Kouluampujien ihailu/ihannointi

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Antoine kirjoitti:
mallory1 kirjoitti:Kauhajoen tapahtumien aikaan olin duunissa ja kuulin tapahtumasta vasta iltapäivällä. Ensimmäinen reaktio, kun kuulin radiosta tapahtuneesta oli hieman liioiteltu kiljahdus! 'Wohou!' ,ja menin laittamaan radioon lisää ääntä.
Kyllä, näitä erilaisia hämmästyksen- ja paremminkin jopa riemunkiljahduksia on tullut päästeltyä kun uutiset ovat ampumavälikohtauksista tiedottaneet.
Että oikein riemunkiljahduksia kun lapsia ammutaan koulussa...
Anonyymi pseudonyymi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Touko 21, 2009 3:52 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Anonyymi pseudonyymi »

Ei tuo Auvisen manifesti ainakaan minussa ihailua herätä. Kirjoittaja on selvästi pihalla kuin lumiukko ja lainailee ajatusmalliinsa materiaalia periaatteella yksityiskohta sieltä ja toinen täältä. Otsikko ja ensimmäinen kappale on selvästikin lainattu Mike Judgen eli sen Beavis & Butt-head -miehen leffasta.

http://www.imdb.com/title/tt0387808/synopsis

Loput manifestin sisällöstä on kai poimittu nettikeskusteluista.Friedrich Nietzscheä Auvinen selvästikään ei ole lukenut vaan hyödyntää Nietzschensä lukeneiden, mutta väärin ymmärtäneiden suista lähteneitä kuulopuheita. Loogista johdonmukaisuutta siitä ei löydy vaan se on kokonaisuudessaan pakkomielteisien ajatusten selittelemistä. Ristiriitaisuudet ohitetaan ikään kuin niitä ei olisikaan.

On vaikea tajuta miksi jotkut pitävät sitkeästi tätä tyyppiä ajattelijana vaikka manifesti on selvästikin kirjallisessa muodossa esitetty kuvaus psykoosista.
Luonnollisen Valitsijan Manifesti

Kuinka Luonnonvalinta Muuttui Idiokraattiseksi Valinnaksi?

Tänään luonnonvalinnan prosessi on kokonaan väärillä raiteilla. Se on kääntynyt. Ihmiskunta on taantunut jo hyvin pitkään. Jälkeenjääneet ja tyhmät, heikkomieliset ihmiset lisääntyvät enemmän ja nopeammin kuin älykkäät, vahvamieliset ihmiset. Lait suojelevat jälkeenjäänyttä enemmistöä, joka valitsee yhteiskunnan johtajat. Nykyinen ihmisrotu ei ole pettänyt vain esi-isiään, vaan myös tulevat sukupolvet. Homo Sapiens, HAH! Enemmänkin Homo Idioticus minulle! Kun tarkkailen ihmisiä, joita näen joka päivä yhteiskunnassa, koulussa ja kaikkialla… en voi sanoa kuuluvani samaan rotuun kuin tämä kurja, ylimielinen ja itsekäs ihmisrotu. Ei! Olen kehittynyt askeleen ylemmäksi!

Luonnollisuus on kriminalisoitu uskontojen, ideologioiden, lakien ja muiden massaharhajärjestelmien kautta. Yksilöllä, joka käy läpi luonnollista valtaprosessiaan ja yrittää elää luonnollisesti, mutta hänelle kerrotaan että tapa jolla hän toimii tai ajattelee on joko väärin tai tyhmää, todennäköisesti reagoi tavalla jota järjestelmässä pidetään ”mielenterveyshäiriöinä”. Todellisuudessa ne ovat vain luonnollisia reaktioita luonnollisen valtaprosessin häiriintymiseen. Heillä on jotakin seuraavista (riippuen yksilön persoonallisuudesta): alemmuuden / ylemmyyden tuntemuksia, vihamielisyyttä, aggressiota, turhautuneisuutta, masentuneisuutta, itsevihaa / vihaa muita ihmisiä kohtaan, itsemurha / murha –ajatuksia jne… ja se on kokonaan luonnollista.

Ihmiset ovat vain laji muiden eläinten joukossa eikä maailma ole olemassa vain ihmisiä varten. Kuolema ja tappaminen ei ole tragediaa, sitä tapahtuu luonnossa koko ajan kaikkien lajien kesken. Kaikki ihmiselämät eivät ole elämän eikä pelastettavan arvoisia. Vain vahvojen (älykkäiden, itsetietoisten, vahvamielisten) yksilöiden tulisi elää kun taas heikkojen (tyhmien, jälkeenjääneiden, heikkomielisten) tulisi kuolla.

