Nuori mies surmattiin Riihimäellä 27.6.2015 - tekijöistä epäselvyyttä, oikeus vapautti

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Mä en oikein ymmärrä, miten ne ambulanssityypit on ollee jo paikalla yrittämässä elvyttää, jos hätäpuheluita on tehty vain yksi ja sen seurauksena on lähetetty poliisi paikalle selvittämään naapurista kantautunutta melua. Tosin selittihän uhrin äitikin alussa julkisesti, että tappajat on karkuteillä ja tuntemattomia. Shokissa voi höpistä mitä vaan, mikä ei pidä paikkaansa.

Tänään on uhrin hautajaiset. Syvä osanotto uhrin omaisille ja kavereille. Raskas päivä saattaa uhri viimeiselle matkalle.

Juveliina
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 11:39 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Juveliina »

soivapeli kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, miten ne ambulanssityypit on ollee jo paikalla yrittämässä elvyttää, jos hätäpuheluita on tehty vain yksi ja sen seurauksena on lähetetty poliisi paikalle selvittämään naapurista kantautunutta melua. Tosin selittihän uhrin äitikin alussa julkisesti, että tappajat on karkuteillä ja tuntemattomia. Shokissa voi höpistä mitä vaan, mikä ei pidä paikkaansa.
Eikö ne laita automaattisesti tuollaisissa väkivalta tapauksissa ambulanssin ja poliisin molemmat tulemaan? Ja voisiko tuo naapurista kantautunut melu olla esim. naapurustosta kantautunutta tai joku häken väärinymmärrys. Tai silminnäkijä asua naapurissa? Joka tapauksessa ihan aluksi liikkui munkin korviin juttu siitä, että naapuri olisi soittanut poliisit melun takia ja Saulin isä ambulanssin tultuaan paikalle. Kun mainitsin tämän omaiselle niin hän sanoi, että ei vaan puheluita on ollut vain yksi ja sen on tehnyt silminnäkijä. Ja tosiaan hänen mukaansa Saulin isä on tullut vasta ambulanssin jälkeen. Mutta varmaksihan me ei tosiaan mitään voida tietää.

Luu5
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Luu5 »

Mut eikös kytät mene ensin paikalle väkivalta jutuissa? Näin voisi ainakin luulla,koska mistä tietää ettei ole edelleen täysi rähinä päällä? Ja on tapauksia joissa ensihoitajien päällekkin on käyty.

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Juveliina kirjoitti:Ja voisiko tuo naapurista kantautunut melu olla esim. naapurustosta kantautunutta tai joku häken väärinymmärrys. Tai silminnäkijä asua naapurissa?
Eiköhän se melu ole nimenomaan tullut Saulin kämpältä. Huutoa ja tappelun/nujakoinnin ääntä kuulunut.
Silminnäkijä asuu naapurissa ja on herännyt meteliin.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Juveliina
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 11:39 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Juveliina »

Anom kirjoitti:
Juveliina kirjoitti:Ja voisiko tuo naapurista kantautunut melu olla esim. naapurustosta kantautunutta tai joku häken väärinymmärrys. Tai silminnäkijä asua naapurissa?
Eiköhän se melu ole nimenomaan tullut Saulin kämpältä. Huutoa ja tappelun/nujakoinnin ääntä kuulunut.
Silminnäkijä asuu naapurissa ja on herännyt meteliin.
Niin siis tarkoitin, että joku kun sanoi että häkeen on tullut puhelu juuri, että naapurissa on meluttu niin voisiko kyseessä olla ollut, että silminnäkijä olisikin sanonut "naapurustossa meluttu". Eli siis silminnäkijä ei välttämättä olisi tarkoittanut lähinaapuria vaan sana "naapurusto" voisi kuvata laajempaa aluetta. (Selitän varmaan todella huonosti) Mutta pointtina se, että jos kyseessä olisi ollut sana "naapurusto" niin silminnäkijä ei välttämättä olisi varsinaisesti naapuri, joka kotona ollessa olisi kuullut mitään. (Käsittääkseni silminnäkijä on ollut joku baarityöntekijä kotimatkalla)

Mutta siis tosiaan, kun osa on sanonut noita häke puheluita olleen useampia ja juuri sillä perusteella, että naapurit on soittaneet melusta. Mietin, että olisiko tämä naapurien melusta soittaminen siis ymmärretty jotenkin väärin ja siksi sekoittanut.

Ja siis en tarkoittanut, että melu ei olisi sieltä Saulin luota tullut, vaan juuri sitä mietin, että mistä tuo juttu, että naapurit on soittanut voi olla tullut kun oman kuulemani mukaan vain silminnäkijä, joka on ollut kotimatkalla on soittanut häkeen.

Toivottavasti edes joku ymmärtää yhtään mitä tarkoitin. :D En näköjään osaa tuoda nyt yhtään ajatuksiani selkeästi esille.

Juveliina
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 11:39 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Juveliina »

Luu5 kirjoitti:Mut eikös kytät mene ensin paikalle väkivalta jutuissa? Näin voisi ainakin luulla,koska mistä tietää ettei ole edelleen täysi rähinä päällä? Ja on tapauksia joissa ensihoitajien päällekkin on käyty.
En tosiaan yhtään tiedä todellista käytäntöä, mutta jotenkin oon saanut sellaisen käsityksen, että molemmat hälytetään ja jos ambulanssi on ensin paikalla niin kyllä se ensin sinne myös menee ja varmaan perääntyy odottamaan poliiseja jos rähinä on päällä. Ainakin meidän naapurin perheväkivalta tapauksessa joskus kun häkeen soitettiin niin ambulanssi tuli ennen poliisia.

