Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 455
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Kosti »

spiderman83 kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 7:14 pm

No kaunaa voi kokea hyvin monenlaisista asioista, asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia.

Hannes Markkula kirjoitti lehtijutussa:

Toinen motiivivaihtoehto liittyy siihen, että pariskunnan uusioliittoa eivät kaikki tervehtineet ilolla. Jotkut kummankin osapuolen sukulaisista ilmaisivat selvästi, että avoliitto lapsineen ei sovi.
No tässä saattaisi olla jotain sellaista, jota olisi suonut poliisin penkoneen hieman tarkemmin. Kyllä sitä maailmaan melko sekopäisiä sukulaisia mahtuu, mutta että niin sekaisin, että tulevat kirveen kanssa kimppuun?
Vaikka en itsekään pidä Beritin syrjäyttämää Tarjaa merkittävänä tekijäkandidaattina, lienee poliisi kuitenkin hänet sulkenut pois epäiltyjen joukosta?

Tämä on kyllä melkoinen keissi, epäiltyjä riittää vaikka millä mitalla. Jotainhan tässä kuitenkin on, mihin ei katsetta osata kohdistaa kun syyllistä ei löydy.
Eih bennek, eih blavek

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ross Sullivan kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 8:15 pm
Onko Hankenin mallipoju ollut tarpeeksi brutaali? Jos ollut, niin vittu todellista Amerikan psykoa kokonaisuutena.

Jos mä murhaisin jonkun, niin tekisin sen kemikaalien avulla (myrkyttämällä). Aina sauma löytyy. Kenenkään kotiin ei ole pakko mennä ja tällaista riskiä ottaa, vaikka aikoisikin kolmoissurman suorittaa.
Nimenomaan, nyt alat tajuta miksen täysillä usko hänen syyllisyyteen. Onko hän noin raju tyyppi? Tuossa on lyöty nyrkein, viilletty, hakattu kallo halki jollain tylpällä, jätetty vauva hukkumaan... ruumiit löytänyt poliisi kuvaili näkyä tyrmistyttäväksi.

Esitän mielikuvitusleikin: jos teko olisi kosto jostain, niin se olisi linjassa siihen, että Veikko on tuhonnut tekijän bisnekset ja raiskannut hänen vaimonsa. Tuo on minimi. Sen jälkeen jonkinlainen tyyppi voi lähteä kossupullon jälkeen päättäväisenä tappamaan. Että nyt vittu näytetään sille Rytköselle, nyt laitetaan se pelkäämään, nyt hakataan se... mutta silloinkaan hän ei ehkä toivo Beritin tai vauvan kuolevan?
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

spiderman83
Sabrina Duncan
Viestit: 371
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 9:56 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja spiderman83 »

Quorthon kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 8:51 pm
Ross Sullivan kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 8:15 pm
Onko Hankenin mallipoju ollut tarpeeksi brutaali? Jos ollut, niin vittu todellista Amerikan psykoa kokonaisuutena.

Jos mä murhaisin jonkun, niin tekisin sen kemikaalien avulla (myrkyttämällä). Aina sauma löytyy. Kenenkään kotiin ei ole pakko mennä ja tällaista riskiä ottaa, vaikka aikoisikin kolmoissurman suorittaa.
Nimenomaan, nyt alat tajuta miksen täysillä usko hänen syyllisyyteen. Onko hän noin raju tyyppi? Tuossa on lyöty nyrkein, viilletty, hakattu kallo halki jollain tylpällä, jätetty vauva hukkumaan... ruumiit löytänyt poliisi kuvaili näkyä tyrmistyttäväksi.

Esitän mielikuvitusleikin: jos teko olisi kosto jostain, niin se olisi linjassa siihen, että Veikko on tuhonnut tekijän bisnekset ja raiskannut hänen vaimonsa. Tuo on minimi. Sen jälkeen jonkinlainen tyyppi voi lähteä kossupullon jälkeen päättäväisenä tappamaan. Mutta silloinkaan hän ei ehkä toivo Beritin tai vauvan kuolevan?
Onhan näitä ollut Suomessa, Jarmo Björkvist esimerkiksi. Tuskin hänenkään lähipiirinsä uskoi hänen kykenevän niin raakalaismaiseen tekoon.