Ongelmaan on myös toinen ratkaisu: tyhmät ihmiset orjina ja älykkäät vapaina. Tarkoitan tällä sitä, että niiden joilla on vapaa mieli, jotka kykenevät älykkääseen eksistentiaaliseen ja filosofiseen ajatteluun, ja tietävät mitä on oikeudenmukaisuus, tulisi elää vapaasti ja olla hallitsijoita… ja robottimaiset massat, he voivat olla orjia kun eivät nytkään siitä välitä ja koska heidän mielensä ovat niin jälkeenjääneellä tasolla. Gangsterit, jotka nyt hallitsevat yhteiskuntia, tulisivat saamaan sen, minkä he ansaitsisivat.

Totta kai on myös lopullinen ratkaisu: koko ihmiskunnan kuolema. Se ratkaisisi kaikki ihmisyyden ongelmat. Mitä nopeammin ihmisrotu on hävitetty maailmasta, sen parempi… ketään ei tulisi jättää eloon. En tunne armoa maapallon saastalle, säälittävälle ihmisrodulle.

Kollektiivinen Deindividualisaatio: Totalitarismi & Demokratian Harha

Kollektiivinen deindividualisaatio on ilmiö, jossa yksilö koulutetaan osaksi aivotonta laumaa, jota hallitsee valtio, yhtiö, kirkko tai joku muu järjestö, ryhmä, ideologia, uskonto tai massaharhajärjestelmä, jonka säännöt, moraalisuuden ja käyttäytymismallit massa omaksuu. Tämä ilmiö on ollut tuttu kaikissa despoottisissa, autoritaarisissa, totalitaarisissa, monarkistisissa, kommunistisissa, sosialistisissa, kansallissosialistisissa, fasistisissa ja uskonnollisissa yhteiskunnissa kautta historian. Myös nykyajan länsimaisissa demokratioissa on sama ilmiö. Se vain tehdään niin, että ihmiset luulevat olevansa vapaita, mutta eivät tajua että heitä orjuutetaan. Enemmistö yhteiskunnan ihmisistä on heikkomielistä, tietämätöntä ja jälkeenjäänyttä massaa, jotka toimivat kuin ohjelmoidut robotit ja hyväksyvät orjuuden vapaaehtoisesti. Mutta en minä! Olen itsetietoinen ja tiedostan mitä yhteiskunnassa tapahtuu ja miten se toimii. Minulla on vapaa mieli! Ja minä valitsen mieluummin vapauden kuin elämän robottina tai orjana. Voitte toki sanoa, että minulla on jonkinlainen ”jumalakompleksi”, toki… teillä on sitten ”ryhmäkompleksi”! Verrattuna teihin jälkeenjääneisiin massoihin, olen todellisesti jumalankaltainen.

Totalitaariset hallitukset hallitsevat ihmisiä koulutusjärjestelmän, massakulutusjärjestelmän, massamedian, väkivaltamonopolin (poliisi, armeija) ja lakien jotka kriminalisoivat ne yksilöt, jotka ajattelevat eri tavalla kuin enemmistö, avulla. Demokratia… tarkoittaako demokratia mielestänne vapautta ja oikeudenmukaisuutta? Olette väärässä. Demokratia on moraalisen enemmistön diktatuuria… ja enemmistöä manipuloi ja hallitsee valtiomafia. Nykyisellä länsimaisella demokratialla ei ole mitään tekemistä vapauden tai oikeudenmukaisuuden kanssa; se on totalitaarinen ja korruptoitunut järjestelmä. Lait asetetaan voimaan eduskunnan toimesta ja ihmiset aivopestään kannattamaan järjestelmää sekä kytketään institutionaalisiin rakenteisiin heti syntymänsä jälkeen. Yhteiskuntia hallitsee manipuloivat ja karismaattiset populistipoliitikot, jotka välittävät vain enemmistön eduista, eivätkä perusta päätöksiään järkeen vaan massojen tunteisiin. Massat antavat valtion auktoriteettien tehdä kaikki tärkeät päätökset heidän puolestaan. Massat hankkivat koulutuksen, opiskelevat, menevät töihin ja äänestävät vaaleissa. He luulevat olevansa vapaita eivätkä kyseenalaista tai kritisoi järjestelmää. Heistä on tullut robotteja. Se on kuin mielen sisään rakennettu mekanismi, joka jättää hyvin vähän valinnanvaraa yksilölle ajatella, puhua ja toimia itsenäisesti.

