Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:Heipä hei Marski pitkästä aikaan!
Tarkoitin "kiusaamista." Tilannetta jossa lapsi kokee, että häntä kiusataan, mutta hän ei huomaa itse ärsyttävänsä muita puheillaan ja käytöksellään. Muilta lapsilta ei kuitenkaan voi odottaa älytöntä joustoa ja ymmärtämistä. Kun siis lapsista on kyse.
Vai, että on kiusatun syy, jos on niin ärsyttävä, ettei muut kestä ja alkaa kiusaamaan?
Kohtalaisen mielenkiintoinen kommentti.

Tähän sellainen suuauki oleva hymiö...
Olen nähnyt tapauksia, jossa "kiusattu" itse aloittaa tilanteet esimerkiksi kommentoimalla muita epäasiallisesti, mutta ei sitten kykenekään kestämään muiden reaktioita. Ja tulkitsee ne reaktiot kiusaamiseksi.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Se toki on mahdollista, mutta omat kokemukseni koulu- tai työpaikkakiusaamisesta ovat kyllä jokaisessa tapauksessa johtuneet pikemminkin 'pääkiusaajan' tavasta saada kiusatun kommentit kuullostamaan ärsyttäviltä. Eli 'kiusaajien kingi' tavallaan agitoi joukkonsa näkemään kiusatun kiusaamisen arvoisena.
Nuotio & Äreät Tiput
annaanna

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Anteeksi että kiusaan, mutta ...
Minä mietin tilannetta jossa pieni sirunen tai sirpale kokee, että häntä kiusataan, mutta hän ei huomaa itse ärsyttävänsä muita viesteillään ja käytöksellään. Ei ota sellaista mahdollisuutta ollenkaan huomioon. Hänellä on oikeus olla juuri sellainen kun on.

Muilta ei kuitenkaan voi ikuisesti odottaa älytöntä joustoa ja ymmärtämistä. Vai voisiko sittenkin, kun kyse on aikuisista ihmisistä. Pitäisikö aikuisten pitää mölyt mahassaan ja olla samaa mieltä mieltä sekä tehdä niinkuin sirunen tai sirpale käskee. Jottei sirunen tai sirpale koe itseään vainotuksi, väärinymmäretyksi ja kiusatuksi. Pelkästään seurauksia välttääkseen muiden vaieta.
Kokemastaan kiusaamisesta pitää aina kertoa, kiusaamisesta kertomiseen pitää suhtautua vakavuudella ja uskoa joka sana. Kelvoton on ihminen, joka ei kiusatun sanaa usko. Näinkö se menee. Vähän kun jokainen joustaa omissa mielipiteissään ja näkemyksissään eikä sano vastaan, antaa periksi ja hyssyttelee. Sitähän sää tarkoitit MissHolmes. Vai oonko taas sua ihan väärinymmärtänyt, sä oot jotain ihan muuta tarkoittanut. Et usko "kiusattuja" olevan.

Kirjoittaja MissHolmes päivämäärä 16 Maalis 2012, 23:32
Heipä hei Marski pitkästä aikaan!

Vai, että on kiusatun syy, jos on niin ärsyttävä, ettei muut kestä ja alkaa kiusaamaan?
Kohtalaisen mielenkiintoinen kommentti.

Tähän sellainen suuauki oleva hymiö...
Tähän kuva MissHolmesista.

Ja pitää tämänkin viestin jotenkin Marsalkkaa sivuta tässä ketjussa, joten hoidetaan ongelma pois kertomalla, että olen samaa mieltä kanssasi. On olemassa todella oikeasti kiusaamisen, pilkaamisen ja halveksunnan kohteeksi joutuneita, joista devil dollin viesti kertoo hyvin sekä ns. kiusattuja, joista koitin itse kertoa. Tapauskohtaisesti hutkittava.

"Kiusattu" voi sotkea viesteissään käsitteitä ja faktoja mielensä mukaisesti ja toisten asiasta huomauttaessa saada itkupotkuraivarit tai primitiivireaktion. Kokea palaute kiusaamiseksi.
Tällaista on oikeasti tapahtunut :lol: .
Tai kiusattu voi olla provosoitumatta kiusaamisesta huolimatta, jatkaa toimintaansa (kykenemättömänä tai haluttomana sitä lopettamaan), eikä edes kokea olevansa kiusattu tai sitten kieltää kokemuksen olemassaolo ja vaikutus.
Kohteen oma kokemus on keskiössä.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

devil_doll kirjoitti:Vastuu kiusaamisesta ja myöskin vastuu itsensä muuttamisesta on AINA kiusaajalla. Kiusaajan kuuluu muuttua, ei kiusattavan, sillä kiusaajan erilaisuuden sietokyky on huono ja empatiakyvyt puutteelliset, ja hän tulee aiheuttamaan paljon kustannuksia myös työelämässä, ellei toimintaan puututa ajoissa. Konkreettisia seuraamuksia kuten koulusta erottamista ja vahingonkorvauksia tulisi käyttää useammin rangaistuksena kiusaajille.
Olisi myös aiheellista tunnistaa kiusaaminen. Kaikkea ei pidä laittaa kiusaamisen piikkiin. Tämä maailma ei tule koskaan täydelliseksi paikaksi kaikille ja aina löytyy kitisemistä. Usein niitä psykopaatteja löytyy myös kiusatuista, jotka hakevat huomiota sillä, että ovat joutuneet ns. kiusatuiksi.
Esimerkiksi tällä palstalla kirjoitteli aikoinaan (ehkä uudella nikillä edelleen) eräs tyyppi, joka kovalla äänellä huuteli tulleensa kiusatuksi työpaikallaan ja kouluiässäkin. Sattuman kautta eräs minfolainen jotenkin löysi tämän henkilön blogin ja sitä kautta paljastui muutakin. Minähän tunsinkin kouluajoilta tämän kirjoittajan in real life.
Kaikki tämän minfokirjoittajan jutut saivat täysin uuden näkökulman ja paljastankin, että kyseessä oli tosiaankin Marsalkan esiintuoma ihmistyyppi, joka itse omalla käyttäytymisellään provosi ja ärsytti tietoisesti ympärillään olevia ihmisiä. Aikuisiällä tästä minfolaisesta tuli yleinen narisija yleisönosastopalstoilla. Työpaikallaan hän sai osakseen lähinnä myötähäpeää jatkuvilla valituksillaan ja vaatimuksillaan milloin kenenkin erottamisesta.

