Kouluampujien ihailu/ihannointi

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Sanoisinpa näin:

kouluampuja nauttii vallan tunteesta. Koko joukkomurhan suunnittelu on sitä nauttimista; tunnetta siitä, että on valta päättää muiden kohtalosta. Fantasiaa ja helpotusta pahaan oloon.

Kauhean epäloogisiahan nämä "manifestit" yms. "aatteet" ovat. Auvinenkin selittää katkeroituneena, kuinka ei pysty elämään vapaana, ja kuitenkin suurinpiirtein seuraavassa lauseessa korostaa vahvemman valtaa tehdä mitä hyvänsä. Siis ratkaisu sille, että toiset käyttivät valtaa häneen, oli tehdä juuri samalla lailla: käyttää valtaa kolmansiin. "Väkivalta lopettaa vittuilun". Koulukiusaajathan juuri käyttävät tuota vahvemman valtaa, jonka luonnollisuutta Auvinen korosti. Auvinen oli siis pitkään ollut sen saman asian uhri, mitä hän itse hehkutti. Vahvemman vallan ja toisen tukahduttamisen. Hänen ratkaisunsa oli kiusata jotakuta muuta aivan yhtä viatonta, eikä se todellakaan ole mikään omaperäinen, vaan ihan perinteinen.
Heikostakin tulee vahva kun hän käyttää epäreiluja konsteja, eli asetta.

Tärkeintä olisi olla vahva sisältä, vaikka päältä olisikin heikko. Tätä kouluampujat eivät käsitä, koska heidän käsityksensä vahvuudesta on lapsellinen: sen mukaan vahva on se, joka sortaa/alistaa/tappaa toisen, ja saa näin muilta huomiota. Väkivalta on sen mukaan vahvuutta, tietokonepelimäistä esteiden raivaamista tuhoamalla ja uhrien depersonointia.

Todellisuudessa VAHVA persoona ei välitä, mitä muut ajattelevat. Hänen ei tarvitse todistella itselleen eikä maailmalle, että hän on vahva ja parempi kuin muut. Pään sisäinen vahvuus antaa hänelle itsevarmuuden, joka ei koe muita uhkaksi. Tällöin hänen ei tarvitse myöskään alistaa muita. Toisen alistaminenhan osoittaa aina sen, että elää toisten kautta: saa vahvuutta TOISEN mielipiteistä, ei ole vahva, jollei TOINEN sitä tunnusta, tavalla tai toisella. Väkivaltaa käyttävä tietyssä mielessä kysyy aina toiselta mielipidettä, vaikka se hassulta tuntuukin=) Vahva ei tarvitse muiden reaktioita ja hyväksymistä.

Kouluampujat tajusivat ja kokivat, etteivät he olleet vahvoja, ja se oli heille kauhistus, koska he ihailivat voimaa ja valtaa ja väkivaltaa. He eivät itse pystyneet toteuttamaan ihanteitaan eivätkä muut arvostaneet heitä. He eivät olleet sellaisia kuin olisivat fantasioissaan halunneet. Tuskin kukaan kouluampujista kertoi jäljelle jääneissä papereissaan heikkoudestaan: he nimenomaan KOTONA olivat vahvoja, itselleen rakentamassa maailmassa ja roolissa. Se, ettei kukaan muu huomannut heidän haluaan olla vahva ja rohkea, katkeroitti heidät, koska heille muiden mielipiteillä oli kuitenkin suuri merkitys. He halusivat, että muut tunnustaisivat heidän vahvuutensa, he elivät muiden kautta, vaikka omasta mielestään olivat yhteiskunnan ulkopuolella. Koston punominen koko maailmaa vastaan toi voimantunteen ja fantasian kaikkivoipaisuudesta. Sekavat ideologiat taas rohkeutta, oikeutusta ja perusteluja pahanolon purkamiselle viattomiin.