Kolmenlaisia Ihmisiä

Maailmassa on kolmenlaista persoonallisuustyyppiä:
1) yksilöllinen ihminen (3% maailman väkiluvusta)
2) manipuloiva ihminen (3% maailman väkiluvusta)
3) massaihminen (94% maailman väkiluvusta)

#1 & #2 tyypin persoonallisuudet ovat älykkäitä, luovia ja itsetietoisia. He ovat valinneet hieman erilaiset polut. #3 tyypin persoonallisuudet ovat vähemmän älykkäitä ja vähemmän luovia sekä heikkoja mieleltään ja heitä hallitseekin #2 tyypin persoonallisuudet. Prosentit ovat vain arvioita, mutta perustuvat Gaussin käyrään ja ihmiskunnan historiaan eli siihen kuinka ihmiset ovat järjestäytyneet yhteisöihin. Ja näin on ollut aina siitä lähtien, kun ihmiset kerääntyivät järjestäytyneisiin yhteiskuntiin.

Toinen tapa jakaa ihmiset on hieman erilainen, mutta perustuu samoihin faktoihin, ihmisluonteeseen sekä historiaan. Jako tapahtuu älykkyyden ja mielen laadun mukaan seuraavasti:
1) älykkäät (3% maailman väkiluvusta)
2) lievästi henkisesti jälkeenjääneet, ns. normaalit tai ”robotit” (94% maailman väkiluvusta)
3) vaikeasti henkisesti jälkeenjääneet, ”vihannekset” (3% maailman väkiluvusta)

Totaalinen Sota Ihmiskuntaa Vastaan

Viha, se on asia jota olen täynnä ja rakastan sitä. Se on yksi ainoista asioista jota rakastan. Jokin aika sitten uskoin ihmisyyteen ja halusin elää pitkän ja onnellisen elämän… mutta sitten heräsin. Aloin ajatella kaikkea syvemmin ja tiedostin asioita. Mutta eksistentiaalinen pohtiminen ei ollut helppoa… se, kuinka paljon tiedostan asioita, on tehnyt minut onnettomaksi, turhautuneeksi ja vihaiseksi. En vain voi olla onnellinen tässä yhteiskunnassa tai todellisuudessa, jossa elän. Pitkän olemassaolon pohtimisen, yhteiskunnan tarkkailun ja joidenkin muiden elämässäni tapahtuneiden asioiden seurauksena… olen tullut pisteeseen jossa en tunne muuta kuin vihaa ihmisyyttä ja ihmisrotua kohtaan.

Elämä on vain tarkoituksetonta sattumaa… pitkän evolutiivisen kehityksen ja monien eri syiden ja tekijöiden tulosta. Kuitenkin elämä on myös sitä, mitä yksilö sillä haluaa tehdä. Ja minä olen oman elämäni diktaattori sekä jumala. Ja minä olen valinnut tieni. Olen valmistautunut taistelemaan ja kuolemaan ajatteluni puolesta. Minä, luonnollisena valitsijana, eliminoinen kaikki jotka näen epäsopiviksi, häpeäksi ihmiskunnalle sekä luonnonvalinnan virheeksi.

Voitte kysyä itseltänne, miksi tein tämän ja mitä haluan. Noh, suurin osa teistä on liian ylimielisiä ja mieleltään sulkeutuneita, jotta voisitte ymmärtämää… Luultavasti sanotte, että olen ”mielenvikainen”, hullu”, ”psykopaatti”, ”rikollinen” tai muuta tämän tapaista roskaa. Ei, totuus on että olen vain eläin, ihminen, yksilö, toisinajattelija.

Olen saanut tarpeekseni. En halua olla osa tätä kieroutunutta ja mätää yhteiskuntaa. Kuten jotkut viisaat miehet ovat sanoneet, ihmiskunta ei ole puolustamisen arvoinen… vain tappamisen. Mutta… Kun viholliseni juoksevat peloissaan ja piiloutuvat mainitessaan nimeni… Kun korruptoituneiden hallitusten gangsterit on ammuttu kaduilla… Kun idiokraattinen valta ja demokraattinen järjestelmä on korvattu oikeudenmukaisuudella… Kun älykkäät ihmiset ovat vihdoinkin vapaita ja hallitsevat yhteiskuntia idiokraattisen enemmistön sijasta… Sinä suurena vapautuksen päivänä, tiedätte, mitä minä haluan.

