Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

ässähai kirjoitti:
Ti Marras 23, 2021 9:43 pm
Engineerslogic kirjoitti:
Ti Marras 23, 2021 9:22 pm
Ok, on puhuttu myös neljännestä tapauksesta, joka liittyisi tähän sarjaan, siinä ei tapahtunut hyökkäystä, mutta muutoin ilmeisesti vastaavanlainen ajelu. Eli oliko tuo 4.tapaus missäpäin ja oliko kuskina JSM. joka suunnitteli tulevaa tms. Niin enpäs kyllä tiedä sitä, että onko käynyt vai eikö ole käynyt.

No, en siis olettanutkaan että tiedät, mutta kun harhautusteorian heitit ilmaan, niin tuumin vaan että olit myös miettinyt, miten JSM osasi ajaa Lukkarisen murha-ajankohtana samalle alueelle kuin missä Hellu joutui hyökkäyksen kohteeksi. Siksi kiinnosti, miten olit huomioinut harhautusteoriassasi sen, miten JSM tiesi Helluun liittyvän paikan. Nyt ei kyllä vakuuttanut minua tuo teoriasi, mutta eipä se meikäläisenkään teoria tuolla aiemmin mennyt muualle kuin ihan metsään ja päin mäntyä. Ilmakuva alueesta olisi kiva 8) .
Moi. Jos haluat tutkia Lukkarisen löytö paikkaa, käytä Google mapsin satelliittikarttaa.
Itse olen pähkäillyt tätä samaa et miten Lukkarisen surmaaja olisi saanut tiedon Hellun puukotus paikasta jotta osasi mennä samoille huudeille. Kyllähän jutut kiertää näissä piireissä missä Hellu ja Lukkarinen oletetavasti pyörivät joten olisko jossain kaveri porukassa ,kuppilassa kuullut jotain Hellun tapauksesta. Ei tämä teoria harhautuksesta ihan siivetön ole vaan periaatteessa mahdollista varsinkin kun se olisi huolella suunniteltu tapahtumaketju. Mikä sen parempi suojaverho kuin antaa kuva mahollisesta sarjamurhaajasta. Hellun ja Lukkarisen tapauksessa voi tekijänä olla sama henkilö,Hellun kohdalla vain johdettu harhaan esimerkiksi ulkonäön suhteen. Mutta jos pohtii niin jospa näin teoriassa koko homman suunnittelija on jossain taustalla ja antaa vain ohjeet miten toimia. Kumpikaan teon toteuttaja ei tunne toisiaan ovat vain saaneet ohjeet kuinka toimia. Nämä teot eroavat tekotapansa puolesta niin paljon että se herättää ihmetystä,toinen päästetään pakoon saate huudon kera,"ei onnistunut tällä kertaa" toinen silvotaan sadistisesti. Noh jos koko homman aivot ovat X hän on syystä jota ei me tiedetä mutta voidaan arvailla, on antanut toimeksiannon joka pitää toteuttaa tietyllä tavalla jotta hänen toiveensa uhrin suhteen toteutuu. Todisteeksi tästä hän X on voinut saada valokuvia tai jopa videon teosta. kyllä tällaiseen tekoon tekijä löytyy varmasti. tätä voisi puoltaa tekijän rauhallisen viileä toiminta josta kertoo tämä käsilaukun asettelu puun juureen. Alueella tehtiin metsätöitä ja jos tämä oli tekijän tai homman tilaajan tiedossa niin ruumiin oli ehkä tarkoituskin löytyä. Rahalla saa ja hevoisella pääsee on vanha sanonta ja onhan ihmiset palveluksiakin velkaa toisilleen..ihan kiva et tulee uusia ajatuksia tämän JSM tiimoilta.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mielestäni on täysin mahdollista, että tekijä vei Lukkarisen ruumiin hämäystarkoituksessa juuri kyseiselle hiekkakuopalle, koska oli kuullut siellä tapahtuneesta Meriläiseen kohdistuneesta hyökkäyksestä. Luulisin, että Hikisellä Leopardilla oli päihdeongelma, joka ongelmana on tyypillinen mm. sarjamurhaajille.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Wolff kirjoitti:
Ke Marras 24, 2021 12:17 pm
Itse olen pähkäillyt tätä samaa et miten Lukkarisen surmaaja olisi saanut tiedon Hellun puukotus paikasta jotta osasi mennä samoille huudeille. Kyllähän jutut kiertää näissä piireissä missä Hellu ja Lukkarinen oletetavasti pyörivät joten olisko jossain kaveri porukassa ,kuppilassa kuullut jotain Hellun tapauksesta. Ei tämä teoria harhautuksesta ihan siivetön ole vaan periaatteessa mahdollista varsinkin kun se olisi huolella suunniteltu tapahtumaketju. Mikä sen parempi suojaverho kuin antaa kuva mahollisesta sarjamurhaajasta. (...)

