Kehumisketju

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja poikani »

Doctor Lecter sai bännin viikoksi. Vaikka olenkin itse rekisteröitynyt tänne muutama vuosi tohtorin jälkeen, olen alusta asti seurannut tätä palstaa. Tohtori on ollut ja on edelleen Murha.infon kantavia voimia. En tiedä bännien syytä, mutta se tosiasia, että joku näin arvostettu jäsen ei ole sääntöjen ulkopuolella, on minusta arvostettava piirre sivustossa. Sääntöjen pitänee olla samat kaikille.

Jään odottamaan arvostamani kirjoittajan seuraavia kannanottoja, aloituksia, ym.

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 6#p1284506
????? ?? ??????.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

poikani kirjoitti:
Ke Maalis 23, 2022 9:02 pm
Doctor Lecter sai bännin viikoksi. Vaikka olenkin itse rekisteröitynyt tänne muutama vuosi tohtorin jälkeen, olen alusta asti seurannut tätä palstaa. Tohtori on ollut ja on edelleen Murha.infon kantavia voimia. En tiedä bännien syytä, mutta se tosiasia, että joku näin arvostettu jäsen ei ole sääntöjen ulkopuolella, on minusta arvostettava piirre sivustossa. Sääntöjen pitänee olla samat kaikille.

Jään odottamaan arvostamani kirjoittajan seuraavia kannanottoja, aloituksia, ym.

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 6#p1284506
Selvisikö sinulle, millaisella viestillä räpsähti viikon banni Doctor Lecterille? Se, mitä olen hänen viestittelyjään seurannut, ei ole ollut koskaan sellaista, mikä olisi ylittänyt oman vasikointikynnykseni.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Pieni liekki kirjoitti:
Ke Maalis 23, 2022 11:28 pm
poikani kirjoitti:
Ke Maalis 23, 2022 9:02 pm
Doctor Lecter sai bännin viikoksi. Vaikka olenkin itse rekisteröitynyt tänne muutama vuosi tohtorin jälkeen, olen alusta asti seurannut tätä palstaa. Tohtori on ollut ja on edelleen Murha.infon kantavia voimia. En tiedä bännien syytä, mutta se tosiasia, että joku näin arvostettu jäsen ei ole sääntöjen ulkopuolella, on minusta arvostettava piirre sivustossa. Sääntöjen pitänee olla samat kaikille.

Jään odottamaan arvostamani kirjoittajan seuraavia kannanottoja, aloituksia, ym.

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 6#p1284506
Selvisikö sinulle, millaisella viestillä räpsähti viikon banni Doctor Lecterille? Se, mitä olen hänen viestittelyjään seurannut, ei ole ollut koskaan sellaista, mikä olisi ylittänyt oman vasikointikynnykseni.
Itseanikin kiinnostaisi tietaa minkalaisella ulostulolla viikon "uudelleenkasvatusleiri" -tuomio tuli palstan ehka meritoituneemmalle kirjoittajalle?

Yllapito tuskin sita tulee meille kertomaan.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Puhe taisi olla moderaattorina esiintymisestä mutta meni kyllä itseltäni ohi koko tapaus :wink:
Vaikka onkin Wanha Minfolainen, ei silti aleta leikkimään modea.
Raskaasta rötöksestä pitäisinantaa pidempi banni, mutta wanhoille annetaan enemmän armoa.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

sikakoira kirjoitti:
To Maalis 24, 2022 2:40 pm
^
Puhe taisi olla moderaattorina esiintymisestä mutta meni kyllä itseltäni ohi koko tapaus :wink:
Vaikka onkin Wanha Minfolainen, ei silti aleta leikkimään modea.
Raskaasta rötöksestä pitäisinantaa pidempi banni, mutta wanhoille annetaan enemmän armoa.
No sitten ollaan ihan samassa paatissa (ainoastaaan tassa asiassa), ohi meni minultakin Dr. Lecterin "rikos".
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Doctor is back :D .
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

aivoriihi kirjoitti:
To Maalis 24, 2022 2:25 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Ke Maalis 23, 2022 11:28 pm
poikani kirjoitti:
Ke Maalis 23, 2022 9:02 pm
Doctor Lecter sai bännin viikoksi. Vaikka olenkin itse rekisteröitynyt tänne muutama vuosi tohtorin jälkeen, olen alusta asti seurannut tätä palstaa. Tohtori on ollut ja on edelleen Murha.infon kantavia voimia. En tiedä bännien syytä, mutta se tosiasia, että joku näin arvostettu jäsen ei ole sääntöjen ulkopuolella, on minusta arvostettava piirre sivustossa. Sääntöjen pitänee olla samat kaikille.

