Rikoskeskustelu foorumeista

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Ailar kirjoitti:
maija turjukka kirjoitti:EDIT. Poistin OT-juttuni, kun hokasin, että tämäkin ketju on väärässä osastossa. Sen verran on tuota minfo-kritiikkiäkin (tai ainakin epäsuoraa ylläpidon arvostelua) jo tullut että ketju kuuluisi Lautamiehiin.
Ihan unohtui... poistamassisi jutussahan oli kyse siitä, että halusit ns. lukita minun postaukseni eli että en pystyisi sitä enää poistamaan. Tätä en ymmärtänyt?! Miksi poistaisin viestini? Mikä siinä oli niin kauheaa ja mieltäsi myllertävää vai ketä se järkytti? Minua, sinua, minfopalstalaisia, ylläpitoa, Hejacilaisia, Hejacin ylläpitoa?
Sekö oli kamalaa, kun kirjoitin "lurps lurps"?
Hejacin ylläpitäjällä on senverran huumorintajua, että kyllä hän tämänkin kestää (näin meidän kesken - on kestänyt pahempaakin :mrgreen: ).
Kerroit poistamisen syyksi, että tämä ketju on väärässä osastossa. Olikohan hätävalhe? Kyllähän minfon ylläpito itse tietää mitä ongelmia heillä on ollut. Kai sen saa sanoa ääneen? Että ongelmia on ollut.

Mutta siis Kylli ja VoDKa peräsivät "rikoskeskustelu" -sanaa (ettei unohdu). En osaa itse sanoa sanoa tuohon mitään.
Herttinen, Ailar, vedähän henkeä, mä selitän.

Missään nimessä en epäile sun enkä hejacin ylläpitäjän huumorintajua. Päinvastoin, halusin "lukita" spontaanin lausahduksesi juuri siksi, että itse sain sitä lukiessani hyvät naurut 8), (ensimmäiset pitkään aikaan tätä onnetonta minfoa lukiessani) Mutta siksi poistin, kun se kommenttini oli ihan totaalisen OT tämän ketjun aihetta koskien

Anteeksi. Jos vielä tarvitset lisäselvitystä asiasta, niin jatketaan mieluummin yyveepostina, ettei OT enää jatku.

Ja sen loppuosan, joka sitten koski enempi aihetta, poistin siksi, että ajattelin ehkä saavani sen takia porttikiellon hejacille. Ei olisi näköjään pitänyt poistaa, joten laitan sen nyt tähän uudestaan (niin sanatarkasti kuin vain suinkin muistan):

"" Tässä hejacin ylläpidolta saamani vastaus, kun kyselin lisäselvennystä ko. foorumin perustamisideasta:
Hejac foorumi perustettiin tarpeesta, jonka Minfon sulkeminen aiheutti. Tuolloin pari ajankohtaista aihetta tarvitsi mahdollisuuden keskusteluun. Nämä kaksi foorumia eivät ole millään tavalla kilpailuasemassa keskenään, mutta hejac- foorumi on tarkoitus säilyttää edelleenkin.
Kukin siis kirjoitelkoon kykyjensä ja halujensa mukaan sinne tai tänne tai vaikkapa avauksessa mainitulle kolmannelle foorumille. Ja pulinat pois, onhan Suomi (vielä) vapaa maa.""

Ja pysyn tuossa edellisessä postauksessani esittämässäni kannassa: Tämä keskustelu kuuluisi käydä Lautamiehissä siksikin, että tässä keskustellaan ylläpidosta(-kin) ja mä tulkitsin nuo Harrietin ja rosamarinen kommentit jonkunmoiseksi kritiikiksi ylläpidon laiskuudesta. Kaikkihan me kai muistamme sääntöpykälän no 17 ja Lautamies-osaston otsikoinnin alta löytyvän aihepiiri-ohjeistuksen, vai kuinka?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2578
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja MEG »

Kylli kirjoitti:Suonette anteeksi mutta mitä tarkoittaa tässä yhteydessä termi "rikoskeskustelu"?
Osio-otsikkoni ei tainnut olla onnistunein.
Tarkoitus on oma osio, keskusteluille eri rikossivustoista ja rikoskeskustelujen ongelmista ja olemuksesta yleensä.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Maija turjukalle: Tottahan minä henkeä vedän aina jonkun kerran minuutissa.
Niin tai näin, selityksesi ei edelleenkään kuulosta kovin uskottavalta. Mutta olkoon nyt näin.
En löydä Rosamarinen kuin Harrietinkaan postauksissa mitään bannin aihetta, mutta enhän minä ylläpito olekaan.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Enhän mä kummallekaan ole mitään bannia vaatimassakaan. Ajatukseni oli se, että jos heidän heittonsa minfon ylläpidon epätyydyttävästä toiminnasta johtavat keskustelua tiettyyn suuntaan, niin sitä (siis tätä keskustelua) pitäisi jatkaa mieluummin Lautamiesten puolella.

