Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1033
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti: Su Marras 21, 2021 9:12 pm Ei se nyt niin kuitenkaan mene, että psykopaattinen random sarjamurhaaja iskee Rytkösille juuri silloin, kun sinne on tullut uhkauksia, kirjeitä, soittoja... kyllä se tekijä nyt vaan löytyy niiden joukosta, joilla oli tahto ja motiivi suunnitella Veikon ja Beritin tappaminen. Ja sama taho on kirjeen ja muun takana. Ilmeisesti Veikon tappaminen oli niin absoluuttinen juttu, että Berit ja lopulta myös vauva sai mennä samaan laskuun. Muuten olisi peuramaalla laitettu kylmäksi vain Veikko.

Em. asioista olen melko varma. Koska kaikki sopii kuvioon. Mutta kuka se oli?
Juuri näin: uhkaukset, kirje, soittoja ja siihen päälle viikonloppu, jolloin alueella naapurit kesämökeillään ja 2 lasta muualla yötä viettämässä.

Miettinyt vielä auton sijainnit ja poistumisreitit ilmeisen tarkkaan. Sattumalta Volsin kylään ei niin vaan vaella ja murtokeikkana sen 20k markkaa saa pienimmillä riskeillä helposti.

Joku Nekala on lähinnä poikkeus, joka vahvistaa säännön:
Suomessa ei käytännössä koskaan murhata satunnaisperiaatteella tuntemattomia. Varsinkaan perheen kotiin tunkeutumalla.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Joku Nekala on lähinnä poikkeus, joka vahvistaa säännön:
Suomessa ei käytännössä koskaan murhata satunnaisperiaatteella tuntemattomia. Varsinkaan perheen kotiin tunkeutumalla.
Henkirikoslajeja tarkasti määrittelemättä vuosien 2003- ja 2013 välillä


... kolmanneksi yleisin uhri oli entuudestaan tuntemattoman henkilön murhaama mies (9% uhreista)

Toiseksi yleisimmin uhri oli parisuhdekumppaninsa surmaama nainen (18% uhreista)

Yleisin uhrityyppi oli ystävänsä tai tuttavansa surmaamaksi joutunut mies (46 % uhreista)

Tavallisin henkirikokseen johtava syy oli ryyppyriita, joka mainittiin motiiviksi 30 prosentissa tapauksista ja päämotiiviksi 20 prosentissa.

Muita yleisiä motiiveja olivat mustasukkaisuus (11 %), mielenterveydellinen häiriö (9 %), parisuhteen ongelmat (8 %), kosto (8%) ja kiusaussuhteen päättäminen (6 %), taloudellinen päämotiivi ( 6%) ja ryöstömurha (3%).

Harvinaisempia motiiveja lie monenlaisia.

Ainoastaan yhden motiivin rikoksia oli noin puolet henkirikoksista, useampi motiivi löydettiin noin 40 prosentille.

Helsingin yliopiston kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin Henkirikoskatsaus 2015:

https://helda.helsinki.fi/bitstream/han ... sequence=1

Kuten moneen kertaan sanottua, ryöstömurha toteutui osana kolmoissurmaa, ja oli ehkä vain yksi motiiveista.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1033
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti: Su Marras 21, 2021 10:03 pm
Joku Nekala on lähinnä poikkeus, joka vahvistaa säännön:
Suomessa ei käytännössä koskaan murhata satunnaisperiaatteella tuntemattomia. Varsinkaan perheen kotiin tunkeutumalla.
Henkirikoslajeja tarkasti määrittelemättä vuosien 2003- ja 2013 välillä


... kolmanneksi yleisin uhri oli entuudestaan tuntemattoman henkilön murhaama mies (9% uhreista)

Toiseksi yleisimmin uhri oli parisuhdekumppaninsa surmaama nainen (18% uhreista)

Yleisin uhrityyppi oli ystävänsä tai tuttavansa surmaamaksi joutunut mies (46 % uhreista)

Tavallisin henkirikokseen johtava syy oli ryyppyriita, joka mainittiin motiiviksi 30 prosentissa tapauksista ja päämotiiviksi 20 prosentissa.