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 8:51 pm
Ross Sullivan kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 8:15 pm
Onko Hankenin mallipoju ollut tarpeeksi brutaali? Jos ollut, niin vittu todellista Amerikan psykoa kokonaisuutena.

Jos mä murhaisin jonkun, niin tekisin sen kemikaalien avulla (myrkyttämällä). Aina sauma löytyy. Kenenkään kotiin ei ole pakko mennä ja tällaista riskiä ottaa, vaikka aikoisikin kolmoissurman suorittaa.
Nimenomaan, nyt alat tajuta miksen täysillä usko hänen syyllisyyteen. Onko hän noin raju tyyppi? Tuossa on lyöty nyrkein, viilletty, hakattu kallo halki jollain tylpällä, jätetty vauva hukkumaan... ruumiit löytänyt poliisi kuvaili näkyä tyrmistyttäväksi.

Esitän mielikuvitusleikin: jos teko olisi kosto jostain, niin se olisi linjassa siihen, että Veikko on tuhonnut tekijän bisnekset ja raiskannut hänen vaimonsa. Tuo on minimi. Sen jälkeen jonkinlainen tyyppi voi lähteä kossupullon jälkeen päättäväisenä tappamaan. Että nyt vittu näytetään sille Rytköselle, nyt laitetaan se pelkäämään, nyt hakataan se... mutta silloinkaan hän ei ehkä toivo Beritin tai vauvan kuolevan?
No eipä siinä paljon ole tajuamista. Tuskin täällä kovinkaan moni uskoo oman "ykkösehdokkaansa" syyllisyyteen sataprosenttisesti. Komppaan siinä, että ei MR ainakaan täysin istu siihen profiiliin jollaiseksi tekijän hyvin suurella todennkäköisyydellä kuvittelisi.

Jotenkin sitä pitäisi melkein varmana, että kukaan ei aloita vakavia väkivallantekoja kolmoissurmalla. Profilointi hankalaa, mutta fyysistä kykeneväisyyttä on tekijällä varmasti melko paljon ja "rutiinia väkivaltaan". Kuvittelisi, että tekijä on jopa tottunut käyttämään väkivaltaa ennen tekoa. Ei kuitenkaan todennäköisesti "torpedo".

Hämähäkiltä erinomainen esimerkki tämä Björkqvist. Poikkeuksia tosiaan löytyy.
Viimeksi muokannut Ross Sullivan, To Kesä 01, 2023 11:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Niin, vielä yksi asia, josta hiljan puhuttiin, muistin virkistämiseksi:

"Heidän ei alunperin pitänyt mennä sinne laisinkaan, mutta olivatkin yllättäen päättäneet lähteä. Tästä lähdöstä olivat tietoisia kotiväen lisäksi vain Veikon vanhin poika Mika..."
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 11:01 pm
Niin, vielä yksi asia, josta hiljan puhuttiin, muistin virkistämiseksi:

"Heidän ei alunperin pitänyt mennä sinne laisinkaan, mutta olivatkin yllättäen päättäneet lähteä. Tästä lähdöstä olivat tietoisia kotiväen lisäksi vain Veikon vanhin poika Mika..."
Onhan sen oltava totta, kun kerran Alibissa niin todetaan.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ross Sullivan kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 11:16 pm
Quorthon kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 11:01 pm
Niin, vielä yksi asia, josta hiljan puhuttiin, muistin virkistämiseksi:

"Heidän ei alunperin pitänyt mennä sinne laisinkaan, mutta olivatkin yllättäen päättäneet lähteä. Tästä lähdöstä olivat tietoisia kotiväen lisäksi vain Veikon vanhin poika Mika..."
Onhan sen oltava totta, kun kerran Alibissa niin todetaan.
Onko sulla parempaa tietoa? Soititko itse Veikon autopuhelimeen 28.7.1990 klo 19.30 ja kysyit että kuinka moni tietää mihin Janet ja Benny meni? Joku meinaan soitti. Mutta et kai sinä? Ihme epeli. Kukas se soitti jos et sinä soittanut? Kyllä se tiedetään, sä yrität vempuloida tän puhelinhomman kanssa ja hoitaa keikan yksin, itelle kaikki rahat!