Kauan eläköön vallankumous... vallankumous järjestelmää – joka orjuuttaa paitsi heikkomieliset massat, myös älykkäiden yksilöiden pienen vähemmistön – vastaan! Jos haluamme elää erilaisessa maailmassa, meidän tulee toimia. Meidän tulee nousta orjuuttavia, korruptoituneita ja totalitaarisia hallintoja vastaan ja syrjäyttää tyrannit, gangsterit ja idiokraattinen valta. En yksin voi muuttaa asioita paljon, mutta toivottavasti tekoni inspiroi kaikkia maailman älykkäitä yksilöitä jonkinlaiseen maailmanlaajuiseen sotaan ja vallankumoukseen vallitsevia järjestelmiä vastaan. Järjestelmä, joka kriminalisoi luonnollisuuden ja oikeudenmukaisuuden, on viholliseni. Ihmiset, jotka elävät harhamaailmassa ja kannattavat järjestelmää, ovat vihollisiani.

Olen valmis kuolemaan asian puolesta… asian, jonka tiedät olevan oikein, oikeudenmukaista ja totuutta… vaikka häviäisinkin tai taistelu muistettaisiin vain pahana… Mieluummin taistelen ja kuolen kuin elän pitkän ja onnettoman elämän.

Ja muistakaa että tämä on minun sotani, minun ideani ja minun suunnitelmani. Älkää syyttäkö ketään muuta teostani, kuin itseäni. Älkää syyttäkö vanhempiani tai ystäviäni. En kertonut kenellekään suunnitelmistani ja pidin aina ne omassa mielessäni. Älkää syyttäkö elokuvia, joita katson, musiikkia jota kuuntelen, pelejä joita pelaan tai kirjoja joita luen. Ei, niillä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Tämä on minun sotaani: yhden miehen sotaa ihmisyyttä, hallituksia ja heikkomielisiä massoja vastaan! Ei armoa maapallon saastalle! INHIMILLISYYS ON YLIARVOSTETTUA! On aika laittaa LUONNONVALINTA & SOPEUTUVIMPIEN SELVIYTYMINEN takaisin raiteilleen!

Jokaiselle se minkä hän ansaitsee.

- Pekka-Eric Auvinen (aka NaturalSelector89, Natural Selector, Sturmgeist89 ja Sturmgeist).
Käytän myös pseudonyymiä Eric von Auffoin kansainvälisesti.
Anonyymi pseudonyymi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Touko 21, 2009 3:52 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Anonyymi pseudonyymi »

Marsalkka kirjoitti:Joku tuossa jo ansiokkaasti mainitsikin, mutta muistutetaan nyt vielä (ettei vahingossa tai tietoisesti unohdu), että koulukiusaaminen ei ole ollut näissä kouluampumisissa alkuunkaan ainut syy. Eli tuntuvat hiukka naiiveilta nämä sössötykset siitä, että teot ovat jollain tapaa oikeutettuja/ihailtavia/arvostettavia/ymmärrettäviä, koska kiusatulla ei ole muuta kanavaa saada ääntään kuuluville kuin ampumalla viattomia ihmisiä.
Eihän kouluammuskelu oikeutettua tai ihailtavaa ole, mutta ei koulukiusaamiseen muista syistä liiemmin huomiota kiinnitetä. Itsemurhan tehneitä kiusattuja on paljon paljon enemmän kuin ammuskelijoita, mutta ei heistä uutisissa hiiskuta saati lööpeissä. Yleinen asenne on "Voi voi kun se oli sellainen reppana. Onhan se pikkuisen surullista, mutta kyllä terveellä itsetunnolla varustettu olisi selviytynyt tilanteesta voittajana. Maailma vain on sellainen paikka" ja lässyn lässyn lässyn... Vaan kun näillä kiusatuilla ei ole ollut kotona mahdollisuutta kehittää tervettä itsetuntoa ja koulussakin on vain pahennettu tilannetta.

Jos itsemurha on periaatteessa ihan jees ratkaisu, miksei sitten massamurhakin? Kaikki ihmisethän ovat juhlapuheissa tasavertaisia ja yhtä arvokkaita, joten kiusattu voi keksiä, että hei, jos mun elämällä ei ole mitään väliä niin kai mä saan listiä muutaman silmille hyppivän lökäpöksyn? Tietysti tämä koskee vain kiusattuja joilla on riittävästi väkivaltaisia taipumuksia eikä ihmeempiä tulevaisuuden suunnitelmia ja heitä on vähän.

