaa tämän jahdin toteuttamiseen?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Damien »

Siru83 kirjoitti:Asia koski Chikatiloa ja muita miehiä, jotka ovat useissa eri alaikäisten tyttöjen raiskaus/hyväksikäyttöketjuissa joko suoraan väittäneet tai vihjailleet, että tytöt ovat tekaisseet syytteet kiristääkseen näitä miehiä, joiden kanssa he ovat ko. mieskeskustelijoiden mukaan vapaa-ehtoisesti harrastaneet seksiä ja ylläpidon jakamista rangaistuksista liittyen ko. miesten arvosteluun.
Onko siis Chikatilo jossain väittänyt näin?
Ei käynyt ilmi ainakaan edelliselle sivulle lainaamistasi...
(tummennus miun)
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Kylli kirjoitti:
Siru83 kirjoitti:Miksi jatkat Mariackasta jankutusta?
Koska sinä kommentoit hänelle mutta väitit ettei asia koskenut häntä. En ymmärtänyt ollenkaan miten se on mahdollista.
Kukaan ei puhunut sanaakaan Mariackasta tämän asian yhteydessä, ennen kuin hän itse tuli asiaa kommentoimaan ja tuomaan itseään esille.
Damien kirjoitti:Onko siis Chikatilo jossain väittänyt näin?
Ei käynyt ilmi ainakaan edelliselle sivulle lainaamistasi...
Chikatilo kirjoitti:Tästä korvausten metsästämisestä olen maininnut ennenkin... Tapaus vaikuttaa siltä, että "palkkiota" ei ole saatu pyytämällä tai kiristämällä, joten on tehty ilmoitus poliisille ja yritetään saada rahat oikeudessa suuren bonuksen kanssa.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=11233
Chikatilo kirjoitti:Ongelma piilee siinä, että nykyään jaetaan mitättömiä tuomioita, mutta teiniperspektiivistä katsoen huomattavia rahallisia korvauksia. Uskoisin, että jos korvauksista luovuttaisiin, niin alaikäisten vapaaehtoisuus seksiin ikämiesten ja tietysti myös -neitojen kanssa vähenisi eksponentiaalisesti. Tällöin lain alkuperäinen tarkoituskin - todellisten lapsennussijoiden toiminnan estäminen - toteutuisi, eikä tarvitsisi käräjillä arpoa teinin kykyä päättää itse omasta kehostaan.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=5&t=11366

Huomatkaa myös rivienväliin kätketty sanoma: 14-vuotias ei ole lapsi, vaan valmis seksiin aikuisen miehen kanssa. 14-vuotiaisiin sekaantujathan eivät Chikatilon mukaan ole mitään "todellisia" lapsiinsekaantujia. Ja 14-vuotiaalla on "oikeus" päättää omasta kehostaan (=oikeus harrastaa seksiä vanhemman miehen kanssa).

Selkeästi Chikatilo myös unelmoi Ruotsin ja ehkä vielä enemmän Espanjan mallista:
Chikatilo kirjoitti:Saksassa ja Venäjällä ikäraja on nostettu 14:sta 16 vuoteen. Ruotsissa sen sijaan saa vapaasti astua 15-vuotiaan, jos hän on siihen suostuva. Espanjassa laki suojaa vain selkeästi esimurrosikäisiä, ts. siellä vain varsinainen pedofilia on rangaistavaa.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 3&start=30

Sori, näissä Chikatilon jutuissa ei ole mitään älykästä, ne ovat vain sairaita. Miksi VPY muuten taas bannattiin? Toivottavasti ei ainakaan näiden sairaiden lasten seksuaalista hyväksikäyttöä puolustelevien kritisoinnista kuten aiemmin!
Waakku
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 3:32 am

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Waakku »

Waakku kirjoitti:
Siru83 kirjoitti:
Rampo Edogawa kirjoitti:Kyllä nuo bannit ovat tulleet (allekirjoittaneellekin) aina aiheesta. Jos asiasta keskustelee, niin ei tarvitse pelätä banneja.
Jaa no mulla ei ainakaan ole! Minä ja VPY olemme saaneet rangaistuksia sairasta lapsiinsekaantumissanomaansa levittävän Chikatilon kritisoinnista.
Ois kiva tietää missä Chikatilo levittää sairasta lapseensekantumissanomaa? Aijooh, semmosta ei ole.
Oisko paikka uusille banneille :P
Vastaa ny Siru kulta tuohon ekana, eli missä Chikatilo levittää lapseensekaantumissanomaa. Sen jos edes teet niin puhu, muuten ole hiljaa.
Ja vaadin myös sinulta oikeuskäytännön todisteita, sun ja vpys mutut ei kelpaa!
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Mulla ei tietääkseni oo tollaselle mitää selitysvelvollisuutta. Jokainen normaali ihminen ymmärtää luettuaan tällä ja edellisellä sivulla olevia Chikatilon kirjoiksia, että ne on sairaita.
buracee
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:47 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja buracee »

Siru83 kirjoitti:Mulla ei tietääkseni oo tollaselle mitää selitysvelvollisuutta. Jokainen normaali ihminen ymmärtää luettuaan tällä ja edellisellä sivulla olevia Chikatilon kirjoiksia, että ne on sairaita.
Ootko sä huomannu, ett sun jutuis ei oo mtn järkeä?
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

buracee kirjoitti:Ootko sä huomannu, ett sun jutuis ei oo mtn järkeä?
En, mutta olen huomannut, että olet erittäin tylsä tyyppi. Tämä on varmaan ensimmäinen viestisi, jonka olen jaksanut lukea loppuun asti.

Ja tämä on edelleenkin "kysy ylläpidolta"-ketju, joten lopetan tällaisten turhien viestien kommentoinnin. Pointtini sitä, että pedofilian vastustajien vainoaminen ja ylipitkät bannit heille ylläpidon taholta olisi jatkossa loputtava on varmaankin jo tullut selväksi.
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Koita nyt Siru-pieni käsittää, ettei banneja jaeta mielipiteistä, vaan siitä miten ne esitetään. Jos ei osaa kertoa asiallisesti näkemystään, on syytäkin joutua jäähylle.
buracee
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:47 pm

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta.

Viesti Kirjoittaja buracee »

Siru83 kirjoitti:
buracee kirjoitti:Ootko sä huomannu, ett sun jutuis ei oo mtn järkeä?
En, mutta olen huomannut, että olet erittäin tylsä tyyppi.
Söpöö.. :D Ja vieläkään sä et tajua omaa turhan jankutustas?
Lukittu