Nuori mies surmattiin Riihimäellä 27.6.2015 - tekijöistä epäselvyyttä, oikeus vapautti

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Kuten sanoin aikaisemmin, niin tekopaikka on Saulin asunto ja laitoin siitä google mapsin kuvankin. Rivari, jossa takapihalla terassi, josta Jere oli raahattu sisälle taloon.
Olen kuullut myös että tappouhkaus on huudettu ja sen lauseen perusteella uhkaaja on aika varmasti ollut Sauli.
Tuota isän osallisuutta ihmettelen, tai sitä että se olisi ollut kolmas epäilty, koska olen kuullut että kolmannen epäillyn nimi alkaisi T:llä ja ainakaan Saulin isään se ei päde.
Lisäksi tuo tappouhkaus on kuulemma tehty puolustuksena T:lle Jereä vastaan.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Juveliina
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 11:39 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Juveliina »

Anom kirjoitti:Kuten sanoin aikaisemmin, niin tekopaikka on Saulin asunto ja laitoin siitä google mapsin kuvankin. Rivari, jossa takapihalla terassi, josta Jere oli raahattu sisälle taloon.
Olen kuullut myös että tappouhkaus on huudettu ja sen lauseen perusteella uhkaaja on aika varmasti ollut Sauli.
Tuota isän osallisuutta ihmettelen, tai sitä että se olisi ollut kolmas epäilty, koska olen kuullut että kolmannen epäillyn nimi alkaisi T:llä ja ainakaan Saulin isään se ei päde.
Lisäksi tuo tappouhkaus on kuulemma tehty puolustuksena T:lle Jereä vastaan.
Mäkin oon kuullut, että uhkaaja on ollut Sauli. Mulle on jäänyt epäselväksi, ketä kaikkia asunnossa on todellisuudessa ollut, koska siis on annettu ymmärtää, että vain nämä kolme. J ja 2 tekijää. Kuitenkin kuulin, että silminnäkijä olisi nähnyt useampia päitä pihalla? Mahdollisesti tämä T? Itse en ole kuullut kolmannesta epäillystä mitään. Mutta kuten aiemmin mainitsin niin olen käsittänyt, että S:n isä olisi tullut vasta ambulanssin jälkeen paikalla. S olisi ilmeisesti soittanut hänelle ja kertonut tarvinneensa jotain apua tms?

Luu5
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Luu5 »

Kuulostaa erittäin sekavalta sekoilulta. Siis tapahtuma. Mä en jaksa uskoa,että motiivi on ollut taksimaksu. Ellei jätkiltä ole löytyny värisuoraa testeistä tai ole pitkään käyttäny lääkkeitä ja alkoa. Varsinkin kun kyse ilmeisesti ystävästä ja tekijät ei ole mitään linnavenkuloita,kuulemma.


Niillä tiedoilla mitä teillä on luuletteko elinkautista vai tappoa?

Juveliina
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 11:39 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Juveliina »

Luu5 kirjoitti:Kuulostaa erittäin sekavalta sekoilulta. Siis tapahtuma. Mä en jaksa uskoa,että motiivi on ollut taksimaksu. Ellei jätkiltä ole löytyny värisuoraa testeistä tai ole pitkään käyttäny lääkkeitä ja alkoa. Varsinkin kun kyse ilmeisesti ystävästä ja tekijät ei ole mitään linnavenkuloita,kuulemma.


Niillä tiedoilla mitä teillä on luuletteko elinkautista vai tappoa?
Kyllä se taksimaksu asiaan liittyy, ei ihan niinkuin on lehdissä kirjoitettu kuitenkaan ja tuskin ainakaan pelkillään asiaa aiheuttanut. Mä uskon, että syyte tulee murhasta.

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

En usko että tulee tuomiota murhasta koska en voi uskoa etenkään Saulista että olisi millään tapaa suunnitellut tekoa.
Hänellä on taipumusta äkkipikaisuuksiin humalapäissään ja nyt se meni pahemman kerran yli.
Tietääkseni Sauli ei käytä kukkaa ja viinaa vahvempia aineita, mutta mistäs sitä ikinä tietää. :roll:

Taksimatka voi hyvinkin olla yksi syy mistä on alettu riitelemään (J:n ja T:n välillä?), joka on sitten eskaloitunut.
Jos J ja T ovat riidelleet, niin siihen sopisi myös tuo Saulin tekemä uhkaus J:tä kohtaa puolustaessaan T:tä.