Itseäni näissä tapauksissa risoo eniten se, että jos kiusattu ampuu itsensä hengiltä, siitä ei yleensä tehdä edes pikku uutista paikallislehden sisäsivulle, mutta jos hän ampuu kiusaajansa hengiltä, iltapäivälehtien lööpit huutavat asiasta viikkokausia, vaikka sitä on aika vaikea pitää minään menetyksenä. Onpahan taas muutamaa sadistia vähemmän. Siinä sivussa listityistä sivullisista voi aina kysyä, että oliko ihan pakko antaa sadisteille uhriksi joku reppana että voisi itse olla turvassa?


Kiusaaminen poistaminenkaan ei tosin kouluammuskeluja lopettaisi, koska läheskään kaikki ammuskelijat eivät ole olleet kiusattuja. Ammuskelun lisäksi heistä ei ole onnistuttu löytämään muuta yhteistä nimittäjää.
Antoine

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Antoine »

Anonyymi pseudonyymi kirjoitti:Ei tuo Auvisen manifesti ainakaan minussa ihailua herätä. Kirjoittaja on selvästi pihalla kuin lumiukko ja lainailee ajatusmalliinsa materiaalia periaatteella yksityiskohta sieltä ja toinen täältä. - -

On vaikea tajuta miksi jotkut pitävät sitkeästi tätä tyyppiä ajattelijana vaikka manifesti on selvästikin kirjallisessa muodossa esitetty kuvaus psykoosista.
Minusta se ei huononna Auvisen ajattelukykyä lainkaan, että hän samaistuu muiden ajatuksiin. Manifestissaan hän lisäksi tuo mukaan myös omaa mielipidettään, jonka sinä kuittaat ristiriitaisuutena. Tekeekö se minusta tyhmän ajatteluun kykenemättömän ihmisen, jos kannatan jo luotuja aatteita ja teen elämälleni perustuksen muiden sanomisista? Nykymaailmassa on mahdoton sanoa jotain, mitä joku ei olisi jo sanonut. Jokainen ottaa ajatusmaailmaansa vaikutteita eri paikoista ja muokkaa niistä jotain itselleen sopivaa.
On tavallaan surullista, että Auvinen päätyi itsemurhaan. Hänellä olisi ollut kykyä kehittää ajattelemistaan selkeämmäksi, sillä tokihan luonnollisen valitsijan manifesti on hieman keskeneräinen tekele.
Itseäni näissä tapauksissa risoo eniten se, että jos kiusattu ampuu itsensä hengiltä, siitä ei yleensä tehdä edes pikku uutista paikallislehden sisäsivulle, mutta jos hän ampuu kiusaajansa hengiltä, iltapäivälehtien lööpit huutavat asiasta viikkokausia, vaikka sitä on aika vaikea pitää minään menetyksenä. - -
Viimeinen lause on aika säröinen. Tarkoitat varmasti, ettei ampujan kuolemaa voi pitää menetyksenä, mutta entäpä ne kaikki tapetut ihmiset?

Syy siihen, ettei itsemurhista julkisesti uutisoida, on se, etteivät ne piru vie muille kuulu. Miksei saman tien laajenneta lehtipinta-alaa entisestään ja paineta jokaisen luonnollisesti kuolleen mummonkin nimi lehtiin, tai laitetaan vaikka koko elämäntarinakin samalla.
Mutta henkirikos, varsinkin näin laajassa mittakaavassa koskettaa koko kansaa.
Kiusaaminen poistaminenkaan ei tosin kouluammuskeluja lopettaisi, koska läheskään kaikki ammuskelijat eivät ole olleet kiusattuja. Ammuskelun lisäksi heistä ei ole onnistuttu löytämään muuta yhteistä nimittäjää.
Ei lopettaisikaan, mutta spekuloisin, että se vähentäisi niitä huomattavasti. Valitettavasti kiusaamisen 'poistaminen' on toiveajattelua.