Muita yleisiä motiiveja olivat mustasukkaisuus (11 %), mielenterveydellinen häiriö (9 %), parisuhteen ongelmat (8 %), kosto (8%) ja kiusaussuhteen päättäminen (6 %), taloudellinen päämotiivi ( 6%) ja ryöstömurha (3%).

Harvinaisempia motiiveja lie monenlaisia.

Ainoastaan yhden motiivin rikoksia oli noin puolet henkirikoksista, useampi motiivi löydettiin noin 40 prosentille.

Helsingin yliopiston kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin Henkirikoskatsaus 2015:

https://helda.helsinki.fi/bitstream/han ... sequence=1

Kuten moneen kertaan sanottua, ryöstömurha toteutui osana kolmoissurmaa, ja oli ehkä vain yksi motiiveista.
Kyllä ja tämä on todettu tuhat kertaa ja toistan sen vielä kerran, niin ehkä sitten ei enää tarvitse toistella: ryöstömurha toteutui osana kolmoissurmaa, ja oli vain yksi motiiveista.

Kuten esim tuosta linkkaamastasi ilmenee, niin satunnaisen tekijän henkirikos on harvinainen. Murhien osalta se on vielä harvinaisempi kuin tappojen osalta. Suomalainen henrikos eroaa juuri tässä suhteessa verrattuna moneen maahan. Satunnaisen tekijän kotiintunkeutuminen ja murhaaminen on vielä harvinaisempi "versio" kuten olen jo todennutkin.

Kirkkonummen casessa se on vieläkin epätodennäköisempää, koska mikään ei viittaa satunnaiseen tekijään.

Ei edes tule mieleen kuin tämä Nekalan tapaus. On niitä varmaan jokunen muukin oltava spekuna. Sulla varmaan on tiedossa useampi heittää tähän? Laita nyt joku 5-10 tapausta.

Rissasesta vielä sellainen, että eikös hän itse kuulusteluissa kertonut, että tilanne eskaloitui siitä, että talouspäällikkö kertoi soittavansa paikalle poliisit ja hän itse luuli rakennuksen olevan tyhjillään? Ei ilmeisesti ole talouspäällikkö-nainen tullut suuremmin yllätetyksi. Kuvan/kuvien perusteella Rissanen taitaa olla joku 160 cm hattu päässä. https://alibi.fi/alibin-parhaat/raija-m ... enkirikos/

En tietenkään sano, että varmuudella ei ole tekijä, mutta Veikon nujertanut täytänyt olla jollain tapaa fyysinen. Tuskin ykkösellä hommaa hoitanut.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Ryöstömurha siis sittenkin toteutui sinunkin mielestäsi osana kolmoissurmaa, kuten olen jo pitkään ehdottanut.

Ehkä pian hyväksyt senkin ehdottamani, että esim. Rissanen ei saapunut sattumalta varkaisille.

Minun mielestäni sinä, jos kuka toistelet täällä samoja vanhoja asioita. Minua se ei kylläkään haittaa ollenkaan.

Ei ole harvinaista, että entuudestaan tuntemattoman uhriksi joutuu.

Löydät sellaisia tapauksia esim. netistä kirjoittamalla hakusanoiksi vaikkapa "murha" ja "tunkeutui kotiin".
En tietenkään sano, että varmuudella ei ole tekijä, mutta Veikon nujertanut täytänyt olla jollain tapaa fyysinen. Tuskin ykkösellä hommaa hoitanut.
Ehkä hänellä oli jostain syystä ikään kuin etulyöntiasema :?

Rissanen lienee ainakin jollain tavalla fyysinen, koska:
Hakkasi poliisin


Hannu Rissasta epäillään myös poliisin murhan yrityksestä kuulustelutilanteessa.

Nyt Rissanen vakuuttaa, että hän on syytön.
– En voi muistaa, missä olen ollut joulukuussa 1987. Muuralassa en ole ollut. Sen tiedän.
Rissanen kiistää tunteneensa Raija Muukkosta, tai edes tavanneensa häntä.
Miten itse uskot, että tässä jutussa käy?
– Minusta yritetään tehdä syyllinen. Luulen silti, että syyte tullaan hylkäämään.

Keskusrikospoliisi väittää, että Rissanen olisi aiemman 1990-luvun tunnustamisensa lisäksi tunnustanut teon myös viime vuonna. Rissasen kuulustelut eivät ole sujuneet parhaalla mahdollisella tavalla. Eräässä kuulustelutilanteessa hän menetti täydellisesti malttinsa ja kävi poliisin kimppuun.