Ooksä muuten mun muistikirjan ottanu tuolta keittiöstä? MINUN muistikirjan oot ottanu tuolta keittiöstä! Mä kuulin kun sä hiiviskelit sinne kuin rotta, sä kuulostit ihan samalta kuin Beritin exä. Ja se käsiala siinä kirjeessä! Sä olit kalkkeripaperilla pyöritelly sen, ja koko Ratari Forest Oy saa vielä sinun viulut maksaa, se on ihan varma, Tauno Variskaan ei sais sulle kunnon käsialaa opetettua. Ihme vempula!

Minä menen nyt nukkumaan, ja automaattilukko on kiinni ja vara-avain on mulla lonkerotölkin vieressä, joka on mahalääke aamuksi. Ja aivan varmasti täällä olenkin vain minä, ovet on säpissä! Kaveri vielä yrittää takaovesta kolmesti ennen kuin kukko laulaa, kyllä me se tiedetään, täällä saa kaikki epidemiat.... ZzzzzzzzZzzZzzzz....
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 11:26 pm
Ross Sullivan kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 11:16 pm
Quorthon kirjoitti:
To Kesä 01, 2023 11:01 pm
Niin, vielä yksi asia, josta hiljan puhuttiin, muistin virkistämiseksi:

"Heidän ei alunperin pitänyt mennä sinne laisinkaan, mutta olivatkin yllättäen päättäneet lähteä. Tästä lähdöstä olivat tietoisia kotiväen lisäksi vain Veikon vanhin poika Mika..."
Onhan sen oltava totta, kun kerran Alibissa niin todetaan.
Onko sulla parempaa tietoa? Soititko itse Veikon autopuhelimeen 28.7.1990 klo 19.30 ja kysyit että kuinka moni tietää mihin Janet ja Benny meni? Joku meinaan soitti. Mutta et kai sinä? Ihme epeli. Kukas se soitti jos et sinä soittanut? Kyllä se tiedetään, sä yrität vempuloida tän puhelinhomman kanssa ja hoitaa keikan yksin, itelle kaikki rahat!

Ooksä muuten mun muistikirjan ottanu tuolta keittiöstä? MINUN muistikirjan oot ottanu tuolta keittiöstä! Mä kuulin kun sä hiiviskelit sinne kuin rotta, sä kuulostit ihan samalta kuin Beritin exä. Ja se käsiala siinä kirjeessä! Sä olit kalkkeripaperilla pyöritelly sen, ja koko Ratari Forest Oy saa vielä sinun viulut maksaa, se on ihan varma, Tauno Variskaan ei sais sulle kunnon käsialaa opetettua. Ihme vempula!

Minä menen nyt nukkumaan, ja automaattilukko on kiinni ja vara-avain on mulla lonkerotölkin vieressä, joka on mahalääke aamuksi. Ja aivan varmasti täällä olenkin vain minä, ovet on säpissä! Kaveri vielä yrittää takaovesta kolmesti ennen kuin kukko laulaa, kyllä me se tiedetään, täällä saa kaikki epidemiat.... ZzzzzzzzZzzZzzzz....
Niin, todista että joulupukki ei ole olemassa! Alibin toimittaja lienee osallinen tekoon, jos tietää varmuudella keiden kaikkien tiedossa mikäkin asia on ollut.

Paanasen kirje lienee syytä lähettää jollekin käsiala-asiantuntijalle. Veikkaisin, että kirjoittaja on opetellut taitavasti "kunnon käsialan"/feikkikäsialan joka tapauksessa. En kyllä ole vakuuttunut kyseisen kirjeen olevan avainasemassa, mutta muistikirjan kyllä olevan.