Minä olen kyllä kuullut kokonaisen listan tekijöitä, jotka auttavat tunnistamaan kouluampujan. Pelaa tietokonepelejä, kuuntelee Rammsteinia ja KMFDM:ää... Ja sitten oli vielä se musta trenssitakki! 8)
Anonyymi pseudonyymi
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Touko 21, 2009 3:52 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Anonyymi pseudonyymi »

Itseäni näissä tapauksissa risoo eniten se, että jos kiusattu ampuu itsensä hengiltä, siitä ei yleensä tehdä edes pikku uutista paikallislehden sisäsivulle, mutta jos hän ampuu kiusaajansa hengiltä, iltapäivälehtien lööpit huutavat asiasta viikkokausia, vaikka sitä on aika vaikea pitää minään menetyksenä. - -
Viimeinen lause on aika säröinen. Tarkoitat varmasti, ettei ampujan kuolemaa voi pitää menetyksenä, mutta entäpä ne kaikki tapetut ihmiset?
Tarkoitin, ettei kiusaajan ampuminen ole mikään menetys. Tuli sitä itsekin aikoinaan vähän kokeiltua lähinnä kai siltä varalta etten itse joutuisi kohteeksi enkä ymmärrä kuinka joku voi nauttia siitä. Jälkeenpäin ajatellen se olisi pitänyt jättää väliin, vaikken vihamielisyyteen asti mennytkään vaan raukkamaisuuksissani peesasin varsinaisia kiusaajia leikkimielisellä kiusoittelulla. Missään tapauksessa en luokittelisi kiusaajia terveiksi ja arvokkaiksi ihmisiksi. He ovat samaa sakkia kuin akanhakkaajat, lapsenpieksäjät ja mummonpotkijat.
Syy siihen, ettei itsemurhista julkisesti uutisoida, on se, etteivät ne piru vie muille kuulu.
Jos koulukiusattu tekee itsarin se kuuluu ehdottomasti muille, vaikka uhrin henkilöllisyys toki sopii pitää salassa. Vanhemmilla on oikeus tietää missä kouluissa oppilaita ajetaan sellaiseen, että voisivat harkita kannattaako lapset sittenkin panna parempaan kouluun.
Minä olen kyllä kuullut kokonaisen listan tekijöitä, jotka auttavat tunnistamaan kouluampujan. Pelaa tietokonepelejä, kuuntelee Rammsteinia ja KMFDM:ää... Ja sitten oli vielä se musta trenssitakki! 8)
Tuon listan kasaamisessa on keittiöpsykologeilta vierähtänyt höpöttämiseen henkilötyövuosi jos toinenkin...
Antoine

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Antoine »

Anonyymi pseudonyymi kirjoitti: Tarkoitin, ettei kiusaajan ampuminen ole mikään menetys. - -
Missään tapauksessa en luokittelisi kiusaajia terveiksi ja arvokkaiksi ihmisiksi. He ovat samaa sakkia kuin akanhakkaajat, lapsenpieksäjät ja mummonpotkijat.
Minun järjelläni mikään ei väitä kiusaajien olevan läpimätiä tai arvottomiakaan. He ovat ihmisiä ihan siinä missä muutkin. Toki rikoksensa voi olla paljon pahempi ja jälkiä jättävämpi kuin jonkun muun ihmisen, jonka tapoja/ajatuksia/tekoja enemmistö ei pidä arvossa.
Monessa tapauksessa kiusaaja ei paljon kiusatustaan eroa. Varsinkaan sitten kun kiusatuksi tullut iskee samalla mitalla takaisin. Kiusaajien itsetunto on nollassa eikä heillä ole uskomansa mukaan kuin rajattu määrä toimintatapoja käytössään. Kyllä, kiusaaminen on helvetillistä piinaa, se jättää traumoja ja arpia. Lähipiirissäni on koulukiusattuja tarpeeksi, että mielikuvissani enemmän kuin mielelläni kuristaisin pahaiset ilkkujat omin käsin. Mutta toisen kiusaaja on toisen lapsi, veli ja paras ystävä. Joku välittää jokaisesta.
Tuon listan kasaamisessa on keittiöpsykologeilta vierähtänyt höpöttämiseen henkilötyövuosi jos toinenkin...
Sarkasmiahan se olikin.
Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Mitä Auvisen omia mielipiteitä tuossa manifestissa sitten muka on? Lähinnä muilta lainattuja juttuja, jotka paukutetaan lukijalle faktoina sen kummemmin perustelematta.

edit:ps. On kovin helppoa kyseenalaistaa käytännössä kaikki merkitykset, mitä ihmiset ovat tuhansien vuosien kuluessa luoneet, sanoutua irti koko ihmiskunnasta ja sen jälkeen vielä omasta elämästään, sen sijaan että sanoisi jotain konkreettista ja osoittaisi sen oikeaksi elämällä itse sen mukaisesti.
mallory1
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 11:25 am

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja mallory1 »