Joo, jäävään ainakin itseni koko ketjusta, kun tulen jatkuvasti väärinymmärretyksi. Ihan sama, mihin päin tämä tästä etenee, jos on edetäkseen :|
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
SharQ
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 7:11 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja SharQ »

Ailar kirjoitti:En löydä Rosamarinen kuin Harrietinkaan postauksissa mitään bannin aihetta, mutta enhän minä ylläpito olekaan.
Olenpa muuten täysin samaa mieltä tässä asiassa. Harrietin ja rosamarinen viittaus viime aikaiseen hieman laiskahkoon moderointiin on minun mielestä enemmänkin rakentavaa kritiikkiä kuin millään tavoin herjaavaa tai arvostelevaa. Tulkitsisin molempien kommentit jopa pienenä pyyntönä ylläpidolle ottaa taas narut käsiin.
maija turjukka kirjoitti:kommenttini oli ihan totaalisen OT tämän ketjun aihetta koskien
Pitääpä varoa ettei mene minunkin kommentti OT:ksi, tosin Vapaan puolella ei taida rajat olla ihan niin tiukat kuin tuolla "asiaketjuissa" :)

Ihan tervetullut lisä uudet palstat tuolla bittiviidakossa ovat. Jos joku niille haluaa kirjoittaa, niin kukaanhan ei sitä kiellä. Jokainen tekee valintansa, toivottavasti vielä omasta vapaasta tahdostaan 8)
maija turjukka kirjoitti:Joo, jäävään ainakin itseni koko ketjusta, kun tulen jatkuvasti väärinymmärretyksi. Ihan sama, mihin päin tämä tästä etenee, jos on edetäkseen :|
Miksipä jääväät, kun tietyllä tavalla tämän sopan alun tänne keitit :mrgreen:
-Huominen on haaveita, tämä päivä realismia ja eilinen... no, se meni jo...-
SharQ
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 7:11 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja SharQ »

Mielenkiintoista, että tuo edellinen ja aiemmat hejacia arvostelevat kommenttini herättävät keskustelua muilla foorumeilla, mutta ei ole arvostelijoilla pokkaa tänne kirjoittaa yhtään mitään :D

http://www.atfreeforum.com/hejac/viewto ... orum=hejac

Onko pelko perseessä, että tulis tässä foorumissa kynsille? :mrgreen:

nimim. "Katkeroitunut hejacin ulkopuolelle jäänyt" ... not 8)

EDIT. Olikos Dr. Lecterillä muuten MINUN lupani lainata MINUN kirjoituksiani toiselle foorumille :mrgreen: Tässähän se juuri tuli todistettua, että tieto virtaa Minfosta hejaciin. Herra Tohtori meni ja pussitti itsensä saman tien :lol:
-Huominen on haaveita, tämä päivä realismia ja eilinen... no, se meni jo...-
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Niin, mäkin aluksi mietin et mikä järki siinä on että noita uusi palstoja tulee kun sieniä sateella, mutta tänään löysin yhden mihin voisin jopa vaihtaa.
Voi olla että meno olisi samaa kuin täällä mutta päällisin puolin vaikea uskoa, päinvastoin ja hei ei, kyse ei ole hejacista vaan ihan jostain muusta mihin sattumalta törmäsin ja vaan ns. kolahti.
Katsotaan.
SharQ
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 7:11 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja SharQ »

Alice Cullen kirjoitti:Niin, mäkin aluksi mietin et mikä järki siinä on että noita uusi palstoja tulee kun sieniä sateella, mutta tänään löysin yhden mihin voisin jopa vaihtaa.
Alice Cullen kirjoitti:http://www.atfreeforum.com/nymfo Tossa linkki minkä tänään löysin, sinne siis.
Tosiaan nousee ku tatti/tatteja sateella... Mielenkiintosta kyllä se, että mistä niitä juttuja ja kirjoittajia riittää kaikille foorumeille. Eli toistoa tulee väkisinkin ja myös sitä ns. kopiointia, jota aiemmin kritisoin suht asiallisesti 8)

Tuon foorumin kategoriavalikoima näyttää olevan vähän monipuolisempi kuin esim. Minfon ja hejacin. Onko sitten hyvä vai huono asia, ainakin ylläpidolla riittää tekemistä, että saa narut pysymään käsissä. Ja aikamoisen tyhjältä näyttää vielä toi nymfo... Jäi vähän parodian maku :lol:

Antaa nyt kaikkien kukkien kukkia ilman sen suurempaa kritiikkiä, kun eipä sitä kukkimista estääkkään voi :mrgreen:
-Huominen on haaveita, tämä päivä realismia ja eilinen... no, se meni jo...-
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

mua ei kiinnosta pätkääkään jos joku "lähtee toiselle foorumille" jonne kaikki on kopioitu täältä..

tällä foorumilla on kuitenkin,niin paljon päteviä ja asioista tietäviä kirjoittajia. (mistä uudet foorumit repii aiheita,kun kopsaamalla täältä)

täällä on kirjoittajia jotka tuntevat henkilöitä rikosten takaa eikä kirjoteta pelkästään samaa kuin lehdet.
samoin tänne tulee kaikki jutut nopeasti,päivittäin.