Jään odottamaan arvostamani kirjoittajan seuraavia kannanottoja, aloituksia, ym.

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... 6#p1284506
Selvisikö sinulle, millaisella viestillä räpsähti viikon banni Doctor Lecterille? Se, mitä olen hänen viestittelyjään seurannut, ei ole ollut koskaan sellaista, mikä olisi ylittänyt oman vasikointikynnykseni.
Itseanikin kiinnostaisi tietaa minkalaisella ulostulolla viikon "uudelleenkasvatusleiri" -tuomio tuli palstan ehka meritoituneemmalle kirjoittajalle?

Yllapito tuskin sita tulee meille kertomaan.
Ilmiannoin vihapuheensa. Modet sitten antoivat bannia. Vihapuhe ja vihaan kiihottaminen laitonta.

Sorun
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Touko 03, 2021 10:26 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Sorun »

Doctor Lecter ja Elpram: asiallista juttua
Helmie: kadonneet sydämellä
Skloddi: pilkettä silmäkulmassa
Poikani: sydän paikallaan
Dazu: profilointi!
Ghost hunting: vilpitön vibailu

Avatar
Serenity
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 5:12 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Serenity »

Sorun kirjoitti:
Ma Huhti 04, 2022 8:14 am
Doctor Lecter ja Elpram: asiallista juttua
Helmie: kadonneet sydämellä
Skloddi: pilkettä silmäkulmassa
Poikani: sydän paikallaan
Dazu: profilointi!
Ghost hunting: vilpitön vibailu
Kiva, kun joku laittaa kehuja toisille kirjoittajille, se on oikeasti mukavaa luettavaa. Yleensä lautamiehiin kirjoitetaan muille nimimerkeille sivukaupalla alatyylisiä solvauksia ja jopa kehotuksia itsemurhaan. Kehuminen onkin paljon vaikeampi tehtävä, kuin toisten mollaaminen ja tallominen. Peukku!
But silent let me sink to earth,
With no officious mourners near:
I would not mar one hour of mirth,
Nor startle friendship with a tear.

Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Serenity kirjoitti:
Ma Huhti 04, 2022 9:58 pm
Kiva, kun joku laittaa kehuja toisille kirjoittajille, se on oikeasti mukavaa luettavaa. Yleensä lautamiehiin kirjoitetaan muille nimimerkeille sivukaupalla alatyylisiä solvauksia ja jopa kehotuksia itsemurhaan. Kehuminen onkin paljon vaikeampi tehtävä, kuin toisten mollaaminen ja tallominen. Peukku!
Kateelliset ihmiset ei voi kehua muita, ottaa itsetunnon päälle. Minullakin on varmaan liian hieno puhelin, kun saan kauheasti vihapuhetta osakseni annaannan kanssa.

Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Clarencelle lähtee minulta suuret kiitokset kirjoituksista ja muisteluista Vankilassa oloa ja kulttuuria- ketjussa ja muuallakin.
On ilo lukea hyvin ja leppoisalla tavalla kirjoitettuja, omakohtaisista kokemuksista kertovia juttuja joissa on myös mainiota menneiden aikojen ajankuvausta kaupunkeineen ym.
Clarence, olet minfon suuri valopilkku, ainakin minun mielestäni.

Myös Rundille suuret kiitokset kirjoituksista noissa samoissa ketjuissa.

Luen mielelläni molempien kavereiden tarinointia.
Kiitos!

Saflor
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Elo 07, 2021 9:16 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja Saflor »

Jane T kirjoitti:
Ma Huhti 11, 2022 11:56 am
Clarencelle lähtee minulta suuret kiitokset kirjoituksista ja muisteluista Vankilassa oloa ja kulttuuria- ketjussa ja muuallakin.
On ilo lukea hyvin ja leppoisalla tavalla kirjoitettuja, omakohtaisista kokemuksista kertovia juttuja joissa on myös mainiota menneiden aikojen ajankuvausta kaupunkeineen ym.
Clarence, olet minfon suuri valopilkku, ainakin minun mielestäni.

