Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja damfin »

dazu kirjoitti:
Ti Touko 24, 2022 11:42 pm
damfin kirjoitti:
Ma Touko 23, 2022 7:14 am
Jos Sari on paennut metsää pitkin, tekijä on voinut ohittaa Sarin jo paljon ennen ruumiin löytöpaikkaa ja Sari on päätynyt paikkaan josta hän löytyi vasta sen jälkeen kun tekijä on corollansa kanssa jo poistunut kiimalammintieltä.
damfin kirjoitti:
Ti Touko 24, 2022 7:38 pm
Kuski kävelee takaisin autolle ja repii kuusenoksia ja niiden sekä kumimattojen avulla saa auton lopulta liikkeelle, ajattelee ehkä että Sari vielä virkoaa sieltä lumihangesta mutta ei jää kuitenkaan tarkistamaan asiaa tai ei pimeässä ehkä edes näe että Sari on lyyhistynyt metsän laitaan vaan olettaa Sarin juosseen metsän läpi.
Paikallistuntemusta omaavana hän ajaa luolaletontielle katsomaan tulisiko Sari metsästä sinne jotain polkua pitkin, nousee autosta ja odottelee hetken itseään rauhoitellen ja tupakan poltellen, toteaa sitten että vitut, olkoon, ja lähtee, mutta päättää ajaa kuitenkin sieltä kojon kirkkotien kautta heiluvantielle katsomaan olisiko Sari oikaissut jotain polkuja pitkin sinne, ja lopulta ajaa heiluvantien päässä heinämaantien risteyksen pitkäksi.

Sitten kun Sari ilmoitetaan kadonneeksi ja häntä aletaan etsiä, corolla-miehelle valkenee se että Sari jäikin sinne metsään eikä tullut pois, eli hän tajuaa mihin on syyllistynyt ja vaikenee tapauksesta.
Boldaukset mun tekemiä. Nyt täytyy sanoa, että metsässä jonkin verran liikkuvana oma kokemukseni on, että talvisessa metsässä ei voi juosta, eikä liikkua nopeasti pitkiä matkoja. Metsässä liikkuminen etenkin talvella(mutta myös kesällä) on hyvin hidasta. Siellä on kuusta kuusen vieressä ja siellä edetään kaiken aikaa kuusenoksien läpi. Maasto on epätasaista, monttuista ja siellä on isoja kiviä, joita täytyy kierrellä. Välillä ollaan vyötäröä myöten lumihangessa. Näin ollen siis voin sanoa varmaksi, että Sari ei ole liikkunut metsiä pitkin ne korkosaappaat jalassa. Tekijä on paikallisena varmaankin myös liikkunut metsissä sen verran, ettei ole olettanut Sarin etenevän nopeasti montaa kilometriä metsässä.
Tuolla jo pelkästään lumisella metsätiellä käveleminen/juokseminen on ollut hidasta.

Kaikenlaisen metsiä pitkin liikkumisen voi unohtaa ja myös se pakomatka 15min autoa pakoon teitä myöten menee mahdollisuuksien rajojen ulkopuolelle.

Mielestäni ainoa looginen pako tuonne ruumiin löytöpaikkaan voisi olla tuo, että tekijä ja Sari ovat tunteneet toisensa ja ajaneet yksissätuumin tuonne Kiimalammintielle, missä olisi syntynyt konflikti ja Sari sitten itse paennut autolta 10 metriä metsään. Tässäkään ei tule kuitenkaan mitään loogista selitystä sille, minkä takia Sari olisi menehtynyt tuonne metsään... Mitään tajuttomuuden selittävää päävammaa ei ollut, eikä aikaikkuna riitä siihen, että oltaisiin käytetty siinä määrin päihteitä, että tyttö olisi sammunut niille sijoilleen... Kuolema ei olisi tullut nopeasti.
Eli metsän läpi voi keskellä talvea oikaista corollalla heiluvantien ja heinämaantien risteykseen kulkematta sitä minun karttaan merkkaamaani reittiä pitkin, mutta neljän tien risteyksestä ei voi jalkaisin päästä metsän läpi noin 400 metrin matkaa luolaletontielle...?

Ja minähän en väittänytkään että Sari olisi päässyt 10 metriä pidemmälle metsään, vaan juurikin niin että olisi paennut autolta ja tuupertunut sinne metsään, corolla-mies nähnyt pimeässä ainoastaan metsään johtavat jäljet.

Tuossa muutenkin näppärästi yhdistät minun kaksi erilaista spekulaatiotani ilmeisesti osoittaaksesi niiden ristiriitaisuutta? no totta hitossa niissä on ristiriitaisuuksia koska ne ovat erilaisia versioita.