Automaattilukon sijaan suosittelen "ysiä". Lonkerosta saanee uusia ajatuksia hiilarien lisäksi, joilla taas jatkaa oivaltavien ajatuksien esittämistä minfossa.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ross Sullivan kirjoitti:
Pe Kesä 02, 2023 12:24 am
Paanasen kirje lienee syytä lähettää jollekin käsiala-asiantuntijalle. Veikkaisin, että kirjoittaja on opetellut taitavasti "kunnon käsialan"/feikkikäsialan joka tapauksessa. En kyllä ole vakuuttunut kyseisen kirjeen olevan avainasemassa, mutta muistikirjan kyllä olevan.
Ja mieti sitä, että vaikka tässäkin ketjussa on aikanaan puhuttu Paanasen kirjeestä enemmän kuin itse murhista, niin silti Havaiji-paidoilla ei ole vieläkään hajuakaan mistä kirjeessä on kyse. Ainakaan sormenjälkiä tai käsialatunnistusta siitä ei ole saatu. Ja varmaan suomen kaikki Paanas-Matitkin on käyty läpi.

Se tietysti lisää sen todennäköisyyttä, että kirje tosiaan oli murhaajalta. Eli lähettäjä ei paljastu, ellei murhaaja paljastu. Itse kyllä olisin poliisille mennyt tunnustamaan, jos tuon hinauspyynnön olisin laittanut, tosissaan tai läpällä. Kumminkin sen verran yhteiskunnallisestikin merkittävä rikos kyseessä, kun vauvoja lahdataan, että varmasti ihmiset auttaisivat selviämään.

Voisin veikata, että tuo on kirjoitettu vasemmalla kädellä. Sillä tavalla saa paskan ja tunnistamattoman käsialan aikaiseksi vaivatta. Tekstikin voi kaarrella ja poukkoilla. Kai olisi syytä olettaa, että se Peuramaa oli joku ansa, joka ei lauennut ehkä siksi, koska Veikko pysyi paikan päällä autossaan aseistettuna, eikä lähtenyt hortoilemaan ulos. Nyt kun tiedetään, että kuormurin tuulilasiin oli ammuttu reikä aiemmin, niin tulee mieleen että Peuramaan väijytyshän olisi voinut olla aseella, ehkä oli sen verran hämärää, ettei saatu silloin kunnolla tähtäimeen, tai oltiin huonossa väijymispaikassa?

Mutta sitten taas, jos homman voi hoitaa ampumalla. Miksi tehdä se lopulta noin. Tässä ei nyt vaan vittu jokin täsmää. Ihme keissi.

Jotain yhteensopivuuksia kuitenkin on alkanut löytyä, kun tietoa on nyt saatu enemmän ja enemmän:

Pesämiehen tarina -> Veikolle tehty mökinpolttotarjous (paljon samaa)

Mahdollinen ansa Peuramaalla -> Aiemmin tuulilasiin ammuttu luoti (pyrittiinkö ampumaan uudelleen?)

Exän sanottiin uhkaileen Beritiä eron yhteydessä -> Sanoi saunassa tappavansa Veikon (=motiivi tappaa molemmat)

Veikon pojan sanottiin olleen outo -> Käyttäytyi teon jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut (Nuorempi poika sentään kävi tönimässä exää ja uhosi lehdessä, että murhaaja pitäisi tappaa)

Ja mitäs vielä... sitten on tämä nimimerkki lasilapsen juttu. Pakkohan hänen on olla ollut epäiltynä. Huom. eräässä lehtileikkeessä etsittiin jotain miestä kiinniotettavaksi pari päivää exän kopittamisen ja vapauttamisen jälkeen. Ilmeisesti häntä ei koskaan vangittu. Kyseessä ei (vielä) ollut Veikon poika. Olisiko se ollut tuo lasilapsen epäilty?
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Tällainen tapahtumaketju tuli mieleen:

- Yksityisyrittäjä Espoosta alkaa olla firmansa kanssa ns. kusessa. Hän pyytää liiketuttuaan Veikkoa polttamaan mökin 1988 vakuutusrahojen toivossa.