Väkivallan näkeminen ainoana ratkaisumallina puolestaan suuntasi koston tekotavan väkivaltaan, eikä esim. yritykseen pärjätä elämässä kiusaajia paremmin tai pyrkiä muihin keinoihin näkyvyytensä nostamiseksi ja maineen saamiseksi. Jos haluaa olla kuuluisa, eikä kyvyt siihen riitä (eikä ymmärrä eikä hyväksy, että 99,9% maailman ihmisistä ei ole kuuluisia), niin ase on helppo ratkaisu. Kukaan vaan ei ole kuolemansa jälkeen enää hekumoimassa otsikoilla. "Orjuutetun robottimaailman" syyttäminen omista epäonnistumisista on vain tekosyy sille, ettei jaksa/uskalla/pysty tekemään itseään tunnetuksi muilla tavoin, eikä pysty hakemaan apua. Eikä tajua, ettei ole mikään pakko tehdä itseään tunnetuksi. Pitäisi vain olla sinut itsensä kanssa, päänsä sisällä, niin kaikki olisi ok.

Jos Auvisen mukaan vahvat elävät ja heikot kuolevat, niin miksi hän on nyt itse kuollut ja kiusaajat hengissä? Hänen päätelmissään ei ole mitään logiikkaa. Mitä vahvuutta on tappaa puolustuskyvyttömiä ja paeta sen jälkeen vastuuta tappamalla itsensä? Olisi nyt edes jättänyt itsensä henkiin ja kertonut, mitä hän tappamisella tahtoi viestittää. Mikä joku auvinen on muita tappamaan?

Ja ihailu puolestaan on fanittamista: 15-25 vuotiaiden, henkisesti kypsymättömien ihmisten riippuvaisuutta ja fantasiaa. Yhteenkuuluvaisuuden tunnetta jonkun ryhmän kanssa, oman jutun hakemista, fantasioilla leikkimistä. Periaatteessa ihan rokkitähti-meiningistä kyse. Paljon tietenkin seksuaalisuutta mukana. Pahan ja seksuaalisuuden yhdistelmä kiihottaa ja kiinnostaa monia nuorena, jsokus hiukan vanhempanakin. Korealaista ampujaa ei taida fanittaa oikein kukaan, koska hän ei ollut oikein cool...vähän turhan sekaisin oleva reppana jo. Mutta lippispäiset tai nahkatakkiset kovat jätkät on aina suosittuja=) Iän mukana fanitus kyllä loppuu tai ainakin selvästi vähenee. Harva niitä julisteita seinällä pitää enää aikuisiässä. Useimmat oppivat lisäksi löytämään/näkemään elämässä muitakin ratkaisumalleja kuin (väki)vallan.

Vaikea uskoa, että tämänkään ketjun fanittajista yksikään on yli 30v. Eikä tämä ole mitään vittuilua tai pilkkaamista. Monilla vain on sellainen ikä siinä 16-21v vaiheilla. Saman ikäryhmän edustajat samastuvat koulusurmaajiin, koska koulu ja sen vastoinkäymiset ovat heille tuttuja. Aikuisilla on uudet ongelmat ja samastumisen kohteet. Ei tällainen pian 40v mies osaa oikein ihannoida mitään tarkkiksen lätsäpäätä. Tartteeko sitä ketään ihannoida yleensäkään? Jos vain tykkäisi niistä kenen kanssa haluaa olla tekemisissä ja antaisi muitten elää omaa elämäänsä eikä välittäisi?

