Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

^
Jos se halkopinoksi veikkailtu osoittautuu siirtolohkareeksi niin silloin toki näin, jos taas vastaavaa siirtolohkaretta ei sieltä metsästä löydy minkään sopivan risteyksen tienoilta niin silloin se hyvin todennäköisesti on ollut joko halkopino tai rankakasa.
Se että auto olisi käyty kääntämässä on tosiaan minun väitteeni/teoriani, perustuen siihen että poliisi on arvellut että auto on käännetty siinä mistä renkaanjälki löytyi kanervikosta mutta kuitenkin poliisi antaa ymmärtää että tekopaikka poikkeaisi ruumiin löytöpaikasta.
Lisäksi tuo teoriani perustuu siihen että jos itse olisin ruumista dumppaamassa metsään niin kääntäisin auton valmiiksi nopeaa poistumista varmistellen.
Ruumista dumppaamassa en kyllä itse ole ollut, mutta edellisessä elämässä kyllä oli eräitä keikkoja joiden ajaksi auto jätettiin metsikköön piiloon ja kyllä se aina tuli käännettyä niin että keula oli poistumissuuntaan lähtövalmiina.

Toki ruumis on voitu tuoda muualtakin, mutta se taas ei oikein sovi siihen profiiliin että tekijä olisi sama joka hyökkäsi Hellun kimppuun.

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

damfin kirjoitti:
Ti Maalis 30, 2021 8:04 am
^
Jos se halkopinoksi veikkailtu osoittautuu siirtolohkareeksi niin silloin toki näin, jos taas vastaavaa siirtolohkaretta ei sieltä metsästä löydy minkään sopivan risteyksen tienoilta niin silloin se hyvin todennäköisesti on ollut joko halkopino tai rankakasa.
Se että auto olisi käyty kääntämässä on tosiaan minun väitteeni/teoriani, perustuen siihen että poliisi on arvellut että auto on käännetty siinä mistä renkaanjälki löytyi kanervikosta mutta kuitenkin poliisi antaa ymmärtää että tekopaikka poikkeaisi ruumiin löytöpaikasta.
Lisäksi tuo teoriani perustuu siihen että jos itse olisin ruumista dumppaamassa metsään niin kääntäisin auton valmiiksi nopeaa poistumista varmistellen.
Ruumista dumppaamassa en kyllä itse ole ollut, mutta edellisessä elämässä kyllä oli eräitä keikkoja joiden ajaksi auto jätettiin metsikköön piiloon ja kyllä se aina tuli käännettyä niin että keula oli poistumissuuntaan lähtövalmiina.

Toki ruumis on voitu tuoda muualtakin, mutta se taas ei oikein sovi siihen profiiliin että tekijä olisi sama joka hyökkäsi Hellun kimppuun.
-Jeps jos lohkare onkin puupino tai päinvastoin niin siltä osin paikan tunnistaminen muuttuu. Vasemmalle kaartuva tie jää ja siittä erkaneva
tie,kuvassa pinojen välissä.

-Oletko Damfin ajatellut et kropan löytöpaikka olisikin tien toisella puolella. Sielläkin olisi sopivasti vasemmalle kaartuva tie ja siitä erkaneva tie
jonka viereen molemmin puolin mahtuu pinot hyvin.

-Olet ainoa minun lisäkseni jonka olen huomannut ajattelevan asiat kuin itse tekisi ,sepä antaakin toisenlaista näkökulmaa spekuihin.
Pitäisikin oppia ajattelemaan kuin tekijä.Hyvä juttu ei aivan teoria pohjalta pohdintasi ole. noh en epäile sinua JSM:ksi.
Minua on joku joskus epäillyt et olisin JSM,no aivanvapaasti, Trolliksikin myös.

poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

damfin kirjoitti:
Ma Maalis 29, 2021 11:32 pm
^
Tuosta tosiaan tulee mieleen sellainen mahdollisuus että ehkä Tuula on juotettu niin humalaan että on sammunut tai ollut ainakin sikeässä unessa. Pitäisin mahdollisena sitä että on kuristettu hengiltä sillä narulla sisällä autossa, sitten kiskottu ulos autosta siihen koivun juurelle jossa viilletty kurkku ja vatsa auki.
Kun poliisi kertoo että heillä on vahva käsitys tekopaikasta niin ehkä he tarkoittavat juurikin autoa, ruumiinavauksessa varmasti on pystytty selvittämään onko Tuula ollut elossa silloin kun auki viiltely on tapahtunut, ja jos on todettu että viiltely on tapahtunut kuoleman jälkeen ja raahausjäljissä ei ole verta, niin on voitu päätellä että surmapaikka on ollut autossa.