- Veikko ei suostu, mutta on juuri ostanut kuorma-auton huutokaupasta, ja rahallisesti menee taas lujaa 80-luvun puolivälin vaikeuksien jälkeen. Hän tekee vähän yhteistä bisnestä tuon yrittäjän kanssa, ja lainaa tälle ison summan pitkällä maksuajalla.

- Yrittäjän bisnekset Espoossa menee ihan miten sattuu, välillä tulee riitaakin Veikon kanssa, kun Veikko nostelee Suomenojalla veneitä liian kevyellä nosturilla. Yrittäjä myös tekee hämäräbisnestä parantaakseen tilannettaan, ja siinä sivussa hankkii aseenkin. Olot alkavat kiristyä. Hän ei pysty maksamaan Veikolle. Välillä vierailee tämän luonakin, ja huomaa vara-avaimen pitopaikan.

- Veikko alkaa jo kovistella yrittäjää, ehkä lyö häntä turpaankin. Rahat on saatava! Yrittäjä yrittää tappaa Veikon jo alkuvuodesta. Hän ampuu kuormuria tämän ollessa ajossa. Luoti menee ohi.

- Yrittäjä pyrkii keväällä värväämään Ari Pesämiestä edelleen polttamaan tuota samaa mökkiä, saadakseen vakuutuspetoksen hoidettua. Samalla hän tarjoaa 100tmk Veikon tappamisesta. Ei taaskaan onnistu.

- Veikko alkaa kiristämään yrittäjää, ja tietää jotain hänen rikoksistaan. Vaatii maksua tiukasti. Sanoo kertovansa heinäkuun loppuun mennessä poliisille, jos ei rahoja kuulu.

- Yrittäjä löytää alamaailmasta paatuneen väkivaltarikollisen, joka lupautuu hoitamaan homman. Tällä miehellä on ehkä sellainen tilanne, että hän tekee rahasta mitä vain, ja haluaa ne ansaittuaan paeta kokonaan maasta. Ensin hän raapustaa kirjeen, jolla houkuttelee Veikon peuramaalle. Ansa ei laukea, koska Veikko pysyy kokoajan autossa ja liikkeessä. Ei parkkeeraa, vaan kiertelee aluetta.

- Seuraavana viikonloppuna on pakko iskeä. Heinäkuu on päättymässä. Murhamies menee talolle klo 1 la-su yönä. Tiirikka on mukana, mutta sitä ei tarvita. Vara-avain löytyy terassin maton alta. Ovi auki ja makuuhuoneeseen. Veikko nousee taisteluun, mutta ei voi kokeneelle alamaailman niskankatkojalle mitään. Berit kuolee todistajana. Homma viimeistellään teräaseella, ettei jää epäilyksiä. Vauva ei herätä tuntoja tässä ihmisrauniossa.

- Vesisänky sotkee ratkaisevat jäljet, ja muistikirja viedään aiheesta. Se on ainoa paikka johon Veikon ja yrittäjän kiistat on kirjattu. Käteisvarat kelpaavat murhaajalle lisäpalkkiona, hän ei edes kerro niistä toimeksiantajalleen. Katoaa teon jälkeen pian ulkomaille.

- Yksityisyrittäjä Espoosta jatkaa kyntämistä ja tekee talousrikoksia. Veikon tappaminen ei lopulta auttanut paljoakaan, joutuu telkien taa/tappaa itsensä/tms... hänet tietää tekijäksi Pesämies ja muutama muu, mutta todellista näyttöä ei ole, koska muistikirja on poltettu, eikä mikään jälki tekopaikalta johda häneen. Se on hänen sanansa heidän sanaansa vastaan. Tarkempaa tietoa isosta velasta on ehkä ollut vain Beritillä, joka kuoli myös. Poliisi tietysti kuulustelee miehen, mutta hän sanoo velan olleen vähäpätöinen, eikä Pölönen ota häneen yhteyttä kuolinpesän tiimoilta, koska velasta ei ole mitään virallisia papereita. Asia jää siihen.