Onhan se tärkeää ja kiinnostavaa pallotella erilaisia tapahtumainkulkuja ja teorioita - ja sitten sulkea epätodennäköiset vaihtoehdot pois. Vaikka tätä keissikokonaisuutta tutkineen krp:n sana ei minulle mikään jumalan sana olekaan, niin luotan poliisin julkisuuteen antamiin tietoihin. Siksi minun spekulaatiossani on edelleen se oletus, että Hellun kimppuun hyökkäsi JSM, ja Lukkarisen tappoi JSM, ja Haantien katoamisen on aiheuttanut JSM (tai millä nimellä kukin JSM:ää haluaa kutsuakaan).

Aiemmin spekuloin, että poliisilla on tarkempaa tietoa siitä, mikä yhdistää Hellun ja Lukkarisen tapaukset yhteen, ja oletan nimenomaan Lukkarisen kuolinsyynselvityksen tietojen ja tulosten vahvistaneen tätä yhdistävää linkkiä. Ajattelen niin, että Lukkarisen kuolinsyynselvityksen myötä poliisi on saanut käsityksen, mitä lääkeainetta JSM:n Hellullekin tarjoamat pillerit ovat sisältäneet, ja se tieto on tärkeä tieto.

Nimimerkki ABC tekikin jo tuolla aiemmin hyvän koonnin seikoista, jotka voisivat viitata siihen, että JSM on ammatiltaan lääkäri. Minfo on nyt niin hidas, että en saa haettua tähän ABC:n tekemää yhteenvetoa, joten totean nyt vain, että tuossa listassa on nekin seikat, joiden perusteella aloin tuumailla, että JSM on näiden tiedossa olevien tekojen aikana joko opiskellut lääkäriksi, tai jo valmistunut lääkäriksi.

Olen myös samoilla kannoilla kuin mitä nimimerkki Peugeotti on aiemmin esittänyt. JSM on voinut hankkia itselleen tuon alueen ns. paikallistuntemuksen vaikkei ole alueella asunut. Miehet oppivat armeijassa suunnistamisen perusteet, joten vieraan alueen oppii tuntemaan kun hankkii käyttöönsä suunnistajien tarkat maastokartat ja autolla/moottoripyörällä sitten sahaa aluetta itselleen tutuksi.

Jos JSM on lääkäri, niin ehkä hän on toiminut sellaisella erikoistumisalalla, jossa pomot eivät ole hengittämässä niskaan, eikä ole ollut suurta riskiä joutua kollegoiden ja potilaiden valitusten kohteeksi. Joten JSM:n monet mahdolliset erikoiset asenteet ja häiriökäyttäytymiset eivät ole johtaneet työnsä menettämiselle.

riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

ässähai kirjoitti:
To Marras 25, 2021 12:11 am
Miehet oppivat armeijassa suunnistamisen perusteet, joten vieraan alueen oppii tuntemaan kun hankkii käyttöönsä suunnistajien tarkat maastokartat ja autolla/moottoripyörällä sitten sahaa aluetta itselleen tutuksi.
Itse olen ketjussa kysynyt useammin kuin kerran onko Hiekkakuoppien alue ollut osa suunnistuskarttaa, mutta kukaan ei ole toistaiseksi vastannut. Hikiän-Kurun alueen suunnistuskartasta olen netistä löytänyt version, mutta siinä ei ole kuin alue Kuruntien toiselta puolelta. Hikiän ja Kuruntien välinen alue ei ainakaan siinä 1996-vuoden versiossa ole mukana, joka netissä on ollut näkyvillä. Suunistuskartat eivät muutenkaan kata laajoja alueita niissä on vain kartoitettu ne alueet joissa suunnistustapahtumia järjestetään. Sanotaan nyt vaikka näin, että henkilö, joka asuu Varkaudessa ja päättää valita henkirikoksen tekopaikan Hausjärveltä ei tee sitä suunnistuskarttojen perusteella ellei sitten ole suunnistaja, joka siellä on käynyt suunnistamassa. Eikä varsinkaan tee sitä suunnistuskartan perusteella jos valittu tekopaikka ole missään suunnistuskartassa. Tosin itselleni on epäselvää onko alue voinut olla osa suunnistuskarttaa ennen vuotta 1996 jos joku palstaa lukeva tämän tietää, niin voi kommentoida asiasta tänne ja jos mahdollista laittaa kyseisen osan karttaa tänne näkyväksi. Itseäni kiinnostoisi nähdä miten aluetta on suunnistuskartassa kuvattu vaikka suurta merkitystä sillä ei enää ole, kun Lukkarisen löytöpaikka on suurella todennäköisyydellä päätelty jo oikein.