Hellun tapauksesta tulee sellainen vaikutelma että tekijä on siinä mielessä pelkuri että ei uskalla kohdata vastustelevaa uhria, ja siksi on päästänyt Hellun karkuun kun ensimmäinen isku takaapäin ei ole tehonnut.
Kyllä, tekijä on halunnut uhreja, jotka eivät laita hanttiin. Helulla olikin sitten parempi viinapää tai Tuula oli ehtinyt juoda "muutaman" tunnin enemmän päivän/illan aikana?

Auto voisi olla tekopaikka, tai auton välittömässä läheisyydessä? Jotakin roipetta pudonnut sillä kohdin maahan, ehkä niitä verijälkiä tai sitten raahaukseen alkamiseen viittaavaa jos uskotte siihen. Tuo Wolfin ajatus kahdesta tekijästä tukisi toisaalta sellaista "nättiä" kantamista ja mm.käsilaukun asettaminen kuuluisi tähän. Versus se, että joku yksinään, ilman apuvälineitä retuuttaisi painavahkoa henkilöä ja tämän tavaroita.

Ps. Noista puukasakuvista katson, että niiden edessä voisi siintää se Hikiäntie tai sitten hiekkakuopat. Taivasaukeaa on kuitenkin havaittavissa edessä päin. Olen käynyt myöskin tuolla pari vuotta sitten. Se tien toinen puoli ei vain "tuntunut" sopivalta tekoalueelta..
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-

sossikran
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Ma Loka 01, 2018 10:50 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sossikran »

damfin kirjoitti:
La Maalis 27, 2021 8:47 pm
Nyt kun tuli esille tuo vanha ruumislöytö jossa ruumis roikkui puussa vatsa auki leikattuna, niin olen myöskin taipuvainen uskomaan että tekijä yritti jäljitellä sitä, ehkä tosiaan jokin yllättävä liikkuja sai tekijän pakenemaan ja jättämään homman kesken.
Ehkä Haantien ruumiin jäänteet puolestaan roikkuu jossain metsän keskellä niin korkealla että kukaan ei ole niitä huomannut, ja jospa se onnistunut teko sai sitten tekijän lopettamaan... ainakin tuolla seudulla 🤔
Muutaman kymmenen kilometrin päästä löytyi puusta kadonneen Mika Mäenpään ruumis. En nyt väitä että tapauksilla olisi keskenään yhteyttä, mutta mahtaako puuhun ripustus itse tai autettuna olla noilla seuduilla kovinkin yleistä?

https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... f=17&t=216

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

poikani kirjoitti:
Su Maalis 28, 2021 6:01 pm
Oletetaan, että huomaisitte alkuperäisistä rikospaikkakuvista pari valtavaa siirtolohkaretta, joiden perusteella voisitte löytää tismalleen saman paikan tänäkin päivänä. Mitkä olisivat pari tärkeintä asiaa, jotka tämä uusi tieto teille toisi?
Jumalan terve! Itselleni ruumiin löytöpaikalla on hieman merkitystä... Jos ruumis on ollut jossain siellä keskellä metsää, niin voi olettaa, että paikka oli erittäin tuttu tekijälle. Jokatapauksessahan paikka oli tuttu tekijälle, mutta jos tekijä on siellä uralla ajellut pidemmälle ja viettänyt paikalla enemmän aikaa, niin voi olettaa, että hän tiesi, ketä lähistöllä asuu jne...

Nykytietojen mukaan Lukkarisen ruumis oli siellä syvällä metsässä ja tekijä vietti paikalla paljon aikaa.

