Kehumisketju

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Lassie kirjoitti:Myös mobiililaiteukkeli on todnäköisesti trolli, mutta vaitelias, vinkki on kuitenkin kerrottuna jo allekirjoituksessaan: kalan syönti ja renkaiden tekeminen, baittaaminen.
Millä perusteella minä olen trolli? Ja ketä olen "baitannut" (internetti tiesi haulla kertoa sen olevan matkimista: ei kyllä mitään yhteyttä edes huteralla aasinsillalla allekirjoitukseeni). :D
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Marokonsoturi
Javier Pena
Viestit: 1865
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Marokonsoturi »

Lassie saa ykköspalkinnon luokassa: Draamakuningatar. Näyttelijäntaidot aivan omaa luokkaansa. Edes jalkapallossa ei nähdä samanlaista sikailua.

Alex Smith
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1421
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 12:05 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Alex Smith »

Marokonsoturi kirjoitti:Lassie saa ykköspalkinnon luokassa: Draamakuningatar. Näyttelijäntaidot aivan omaa luokkaansa. Edes jalkapallossa ei nähdä samanlaista sikailua.
Ettei vaan "tappelussa" häviäminen värittäisi mielipidettäsi.

Lassie on yksi harvoista kirjoittajista, joka pohtii asioita, ottaa selvää asioista myös ulkomaan lehdistä kun suomen korruptoitunut media ei enää osaa edes tutkivaa journalismia.

Tykkään lassien tyylistä. Älä välitä noista katkerista ulisijoista.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Lassie »

^ Kiitos paljon. Olet asiallinen kirjoittaja ja arvostan sanomaasi. Olin vähän aikaa tuon viimeisimmän häröilyn luettuani, että "mitä helkattia." Epämiehekästä jankutusta, johon sitten joudun puolustautumaan. Itse tyyppi sikaillut ja sitten toin sen esiin, mikä ei käynyt hänen mindsettiinsä. Kohde menikin näin törkeästi puolustautumaan/jopa hyökkäämään, kääks. Alistuminen oli minulle katsottuna, tällainen meininki oli jo ennenkuulumatonta huijausta.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Marokonsoturi
Javier Pena
Viestit: 1865
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Marokonsoturi »

Alex Smith kirjoitti:
Marokonsoturi kirjoitti:Lassie saa ykköspalkinnon luokassa: Draamakuningatar. Näyttelijäntaidot aivan omaa luokkaansa. Edes jalkapallossa ei nähdä samanlaista sikailua.
Ettei vaan "tappelussa" häviäminen värittäisi mielipidettäsi.

Lassie on yksi harvoista kirjoittajista, joka pohtii asioita, ottaa selvää asioista myös ulkomaan lehdistä kun suomen korruptoitunut media ei enää osaa edes tutkivaa journalismia.

Tykkään lassien tyylistä. Älä välitä noista katkerista ulisijoista.
Ei tässä tainnut olla mikään kilpailu kyseessä?

Kuka vaan osaa kopioida juttuja ja kääntää niitä suomeksi, siis kuka vaan kielitaitoinen. Itse laitoin ko. henkilön pois näkyvistä niin ei tarvitse katsella sitä rasistista öyhötystä.

Gurney
Axel Foley
Viestit: 2494
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Marokonsoturi kirjoitti:
Alex Smith kirjoitti:
Marokonsoturi kirjoitti:Lassie saa ykköspalkinnon luokassa: Draamakuningatar. Näyttelijäntaidot aivan omaa luokkaansa. Edes jalkapallossa ei nähdä samanlaista sikailua.
Ettei vaan "tappelussa" häviäminen värittäisi mielipidettäsi.

Lassie on yksi harvoista kirjoittajista, joka pohtii asioita, ottaa selvää asioista myös ulkomaan lehdistä kun suomen korruptoitunut media ei enää osaa edes tutkivaa journalismia.

Tykkään lassien tyylistä. Älä välitä noista katkerista ulisijoista.
Ei tässä tainnut olla mikään kilpailu kyseessä?