Myös Rundille suuret kiitokset kirjoituksista noissa samoissa ketjuissa.

Luen mielelläni molempien kavereiden tarinointia.
Kiitos!
Juurikin näin! Noita tarinoita lukiessa pääsee kyllä pirun hyvin mielikuvituksessa "sellikaveriksi". Kirjoitukset ovat mielestäni erittäin suuri kulttuuriteko!
En ole keittänyt enkä myynyt.

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

^Olen ehdottomasti samaa mieltä sinun ja Jane T:n kanssa. Sitä mieltä olen ollut koko sen ajan, kun olen murha.infossa roikkunut.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

JanitaSlim
Adrian Monk
Viestit: 2935
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

sikakoira on nyt pitkaan ollut rauhallinen kirjoittaja foorumilla siita kiitos. ilmeisesti oikeanlainen laakitys loytyi.

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Kehumisketju

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Kehun tätä H.Moilasen kommenttia, jonka hää on kirjoittanut Kirkkonummen kolmoissurma 1990 -ketjuun. H.Moilasen kommentti kaivaa reittiä selvittämättömien henkirikosten tekijöiden lähipiiriin kuuluvien ihmisten korvien väliin. Kaivaa, koska joskus vaikenevan lähipiirin korvien väli on syvällä.

H.Moilanen: "Heidän on pakko joko tietää ja vahvasti epäillä, kuka on syyllinen. Ja mitä he tekevät? Eivät tietystikään yhtään mitään muuta kuin elävät omaa elämäänsä." | Kirkkonummen kolmoissurma 1990 -ketju:
H.Moilanen kirjoitti:
Ma Touko 02, 2022 9:13 am
Tulin käväisemään täällä, kun luin Ilta-Sanomista ylle jo kopioidun jutun.

Lähinnä mietin ihmisiä, jotka elävät elämäänsä tietoisina jostain selvittämättömästä henkirikoksesta. Mielessäni ei nyt ole tämä Kirkkonummen juttu (joka on minulle vieras), vaan pari muuta juttua. Yhden tapauksen tekijästä olen - ainakin omasta mielestäni - varma. En ole epäilemäni rikoksen tekijän kanssa tekemisissä, mutta hänen lähipiiriinsä kuuluvien ihmisten kanssa kylläkin. Olen viime vuosien aikana funtsinut sitä keissiä ja tullut siihen tulokseen, että aika monen on pakko tajuta tietyt faktat. Heidän on pakko joko tietää ja vahvasti epäillä, kuka on syyllinen. Ja mitä he tekevät? Eivät tietystikään yhtään mitään muuta kuin elävät omaa elämäänsä. Osa jopa keekoilee julkisuudessa kunnon kansalaista esittäen. Entäpä minä? Kohtelen heitä kuin ketä tahansa muuta, mutta samalla tunnen todella syvää inhoa & halveksuntaa. Toki olen yrittänyt ymmärtää heidänkin näkökulmaansa ja asemaansa. He ovat varmasti eräällä tavalla vankeina siinä yhteisessä valheiden häkissä. Silti olen sitä mieltä, että he voisivat tehdä monia asioita eri tavalla kuin he tekevät.

Uskoakseni monen selvittämättömän henkirikoksen tekijän ympärillä on lähipiiri, joka tietää tai ainakin aavistaa tosiasiat. Lähipiiriin kuuluvista ihmisistä, joku voisi tehdä siirron - esimerkiksi lähettää nimettömän vihjeen poliisille. Halutessaan siihen vinkkiin voisi tehdä jotain sellaisia erityistuntomerkkejä, joista tietämällä voisi myöhemmin todistaa olevansa vinkin lähettäjä/yksi lähettäjistä. Tai vinkistä voisi ottaa valokuvan tai kopion, jonka säilöisi jonnekin turvalliseen paikkaan. Jos siis haluaisi ehkä myöhemmin paljastaa olevansa vinkin taustalla.