– Hakkasin hänet Vantaan poliisivankilassa.
Miksi?
– Hermostuin, koska tuli sellainen olo, että minusta tehdään väkisin syyllistä. Väkivaltainen hyökkäys tuli poliisille täydellisenä yllätyksenä.
Lainaus Alibi-lehdestä

Tarkempi selostus Rissasen hyökkäyksestä poliisin kimppuun täältä:

https://alibi.fi/alibin-parhaat/raija-m ... enkirikos/

eikös hän itse kuulusteluissa kertonut, että tilanne eskaloitui siitä, että talouspäällikkö kertoi soittavansa paikalle poliisit ja hän itse luuli rakennuksen olevan tyhjillään
Pidätkö Rissasta luotettavana tyyppinä?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1034
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Joo, kyllä se on lähdettävä siitä että kohde oli Veikko Rytkönen. Viiden ihmisen ollessa talossa hommaan ei varmaan olisi ryhdytty. Taloa vakoiltiin ja lasten lähtö nähtiin. Peuramaa oli plan A, joka meni pieleen syystä X. Sen jälkeen plan B oli hyökätä kotiin mahdollisimman pian. Kirje sopii täysillä yhteen tämän kanssa, ja hiljaiset soitot oli testejä siitä, mihin aikaan siellä ollaan kotona.

Ehkä päässä jyskyttävä tunne pisti kiirehtimään peuramaan jälkeen, ehkä niskassa painava velka. Siitä en lähde sanomaan. Tiedossa oli, että Rytkönen nukkuu sikeästi (tällaisten ihmisten kohdalla siinä on ISO ero heikkouniseen usein) ja homma voi onnistua yöllä.

Pidän tästä hahmottelusta siksikin, että se sopii sekä kahteen pääepäiltyyn (joista toinen jopa näki lasten lähtevän) ja myös bisneskostoon tms...
5 perhettä oli panemassa Bodomilla

Jahve ei tykännyt, sanoi vaan: "Tsssk aaaargh tsssss"

Jopi Jalkapuoli liittyi Genesis-yhtyeeseen

Sic Transit Plexit Mundi

El pene de Lex quedó atrapado en un árbol en Bodom.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Minun mielestäni Paanas-kirje on kyllä liian tökerö ollakseen jonkin järjestelmällisen murhasuunnittelun tuotos. Luulisin, ettei Rytkönen Peuramaalle aseetta mennyt. Tekijän on oltava joko tuttu ja/tai hullu.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1034
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Samalla logiikalla voisi sanoa, että järjestelmällinen ammattimies käyttäisi Walther PPK:ta äänenvaimentimen kera, ja tulisi paikalle maastoon sopivassa asustuksessa. Ja sen jälkeen antaisi radiopuhelimella pusikossa odottavalle kaverille viestin, että kohde on eliminoitu, ja hän poimisi hänet kyytiin pihasta.

Kirje on just yhtä tökerö kuin tekokin. Tarve vaan saada Veikko johonkin tapettavaksi. Ei onnistunut. No mennään kirveen kanssa ja huidotaan koko porukka hengiltä. Ja niin kävi. Mielenterveysongelmia on ilman muuta taustalla, sitä olen sanonut kokoajan. Tää on joku pakkomielteinen himomurha, ja rahat kelpasi siinä sivussa - eipä perhekään niitä enää tarvitse. Tekijä ei ole päässyt tunteistaan yli, ja sillä oli nämä seuraukset.

Selittäisi sen, miksi pienikin saalis kelpasi. Katkeruus Veikkoa kohtaan johtui osin rahasta. Mutta raha ei ole se millä tilanne korjaantuu - se korjaantuu tasaamalla ns.tilit. Tällaisessa tapauksessa rahan kavaltaminen tai varastaminen ei yksinään tyydyttäisi tekijää, mutta olisi melko selvä saalis mukaan otettavaksi, ikäänkuin voitonmerkki, bonus... ja silloin sillä ei myöskään ole väliä, onko rahaa 5.000 vai 20.000 markkaa... mukaan vaan, oli mitä oli.