Tiukkaan tahtiin ootte saaneet tänne tekstiä. Tossa oli yhden vuorokauden jaksolla tullut viisi sivua keskustelua...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

poepporoo kirjoitti:
Ti Maalis 30, 2021 9:40 am
Auto voisi olla tekopaikka, tai auton välittömässä läheisyydessä? Jotakin roipetta pudonnut sillä kohdin maahan, ehkä niitä verijälkiä tai sitten raahaukseen alkamiseen viittaavaa jos uskotte siihen. Tuo Wolfin ajatus kahdesta tekijästä tukisi toisaalta sellaista "nättiä" kantamista ja mm.käsilaukun asettaminen kuuluisi tähän. Versus se, että joku yksinään, ilman apuvälineitä retuuttaisi painavahkoa henkilöä ja tämän tavaroita.

Ps. Noista puukasakuvista katson, että niiden edessä voisi siintää se Hikiäntie tai sitten hiekkakuopat. Taivasaukeaa on kuitenkin havaittavissa edessä päin. Olen käynyt myöskin tuolla pari vuotta sitten. Se tien toinen puoli ei vain "tuntunut" sopivalta tekoalueelta..
Minä pidän mahdollisena sitä että sinne paikalle missä auto on käännetty on jääty parkkiin, poliisihan kuvaili paikkaa niin että se on pieni aukko johon auton on juuri ja juuri mahtunut peruuttamaan, eli mahdollisesti auto on peruutettu siihen ja jääty parkkiin juomaan (tai juottamaan Tuulaa) ja ehkä puhuttu autossa nukkumisesta. Sitten kun Tuula on nukahtanut tai sammunut on tekijä kuristanut hänet ja ehkä tehnyt muutakin väkivaltaa mutta ei vielä viillellyt ettei sotkisi autoa.
Sitten tekijä on ehkä häiriintynyt jostain, ehkä sinne lähistöllä olleeseen taloon on sytytetty valot jotka on näkyneet metsän läpi, surmaaja on käynnistänyt auton ja ajanut jonkin matkaa takaisin Hikiäntien suuntaan kauemmas taloista, pysäyttänyt ja kiskonut ruumiin ulos autosta (pelkääjän ovesta tieuran oikealle puolelle Hikiäntien suuntaan ajettaessa) ja vetänyt ruumiin vatsan ja kurkun auki jotain perversiotaan toteuttaakseen, tai se vanha tapaus mielessään. Eli ruumista olisi raahattu vain pari metriä autosta siihen koivun vierelle.

Tukkikasojen takana olevan Hikiäntien pidän mahdollisena juuri tuosta mainitsemastasi seikasta johtuen, eli taivas aukeaa siinä juuri sen näköisesti että siinä voisi kulkea maantie, ja lisäksi se vasemmalle kaartuva mutka ja oikealle jatkuva haara täsmäävät melko tarkalleen siihen riihitontun ottamaan kuvaan.

Nimimerkki Wolffin kysymykseen tien toisesta puolesta, minulla ei ole henkilökohtaista tuntemusta eikä tietoa paikasta joten olen ihan "lehtitietojen" varassa, ja ne kaikki näyttäisivät tuonne puolelle viittaavan, ja lisäksi on se Pietilän lausunto siitä että uraa pidemmälle ajamalla olisi päätynyt talojen lähelle.
Pidän edelleen yhtenä mahdollisuutena sitäkin että kyseessä on ollut se sähkölinjaa myötäilevä ura, sähkölinjahan oli ilmeisesti tehty joskus 70-80 vuosien aikana eli 90-luvulla siinä on vielä voinut olla jäljellä linjan tekijöiden jäljiltä autolla ajettava ura, joka siis johtaisi niiden talojen kohdille.

Veijo Neste
Neuvoja-Jack
Viestit: 576
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 7:00 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veijo Neste »

Olisin oheistanut tähän kartan, mutta tekniikkaosaamiseni ei tähän nyt riittänyt. Maanmittauslaitoksen varjostuskuvaa jos katsoo kohdasta, joka on noin 150 metriä Hikiäntiestä tuota metsätieuraa koilliseen, voi tarkkaan katsomalla nähdä pienen mutkan tien kohdalla. Voisiko tämä olla tukkipinojen paikka, ja valokuva, jossa tukkipinot näkyvät, olisi Hikiäntien suunnasta otettu? Jos oikein tarkkaan katsoo, saattaa varjostuskuvassa nähdä haalean kolmion, missä tiet risteävät. Siinä tie kaartuisi ensin itään ja sitten lähtee loivasti laskemaan kaakon suuntaan. Mielestäni tuossa olisi erotettavissa hiuksenhieno viiva, joka voisi olla vanha metsätieura, joka näkyy vielä esim. vuoden 1989 kartassa. Samassa linjassa menee kiinteistön raja.