Spekulointia, spekulointia. Kaikki selviää aikanaan.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Elämä on
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Heinä 10, 2015 10:42 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Elämä on »

eiköhän ne "kaverit" yhteistuumin ole syyllisiä siihen että yhteinen kaveri kuoli... todella surullista jos kaveri ei ole sen arvoinen että jos riitaa tulee niin hengiltä pitää piestä :cry:

ja jos tosiaan taksikyydin maksusta aiheutui tuon mukavan ja ystävällisen pojan kuolema, niin voi itku sentään :cry: :cry: :cry:

en mitenkään väheksyisi sitä että eivät ehkä muuta ole tekijät käyttäneet kun kukkaa ja alkoa.... eiks kukasta mene nuppi monilla ihan sekaisin, ja aiheuttaaa harhaisuutta ja ties mitä sivuvaikutuksia..... saati sitten sekakäytössä viinan kanssa, mitä lie tekeekään!?

onkohan hautajaiset jo pidetty?

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Elämä on kirjoitti:en mitenkään väheksyisi sitä että eivät ehkä muuta ole tekijät käyttäneet kun kukkaa ja alkoa.... eiks kukasta mene nuppi monilla ihan sekaisin, ja aiheuttaaa harhaisuutta ja ties mitä sivuvaikutuksia..... saati sitten sekakäytössä viinan kanssa, mitä lie tekeekään!?
Joo ei passaa väheksyä sitä, enkä väheksynytkään. Toisilla se vaikuttaa erilailla.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Elämä on kirjoitti: onkohan hautajaiset jo pidetty?
Nyt tulevana lauantaina, eli 25.7. on hautajaiset.

Juveliina
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 11:39 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Juveliina »

Anom kirjoitti:En usko että tulee tuomiota murhasta koska en voi uskoa etenkään Saulista että olisi millään tapaa suunnitellut tekoa.
Voin olla väärässäkin, mutta käsittääkseni välttämättä ei tarvitse suunnitella murhaa, että siitä voidaan syyttää? Mä olen ymmärtänyt, että erityisen raaka tappo voitaisiin tuomita murhana joissain tapauksissa? Ja kun mietitään niitä J:n vammoja ja sitä, että Saulin suusta on kuultu se tappouhkaus niin uskoisin, että syyttäjä ainakin yrittää syyttää murhasta.

Mä en tota Saulia tunne, enkä hänestä oikein keneltäkään mitään ole kuullutkaan. Mutta Jonista taas oon kuullut, että todella fiksun olonen ja rauhallinen tapaus. Ei kuulemma koskaan tappele vaan estää muitakin tappelemasta.. Häntäkään en tunne, mutta hänen kaverit ovat myös ihmeissään asiasta.

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Voi siinä tapauksessa jos tappo tehdään erityisen raa'alla tai julmalla tavalla. Eli tässä voisi syyttäjä käyttää tuota kohtaa.
Ja syyttäähän saa vaikka mistä, mutta tuomio on sitten erikseen.
En usko että menee murhana läpi.

Sen mitä olen viettänyt Jonin kanssa aikaa, niin olen saanut sellaisen käsityksen että on rauhallinen tyyppi.
Rauhallinen se Saulikin on noin niinkuin yleisesti ottaen, mutta nyt vaan kävi näin. :|
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Vilttitossu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:47 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu »

Itse olen omaisilta kuullut, että Jere ja muut pojat eivät tulleet edes samalla kyydillä, ja Jere oli lähetellyt Jonille jotakin uhkauksia tuona iltana. Saulin isä on soitettu paikalle ennen ambulanssia, ja Saulin isä on lanssin soittanut. Mistään T:stä en ole edes kuullut, ketähän se mahtaa olla?
Joskus kuulin huhua, että olisi puukotettu kaulaan, mutta kukaan ei sitä huhua ole minulle vahvistanut. Ja jos kaulaan puukotetaan niin eiköhän se ole aikalailla heti henki pois, tuskin enään alettaisiin elvyttämään.