Se juttu on siinä, että tämän teon tekijä ei ole voinut muuttua Veikko Rytköseksi, on kokenut vihaa ja alemmuutta häneen nähden. Pelkkä raha tai status ei enää paikkaisi niitä tunteita, etenkään kun ei esim. taloa tai vaimoa voi varastaa noin vaan. Se mitä oli otettavissa, otettiin. Eli ensinnäkin Veikon henki, ja siihen päälle rahat. Ja Beritiä ei saa kukaan muukaan, kun hänkin kuolee. Ja ennen kaikkea - Veikko maksaa vittuilustaan ja häntäheikkeilystään.

Berit oli kerskunut kaverilleen, että löysi elämänsä miehen jolla oli MYÖS RAHAA. Berit ajeli ympäriinsä Veikon ostamalla Preludella. Onnellisuutta ei peitelty. Exä ajeli ruosteisella Toyota Hiacella. Erimielisyyksiä erosta oli ollut. Sanotaanko näin, että en ainakaan ihmettele miksi poliisi kopitti exän ensimmäisenä. Jos hänelle ei tehty käsialatutkimusta, se menee kategoriaan Porin poliisin sekoilut Auer-keississä...
Viimeksi muokannut Quorthon, Ma Marras 22, 2021 1:38 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 perhettä oli panemassa Bodomilla

Jahve ei tykännyt, sanoi vaan: "Tsssk aaaargh tsssss"

Jopi Jalkapuoli liittyi Genesis-yhtyeeseen

Sic Transit Plexit Mundi

El pene de Lex quedó atrapado en un árbol en Bodom.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Samalla logiikalla voisi sanoa, että järjestelmällinen ammattimies käyttäisi Walther PPK:ta äänenvaimentimen kera, ja tulisi paikalle maastoon sopivassa asustuksessa. Ja sen jälkeen antaisi radiopuhelimella pusikossa odottavalle kaverille viestin, että kohde on eliminoitu, ja hän poimisi hänet kyytiin pihasta.
No, sen lisäksi, että tekijä on hullu ja mahdollisesti tuttu, lisään profilointiin, että hän on ilmeisesti myös onnekas, organisoimaton psykoottinen idiootti.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1033
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti: Su Marras 21, 2021 11:47 pm ^Ryöstömurha siis sittenkin toteutui sinunkin mielestäsi osana kolmoissurmaa, kuten olen jo pitkään ehdottanut.

Ehkä pian hyväksyt senkin ehdottamani, että esim. Rissanen ei saapunut sattumalta varkaisille.

Minun mielestäni sinä, jos kuka toistelet täällä samoja vanhoja asioita. Minua se ei kylläkään haittaa ollenkaan.

Ei ole harvinaista, että entuudestaan tuntemattoman uhriksi joutuu.

Löydät sellaisia tapauksia esim. netistä kirjoittamalla hakusanoiksi vaikkapa "murha" ja "tunkeutui kotiin".
En tietenkään sano, että varmuudella ei ole tekijä, mutta Veikon nujertanut täytänyt olla jollain tapaa fyysinen. Tuskin ykkösellä hommaa hoitanut.
Ehkä hänellä oli jostain syystä ikään kuin etulyöntiasema :?

Rissanen lienee ainakin jollain tavalla fyysinen, koska:
Hakkasi poliisin


Hannu Rissasta epäillään myös poliisin murhan yrityksestä kuulustelutilanteessa.

Nyt Rissanen vakuuttaa, että hän on syytön.
– En voi muistaa, missä olen ollut joulukuussa 1987. Muuralassa en ole ollut. Sen tiedän.
Rissanen kiistää tunteneensa Raija Muukkosta, tai edes tavanneensa häntä.
Miten itse uskot, että tässä jutussa käy?
– Minusta yritetään tehdä syyllinen. Luulen silti, että syyte tullaan hylkäämään.

Keskusrikospoliisi väittää, että Rissanen olisi aiemman 1990-luvun tunnustamisensa lisäksi tunnustanut teon myös viime vuonna. Rissasen kuulustelut eivät ole sujuneet parhaalla mahdollisella tavalla. Eräässä kuulustelutilanteessa hän menetti täydellisesti malttinsa ja kävi poliisin kimppuun.