Tuossa 1991 otetussa valokuvassa oleva tien mutka puupinojen välissä saattaa kauempaa näyttää silmiin jyrkemmältä mitä se paikalle mentäessä on. Valokuvassa näkyy, kun tie jatkuu eteenpäin mutkan jälkeen ja oikealle kääntyy tienhaara.

Lehtijutussa (kirjoitettu 2006) kerrotaan: Löytöpaikalle johtaa Hyvinkään ja Hausjärven väliseltä päällystetyltä tieltä ura, jota pitkin pääsee kiviä väistelemällä ajamaan syvemmälle metsään. Uhrin metsään tuonut oli joutunut ajamaan sitä muutamia satoja metrejä. Pietilä: Jos uraa ajaa eteenpäin, siinä tulevat ensimmäiset talot vastaan jo parinsadan metrin päässä.

Oma veikkaukseni on, että Pietilän tarkoittama ura on juuri tuo tukkipinojen kohdalta alkava, myöhemmin kaakon suuntaan kaartuva ura, jota eteenpäin jatkettaessa talot tulevat vastaan. Ja Tuulan löytöpaikka sen varrella. Tuosta tukkipinojen kohdalta jos kääntyisi oikealle ja kulkisi vähän matkaa, tulisi varmaankin se ”muutama sata metriä” eli 200-300 m täyteen. Siihen kävisivät nuo poliisin nauhat, jotka näkyvät tukkipinokuvan oikeassa reunassa.

Pietilä olisi voinut osoittaa, että tuossa on se koivu (tai sen kanto), jonka juurelta hän teki löydön. Hän ei kuitenkaan halunnut olla liian tarkka, mutta ehkä ei liian epätarkkakaan. Olettaisin sekä hänen että lehtijutun kirjoittajan suunnilleen arvioineen nuo metrimatkat kohdilleen.

En kartoista ole löytänyt muitakaan taloja, jotka voisivat sijaita Pietilän arvioiman 200 metrin etäisyydellä paikasta, jossa hän lehtijutun kuvaa otettaessa olettamani mukaan on seissyt.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Veijo Neste kirjoitti:
Ti Maalis 30, 2021 3:47 pm
Lehtijutussa (kirjoitettu 2006) kerrotaan: Löytöpaikalle johtaa Hyvinkään ja Hausjärven väliseltä päällystetyltä tieltä ura, jota pitkin pääsee kiviä väistelemällä ajamaan syvemmälle metsään. Uhrin metsään tuonut oli joutunut ajamaan sitä muutamia satoja metrejä. Pietilä: Jos uraa ajaa eteenpäin, siinä tulevat ensimmäiset talot vastaan jo parinsadan metrin päässä.

Oma veikkaukseni on, että Pietilän tarkoittama ura on juuri tuo tukkipinojen kohdalta alkava, myöhemmin kaakon suuntaan kaartuva ura, jota eteenpäin jatkettaessa talot tulevat vastaan. Ja Tuulan löytöpaikka sen varrella. Tuosta tukkipinojen kohdalta jos kääntyisi oikealle ja kulkisi vähän matkaa, tulisi varmaankin se ”muutama sata metriä” eli 200-200 m täyteen. Siihen kävisivät nuo poliisin nauhat, jotka näkyvät tukkipinokuvan oikeassa reunassa.

Pietilä olisi voinut osoittaa, että tuossa on se koivu (tai sen kanto), jonka juurelta hän teki löydön. Hän ei kuitenkaan halunnut olla liian tarkka, mutta ehkä ei liian epätarkkakaan. Olettaisin sekä hänen että lehtijutun kirjoittajan suunnilleen arvioineen nuo metrimatkat kohdilleen.