Juu, ja kyllä muakin noi kouluampujat kiinnostaa ilmiönä. Testistä sain 2-3 pistettä, eli ei oikein löydy potentiaalia muuten 8)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Kuolemannaakka kirjoitti:Tätä kouluampujat eivät käsitä, koska heidän käsityksensä vahvuudesta on lapsellinen: sen mukaan vahva on se, joka sortaa/alistaa/tappaa toisen, ja saa näin muilta huomiota.
Itse asiassa tuo kuvailemasi "valheellinen" ja "lapsellinen" käsitys vahvuudesta on juuri sitä, mihin elämässä törmää, etenkin kouluissa. Vahva ja suosittu on se, joka kiusaa, useimmiten ilman mitään syytä ja uhrit ovat niitä, jotka joutuvat kärsimään. Muut kouluyhteisössä sitten katsovat sitä, mutta aika marginaalisia on ne, jotka väliin menee. Sen sijaan monet jopa menevät mukaan kiusaamiseen - myös ilman mitään selkeää syytä. Miksi näin sitten käy, jos tuon käsityksesi mukaan toisten sortajat eivät saa toiminnallaan valtaa ja huomiota?
Kuolemannaakka kirjoitti:Jos Auvisen mukaan vahvat elävät ja heikot kuolevat, niin miksi hän on nyt itse kuollut ja kiusaajat hengissä?
Ehkäpä hänen mielestään niitä heikkoja ei olleet ne pääkiusaajat, vaan nimenomaan ne sivulliset, jotka näitä kiusaajia eivät uskaltaneet vastustaa tai itse valita kiusattavaa, vaan menivät näiden pääkiusaajien mukana mihin tahansa ja tekivät mitä tahansa. Sitä paitsi, jos miettii elämää ja kuolemaa, niin tietyllä tapaa Auvinen on muille olemassa nykyään yhä ja ehkä enemmänkin kuin silloin kuin eli. Jos nyt väkisin haluaa jotain keksiä, mutta ristiriitaistahan tuo on. :mrgreen: En kuitenkaan näe erityistä syytä ilkkua tuolla lailla, sillä olipas Auvinen heikko kun kuoli, lällälää. Kyseessä oli tragedia. Kenenkään järjissään olevan ihmisen (jollaisena Auvista pidin) ei pitäisi tulla tulokseen, että yhteiskunnassa mentaliteetti on, että pitää olla vahva itse tai muuten kärsii.

Auvisen manifesti oli kyllä aika perseestä, mutta sinänsä minusta ymmärrettävä. Tyyppi oli ajautunut umpikujaan, josta yritti löytää jotain tietä ulos. Kuinka moni murrosvaiheessa oleva haluaa sanoa, että olen heikko? Hyvin hyvin hyvin harva. Auvinen halusi selkeästi olla vahva yli kaiken, mikä sitten purkautui noin. En usko, että hän vihasi ihmisiä, vaan että hän vihasi lähinnä heikkoutta eikä voinut kestää ajatusta siitä, että hän itse ei olisi tarpeeksi vahva ja meni sitten noin äärimmäisyyksiin todistaakseen itselleen jotain. Enkä usko, että hän sinne vessaan linnoittuneena koki olevansa mitenkään vahva.

Saaren toimintaa en oikein kunnolla vieläkään ajattele kouluammuskeluna, ainakaan tyypillisenä, sillä häntä enemmänkin veikkaisin vakavasti häiriintyneeksi kuin Auvista. Asiaan voi tosin vaikuttaa sekin, että viimeisimmän tapauksen ollessa tuore, syväanalysoin aihetta muualla ja eräs sitä kommentoiva pyysi oikein sähköpostiosoitettanikin kommentoidakseen sitä - ja paljastui Ismo Auviseksi, jonka kautta sain sitten myös ehkä hieman erilaista kuvaa P-E Auvisesta ja tapauksesta yleensä.

Mielestäni tuollaisilla listoilla ei voi oikein mitenkään arvata etukäteen, kuka se kouluampuja sitten tulee olemaan. Osa tietysti on sellaisia, joita voisi etukäteen estää, niin kuin yleensäkin väkivaltarikoksia, mutta sitten on näitä ihan ennalta-arvaamattomia tapauksia. Jos tällaisia tapauksia yritettäisiin estää tuollaisilla testeillä, niin en koe, että sillä saataisiin aikaan paljon mitään. Pelkästään täällä minfossa on noita superkorkeita pisteidenkerääjiä ja taatusti muuallakin, ja jos kouluammuskelua suunnitteleva tekisi tuollaisen testin itse, niin eiköhän kuka tahansa osaisi vastata sellaiseen "oikein". Jos tuota listaa käytettäisiin muulla tavoin, menisi todella hankalaksi ja työmäärä kasvaisi järjettömästi. Itse sain muuten 10 ja ½. ½ koska yksi sopii tavallaan, mutta vastaus riippuu ihan siitä, miten nuo väitteet määritellään. :roll:
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

En todellakaan halunnut ilkkua mitenkään ketään, koska tapaushan on äärimmäisen surullinen. Voi tuntea myötätuntoa nuorta kohtaan, joka ajautuu moiseen tekoon. Ihan yhtä hyvin voi tuntea myötätuntoa muitakin murhaajia kohtaan. Ja uhreja tietysti vielä enemmän, koska heillä ei ole ollut mahdollisuutta valita, kuten murhaajilla.