Kuka vaan osaa kopioida juttuja ja kääntää niitä suomeksi, siis kuka vaan kielitaitoinen. Itse laitoin ko. henkilön pois näkyvistä niin ei tarvitse katsella sitä rasistista öyhötystä.
En minä ainakaan jaksa kääntää suomeksi tänne näille kielitaidottomille yle-pestyille. Vaikka luenkin sujuvasti useilla kielillä. Hyvä kun joku jaksaa.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Ihmiset saavat vapaasti tulla kääntämään ja tekemään tekstejä, se on samalla eräänlaista detektivöintiä jo itsessään. Pidän itsekin enemmän lukea aiheesta suomenkielellä.

Ihmiset ovat hyviä eri asioissa, mitäpä siitä kummempaa: keltä sujuu fysiikka, joltain paremmin vaikka musiikin tekeminen, kolmannelta rakentaminen ja tekniikka. Alat joilta en niin ymmärrä juttuja, arvostan paljon niistä kuulemista ja niiden tekemistä ns. selkokielelle. Kiinnostavaa. Arvostan suuresti esimerkiksi remontin, rakentamisen yms osaamista.

Ihmisillä on eri osa-alueiden älykkyyksiä ja taipumuksia. Eikä kaikkia potentioita edes tiedetä, sekin on piristävää. 8) Mysteerinen potentiaalisuus.
Mitä siitäkään, jos ei osaa kuin suomea ja kansainvälistä kieltä, kun on varmaan parempaa ties missä muussa.

Tämän koko homman käsittämisen voisi ottaa positiivisesti kehiin.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3070
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Mun mielestä Lassien käännöstyöt toivat hyvinkin lisäarvoa tuohon kolo-ketjuun. Samoin vaikkapa sukellusvene-keississä Lassie teki ihan helvetisti hommia, niin suoraan kotomaan kielellä kuin kääntäenkin. En lähtisi väheksymään, joten kiitosta heruu ainakin täältä.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Täällä on monia hyviä ja asioihin perehtyviä kirjoittajia, kuten juuri vaikka Lassie, myös VoDKa jaksaa ottaa asioista selvää ja on teitä siis monia muitakin. Itselläni on sellainen varmaan "sivustahuikkijan" tyyli, koska käyn täällä Minfossa tosiaan joskus vähemmän ja toisinaan enemmän, enkä jaksa yleensä kovin pitkästi kirjoitella (ymmärrän siis kyllä, miksi minua voisi luulla trolliksi :mrgreen: ) Minfon juttuja on "mukava" lukea -lainausmerkit siksi, että aiheethan ei juuri kovin iloisia ole.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Papukaija-merkki sille, joka tietää, mikä on nimimerkkien GET RIGHT, GRILLi ja Ghost hunting pikkuveljen nimi täällä murhainfossa. Pari heidän isoveljeäänkin taitaa joukossamme seikkailla. Kyllä poikien äidillä on ollut tekemistä katraansa kanssa.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: To Syys 24, 2015 5:20 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:Täällä on monia hyviä ja asioihin perehtyviä kirjoittajia, kuten juuri vaikka Lassie, myös VoDKa jaksaa ottaa asioista selvää ja on teitä siis monia muitakin. Itselläni on sellainen varmaan "sivustahuikkijan" tyyli, koska käyn täällä Minfossa tosiaan joskus vähemmän ja toisinaan enemmän, enkä jaksa yleensä kovin pitkästi kirjoitella (ymmärrän siis kyllä, miksi minua voisi luulla trolliksi :mrgreen: ) Minfon juttuja on "mukava" lukea -lainausmerkit siksi, että aiheethan ei juuri kovin iloisia ole.
Vodka ja Lassie ei kuulu samaan virkkeeseen. Vodka kirjoittaa hyvin ja asiallisesti. Lassie öyhöttää ja anti on heikko. Lecter tasoa.
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Lassie »

^ Noinko koville se ottaa internetissä kun et päässyt niskan päälle, saat Vuoden Takertuja -palkinnon.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

DemlaMinfo kirjoitti:Vodka kirjoittaa hyvin ja asiallisesti. Lassie öyhöttää ja anti on heikko. Lecter tasoa.
Enpä Lassieta helpolla meidän maahanmuuttokiihkoilijoiden kerhoon laskisi, vaikka "kirjoittamisen tasosta" se ei kiinni jäisi. Mielenkiintoista, pitää nähdä maailma melko jännällä tavalla, jos laittaa Lassien ja DL:n samaan laariin, eikä osaa erottaa mielipiteitä "kirjoittamisen tasosta".