En kartoista ole löytänyt muitakaan taloja, jotka voisivat sijaita Pietilän arvioiman 200 metrin etäisyydellä paikasta, jossa hän lehtijutun kuvaa otettaessa olettamani mukaan on seissyt.
Juuri tuon alleviivaamani kuvauksen vuoksi en usko että se siinä tukkikasakuvassa näkyvä ajotie olisi tuo löytöpaikalle johtava ura vaan arvelisin sen olevan sinne soramontulle johtava ajotie, koska siinä kuvassa näkyvällä tiellä ei näy kiven kiveä vaan ainoastaan tasaista tietä jossa kuraisia auton jälkiä.
Hieman vaikea uskoa sitäkään että poliisi olisi päästänyt vielä seuraavalla viikollakaan, ainakaan ennen lumien sulamista, ketään ajelemaan edestakaisin sitä uraa pitkin joka johtaa ruumiin löytöpaikalle, jos on ollut pieniäkään toiveita että sen ohuen lumikerroksen sulamisen jälkeen voisi vielä löytyä jotain jälkiä.
Eli itse vielä näillä näkymin uskon että sitä tukkikasa-kuvaa kun katsoo niin ruumiin löytöpaikka olisi jossain niistä tukkikasojen kohdalta oikealla lähtevän uran varrella, ja sitä uraa pitkin tekijä olisi ajanut jonkin matkaa ja kääntänyt auton jossain kohdalla ympäri.
Se on sitten ihan minun teoriaani että ruumis olisi jätetty kyydistä vasta paluumatkalla, mutta toisaalta se selittäisi molemmat etäisyydet, eli muutama sata metriä (tai 150-200m) ajettu sitä uraa pitkin, sinne mistä vielä noin pari sataa metriä talojen kohdalle, ja sitten se ruumis jätetty paluumatkalla muutaman kymmenen metrin päähän Hikiäntiestä.
Poliisikaan ei ole tietääkseni missään vaiheessa väittänyt että se paikka jossa auto oli peruutettu ja käännetty olisi sama kuin ruumiin löytöpaikka, tai ihan sen vieressä.

Veijo Neste
Neuvoja-Jack
Viestit: 576
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 7:00 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veijo Neste »

Nuo kivet tosiaan hämäävät… Tuo tie tukkipinokuvassa on tosiaan hyväkuntoinen. Se on ollut vanha läpiajotie (jos nyt olen oikeassa tiessä...), joka näkyy jo 1800-luvun kartoissa. Olettaisin, että sitä on käytetty usein puun korjuuseen. Ajetaan vaan suoraan joko Kuruntieltä tai Hikiäntieltä, nostellaan puut kyytiin ja toisesta päästä ulos. Voisikohan tuo kiviongelma selittyä sillä, että tuossa lehtijutussa asia on ilmaistu hieman epämääräisesti. Jospa kivikkoinen osuus alkoikin vasta käännyttäessä tukkipinolta oikealle?

Olen samaa mieltä, että tekijä on tuota taloille johtavaa uraa ajanut, pyöräyttänyt autonsa takaisin tulosuuntaan. Tuollainen ajoreitti selittyisi juuri hyvällä paikallistuntemuksella. Tekijä ei yrittänytkään läpi, taloille saakka.

Veijo Neste
Neuvoja-Jack
Viestit: 576
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 7:00 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veijo Neste »

Vielä noista kivistä… Alueella asuvat saattavat muistaa, onko tuota metsätietä miten kunnosteltu ja onko maaperä kuinka routivaa. Jos ajoura on ollut kunnostamatta pitkään, saattaa kiviä olla noussut maaperästä ajan kanssa. Lehtijuttu taidettiin tehdä 15 vuotta rikoksen tapahtuma-ajasta. Jos ajouraa ei ole kunnostettu välillä, voihan ne kivet tuollakin selittyä.

Mariangel
Neuvoja-Jack
Viestit: 588
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 2:00 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Pahoittelut, jos jankkaan tässä samaa, kuin aiemmin Lukkarisen omassa ketjussa.

Mielestäni olen nähnyt kuvan hänen ruumiistaan löytöpaikalla.

Voiko olla, että olen aikalaisena tapahtumapaikkakunnan läheisyydessä asuneena, eli Hyvinkäällä, nähnyt jossain paikallislehdessä tuon kuvan? Pystyykö tuon ajan lehtiä 'näkemään' enää mistään?