Ehkä tämä joku tunnistaa itsensä tästä "suuresta" paljastuksesta ja tietääkseni en ole paljastanut kenenkään intimiteettisuojaa, sillä suhteellisen moni on avautunut täälläkin omista taustoistaan ja kokenut epäoikeudenmukaisuutta omassa elämässään. Mun mielipide on kuitenkin samoilla linjoilla Marsalkan kanssa, osa kiusaamistapauksista on itse aiheutettuja ja itsesäälisiä läpinöitä.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Juur näin. Ehdin jo ihmetellä, että onko asiaa näin vaikea ymmärtää. Onneksi ei.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Olen samaa mieltä, että aikuisten kohdalla asia on eri.
Marski puhui kuitenkin korostaen lapsista.
Tarkoitin "kiusaamista." Tilannetta jossa lapsi kokee, että häntä kiusataan, mutta hän ei huomaa itse ärsyttävänsä muita puheillaan ja käytöksellään. Muilta lapsilta ei kuitenkaan voi odottaa älytöntä joustoa ja ymmärtämistä. Kun siis lapsista on kyse.
Riippuu tietenkin minkä ikäinen on tässä tapauksessa lapsi, mutta erillaiseen käytökseen, ärsyttävyyteen, ei minusta silti pitäisi reagoida syrjinnällä, kiusaamisella.

Minulla on sellainen kutina, että tarkoitat tuossa sellaista huomion hakuista riivaketta, joka tavallaan omalla tarkoituksellisella käytöksellään (kiusaamisellaan), saa sen kaipaamansa huomion, mutta alkaa todella polkea jalkaa, jos tuo ympäristön palaute ei miellytäkkään. Kö?

uuups, ehdit jo väliin.....
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ah ja voih! Kiitos vinkistä Rosa.
Olen tässä hymyillyt itseni lopullisesti hereille:
Neve Lake:
Puolisoni on työtön, ollut jo helmikuusta 2009, itse pääsin vihdoinkin takaisin työelämään toukokuun alussa. Palkkani on pieni, käteen jää noin 900-1000 eur/kk. KS 18.5.2009
Neve Lake:
Olen xxxxx xxxxxxx, paljasjalkainen xxxxxxxx. Olen ammatiltani varhaislehdenjakaja, ja työnantajani on Itella Oyj. Olen ollut palveluksessa vuodesta 2001 lähtien ja vuosi vuodelta on työnteko aina vain vaikeampaa ja vaikeampaa. Minfo 26.5.2009
Juu. Ja olen samaa mieltä, että todellakin löytyy aivan uskomattomia aikuisia ihmisiä, jotka näkevät vainoa kaikkialla. Itsekin tunnen yhden, jonka kiusaus on omien korvien välissä.

Lapsien suhteen kuitenkin tutkisin tosi tarkkaan ennen kuin hutkisin, koska kiusaamisella voi olla koko loppu elämään vaikuttavat seuraukset.
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Lähinnä sitä hutkii tapauksia, joita on omin silmin voinut nähdä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja apollo »

Marsalkka kirjoitti:Lähinnä sitä hutkii tapauksia, joita on omin silmin voinut nähdä.
Faktaa saatana!
annaanna

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Onko totta tuo allekirjoitus? :shock:

Kirjoittaja Marskalkka päivämäärä Pe Maalis 23, 2012 7:18 pm

Tapsa K kirjoitti:
Ja toisen sukunimi alkaa V:llä.

Millä kirjaimella etunimi alkaa?

Oikeasti olen Marsalkka, mutta tuplanickeilen, koska Marsalkkana en voi lähettää syystä tai toisesta viestejä.

Nämä on nikin tämänhetken tiedot ja ^tuo tämänhetkinen allekirjoitus;
Marskalkka
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

On totta. Viestit eivät lähde. Tulee ilmoitus, että "et voi tehdä uutta viestiä näin pian..." Tarkkaa sanamuotoa en muista.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
MissHolmes -varjo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 5:36 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja MissHolmes -varjo »

:) Sama vika ollut viikon.
Oon ollut yhteydessä ylläpitoon tuloksetta.

Nyt olen siis tästä eteen päin vain varjo entisestä ;)
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

^ Muistaakseni sinä aikoinaan toivoit minulle tätä nickiä. Nyt tuli hyvä syy vaihtaa.

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
MissHolmes -varjo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: La Maalis 24, 2012 5:36 pm

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja MissHolmes -varjo »

Se oli kyllä Marskakka, mutta kyllä tuokin menee.
Ehkä me voidaan nyt aloittaa uusi ihana suhde ns. puhtaalta pöydältä. Kirjaimellisesti.

Mun pitää vielä kaivaa toi mun profiilikuva ja lisätä se. Muuten kukaan ei tunne mua! :shock:
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: Marsalkkaa sivuavat off-topicit

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Marskalkka olikin Ketskun toive. Hän perusti oikein ketjun aiheeseen liittyen.

Ja käsittääkseni meillä on koko ajan ollut hyvä suhde.
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Vastaa Viestiin