– Hakkasin hänet Vantaan poliisivankilassa.
Miksi?
– Hermostuin, koska tuli sellainen olo, että minusta tehdään väkisin syyllistä. Väkivaltainen hyökkäys tuli poliisille täydellisenä yllätyksenä.
Lainaus Alibi-lehdestä

Tarkempi selostus Rissasen hyökkäyksestä poliisin kimppuun täältä:

https://alibi.fi/alibin-parhaat/raija-m ... enkirikos/

eikös hän itse kuulusteluissa kertonut, että tilanne eskaloitui siitä, että talouspäällikkö kertoi soittavansa paikalle poliisit ja hän itse luuli rakennuksen olevan tyhjillään
Pidätkö Rissasta luotettavana tyyppinä?
Jep, tuhat kertaa mainittu, että talousmotiivi lienee yksi motiiveista. Ei sitä varten tarvitse ketjuun osallistua, että tämän toteaa.

"Ei ole harvinaista, että entuudestaan tuntemattoman uhriksi joutuu.

Löydät sellaisia tapauksia esim. netistä kirjoittamalla hakusanoiksi vaikkapa "murha" ja "tunkeutui kotiin".

=> etkö osaa lukea tutkimusta, jonka itse tähän ketjuun linkkaat? Siinä linkkaamassasi tutkimuksessa on todettu samat asiat jotka totean jo toistona edellisessä viestissäni. Luet siitä.

Olen muuten pettynyt. Ajattelin, että sulla olisi ollut edes joku muukin case esimerkkinä kuin se Nekalan. Sulla ei siis ole. :D Eikä tietysti ole ihme.
Mikähän lienee johtopäätös? Olisikohan se sellainen, että Suomessa on ihan helvetin harvinaista, että satunnainen tekijä murhaa perheen (tai edes yhden henkilön) kotiin tunkeutuen?

Etulyöntiasema toki ollut, mutta tutustumalla Kirkkonummen tapaukseen ilmenee, että Veikko on kyennyt puolustautumaan ainakin jossain määrin. Ei ole ratkennut ykkösellä. Tutustumalla Kirkkonummen caseen ilmenee, että Veikko oli riski kaveri. Rissanen tosiaan 160cm. Ei poista, että ei voisi olla tekijä, mutta ei ainakaan puolla sitä. Tekijä varmasti osannut ennakoida, että voi mennä kamppailuksi.

En pidä Rissasta luotettavana. On kuitenkin niin, että ei ole osoitettu, etteikö se todennäköisin (myös hänen itsensä väittämä) vaihtoehto tapahtumankulusta voisi olla totta.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1033
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 12:52 am Joo, kyllä se on lähdettävä siitä että kohde oli Veikko Rytkönen. Viiden ihmisen ollessa talossa hommaan ei varmaan olisi ryhdytty. Taloa vakoiltiin ja lasten lähtö nähtiin. Peuramaa oli plan A, joka meni pieleen syystä X. Sen jälkeen plan B oli hyökätä kotiin mahdollisimman pian. Kirje sopii täysillä yhteen tämän kanssa, ja hiljaiset soitot oli testejä siitä, mihin aikaan siellä ollaan kotona.

Ehkä päässä jyskyttävä tunne pisti kiirehtimään peuramaan jälkeen, ehkä niskassa painava velka. Siitä en lähde sanomaan. Tiedossa oli, että Rytkönen nukkuu sikeästi (tällaisten ihmisten kohdalla siinä on ISO ero heikkouniseen usein) ja homma voi onnistua yöllä.

Pidän tästä hahmottelusta siksikin, että se sopii sekä kahteen pääepäiltyyn (joista toinen jopa näki lasten lähtevän) ja myös bisneskostoon tms...
Erinomainen kiteytys. Juuri näin uskon itsekin tapahtuneen. Lisäksi tuota taloa on todennäköisesti vakoiltu jo pitkään. Lisäisin vielä sen, että valittu sopiva viikonloppu nimenomaan heinkuulta, kun lähialueella porukat kesämökeillään.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

*poistettu Lautamiehiin kuuluvaa keskustelua*t:mode
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1033
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 11:17 pm
Ei sitä varten tarvitse ketjuun osallistua, että tämän toteaa.
Osallistun myös muista syistä, mm. ajankuluksi ja huvikseni. En usko kykeneväni selvittämään, kuka on Kirkkonummen kolmoissurmaan syyllinen.
Olen muuten pettynyt
En ole vastuussa pettymyksistäsi.
Rissanen tosiaan 160cm
Ei kai nyt ihan niin lyhyt sentään?