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Vanhassa alibin jutussa joka on kopioitu Tuulan omaan ketjuun on muutama poiminnan arvoinen huomio, ja toki se on vanha juttu jonka jälkeen on tullut uutta tietoa, mutta kun juttu on kirjoitettu tapahtumavuotena niin asiat on ainakin olleet tuoreessa muistissa niin poliisilla kuin Pietilällä...
Hyvinkäältä noin 15 kilometriä Hausjärven suuntaan muuan maanviljelijä palaili torstaina 18.4.1991 kello 15 maissa omassa metsässään töistä. Lähimmälle tielle oli vielä matkaa useita kymmeniä metrejä. Edessä näkyi tumma möhkäle, joka pian osoittautui maassa varpujen keskellä makaavaksi ihmiseksi.
Tämä:
Löytöpaikan lähellä on linja-autopysäkki. On hyvin todennäköistä, että Tuula Lukkarinen on surmattu muualla. Sen jälkeen hänet on tuotu autolla Hausjärven tien varteen ja kannettu metsään.
Tieto metsään kantamisesta on toki osoittautunut vääräksi eli se on vanhaa tietoa, mutta jos alunperin oletettiin että ruumis olisi kannettu siitä linja-autopysäkiltä metsään, niin olisiko sellaista oletettu jos matkaa löytöpaikalle olisi ollut 200 metriä...? melkoiseksi bodariksi tai isoksi porukaksi ovat tekijän olettaneet.

Joakim J
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2016 7:02 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Joakim J »

Mariangel kirjoitti:
Ti Maalis 30, 2021 8:32 pm
Pahoittelut, jos jankkaan tässä samaa, kuin aiemmin Lukkarisen omassa ketjussa.

Mielestäni olen nähnyt kuvan hänen ruumiistaan löytöpaikalla.

Voiko olla, että olen aikalaisena tapahtumapaikkakunnan läheisyydessä asuneena, eli Hyvinkäällä, nähnyt jossain paikallislehdessä tuon kuvan? Pystyykö tuon ajan lehtiä 'näkemään' enää mistään?
https://www.hyvinkaa.fi/kulttuuri-ja-va ... ut-lehdet/
Tuolta löytynee ajankohdan lehtiä..

Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

Huomenta. Ensiksi Damfinille et en itsekkään ole käynyt paikalla. Olen satelliitti kartalta katsellut niitä teitä ja polkuja ja maastoa ym.

Niin mietippä et uhrin vatsa on avattu jossain muualla ja sen jälkeen roudattu metsään. Vähintään pressuun kääritty ja siinä hilattu
löytöpaikalle,tosin kaksi kantaa paremmin kropan pressussa. Nimittäin vatsan sisältö olisi levinnyt maastoon. MISSÄ ON VERI JOTA OLISI PALJION.

Kropan löytöpaikan ja kääntöpaikan etäisyys kiinnostaa. Oliko laukku lähelläkin metsätietä.

Miksi kroppa jätettiin sille puolelle hikiäntietä eli hikiänten ja kuruntien väliseen maastoon koska hikiäntiellä oli bussipysäkki johon voisi olettaa
jonku kulkevan metsän läpi kurun tien varren taloista.

Törmäsin jonkun kommentiin jossa mainittiin metsätien oikealla puolella lähellä hikiäntietäkin olevaa hiekka kuoppaa Hellun kuopaksi.

Veijo Neste
Neuvoja-Jack
Viestit: 576
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 7:00 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Veijo Neste »

Joku Iltiksen toimittajan kommentti jossain näistä kolmesta ketjusta oli, että ihmetteli, kun löytöpaikalla ei ollut lainkaan verta. Tekopaikan, siis kaulan viiltämisen, täytyy siis olla löytöpaikasta muutamasta metristä ihan muualle. Mutta vatsan avaaminen on täytynyt tapahtua siinä löytöpaikalla, muuten sisältö ei osittain olisi ollut vatsaontelossa.

Laukusta kommentoin joskus aiemminkin tänne, että jos katsoo laukkukuvaa tarkkaan, kuvan vasemmassa reunassa näkyy muovia, joka on rikospaikkatutkijoiden paikalle tuomaa. Tuon tarkemmin laukun sijainnista ruumiiseen nähden ei itsellä ole tietoa.

Vastaa Viestiin