hejacissa on törkeästi kopoitu nimimerkitkin täältä :roll:

jos on olemassa yksi johtava foorumi jossa kaikki asiat on perusteellisesti esillä sekä tiedetään jopa taustoja joita poliisikaan ei tiedä,joita ei ole oikeudessakaan koskaan mainittu,niin mistä nämä "piraattifoorumit" kuvittelee kirjoittavansa?
ei mistään.
ne kopioikin täältä kaiken,yksi kopioi jopa nimimerkitkin (eli tota paskaa pyörittää yksi ja sama katkeroitunut Mauri Mopo?),ketä taas kiinnostaa lukea samat jutut 3-4 foorumilta jotka on kopioitu täältä? ei ketään.

mistä nämä piraattifoorumit meinaa saada ns. sisäpiirin tietoa rikoksista ja taustoista? ei mistään,koska tällaiset kirjoittajat varmasti pysyvät täällä.

samoin kävi aikanaan pokerifoorumeilla:ensin avattiiin pokeriteto ja pokerisivut.
seuraajia tuli kuluneen 4 vuoden aikana 5-8 kpl jotka kaikki kaatui koska ei niillä ollut mitään annettavaa.
osa makaa toimimattomuuden kaivossa jossa ylläpitoakaan ei ole nähty aikoihin :roll: ,kaikki pätevät kirjoittajat oli jo johtavilla foorumeilla joissa heillä oli jo tunnettavuutta,luottoa heidän kirjoituksiin yms. ei heillä ollut/ole kiinnostusta lähteä räpeltämään paskaa kaiken sen vaivan jälkeen jonka he ovat antaneet "omalle" foorumille
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Ihme vinkumista, jo on jumalauta ihmisillä tänä päivänä murheet jos rupee toiset foorumit noin kovin sieppaamaan. Netti varmasti täynnä kaikenlaisia foorumia ja tulee tulevaisuudessakin olemaan. Niille jokaiselle on varmaan omat käyttäjänsä ja tuskin on keneltäkään pois. Millään foorumillahan ei ole pakko vierailla ,toisaalta johonkin saattaa ihastua ikiajoiksi.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

^^ chopper, ihan totta.
Ja toisaalta, Kyllä mä jatkossakin täällä käyn lukemassa, ehkä kirjoittamassakin, musta vaan "nymfo" tarjoaa mulle enemmän kun tämä, ei pelkkiä rikoksia vaan muutakin. toistaiseksi se ei tunnu minkään kopiolta, vaan nimenomaan hauskana vaihteluna tälle.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Vaihtelu virkistää. Tekisi varmaan usealle hyvää välillä käydä muuallakin kuin täällä. Itsekkin olen jo hieman rauhoittunut vaikka itselleni antamani bannin aikana täällä muutamia viestejä olenkin kirjoittanut. Muuten olen viettänyt foorumitonta aikaa ;)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

SharQ kirjoitti:Mielenkiintoista, että tuo edellinen ja aiemmat hejacia arvostelevat kommenttini herättävät keskustelua muilla foorumeilla, mutta ei ole arvostelijoilla pokkaa tänne kirjoittaa yhtään mitään :D

http://www.atfreeforum.com/hejac/viewto ... orum=hejac
Voivoi, SharQ, se nyt vaan on niin, että vaikka haluaisikin, niin aina ei vaan aika riitä useammalle foorumille kirjoitteluun. No, mulla on puhtaat jauhot pussissa tässä(-kin) asiassa ja puhun vain omasta puolestani (ja hejac-in nimimerkki maijan puolesta) Mun sanomani jo kahden viikon takaa voi käydä lukemassa tuosta linkittämästäsi ketjusta.

Mikäs se sun nikkisi onkaan siellä hejacin puolella? Vai eikö rohkeus ole riittänyt sinne rekkautumiseen, kun nyt täällä yrität kääntää mun siellä kirjoittamani asian vallan toisinpäin? :mrgreen: :roll:

Tämän ketjun aiheeseen taas palatakseni: Onnea vaan neljännellekin foorumille, eiköhän sinnekin omat kirjoittajansa löydy. Itse lupaan ja vannon, että jos sinne nymfoon vielä joskus rekkaudun, niin käyn välittömästi tänne ketjuun julkistamassa oman nimimerkkini, ettei kenekään tarvitse arvailla, olenko se minä vai en 8)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
shantibaba
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: La Syys 20, 2008 8:48 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja shantibaba »

Jumalauta. Tehän olette aivan idiootteja kaikki. Epätodellista. Halusin vain sanoa tämän luettuani ketjun jaakauksen. :roll:
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Rikoskeskustelu foorumeista

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

shantibaba kirjoitti:Jumalauta. Tehän olette aivan idiootteja kaikki. Epätodellista. Halusin vain sanoa tämän luettuani ketjun jaakauksen. :roll:
Jep. Sä vaikutatkin vallan fiksulta meihin muihin verrattuna.
Vastaa Viestiin