Tarkoitin vain, että auvisista ei pitäisi tehdä mitään sankareita ja pitäisi myös nähdä näiden kirjoitusten taakse, joilla ko. henkilöt oikeuttavat itselleen viattomien tappamista. Ne eivät nimittäin oikeuta mitään ja niiden sanoma on tyhjä, epälooginen ja vääristynyt, kypsymätön ja harhainen. Niiden esittäjä ei edes elä niinkuin opettaa. Ne ovat vain se kuva, minkä kovuutta ihannoiva teinipoika esittää maailmalle, koska ei uskalla esittää oikeaa kuvaansa: epävarmaa, yksinäistä ja sosiaalisesti eristyneen teinipojan kuvaa. Murhaajat eivät tule toimeen ITSENSÄ kanssa, vaikka syyttävät maailmaa.

Ja lähtökohtaisesti ja moraalisesti ko. kirjoitukset ovat ehdottomasti vääriä ja siinä mielessä pahoja, että ne voivat houkutella samanlaisessa tilanteessa olevia samanlaisiin ajatuksiin ja ratkaisuihin. Niiden sisältö on paha. Pidän pahana sitä, että tahtoo tuottaa muille ihmisille haittaa ja kärsimystä ja korottaa itsensä narsistisesti jotenkin toisten yläpuolelle. Kaikki pahuus maailmassa lähtee itsekkyydestä ja narsismista. Kukaan ei ole toisen yläpuolella.

Kouluampujilla varsinkaan ei ollut kellään minkäänlaista näyttöä siitä, että he olisivat olleen millään lailla parempia kuin muut: juuri sen takia, että he kokivat olevansa toisten alapuolella, he keksivät tarinansa ja tekivät tekonsa. Kyse ei ole mistään muusta kuin huonosta ja vääristyneestä itsetunnosta.

Tapauksiin voi suhtautua säälien ja surullisena, mutta ihailua ne eivät todellakaan ansaitse. Ne eivät mitenkään poikkea vaikkapa jonkun kannibaali-sarjamurhaajan teoista. Ei mitään eroa. Ja täysin samat tunteet kaikkivoipaisuudesta molemmilla murhaajilla. Yhtä surkeita tapauksia molemmat. Äärimmilleen vietyä itsekkyyttä ja narsismia. Toiset ihmiset eivät todellakaan ole meidän käyttöhyödykkeitämme.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Nepenthe kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:Tätä kouluampujat eivät käsitä, koska heidän käsityksensä vahvuudesta on lapsellinen: sen mukaan vahva on se, joka sortaa/alistaa/tappaa toisen, ja saa näin muilta huomiota.
Itse asiassa tuo kuvailemasi "valheellinen" ja "lapsellinen" käsitys vahvuudesta on juuri sitä, mihin elämässä törmää, etenkin kouluissa. Vahva ja suosittu on se, joka kiusaa, useimmiten ilman mitään syytä ja uhrit ovat niitä, jotka joutuvat kärsimään. Muut kouluyhteisössä sitten katsovat sitä, mutta aika marginaalisia on ne, jotka väliin menee. Sen sijaan monet jopa menevät mukaan kiusaamiseen - myös ilman mitään selkeää syytä. Miksi näin sitten käy, jos tuon käsityksesi mukaan toisten sortajat eivät saa toiminnallaan valtaa ja huomiota?
Siis tottakai väkivallalla saa valtaa ja huomiota. Voit yrittää alistaa ihmisiä ja saada heidät valtaasi niin kauan kunnes tulee joku, joka alistaa sinut. Voit olla vihattu ja pelätty. Mutta sydämessäsi pelkäät koko ajan, että jostain tulee joku vielä kovempi. Väkivaltahan on vain tavallaan sen valta-aseman testaamista kaiken aikaa. Jatkuvaa epäluuloa ja tarvetta näyttää itselle ja muille, että itsellä on vielä valtaa. Sehän on jatkuvaa pelkoa, kun kokee kaikki muut uhkaksi itselleen :)

Jos taas on oikeasti vahva, ei tarvitse muiden ihailua mihinkään. Ei tarvitse jatkuvasti toitottaa vahvuuttaan maailmalle alistamalla heikompia. Ei tarvitse elää muitten suosion ja ihailun ja pelon voimalla, koska voima tulee sisältä päin. Ei tule mieleenkään alistaa jotakuta viatonta, koska pärjää itse, omillaan.
Ehkä tätä on vähän vaikea selittää.