Mikä siinä muuten on niin hekumoivaa, että pitää ihan erikseen julistaa, jos on laittanut jonkun viestit pimentoon [ja nillittää tämän viesteistä siitä huolimatta]? On tapahtunut aiemminkin.

Tämä on muuten ketju, missä on tarkoituksena ihan otsikon mukaisesti antaa kehuja, ei haukkua kuin koulukiusaaja 8. luokalla, kun oma itsetunto ottanut kolhua kotona, koulussa ja vapaa-aikana - kunnollisesta ja vaativasta työstä ei ole kokemusta, oisko tämä viimeinen yhdistävä tekijä? Olen huomannut, että ketjun avaus on usein hyvä lukea, jos otsikko ei ole riittävän selkeä.

Ihmisten välisessä kommunikoinnissa on muuten aika yleistä kohdata eri mieltä itsensä kanssa olevia, jotkut näköjään listaavat niitä tänne Lautamiesten Kehumisketjuun, motivaationsa kullakin.

Itse ketjun aiheeseen. Olen nimimerkki VodKan kanssa joistakin asioista eri mieltä, mutta pidän hänen kirjoituksiaan silti mielenkiintoisina ja muutenkin hyvinä. Sama pätee nimimerkki Lassieen ja molemmat ovat hyviä kirjoittajia. Heidän rinnalle voisi lisätä muitakin, mutta pidetäänpä heidän kynttilää vakan alla tovi, kun "kirjoittamisen taso" on tällaista, eikä omat havaintoni auta asioiden kääntöpuolen näkemistä. Yleensä omia vastakkaisetkin mielipiteet on ymmärrettävissä, siis millaisesta päästä ja elämänkokemuksesta tulevat, mutta lokakampanjassa nimim. Lassieta kohtaan on kyse jostain sellaisesta, jota en edes yritä ymmärtää.

VAPAA HARJOITUSVINKKI BULLY-KAARTILLE: Kannattaisi kokeilla joskus jonkun aiheen referointia tänne omin sanoin, ekkaks jostain kotimaisesta lyhyestä ja jatkaa siitä vähitellen pitkäkestoiseen, laajaan ulkomaankieliseen.
Ei muuten vaan onnistu kaikilta, vaikka toki olisi informatiivista ja hauskaa luettavaa nähdä useammaltakin. Palstalta ei montaa tällaista ole ainakaan esiin pullahtanut, joskin Espanjan reikäpoika -ketjussa ilahduttikin nähdä uutta verta tässä hommassa nimimerkki Pequenon muodossa. Hienoa toimintaa häneltä ja tutummilta nimiltä, jotka siihen ovat ulkomailta tietoja kolunneet.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Erittäin paljon kiitoksia OAK:lle. Kiitos myös Mobiililaiteukkelille (joka on saanut pahoittelun), L'Amourhalle ja Gurneylle.

Palstan historiassa on takuulla ollut muita kääntäjiä ja kertojia. Tämä homma nyt keskittyi tämän lokakampanjan myötä muhun, siksi ikäänkuin vaikuttaa ettei olisikaan muita. Se johtuu kontekstista.

Ajalta jona olen ollut foorumilla, niin muistan Sajakin kuin myös Valoviikatteen tehneen loistavia kääntämisiä ja kertomisia. En lue kaikkia ketjuja ja siten on voinut mennä ohitse sellaista, mitä tarvisi mainita tässä yhteydessä - ei ole tarkoituksellista.

(OAKista olen sanonut aiemminkin, tiedon ja älyn yhdistävyys näkyy. )

Arvostan eri mieltä olevia, kun pysytään asioissa.

En lähde nyt muuten kehumaan ihmisiä kuin tuon puitteissa, koska 1) tuntui että muu kääntämis/kertominen jäi väliin ja koska 2) en pidä kiusauskulttuurin mahdollistavasta Lautamiehet-osastosta - mieluisampaa olisi aiheet aiheina ja Lautamiehet pois foorumilta.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: To Syys 24, 2015 5:20 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

On Anoi Kaa kirjoitti:
DemlaMinfo kirjoitti:Vodka kirjoittaa hyvin ja asiallisesti.
Happy now wanker?
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.

Vastaa Viestiin