Ensimmäisenä porsaanreikänä tässä tarinassa tulee mieleen koiran haukkumattomuus. En tosin nostaisi sitä ihan ratkaisevaan rooliin. Mitäs muita teille tulee mieleen?
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

^ Kaikki (varsinkaan kiusaa tekevät) eivät välttämättä koe auttamisvelvollisuutta selvittää rikosta, jossa joku muu on murhannut vihamiehensä. Kirjeen liitännäisyyttä taphtumiin lisää (ajankohdan ja kirjoittajan selviämättömyyden lisäksi) tosiaan tuo kummallinen käsiala, josta jokainen käsiala-asiantuntija todennäköisesti sanoisi, että se on epästabiilin ja väkivaltaisen ihmisen kirjoittama. Vasemmalla tai ei. Heikentää se, että Peuramaan kohdalla tuskin ollut suunnitelmana suorittaa kahta samanaikaista kommandoiskua kilometrien etäisyyksillä oleviin paikkoihin. Ts. vaikea uskoa, että tekijä(taho) olisi ykskaks ajatellut, että pitääkin "vetästä" 3 yhden sijaan.

Pesämies kuullut varmaan alamaailmasta jotakin jo aikoinaan. Soveltanut itse loput.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Niin paljon kuin dramatisoinnista tykkäänkin, olen oikeasti ollut kokoajan sitä mieltä että vauva on vahinko eikä liity itse tekoon. Murhaajalle ei ollut ehkä väliä, elääkö hän vai ei, mutta hän ei varsinaisesti ollut koskaan yksi kohteista. Näin ollen tuo "yhden sijaan kolme" ei varmasti ole ollut lähtökohtaisena ajatuksena. Uskon, että Veikon hengiltä saamisessa on ollut jostain syystä kiire päällä, ja homma on hoidettu siten kun se on voinut hoitaa, ja Berit mennyt todistajana samaan tiliin. Toki ero on suuri, että yhden sijaan kuolikin kolme, mutta käytännössä tekijää on kiinnostanut vain Veikon tappaminen, ja muu on ollut toissijaista. Tuskin on etukäteen edes ajateltu, että kolme tulee kuolemaan.

Eli uskon valitettavasti, että Beritin ja Jessican henget ovat menneet melko halpaan hintaan, heidän ei olisi tarvinnut tässä kuolla. Veikko ei vaan ollut helpoin saada hengiltä, ampua yritettiin, Peuramaata yritettiin... lopulta oli pakko toimia miten vain.

Toinen hyvä optio tuon Espoolaisen yksityisyrittäjän sijaan olisi sellainen versio tarinasta, jossa Veikko on sekaantunut hänen hommiinsa enemmänkin, ja ehkä polttanutkin mökin. Eikä voi kertoa siitä kellekään linnareissun pelossa, ja panee uhkailut Beritin exän tiliin selitelläkseen pistooliaan.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
Pe Kesä 02, 2023 11:28 am
Niin paljon kuin dramatisoinnista tykkäänkin, olen oikeasti ollut kokoajan sitä mieltä että vauva on vahinko eikä liity itse tekoon. Murhaajalle ei ollut ehkä väliä, elääkö hän vai ei, mutta hän ei varsinaisesti ollut koskaan yksi kohteista. Näin ollen tuo "yhden sijaan kolme" ei varmasti ole ollut lähtökohtaisena ajatuksena. Uskon, että Veikon hengiltä saamisessa on ollut jostain syystä kiire päällä, ja homma on hoidettu siten kun se on voinut hoitaa, ja Berit mennyt todistajana samaan tiliin. Toki ero on suuri, että yhden sijaan kuolikin kolme, mutta käytännössä tekijää on kiinnostanut vain Veikon tappaminen, ja muu on ollut toissijaista. Tuskin on etukäteen edes ajateltu, että kolme tulee kuolemaan.

Eli uskon valitettavasti, että Beritin ja Jessican henget ovat menneet melko halpaan hintaan, heidän ei olisi tarvinnut tässä kuolla. Veikko ei vaan ollut helpoin saada hengiltä, ampua yritettiin, Peuramaata yritettiin... lopulta oli pakko toimia miten vain.