Se sortajien saama ihailu on pelkoa siitä, että itse joutuu hampaisiin. Pelkuruutta ja alistumista. Tottakai on fakta, että kovikset vie naiset, mutta tuleva elämä ei ehkä olekaan se paras mahdollinen kuitenkaan=) Naiset tulkitsevat kovuuden miehen kyvyksi suojella naista. Tämä periytyy varmaan jostain kivikaudelta, jolloin elinikä oli todella lyhyt: kannatti valita kylän kovin tappelija, että se suojasi lapsia siihen saakka, kunnes ne pärjäsivät suurinpiirtein omillaan. Sitten jo kuoltiinkin pois. Ei haitannut, vaikka tämä kivikauden adhd-tappelija kuolikin alle 30 vuotiaana mammutin alle tai vielä kovemman tappelijan nuijaan: suku oli jo kasvanut. Nykyaikana vaan pitäisi vielä elää yli 50 vuotta sen 30 vuoden jälkeenkin. Sellaiseen ei tappelijoista taas ole. Ja tässäpä sitä sitten on dilemma nykyajan naisille: ottaako varma pitkänajan elättäjä ja kumppani vai 10 vuoden ajan jännittävä ja kova tappelija?=) Monet päätyvät pahoinpitelevän narsistin kelkkaan aina vain uudestaan. Vankilassa tuskin on ainuttakaan miestä, jolla ei jotain naista olisi. Se on joku geenitason jäänne naisissa varmaankin.

Todellisuudessa väkivaltainen mies ja häntä ihaileva nainen ovat samanlaisia: molemmat sisältä heikkoja ja toisen hyväksynnästä eläviä. Toinen pönkittää itsetuntoaan muita alistamalla, toinen alistumalla ja suojautumalla ulkomaailmalta oletetun kovuuden taakse.

Mjaa... meneepäs nyt taas nojatuolifilosofiseksi=)
Siis: kukin tavallaan, mutta murha on aina väärin, eikä siihen itse keksityt oikeutukset anna mitään arvovaltaa.

Ajatelkaa itse, älkää seuratko muita.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Kyllä minustakin jokainen murha on väärin, enkä pidä mitään syytä hyväksyttävänä tappaa toista (paitsi itsepuolustus, mutta se nyt ei liity tähän). Totta on myös tuo pohdintasi noista koulujen suosituista ja siitä, että heidän elämänsä ei välttämättä ole niin hienoa sen koulun jälkeen. Osa omistakin kiusaajista on nykyään jossain kortistossa tai tekee paskaduunia ja elättää yläasteelta tuttuja ex-tyttöystäviä, jotka on tulleet raskaaksi jo ennen täysikäisyyttä, jne.

Se nyt ei vaan kauheasti lohduta niitä koulukiusattuja, että kymmenen vuoden päästä näet, että ei niillä mene niin hyvin enää. Näin jälkeenpäin siitä saa kyllä lohtua, mutta niille koulussa oleville kiusatuille tuntuu, että koko elämä on siinä ja ainoat ihmiset, joilta jotain kunnioitusta haluaisi, ei osoita sitä tipan tippaa. Parempi vain olisi tosiaan, jos ihmiset ajattelisivat itse, niin sillä pystyttäisiin estämään tällaisia tapauksia (Auvinen kun kopioi ideologiaansa aika hyvin Columbinen ampujilta) ja ehkä vähentämään kiusaamistakin, kun ihmiset ei menisi toisten perässä kuin lampaat.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja rimma »

Mua kiusattiin kolmosella aika rankalla kädellä ja jouduin vaihtamaan koulua koska opettaja ei viitsinyt puuttua siihen. Mulla meni huonosti sillon ja vielä vuosia vuosia sen jälkeen. Sit yllättäen tää kiusaaja sattukin samaan aikaan mun kaa päihdeosastolle ja sillä ei tosiaankaan menny hyvin. Ei ongelmia voi vertaila mutta pystyn sanomaan että aika pohjamudissa oli muhun verrattuna. Tää tyyppi sitten pyys multa anteeks sitä kiusaamista. Mutta eipä se enää siin vaiheessa auttanut kun siitä oli kulunu jo 8vuotta ja mun elämä menny jo vituiks.