Peruskartan paperiversiot, jotka vastaavat lähinnä netistä löytyvää maanmittaushallituksen karttapaikkaa, ovat kokoelma joka kattaa koko Suomen maaperän. Näitä peruskarttoja käytetään sitten armeijan varusmieskoulutuksessa, mutta yhdenkään varuskunnan varusmiesten koko saapumiserälle jaetuissa kartoissa ei näy kyseistä Hiekkakuopan aluetta. Riihimäen varuskunnassa pääasiallisesti käytetty peruskartta ei yllä aivan sinne Hiekkakuopille asti. Riihimäen varuskunta on (hyvin) satunnaisesti / (harvoin) pitänyt harjoituksia vanhan linkkitornin maastossa Hikiäntien varressa. Sinne asti kyseinen peruskartta ylettyy. Tälläistä harjoitusta on lyhyesti kommentoitu esimerkiksi Renesanssimiehen ensimmäisellä JSM Youtube-videolla. Tässä yhteydessä jollakin ryhmällä / kouluttajalla olisi voinut olla käytössä pidemmälle Hausjärvellä ulottuva kartta, mutta se olisi poikkeustilanne ja ei koskisi isoja varusmiesmassoja. Eli niille varusmiehille, jotka Riihimäellä ovat suorittaneet varusmiespalveluksen jaetussa peruskartassa ei Hikiän hiekkakuopan alue näy, toistaiseksi en ole löytänyt suunnistuskarttaa jossa alue näkyisi ja autokartoissa kankaan läpimenevä ura ei näy. Joten näillä tiedoilla pitäisin vielä kohtuu epätodennäköisenä, että paikka/alue olisi valittu ensijaisesti karttaa tutkimalla. Toki jokuhan voi ostaa peruskartan alueelta, mutta sitten herää kysymys miksi olisi valittu juuri tuo alue. Jos karttoja olisi tilattu suoraan maanmittaushallituksesta, niin teoriassa poliisi olisi näitä voinut yrittää tarkistaa osana rutiinitutkimusta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY

riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

Tässä kohtuu tuore suunnistuskartta Hikiältä. 1996 vuoden kartta oli suurin piirtein samalta alueelta eli Kurun ja Hikiäntien välinen alue ei kartalla näy kuin ihan pieneltä osalta, joka on ympyröity karttaan. Vanhempaa karttaa en ole toistaiseksi löytänyt vaikka sellainenkin on alueesta ollut.
Liitteet
hikia_halkomaki_2.jpg
hikia_halkomaki_2.jpg (319.45 KiB) Katsottu 747 kertaa
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

^ & ^^
Kiitos tarkentavaa tietoa & tuumailua & kartan sisältävistä kommenteista!

Minäkin olen yrittänyt löytää suunnistajien vanhoja maastokarttoja, mutta pelkästään google-haun avulla, ja ajattelin että olen ollut puolihuolimaton etsijä, kun en mitään löytänyt. No, nyt tuli mieleeni, että josko kilauttaisin vielä Urheilumuseoon arkisto-asiantuntijalle (”tässä soittelee yks minfolainen vaan ja kyselee että löytyisikö sieltä tietoa”), mutta jätän tällä erää kilauttamatta. Sillä vaikka kiinnostaakin tarkistaa oikein viimeisen päälle alueen maastokartta-asia, niin ei tuo tieto enää niin oleellinen ole. Olen tässä asiassa Riihitontun näkemyksen kannalla:
riihitonttu kirjoitti:
To Marras 25, 2021 9:15 am
Joten näillä tiedoilla pitäisin vielä kohtuu epätodennäköisenä, että paikka/alue olisi valittu ensijaisesti karttaa tutkimalla.

Uskallan oletella jopa varmana käsityksenä: JSM ei ole valinnut paikkaa/aluetta "ensijaisesti karttaa tutkimalla".

riihitonttu kirjoitti:
To Marras 25, 2021 9:15 am
Toki jokuhan voi ostaa peruskartan alueelta, mutta sitten herää kysymys miksi olisi valittu juuri tuo alue.
No tämäpä nimenomaan on oleellinen kysymys! Miksi JSM on valinnut juuri tuon alueen ja paikan?