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Anom kirjoitti:Sen mitä olen viettänyt Jonin kanssa aikaa, niin olen saanut sellaisen käsityksen että on rauhallinen tyyppi.
Rauhallinen se Saulikin on noin niinkuin yleisesti ottaen, mutta nyt vaan kävi näin. :|
Nyt vaan kävi näin?? Raaka pahoinpitely, joka on kestänyt aikansa, "vain nyt kävi näin"??! :roll:
Kyllä nyt ei ole kyse kahdesta umpirauhallisesta rauhantekijästä, joille vaan nyt, hups, kävi niin, että tuli yhdessä tapettua kaveri. Tällaisia asioita ei "vaan tapahdu", ne laitetaan tapahtumaan jonkun tai joidenkin toimesta, päätetään käyttää tietoisesti brutaalia väkivaltaa kanssaihmistä kohtaan.
Vilttitossu kirjoitti:Joskus kuulin huhua, että olisi puukotettu kaulaan, mutta kukaan ei sitä huhua ole minulle vahvistanut. Ja jos kaulaan puukotetaan niin eiköhän se ole aikalailla heti henki pois, tuskin enään alettaisiin elvyttämään.
Riippuu varmasti mihin kohtaan kaulaa olisi tökätty ja kuinka iso haava saatu aikaan.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

Juveliina
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 11:39 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Juveliina »

Vilttitossu kirjoitti:Itse olen omaisilta kuullut, että Jere ja muut pojat eivät tulleet edes samalla kyydillä, ja Jere oli lähetellyt Jonille jotakin uhkauksia tuona iltana. Saulin isä on soitettu paikalle ennen ambulanssia, ja Saulin isä on lanssin soittanut. Mistään T:stä en ole edes kuullut, ketähän se mahtaa olla?
Joskus kuulin huhua, että olisi puukotettu kaulaan, mutta kukaan ei sitä huhua ole minulle vahvistanut. Ja jos kaulaan puukotetaan niin eiköhän se ole aikalailla heti henki pois, tuskin enään alettaisiin elvyttämään.
Joo eivät tulleet samalla kyydillä, vaan tekijät oli jättäneet Jeren kyydistä ja Jere sitten suuttunut tästä ja laittanut Jonille viestiä, mutta mitään varsinaisia uhkauksia ei Jere käsittääkseni ole laittanut vaan kysellyt vihaisena miksi hänet jätettiin. Ja Joni on vastannut rauhallisesti sovittelevaan tyyliin. Mä taas olen kuullut omaiselta nimenomaan, että ambulanssi oli paikalla ENNEN Saulin isää ja Saulin isä ei olisi soittanut ketään, vaan hätäpuheluita oli ollut vain yksi ja sen oli tehnyt silminnäkijä. Jännä, että omaisetkin kertoo eritavalla.. No eipä kukaan vielä tiedä mitä oikeasti on käynyt.

Anom
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Anom »

Destiny kirjoitti:Nyt vaan kävi näin?? Raaka pahoinpitely, joka on kestänyt aikansa, "vain nyt kävi näin"??! :roll:
Kyllä nyt ei ole kyse kahdesta umpirauhallisesta rauhantekijästä, joille vaan nyt, hups, kävi niin, että tuli yhdessä tapettua kaveri. Tällaisia asioita ei "vaan tapahdu", ne laitetaan tapahtumaan jonkun tai joidenkin toimesta, päätetään käyttää tietoisesti brutaalia väkivaltaa kanssaihmistä kohtaan.
Sori, kerro toki jos tiedät enemmän heidän motiiveistaan ja mitä heidän päässään liikkui ennen tekoa ja teon aikana.
Sanonpahan vaan, yhtään vähättelemättä teon raakuutta tai tekotapaa mitenkään, että ei olisi ensimmäinen pikaistuksissaan/suutuspäissään (+alkoholi/huumeet) tehty tappo suomenmaassa. :roll:
Juveliina kirjoitti:hätäpuheluita oli ollut vain yksi ja sen oli tehnyt silminnäkijä
Itsekin olen tämmöistä kuullut. Tuo Jeren uhkailu Jonia/ketälie kohtaan sopisi siihen myöhemmin silminnäkijän kuulemaan uhkailuun Jereä kohtaan siellä asunnolla.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.

Vilttitossu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 11:47 am

Re: Tappo Riihimäellä 27.6.2015

Viesti Kirjoittaja Vilttitossu »

Juveliina, okei, voi olla että oon tietoni saanu siinä vaiheessa, kun kaikki on vielä ollut sekavaa, eikä tiedetty varmaksi mitä siellä on tapahtunut.

Vastaa Viestiin