Vilttitossu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:47 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu »

Mä en kyllä Juveliinan selityksestä tajunnut mitään. :D

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Juveliina kuten sanoin, niin se meteli on tullut Saulilta ja se silminnäkijä (ja todennäköinen häkeen soittaja) on naapuri, ei tosin samasta rivarista. Hän on myös nähnyt kun J:tä on raahattu sisälle terassilta.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Juveliina
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 11:39 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Juveliina »

Anom kirjoitti:Juveliina kuten sanoin, niin se meteli on tullut Saulilta ja se silminnäkijä (ja todennäköinen häkeen soittaja) on naapuri, ei tosin samasta rivarista. Hän on myös nähnyt kun J:tä on raahattu sisälle terassilta.
Joo siis se kommentti mihin olen alunperin vastannut on nyt unohtunut matkasta kun olen kirjoitellut, joten sekin saattaa sekoittaa. Siis itse olen kuullut omaiselta, että häke puheluita oli vain yksi ja sen soitti silminnäkijä. Baarityöntekijä kotimatkallaan. Naapurista en siis tiedä mitään, vaan vastasin tähän kommenttiin:

"Mä en oikein ymmärrä, miten ne ambulanssityypit on ollee jo paikalla yrittämässä elvyttää, jos hätäpuheluita on tehty vain yksi ja sen seurauksena on lähetetty poliisi paikalle selvittämään naapurista kantautunutta melua."

Ja tähän kerroin, että kuulin myös alunperin saman, että naapurista kantautuneesta melusta olisi häkepuhelu tehty, mutta omainen sanoi minulle, että vain silminnäkijä on soittanut.

Ja tämän jälkeen aloin siis miettimään, että voisiko olla mahdollista, että tuossa alkuperäisessä huhussa ei olisikaan ollut kyse "naapurista kantautuvasta melusta" vaan "naapurustosta kantautuvasta melusta" jolloin se saattaisi pitää paikkaansa myös silminnäkijään. Eli kuhan mietin, onko tätä huhua mahdollista jotenkin yhdistää siihen mitä kuulin omaiselta.

Häken väärinymmärryksellä viittasin siihen, että jos silminnäkijän soittaessa häke olisi ymmärtänyt väärin, että soittaja olisi naapuri vaikka olisi vain ohikulkija. Ja sitten vielä mietin vaihtoehtoa, että jos tämä ohikulkeva silminnäkijä tosiaan asuisi naapurissa.

Tosiaan Anom, olen siis kokoajan ollut kanssasi samaa mieltä siitä, että meteli on tullut Saulilta. Omainen on myös sanonut, että silminnäkijä on soittanut häke puhelun ja itse en tiennyt hänen olevan naapuri ja sen vuoksi spekuloin, miten tuo voisi yhdistyä siihen "huhuun", että naapuri on soittanut metelin takia. Mutta jos kerran kyseessä todella on ollut naapuri (mitä en tiedä, omainenkaan ei tiennyt) niin silloinhan yksi ehdottamistani vaihtoehdoista meni oikeaan.

Ja nyt en kyllä enää jaksa enempää yrittää ajatuksiani selittää. :D Ymmärsi kuka ymmärsi (jos kukaan). Ehkä jätän ylimääräiset spekuloinnit vastedes pois.

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Pelkän metelöinnin takia ei kyllä paikalle lähetetä lanssia. Soittajan on pitänyt voida kertoa myös vahingoittuneesta ihmisestä ja lanssintarpeesta. Ihan heppoisesti lanssia ei paikalle laiteta (kokemusta on).Lisäksi tilanteesta on täytynyt olla jonkunlainen selvyys (eli täysrähinä ei ole päällä), jotta lanssiväki on voinut mennä paikalle ennen poliisia.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Juveliina kirjoitti: Ja nyt en kyllä enää jaksa enempää yrittää ajatuksiani selittää. :D Ymmärsi kuka ymmärsi (jos kukaan). Ehkä jätän ylimääräiset spekuloinnit vastedes pois.
Hei, minä ymmärsin jo aikaisemmin ja tuon viimeisimmän pitkän sepustuksesi jälkeen ymmärsin todellakin käsittäneeni, heh! :)

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Juveliina kirjoitti:Baarityöntekijä kotimatkallaan.

Tosiaan Anom, olen siis kokoajan ollut kanssasi samaa mieltä siitä, että meteli on tullut Saulilta. Omainen on myös sanonut, että silminnäkijä on soittanut häke puhelun ja itse en tiennyt hänen olevan naapuri ja sen vuoksi spekuloin, miten tuo voisi yhdistyä siihen "huhuun", että naapuri on soittanut metelin takia. Mutta jos kerran kyseessä todella on ollut naapuri (mitä en tiedä, omainenkaan ei tiennyt) niin silloinhan yksi ehdottamistani vaihtoehdoista meni oikeaan.
No itse asiassa naapurissa asuu baarityöntekijä (ainakin toinen heistä samassa taloudessa asuvista), joten sen puolesta täsmää. Eli silminnäkijä on baarityöntekijä ja naapuri. :)
Ymmärsin kuulemistani jutuista että silminnäkijä olisi juuri se toinen (ei baarityöntekijä), mutta voivathan he molemmat olla samalla alalla.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Onko kenelläkään tämän jutun etenemisestä (oikeuteen ym.) mitään uutta?
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllä tämäkin vuorollaan menee oikeuteen ja sen jälkeen tietenkin syytettyjen kopat tutkitaan ennen tuomion julistusta.
Jos kopat tutkitaan niin tuomioita jaetaan joskus ensimmäisellä neljänneksellä ensivuona.
Piilohomot on in.

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Kuulemma tässä kuussa pitäisi olla oikeudenkäynti.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Vastaa Viestiin