Toinen hyvä optio tuon Espoolaisen yksityisyrittäjän sijaan olisi sellainen versio tarinasta, jossa Veikko on sekaantunut hänen hommiinsa enemmänkin, ja ehkä polttanutkin mökin. Eikä voi kertoa siitä kellekään linnareissun pelossa, ja panee uhkailut Beritin exän tiliin selitelläkseen pistooliaan.
Niin, siis pointtina että on eri asia tappaa yksi ihminen kuin jokin muu määrää. Jotenkin vaikea uskoa, että suunnitelmallinen tekijä ensin olisi aikeissa murhata Veikko, mutta sitten suorittaakin kolmoissurman (vauva saattaa olla toki "vahinko").
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Ross Sullivan kirjoitti:
Pe Kesä 02, 2023 11:45 am
Niin, siis pointtina että on eri asia tappaa yksi ihminen kuin jokin muu määrää. Jotenkin vaikea uskoa, että suunnitelmallinen tekijä ensin olisi aikeissa murhata Veikko, mutta sitten suorittaakin kolmoissurman (vauva saattaa olla toki "vahinko").
No joo, mutta tässähän puhutaan käytännössä tuplamurhasta. Vauva on puolustuskyvytön kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Ja se "lisäuhri" on hento nainen.

Kaikenlaista on pyöritelty, mutta sen verran tuossa podcastissa tuli uutta asiaa, että olen itse aivan varma, että kohteena oli vähintäänkin ensisijaisesti, ellei ainoastaan Veikko. Hänellä oli outoja kytköksiä, rahaa, veemäinen luonne... kyllä se siitä johtuu. Luoti tuulilasissa kertoo paljon. Mustasukkaisuusmurhassakin hän olisi se ykköskohde, joka ajoi tekijän raiteiltaan. Berit on mennyt joko todistajana tai sitten "rikoskumppanina". Ja vauva vahingossa.
Perhettä pieretti
Puudum järvellä 3 aikaan
Sepi metaanikaasutti
Mä en, veli
Älä velittele minua
3 jaettuna 7 on alle puolikas
Isäni isyys tutkittava
Lex Veritas Asperger Ecce Homo Troglodytis

Lasol

Syytön isäni isis-jäsenyyteen

Ross Sullivan
Javier Pena
Viestit: 1739
Liittynyt: La Joulu 02, 2017 3:14 am

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Quorthon kirjoitti:
Pe Kesä 02, 2023 11:48 am
Ross Sullivan kirjoitti:
Pe Kesä 02, 2023 11:45 am
Niin, siis pointtina että on eri asia tappaa yksi ihminen kuin jokin muu määrää. Jotenkin vaikea uskoa, että suunnitelmallinen tekijä ensin olisi aikeissa murhata Veikko, mutta sitten suorittaakin kolmoissurman (vauva saattaa olla toki "vahinko").
No joo, mutta tässähän puhutaan käytännössä tuplamurhasta. Vauva on puolustuskyvytön kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Ja se "lisäuhri" on hento nainen.

Kaikenlaista on pyöritelty, mutta sen verran tuossa podcastissa tuli uutta asiaa, että olen itse aivan varma, että kohteena oli vähintäänkin ensisijaisesti, ellei ainoastaan Veikko. Hänellä oli outoja kytköksiä, rahaa, veemäinen luonne... kyllä se siitä johtuu. Luoti tuulilasissa kertoo paljon. Mustasukkaisuusmurhassakin hän olisi se ykköskohde, joka ajoi tekijän raiteiltaan. Berit on mennyt joko todistajana tai sitten "rikoskumppanina". Ja vauva vahingossa.
Vaihdetaan vähän ennen tekoa uhriksi yhden sijaan kaksi (tai kolme), niin olisihan se nyt ihan helvetin outoa.

Mielestäni eräs lähipiiriläinen olisi ihan hyvin voinut haluta "päästä eroon" kolmesta.
O-etyyli-S-2-di-isopropyyliaminoetyylimetyylifosfonotiolaatti

Vastaa Viestiin