Korpisoturi ei ole nyt yhtään nimimerkkinsä veroinen, vaan vaikuttaa krooniselta itkupotkuraivari-teiniltä. Tavoiteltu sarkasmikin on tyyliltään ontuvaa.

Jos/kun kirjoitukseni niin kovasti ahdistavat, niin ehkä sinun kannattaa asetuksia säätämällä häivyttää ne (tulevatkin) näkymättömiin.
Älä nyt ota itseesi! Ei ollut tarkoitus olla ilkeä. Odotin, että sinulla olisi ollut laittaa muutama Suomessa tapahtunut murha, jossa satunnainen tekijä tunkeutuu taloon ja murhaa. Ymmärrän toki, että ei ole.

Ei varmaankaan kovin montaa senttiä yli 160 cm ole tuo Rissanen.

Tää on ihan loistava, vaikka siinä on loukkaantuneen katkera sävy: "Korpisoturi ei ole nyt yhtään nimimerkkinsä veroinen, vaan vaikuttaa krooniselta itkupotkuraivari-teiniltä. Tavoiteltu sarkasmikin on tyyliltään ontuvaa." Pitääkin muuttaa viestien allekirjoitusta ja lisätä tämä siihen.

Otan tämän talteen ja siteeraan sitä allekirjoituksessa. Tuo Aarnio heitto alkaa olla jo kulunut.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Kuten sanottua, en pahoita mieltäni. Ole hyvä vaan!

Kuuluisimmat moniuhriset tuntemattomankotiintunkeutumiskokoperhemurhat ovat Toivo Koljosen kirveellä tekemä kuutoismutha Huittisissa ja Soson neloismurha Muhoksella, Väinö Kilpiäisen vasaralla tekemänä. Yksittäismurhista tulee tietenkin ensimmäisenä mieleen joidenkin mielestä kyseenalainen Ulvila ja Jukka Lahti.

Oletko kuullut tällaisista ennen?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1033
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti: Ma Marras 22, 2021 11:46 pm Kuten sanottua, en pahoita mieltäni. Ole hyvä vaan!

Kuuluisimmat moniuhriset tuntemattomankotiintunkeutumiskokoperhemurhat ovat Toivo Koljosen kirveellä tekemä kuutoismutha Huittisissa ja Soson neloismurha Muhoksella, Väinö Kilpiäisen vasaralla tekemänä. Yksittäismurhista tulee tietenkin ensimmäisenä mieleen joidenkin mielestä kyseenalainen Ulvila ja Jukka Lahti.

Oletko kuullut tällaisista ennen?
Hyvä, en tahdo käyttää siteerauksia ilman lupaa. Muutan huomenna sainausta.

Koljosesta en ole ikinä kuullut ja nopeasti tsekattuna se täyttää "kriteerit". Kilpiäisen tapaus on entuudestaan tuttu ja siinä kyllä taitaa olla niin, että tunkeutui murtautumismielessä luullen talon olevan tyhjä ja seurasi kärhämää, mutta täyttää kriteerit silti. Sanotaanko Ulvilan caseen, että en usko olleen satunnainen tekijä.

Kyllähän näitä jokunen on sataan vuoteen. Silti harvinaisia. Löysit varmaan keskeisimmät.

Kirkkonummen casessa on varmaa, että kukaan ei ole luullut talon olevan tyhjillään. Ilmeisesti on kytännyt pitkään. Ehkä joskus saadaan tietää, että kuin pitkään.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1034
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Tietääkö kukaan Beritin exän nimeä tai myöhempiä vaiheita? Volkkarien korjaaja ja Hiacemies Kirkkonummelta. Hurjia huhuja miehestä liikkui kylillä. Millaisia?
5 perhettä oli panemassa Bodomilla

Jahve ei tykännyt, sanoi vaan: "Tsssk aaaargh tsssss"

Jopi Jalkapuoli liittyi Genesis-yhtyeeseen

Sic Transit Plexit Mundi

El pene de Lex quedó atrapado en un árbol en Bodom.
Vastaa Viestiin