On tullut luettua noi Auvisen 'manifestit' ym läpi.. Eikä ne oikein herätä mitään tunteita.
Onhan siinä ihan asiallistakin tekstiä, mutta mielestäni teko olisi ollut yhtä vaikuttava ilmankin tota koko esitelmää minkä Hra Auvinen kirjoitti.
Nyt se sai vaan jälkeensä pilkunnussijoita, ketkä puuttuu jokaikiseen sanamuotoon ja googlettaa jokaikisen lauseen, että mistä se ja se on kopioitu..!
Sitten on taas nää toiset, ketkä hehkuttaa sitä 'manifestiä', mutta ei tajua siitä hönkäsenpöläystä. :P
TOO MUCH TV!
Murder me Mickey! Murder me Mallory!
Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Eikö tuo manifesti ollut koko jutun pointti...? Mitä hyötyö on tehdä poliittinen terrori-isku kertomatta minkä takia sen tekee?

Vaikka oikeastihan teon syyt olivat jossain ihan muualla, kuten kiusaamisessa, syrjäytymisessä jne. Näin ainakin itse uskon.
mallory1
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 11:25 am

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja mallory1 »

Norsula kirjoitti: Mitä hyötyö on tehdä poliittinen terrori-isku kertomatta minkä takia sen tekee?.
Niin.. Miksi tappaa... hmm.. No siksi koska voi.
Enkä pidä näitä koulusurmia mitenkään poliittisina terrori-iskuina ym..
Ehkä median mielestä, mutta ampujan..??
Auvinenhan tossa manifestissään aika paljon mässäili ja provosoi jutuilla, että en usko että se on sitä niin uskollisesti kirjoittanut.. Tatuoinut selkäänsä.
Norsula kirjoitti:Vaikka oikeastihan teon syyt olivat jossain ihan muualla, kuten kiusaamisessa, syrjäytymisessä jne. Näin ainakin itse uskon.
Mua henkkoht vituttaa suunnattomasti se että se kiusaus asia nostetaan niin korkeelle tässä Jokelassa ja kuin myös Kauhajoki tapauksessa.
On niitä voitu kiusata, aika montaa kiusataan kouluaikana. Mutta en usko että se ~kiusaaminen on se syy, että 'yhyy, kaikki kiusaa, päätänpä mennä ampumaan kaikki'.

No sillätavalla tää kiusaaminen voi liittyä asiaan, että esim juuri Auvisella ei ollut kavereita paljoa, koska kiusattiin. Sitämyöten Pekka oli paljon yksin, yksin ajatuksineen.. Ajatuksineen, mitkä sitten räjäyttivät PANkin! :P
TOO MUCH TV!
Murder me Mickey! Murder me Mallory!
Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Eivätköhän juuri kiusaaminen, syrjäytyminen ja muiden elämästään nauttivien ihmisten sivustakatsominen olleet juuri niitä tekijöitä, jotka laukasivat ihmisvihan. Tutustuminen sosiaalidarwinistiseen ajatteluun antoi sitten hänelle oikeutuksen moiseen tekoon. Nämä ovat siis omia oletuksiani, mutta tämmöisen kuvan olen saanut lukemistani lähteistä.

Vai tappaa siksi "koska voi"? Entäs ne kaikki asiat mitä et voi enää tehdä laajennetun itsemurhan jälkeen? Kouluampujien ihailu on asia joka kaikessa makaaberiudessaan ihmetyttää ja huvittaa minua, siksi jatkan kyselyä ihailijoiksi tunnustautuvilta. Seuraava kysymys ei ole tarkoitettu haistatteluksi eikä varsinkaan yllytykseksi:Miksi ette sitten itse tee jotain samanlaista?/Miten voimme luottaa, että ihailijoiksi tunnustautuvat eivät sorru samanlaisiin hirmutekoihin? Esimerkiski kun itse ihalin aikani tiettyä bändiä, aloin lopulta itsekin harrastamaan musiikkia. Halusin olla kuin idolini.

Koska olemme nyt sopineet, että tappaminen on "väärin", eikö olisi kuitenkin parempi että Columbinea, Jokelaa tai Kauhajokea, vain muutaman tapauksen mainitakseni, ei olisi koskaan tapahtunutkaan? , Vaikka silloin ette voisikaan ihailla näitä tapauksia, miettikää kuinka monet elämät olisivat paremmin. Eikö se olisi sen arvoista?
Antoine

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Antoine »

Norsula kirjoitti:Seuraava kysymys ei ole tarkoitettu haistatteluksi eikä varsinkaan yllytykseksi:Miksi ette sitten itse tee jotain samanlaista?/Miten voimme luottaa, että ihailijoiksi tunnustautuvat eivät sorru samanlaisiin hirmutekoihin? Esimerkiski kun itse ihalin aikani tiettyä bändiä, aloin lopulta itsekin harrastamaan musiikkia. Halusin olla kuin idolini.
Olisin juuri luetellut yhdeksi syyksi viestisi alussa mainitsemiesi tekijöiden lisäksi sen, että hyvin todennäköisesti kouluampuja ihailee edeltäjiään ja ottaa mallia aiemmista iskuista. Ja omasta mielestäni se on jopa suurempi, tai sanotaan vaikka että eron tekevä asia muiden ohella. Voit olla syrjäytynyt ja koulukiusattu, mutta totta, jokainen tällainen ihminen ei mene kouluun pamauttelemaan. Mutta jos samainen ihminen tuntee vähänkään olevansa kuten aikaisemmat koulumurhaajat, todennäköisyys suorittaa samanlainen isku kasvaa.

Olen jutellut monen samanmielisen kanssa eikä monikaan heistä ole edes harkinnut mitään samanlaista tekoa. Miten te voitte siihen luottaa? Miten voitte luottaa siihenkään, ettei kauppajonossa takanasi seisova tyyppi puukota kaulaan? Suurin osa netissä näkyvästi ihailijaksi tunnustautuneista on ns. varmistettu poliisin toimesta ja osa passitettu psykiatrisiin hoitoihinkin.
Koska olemme nyt sopineet, että tappaminen on "väärin", eikö olisi kuitenkin parempi että Columbinea, Jokelaa tai Kauhajokea, vain muutaman tapauksen mainitakseni, ei olisi koskaan tapahtunutkaan? , Vaikka silloin ette voisikaan ihailla näitä tapauksia, miettikää kuinka monet elämät olisivat paremmin. Eikö se olisi sen arvoista?
Päätän olla itsekäs ja vastata, että mieluummin näin kuin toisin. Ihan siksi, että minulla on elämässäni nyt sisältöä.
mallory1
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2009 11:25 am

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja mallory1 »

Meikäläisellä on niin paljon menetettävää että en koskaan pystyis tekeen (massa)itsemurhaa..
Mutta jos elämäntilanne olisi toinen ja päättäisin täältä lähteä, tekisin sen varsin tyylikkäästi.
TOO MUCH TV!
Murder me Mickey! Murder me Mallory!
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Aika surullista, että joillekkin tuo elämään sisältöä kouluammuskelut :shock:

Toki henkilökohtaisesti, luen kaikki mitä lehdet ja kirjat (mitä Suomeksi on kirjoitettu) suoltavat kouluammuskeluista, mutta ei se nyt herranjumala sisältöä tuo mun elämään. Kyllä elämän sisältö on jotain aivan muuta .Edellämainuttu on lähinnä asioiden tutkimista ja ihmettelyä :) samoin kaikki muukin tällä palstalla.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Avatar
Raatotanssi
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 9:06 pm

Re: Kouluampujien ihailu/ihannointi

Viesti Kirjoittaja Raatotanssi »

Sterling kirjoitti:Aika surullista, että joillekkin tuo elämään sisältöä kouluammuskelut :shock:
Kyllä ne ainakin minun elämääni tuovat jollakin tasolla sisältöä. Tai ainakin Columbine. Sen ihmettelemistä ja tutkiskelua voisi jo minun kohdallani sanoa harrastukseksi, ja harrastuksethan tuovat tunnetusti elämään sisältöä. En kuitenkaan haluaisi, että kouluammuskeluja tapahtuisi enemmän siksi, että ne toisivat elämääni aina vain lisää sisältöä. Se kuulostaa jo vähän typerältä.

Nyt on pakko lainata pätkä eräästä Stephen Kingin kirjasta, kun sopii sen verran hyvin tähän tilanteeseen.
Se selviää yht''äkkiä. Te näette jotain ensi kertaa ja tiedätte heti löytäneenne SUUREN KIINNOSTUKSENKOHTEENNE. Se on kuin avain kääntyisi lukossa. Kuin rakastuisi ensi kertaa.
Minä olen melko varma, että olen löytänyt SUUREN KIINNOSTUKSENKOHTEENI :lol:

Pieni OT.
Gunslinger, black duster, delusions of a western
He wears his hat on backwards; sets fire to his locker
Vastaa Viestiin