Poliisi on selittänyt syyksi JSM:n paikallistuntemusta (jos olen oikein ymmärtänyt). Peugeotti taas meni ummikko-asetelmasta alueelle ja kurvaili sieltä tänne maastotietoa, ja tuli samalla osoittaneeksi, että alueen kohdilta paikallistuntemusta voi hankkia paikkakunnalla asumattakin – kunhan vaan menee alueelle ajelemaan.

Viimeisimmissä kommentoinneissaan poliisi on pitänyt Riihimäkeä Hellua, Lukkarista ja Haantietä yhdistävänä tekijänä.

Mikä kytkös JSM:llä on voinut olla Riihimäkeen näiden kolmen rikostapauksen aikoihin? Ja miksi JSM tuli valinneeksi rikostensa tekopaikaksi tuon hiekkakuoppa-alueen? Miksi poliisi ei päässyt JSM:n jäljille, miksi JSM ei ole päätynyt rautoihin?

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Toki minäkin luotan siihen että krp:llä jotain mikä yhdistää nämä kolme toisiinsa eihän muuten olisi tätä tutkinta linjaa heillä. Itelle tulee Hellun kertomuksen pohjalta vain epäily jostain muustakin,joka epäily voi olla myös krp:lläkin. Joku vaan tökkii Hellun kertomuksessa. Ajelin hiljattain hikiällä ja sen ympäristössä. Ajoin yöllä Hyvinkäältä Lukkarisen löytöpaikalle tai piti ajaa. Tein messevän kierroksen koska jossain kohdin ajoin harhaan ja navi kuljetti minua pitkin syrjäteitä ja teollisuus alueita joten pääsin perille aivan päinvastaisesta suunnasta. Ihmettelin kyllä miten navi nämä kinttupolut korvessa tiesi. Tosin sain neuvojakin eräältä pyöräilijältä kun oli pakko kysyä häneltä et missä hitossa mä olen heh. No löysin kyllä perille. Mutta tästä tuli mieleeni et ehkä tämä paikallis tuntemus on vähän laajempi käsite eikä vain hiekka kuoppien maasto. Kun lähdet Hyvinkäältä hiekkakuopille niin pitäähän se reitti tietää koska muuten olet hevon kuikassa sen verran kun on pieniä teitä ja risteyksiä et onhan sen Hellun kyyditsijänkin pitänyt tietää mistä sinne ajetaan. Sateinen pimeä keli niin ummikolle nämä risteykset tulee yllärinä niinkuin myös tie Lukkarisen löytö paikalle.

Outoa myös tämä et lähistöllä parempikin mesta mihin ajella ja joka myös suojainen paikka ja ehkä laajemminkin ollut käytössä kondomeista päätellen. Noh Lukkarisen dumppaus paikka on enemmän piilossa tähän toiseen verrattuna mut siellä hyvä maasto kaivaa jos näin haluu tehä hmm no jos tietää niin on paikka/paikkoja mihin voisi kropan myös piilottaa ja lisäksi yksi hiukan piilossa oleva kannellinen kaivo josta olen antanut tiedot eteenpäin. Kiertelin hiukan tämän hiekkakuopan alueella. Tämä speku lääkäristä nousi mieleeni kun lähdin ajamaan kotia kohti.Syystä että huomasin/muistin ja siksi tiedän erään korkeasti koulutetun lääkärin/proffan asuvan lähistöllä. Hän on ollut vähän joka hameen helman perässä. Tämä tieto liittyy entiseen elämääni. Olihan tuolla hiekkakuopalla mielenkiintoinen kohtaaminenkin josta tuli mieleen et näinköhän olikin minfolainen. Kyseli hiukan siihen malliin mutta tulihan siinä muutakin mieleen.

Kävi muuten tsekkaamassa autoni, heh jäljistä huomasin kun palasin autolleni. Nämä.Hellun ja Lukkarisen tapaukset ovat niin erilaiset ja lisäksi yksi katoaminen niin herättäähän se ajatuksia. Noh spekut eivät aina mene tämän ketjun hengessä keskittyen jsm sarjikseen mutta niin kauan kuin juttu on selvittämättä ovat mielestäni kaikki linjat auki kunnes jäljelle jää se yksi mikä vie tekijän luo. Tupla harhautus mainitsi joku. Ettei vaan olisi tripla harhautus. Noh kukin meistä osaa ajatella ja jotkut viisaasti olla vaiti.