Myös minun kaltaisessa tilanteessa olevat, eli mahdollisen tekijän lähipiiriä tuntevat, henkilöt ovat oleellisessa asemassa rikoksen selviämisen osalta. Jos tekijä ja/tai hänen lähipiirinsä henkilöt ovat kovin sosiaalisia, heidän tuttavapiiriin kuuluu helposti useampi tuhat ihmistä. Kun ihmisiä on paljon, joukkoon lukeutuu aina joitakin Murha.info-harrastajia sekä muitakin ihmisiä, joilla on hoksottimet kohdallaan. Irrallisilta vaikuttavat johtolangat (rikoksen aika, paikka, mahdolliset tuntomerkit, ajoneuvo, yritystoiminta, harrastukset, mahdolliset viestit, tapaukseen liittyvät yksityiskohdat yms.) saattavat hyvinkin loksahtaa paikoilleen jonkun korvien välissä. Suomi on varsin pieni maa. Monet rikokset ovat tapahtuneet pikkupaikkakunnilla tai niihin rikoksiin liittyvät tapahtumat koskettavat pikkupaikkakuntia tai muita varsin pieniä porukoita. Aivan kuten tämä Kirkkonummen keissi. Minulla on sellainen fiilis, että kunhan vain joku selvittämättömästä rikoksesta tietävä alkaa puhua, tai joku riittävän monta rikoskeissiin liittyvää yksityiskohtaa tunteva tekee kriittisen oivalluksen, pystytään monta ratkaisematonta rikosta selvittämään. Pitkänkin ajan jälkeen.

En tiedä tästä Kirkkiksen keissistä sen kummempia. Toivon tietysti, että juttu selviää. Silmiin osui Ilta-Sanomien jutussa ollut KRP:n tutkinnanjohtajan kommentti, että hän uskoo jutun vielä selviävän.

Minusta tuntuu, että joissain tapauksissa virkavallalla on ollut käytettävissään hyviä vinkkejä - jopa ratkaisevia tietoja - jo pidempää. Miksi sitten tekijää ei ole napattu? Sitä minä olen miettinyt. Joka pohdintakierroksella olen tullut siihen johtopäätökseen, että kyseessä on isompi rikosvyyhti ja rikostutkijat haluavat saada kerralla selväksi muutakin kuin pelkät selvittämättömät henkirikokset. Murhahan ei vanhene, joten se joutaa odottamaan. Tietysti on perin ikävää, jos tekijäksi tiedetty tyyppi tallustelee vapaalla jalalla, mutta jos tutkinnan perinpohjainen suorittaminen vaatii pitkää kyttäystä, niin miksi ei. Monen rikollisen ympärillä on iso rosvoklaani. Olisi tietysti hienoa, jos samaan syssyyn selviäisi mahdollisimman monta rikosta.
*
Tuosta kehumastani H.Moilasen kommentista muistin tämän Markus Leikolan Totuudet ja todellisuudet -ohjelman jakson, jossa Leikolan kanssa keskustelevat hovioikeuden esittelijä Henna Marjosola sekä erityisasiantuntija, käräjätuomari Nina Immonen.

Kohdassa 27:15-31:20 Immonen kertoo ahaa-elämyksestään, jonka sai kun hän mietti oikeudessa todistajana olevien ihmisten asemaa: "Eihän se todistaja-rukka tiedä, eikä hänen tarvitsekaan tietää, mikä siinä on keskeinen asia". Eli riittää kun todistaja kertoo havainnoistaan ja muistikuvistaan; todistajan ei todellakaan tarvitse tietää lopullista totuutta ennen kuin avaa suunsa oikeudessa, tai puhuu asiasta poliisille. --> Leikolan ohjelman tiedot ja linkki:
Yle Areena | Markus Leikolan totuudet ja todellisuudet | Totuuden pelisäännöt oikeutta jaettaessa
https://areena.yle.fi/audio/1-60962352? ... tter-share
Julkaistu: to 20.1.2022 | Kuunneltavissa toistaiseksi | 12575 kuuntelukertaa

Oikeudenkäynneissä jaetaa oikeutta ja käytetään tuomiovaltaa, kun on ensin saatu paras käsitys siitä, mitä on todella tapahtunut. Totuuden hahmottumiselle on omat lainalaisuutensa ja oikeudenkäytölle pelisääntönsä - mistä tuomarin onnistuminen riippuu ja voiko oikeudenkin totuus muuttua? Markus Leikolan kanssa keskustelevat hovioikeuden esittelijä Henna Marjosola sekä erityisasiantuntija, käräjätuomari Nina Immonen.

Vastaa Viestiin