Olin hetken sen jälkeen kauheen ilonen ja kiitollinen että se pyys anteeks ja plaaplaa mutta nyt kun oon asiaa miettiny enemmän vuosia sen jälkeen mun tekis mieli tappaa se. Nooh, ehkä en nyt sentään lähe räiskumään mutta ajatuksentasolla oon miettiny kaikenlaista.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Pitkäaikainen koulu- tai työpaikkakiusaaminen on kyllä helvetillistä, siitä ei mihinkään pääse. Mutta en usko, että koulusurmaajien motiivi on koulukiusaaminen edes ollut. Eikä siinä ole mitään logiikkaa, että tappaa jotain ihan viattomia kostaakseen kiusaajilleen.

Mua ei ole koskaan varsinaisesti kiusattu, olen ollut semmonen tavallinen luokan priimus kiltti poika, mutta sen verran nokkela, etten ole jäänyt jalkoihin. Periaatteessa olen kokenut itseni aina aika suosituksi, vaikka en mitään cool-osastoa ollutkaan, eikä tyttökavereita tarvinnut toivoa=) No, pääasiassa tämä johtui siitä, ettei itse saanut asioita yhtään etenemään, vaikka kovaa flirttiä olisi ollutkin eikä pahemmin "käynyt missään" iltaisin. Koulussa kuitenkin tulin hyvin juttuun niin tyttöjen kuin poikienkin kanssa. Vähän nörttiosastoa kai olin, vaikka en tietokoneiden kanssa pelannutkaan=)

Armeijassa pientä kiusaamista yritettiin, niinkuin nyt melkein jokaista siellä testataan. Aina löytyi kuitenkin tuvasta joku helpompi tapaus kiusattavaksi.

Itse en tunnusta ketään koskaan kiusanneeni, mutta enpä kovin aktiivisesti uskaltanut väliinkään mennä varmaan.

Jotenkin pitäisi itsensä saada vahvistettua, ettei kiusaaminen jäisi ikuisiksi ajoiksi elämää pilaamaan eikä tekisi mitään älytöntä itselle tai toisille. Siitä kuitenkin PYSTYY selviämään, mikään ei ole oikeasti, fyysisesti hajonnut. Jos puuttuu jalka, ei sitä saa takaisin, mutta itsetunnon ja rohkeuden voi saada takaisin. Ei ole tapahtunut mitään peruuttamatonta, se pitäisi vaan pystyä itseleen vakuuttaa. Nyt on nyt, ja on kaikki mahdollisuudet jatkaa tästä eteenpäin. Kuulostaa lapselliselta ja helpolta sanoa, ja tietenkin onkin sitä, mutta silti. Kyllä siihen pystyy, vaikka piruuttaan. Sitä ne kiusaajat just toivoo, että alistuisit ja olisit surkea koko loppuelämäsi.

Taikka no, oikeestihan kiusaajilla ei taida mitään tarkoitusta tai suunniltelmaa olla. Kuluttavat vain aikaa, eivätkä aina muista/tajua ketään kiusanneensakaan. Sanovat, että ei me mitään tarkotettu.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja rimma »

No mut kyllä sen aika henk koht ottaa jos joku toinen ihminen jaksa uhrata aikaansa joka päivä juuri yhden ihmisen elämän pilaamiseen. Siihen kun liittyy kaikki sen kaverit niin ei siinä kauheen positiivisia ajatuksia jaksa päässä pyöriä. Itse on kuitenkin nuori ja heikko ja altis kaikille ympärillä oleville. Helposti alkaa luulla että itsessään on jotakin pahasti vialla kun jotkut jaksaa kiinnittää muhun niin paljon aikaa ja huonioo negatiivisella tavalla.

Jotain kuitenkin meni oikein kun en tarttunut kättäpidempään ja lähteny kostoretkelle. Se erottaa mut näistä jotka teki niin. Hyvä näin.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Huru
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 1:10 am

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Huru »

Ihailu jatkuu ja tuntuu vähän aikakin kullanneen muistoja...
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2357238
Vastaa Viestiin