Engineerslogic
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: To Marras 11, 2021 11:04 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Engineerslogic »

Meriläinen ei olisi päässyt karkuun tuntomerkkien kanssa JSM hyökkäyksen jälkeen, tai ainakin kamppailua olisi käyty enemmän. Ei täsmää.

tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Ehkä tämä onkin Riihimäen sarjamurhaaja eikä Järvenpään. Jos Lukkarinen kohtasi surmaajansa Riihimäellä ja Haantie Hyvinkäällä, painotus muuttuu aika paljon. Itselleni on käynyt selväksi, että Hellu ei ole se, joksi häntä olen luullut. Samalla omalta teorialta syyllisestä on pudonnut iso osa pohjaa pois.

Hiekkakuoppien alue on helposti saavutettavissa sekä Hyvinkäältä että Riihimäeltä, mutta Järvenpäästä on sinne paljon monipolvisempi matka. Paikallistuntemuskin olisi syntynyt helpommin noilla alueilla asuvalle, vaikka kyseessä ei olekaan mikään kaukainen kohde muualtakaan keskiseltä Uudeltamaalta.

Kaikilla uhreina pidetyillä on ollut varsin kiinteät tai ainakin hyvät suhteet Riihimäelle, joten...

Engineerslogic
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: To Marras 11, 2021 11:04 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Engineerslogic »

Näillä tapauksilla voi olla joku yhteys Riihimäen varuskuntaan kyllä, kartastoista, varsinkin sopivan mittakaavan kartastoista, joista näkyy laajemmat metsäalueet ja päätiestöt voi tehokkaasti arvioida sopivaa tekopaikkaa. Esim. Nopea pääsy/poistuminen alueelta, ja takamaasto esim. pelkkää metsää usempi kilometri, vähän asutusta ja muita yksityiskohtia.

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MEG »

Ehkä oli Lukkarisen surmaajalla tarkoitus ajaa Hellun kuopalle ,mutta kelirikkoaikana asfaltilta käännyttyään pelkäsikin auton juuttumista pehmeään hiekkamaahan ,kun takaisin tulleessa vähän ylämäkeäkin. Joten päätti ajaa kiinteää metsätietä.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Mielestäni on melko todennäköistä, että Hikinen Leopardi on saanut vähintäänkin vaikutteita sarjamurhaaja Häkä-Enskalta. Hyvinkääseen vahvasti sidoksissa olleen kaivinkoneenkuljettaja Koivusen uhreja löydettiin Hyvinkään Ridasjärveltä sorakuopasta ja Inkoosta metsäkuopasta. Koivunen toimi myös baarinpitäjänä Hyvinkäällä. Siltabaari oli paikan nimi.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Avatar
Etsivä Shitlock
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1452
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:42 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Mua on mietityttänyt Hellun tapauksessa se, että JSM oli lyönyt häntä päähän puukolla ja pipo pelasti, paksu pipo. Mutta eihän pipo niin paksu ole ja kova että puukon pysäyttää tai minkään teräaseen. Ja miten pää on puukottajan ensimmäinen tähtäyskohde.

Engineerslogic
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: To Marras 11, 2021 11:04 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Engineerslogic »

Koska Hellun kuuluikin päästä pakoon, kertomaan väärät tuntomerkit. Isku ei saanut olla tappava, kalloon kohdistunut isku ei todennäköisesti tapa, ellei isku ole niin voimakas, että lävistää kallon. Jos tekijä olisi halunnut tappavan iskun, niin se olisi kohdistunut muualle, tai iskuja olisi niin paljon, että henki olisi lähtenyt.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Etsivä Shitlock kirjoitti:
To Marras 25, 2021 5:38 pm
Mua on mietityttänyt Hellun tapauksessa se, että JSM oli lyönyt häntä päähän puukolla ja pipo pelasti, paksu pipo. Mutta eihän pipo niin paksu ole ja kova että puukon pysäyttää tai minkään teräaseen. Ja miten pää on puukottajan ensimmäinen tähtäyskohde.
Tämän saattaisi selittää esim. se, että Hellu oli hyökkäyksen tapahtuessa kyykkypissalla. Ja puukonisku lipesi sivuun hänen kääntäessään iskuhetkellä päätään. Joku saattaa tykätä enemmän päähän kuin selkään puukottamisesta.
Itse ihmettelisin enemmän sitä, miten Hellu pääsi pakenemaan housut nilkoissa (vai olivatko housut nilkoissa?), ellei hyökkääjä halunnut niin tapahtuvan, kuten nikki Engineerslogic arvelee.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin