Moderoinnin arvostelu

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Moderoinnin arvostelu

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mitä mieltä olette murha.infon moderoinnista? Omasta mielestäni täällä osataan suhtautua sopivan leppoisasti puuttumatta liian pieniin seikkoihin ja ymmärtäen huumoria. Itse olen saanut aiheesta bannia ja otinkin opikseni.

Kerron teille kohta hilpeän tarinan eksymisestäni hommaforum.orgiin. Siellä oli hieman erilainen meininki ja sainkin pysyvän bannin muutaman viestin jälkeen. Olivat melko tosikkomaisia siellä. Täytyy mennä katsomaan, josko Suomen Sisulta löytyisi keskusteluforum. Ehkä siellä ollaan rennompia.

Aiheesta oli neljä ketjua. Ne yhdistetty ja ketju otsikoitu uudelleen. Tähän ketjuun siirrettiin aiheeseen liittyviä viestejä Kysy mitä vain ylläpidolta ketjusta.
-NILS-
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja konsta »

Marsalkka kirjoitti: Itse olen saanut aiheesta bannia ja otinkin opikseni.
Marski sää oot mallioppilas, jokaisen moden toive. Oon sitä mieltä, ettei täällä moderointi ihan toivotonta ole, ankaruus on ehkä oikealla tasolla, loogisuus pikuisen heittelee(välillä epälooginen-looginen). Moderointi on joskus valitettavasti subjektiivista ja puolueellista(lähinnä bodomissa), mutta ihmisiä modetkin ovat.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

No niin! Huomasin tällaisen hommaforum.org sivuston ja havaitsin, että pojat siellä ovat kiinnostuneita raiskauksista ja erityisesti joukkoraiskauksista. Aloitinkin pari ketjua aiheeseen liittyen, joihin postasin pari joukkoraiskausuutista, jotka pojat olivat syystä tai toisesta unohtaneet. Ensimmäisen ketjun nimi oli "Joukkoraiskaajat vaihtoivat nimensä" (tai jotain vastaavaa) ja se lukittiin ja lopulta siirretiin roskakoriin. Avasin sitten uuden vielä asiallisemman ketjun nimeltään Kotimaiset joukkoraiskaajat, mutta siitäkään ei tullut pitkäikäinen. Moderaattori totesi närkästyneenä, että Tohmajärven tapaus ei ollutkaan raiskaus vaan ainoastaan joukkoseksuaalinenhyväksikäyttö sekä joukkotörkeälapsenseksuaalinenhyväksikäyttö. Asiasta tuli varoitus, mutta koska en ollut aivan varma varoituksen syystä tiedustelin asiaa ketjussa nimeltä Suuri Hommakritiikkiketju. Sain vastaukseksi, että olen ilmeisesti kirjoittanut Hommaforumilla aiemmin jollain toisella nimimerkillä (asia ei pidä paikkaansa). Sain myös toisen varoituksen, koska olin heidän mukaansa arvostellut moderointia väärässä ketjussa (eli kyseessä jo kaksi varoitusta). Tässä kysymykseni sekä vastaus:
Sain varoituksen trollaamisesta liittyen Peräkammariin aloittamaani ketjuun "Kotimaiset joukkoraiskaukset". En ole aivan varma johtuuko varoitus siitä, että toisessa esimerkkitapauksessa olikin kyse vain joukkoseksuaalisestahyväksikäytöstä ja joukkotörkeästälapsenseksuaalisestahyväksikäytöstä. Lisäksi ketju lukittiin. Onko niin, että Hommaforumilla ei saa kirjoittaa syntyperäisten suomalaisten tekemistä joukkoraiskauksista, joukkoseksuaalisistahyväksikäytöistä tai joukkotörkeistälapsenseksuaalisistahyväksikäytöistä? Vai mistä oli kyse?

Moderaattori:

Käsittääkseni kyse on siitä, että sinä olet aiemminkin tainnut ilahduttaa meitä jollakin toisella nimimerkillä. Ja nyt kun löysit jostain uutisen ihan han-suomalaisten tekemästä joukkoraiskauksesta, sinun oli aivan pakko singahtaa Hommaforumille trollaamaan aiheesta. Mitä pitäisi ajatella ihmisestä, jolla on tuollaiset ilonaiheet?

Oli miten oli, sinulla on nyt TOINEN VAROITUS moderoinnin arvostelusta sille varatun ketjun ulkopuolella. Kolmannesta varoituksesta, joka on tulossa hyvin pian lennät saman tien pysyvästi pihalle, kuten ihan jokainen, joka on tullut tänne alusta asti trollailemaan.

Myönnettäköön, että se ensimmäinen trollauksesi (joka on jo roskissa) oli otsikoltaan suorastaan hauska. Pistettäisiinkö tähänkin hymiö? Sellainen silmää iskevä?
Tämän jälkeen vastasin Mikko Ellilälle tähän viestiin:
Mikko:
Tämä nyt ei sinänsä ole mitenkään merkittävä asia, mutta muistan Halla-ahon heittäneen nimenomaan imemunaa-tasoista diskurssia minulle ja muille vieraskirjan lakkauttamista ja keskustelufoorumin perustamista esittäneille ihmisille parin vuoden ajan livenä kaljakapakassa.
Vastaukseni oli tämäntyyppinen:
On turha hermostua kapeaharteisen ja hintelän nyrkillätapettavan herran puheista.
Poistin kuitenkin viestin noin minuutin jälkeen, koska ajattelin herkkätunteisten moderaattoreiden siitäkin pahastuvan. Tämä kuitenkin riitti lopulliseen banniin. Ilmeisesti pystyivät jotenkin löytämään viestin, vaikka sen poistinkin.

Kummallista, että he ovat siellä Hommaforumilla kovin kiinnostuneita raiskauksista, mutta minä en niistä siellä saanut keskustella.

Seuraavaksi menen tosiaan Suomen Sisun sivuille. Eikö siellä se pomomies ole sellainen pyöreäposkinen pikku mussukka? Varmaan leppoisampi kuin Hommaforumin tiukkapipot.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Marsalkka kirjoitti:Seuraavaksi menen tosiaan Suomen Sisun sivuille. Eikö siellä se pomomies ole sellainen pyöreäposkinen pikku mussukka? Varmaan leppoisampi kuin Hommaforumin tiukkapipot.
Onnea valitsemallasi tiellä! Molemmat mainitsemasi sivustot näyttävät melko "sakeille".
Marsalkka kirjoitti:Vastaukseni oli tämäntyyppinen:

On turha hermostua kapeaharteisen ja hintelän nyrkillätapettavan herran puheista.
Ja peukut tästä! :mrgreen:
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja konsta »

Marsalkka kirjoitti: Seuraavaksi menen tosiaan Suomen Sisun sivuille. Eikö siellä se pomomies ole sellainen pyöreäposkinen pikku mussukka? Varmaan leppoisampi kuin Hommaforumin tiukkapipot.
Hehee, Marski, kiitos tuosta raportistasi. Repesin, vaikka aihe onkin aika vakava. Voidaan veikata, ettet sisun sivuilla ole kauaa hengissä sielläkään, pyöreäposkiset mammanpojat noita juuri pyörittelee. Mutta hyvä kun menet noihin, saat minulta täydet sata pistettä.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Spete
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 12:05 pm

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Spete »

Onnea Marsalkka, valitsemallasi tiellä.

Toivottavasti ilahdutat meitä raporteillasi moderoinnin tason tutkimisesta.

Ja tähän hymiö, sellainen silmää iskevä.
"Ennakkoluuloinen, stereotypioita ylläpitävä, miesvihamielinen, epälooginen femakko ja kaiken lisäksi vielä olet aivan täysi idiootti." Eräs kommentti kun ei omaat eväät enää riittänyt.

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kappas! Vierailuni Hommaforum.orgilla on herättänyt huomiota myös Pakkotoisto.comilla.

Nimimerkki Rankkuri Pakkotoisto.comin Islam ja Eurooppa-ketjussa:
Ei nyt niinkään islamiin liittyen, mutta ketjun kirjoittajaan liittyen hauska juttu

13 viestiä ja noin neljä päivää kestänyt trollaus Hommalla toi Pakkotoiston omalle raiskaufetisistille Marsalkalle pysyvää banaania

http://hommaforum.org/index.php/topi...html#msg184378

http://hommaforum.org/index.php?acti...0;sa=showPosts

Josko sais tänne Marsalkan kommentit omista tuntemuksista näin työviikon alun piristämiseksi?
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/sh ... 3&page=314

Valitettavasti en voi Pakkotoistolla asiaa kommentoida, koska bannia tuli sielläkin juuri Islamkeskustelun johdosta...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

In Murha.info we have this thing called rento meininki :mrgreen: Marskin onneksi.

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Täytyy silti sanoa, että näissä kahdessa mainitsemassani sivustossa moderointi on ollut hieman vaihtelevaa. Mustaihoisista saa käyttää mitä tahansa nimityksiä, heitä saa parjata ja myös monikyldyyriä puolustavia saa haukkua millä tahansa keksimillään nimityksillä. Mutta jos pyydät perusteita väitteille tai postaat pari syntyperäisten suomalaisten tekemää joukkoraiskausta tai joukkotörkeäälapsenseksuaalistahyväksikäyttöä olet trolli ja provoilija, jolle annetaan ikuinen banni.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Kertoo aika hyvin millaisille ihmisille mainitsemasi sivustot on tarkoitettu. Saisikohan niihin kirjautua nimimerkillä "Musta-Pekka", "Laku-Petteri" tai ihan vain "Neekeri" ?
Ja pysy Marski täällä vaan, oikaisujasi on aina ilo lukea Kuva
ELÄ ja anna toisten elää

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

^ Näyttää olevan vähän pakkokin pysyä täällä, koska muualle tulee bannia.

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Mielikuvani Marsalkasta tiukkapipoisena viisikymppisenä muuttui 20 vuodella banneilla leveilyjen myötä.

Poistettu olemukseen ja sosiaaliluokkaan viittaavia olettamuksia.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Jotain moderoinnin tasosta kertoo sekin, että Karra sai bannia tästä hymiöstä: :?
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Moderoinnin taso/ankaruus?

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

loneliness kirjoitti:Mielikuvani Marsalkasta tiukkapipoisena viisikymppisenä muuttui 20 vuodella banneilla leveilyjen myötä.
Kerroin tapauksista neutraalin raporttimaisesti.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Moderoinnin taso ja moderaattoreiden toiminta

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Mitä mieltä olette minfon moderoinnin tasosta. Eli siirtyvätkö esimerkiksi löydetyt kadonneet tarpeeksi nopeasti oikeaan osastoon, onko bannit aina hyvin perusteltuja ja ymmäreettäviä (miksi bannin saa). Onko uusien modejen avulla saatu keskustelu pysymään asiallisena, onko modeja tarpeeksi jne..
Kommentteja ja mielipiteitä tänne ja äänestyskin saa kertoa omaa kieltään.

Vastaa Viestiin