Enkä minä nyt ymmärrä mistä sinä edelleen väännät tuota "15 minuuttia autoa pakoon teitä pitkin" missä minä sellaista olen väittänyt? jos luetun ymmärtäminen tuottaa sinulle vaikeuksia niin ehkä olisi parempi että et edes yritä lukea minun spekulaatioitani vaan pysyttelet niissä omissa teorioissasi niin ei tarvitse turhaan väitellä.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja dazu »

damfin kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 12:25 am
Eli metsän läpi voi keskellä talvea oikaista corollalla heiluvantien ja heinämaantien risteykseen kulkematta sitä minun karttaan merkkaamaani reittiä pitkin, mutta neljän tien risteyksestä ei voi jalkaisin päästä metsän läpi noin 400 metrin matkaa luolaletontielle...?
En ole varma, että onko voinut oikaista talvisaikaan, mutta kuten jo edellisessä viestissäni kirjoitin, niin sillä ei ole mitään merkitystä, koska muistin tuolloin tulosuunnan väärin, tai että tulosuuntaa ei oltaisi tiedetty. Heiluvantiellehän oikaisu ei olisi ollut mahdollista ja sieltähän tuo tekijä tuli.
Tuosta neljän tien risteyksestä, ruumiin löytöpaikalta ei ole ollut mahdollista oikaista 400 metrin matkaa Luolaletontielle, koska matkaa olisi tullut metsänkin poikki yli kilometri. Mielestäni ei ole kovin looginen väite, että Sari olisi hame päällä ja korkosaappaissa edennyt nopeasti kilometrin matkan lumisessa umpimetsässä, tai että hän olisi edes lähtenyt yrittämään metsän läpi kulkemista.

damfin kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 12:25 am
Ja minähän en väittänytkään että Sari olisi päässyt 10 metriä pidemmälle metsään, vaan juurikin niin että olisi paennut autolta ja tuupertunut sinne metsään, corolla-mies nähnyt pimeässä ainoastaan metsään johtavat jäljet.
Juurihan tuossa viestissäni, mihin vastasit, olin lainannut sinulta seuraavaa(boldaus minun):
damfin kirjoitti:
Ma Touko 23, 2022 7:14 am
Jos Sari on paennut metsää pitkin, tekijä on voinut ohittaa Sarin jo paljon ennen ruumiin löytöpaikkaa ja Sari on päätynyt paikkaan josta hän löytyi vasta sen jälkeen kun tekijä on corollansa kanssa jo poistunut kiimalammintieltä.


damfin kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 12:25 am
Tuossa muutenkin näppärästi yhdistät minun kaksi erilaista spekulaatiotani ilmeisesti osoittaaksesi niiden ristiriitaisuutta? no totta hitossa niissä on ristiriitaisuuksia koska ne ovat erilaisia versioita.
En osoittaakseni mitään ristiriitaisuuksia, vaan kuten ihan selvästi viestissäni kirjoitin ja kuten tekstiäsi boldasin, kommentoidakseni näitä juttujasi, että Sari olisi pystynyt liikkumaan metsissä pitkiä matkoja, tai että sellainen Sarin liikkuminen metsissä olisi ollut jollain tavalla loogista.

damfin kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 12:25 am
Enkä minä nyt ymmärrä mistä sinä edelleen väännät tuota "15 minuuttia autoa pakoon teitä pitkin" missä minä sellaista olen väittänyt? jos luetun ymmärtäminen tuottaa sinulle vaikeuksia niin ehkä olisi parempi että et edes yritä lukea minun spekulaatioitani vaan pysyttelet niissä omissa teorioissasi niin ei tarvitse turhaan väitellä.
Jos pakenee jonkun talon luota, niin tuonne löytöpaikkaan on mennyt jalkaisin äkkiä se 15min tietä pitkin, eikä metsien läpi kauheasti ole liikuttu...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja damfin »

dazu kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 2:05 am
damfin kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 12:25 am
Eli metsän läpi voi keskellä talvea oikaista corollalla heiluvantien ja heinämaantien risteykseen kulkematta sitä minun karttaan merkkaamaani reittiä pitkin, mutta neljän tien risteyksestä ei voi jalkaisin päästä metsän läpi noin 400 metrin matkaa luolaletontielle...?
En ole varma, että onko voinut oikaista talvisaikaan, mutta kuten jo edellisessä viestissäni kirjoitin, niin sillä ei ole mitään merkitystä, koska muistin tuolloin tulosuunnan väärin, tai että tulosuuntaa ei oltaisi tiedetty. Heiluvantiellehän oikaisu ei olisi ollut mahdollista ja sieltähän tuo tekijä tuli.
Tuosta neljän tien risteyksestä, ruumiin löytöpaikalta ei ole ollut mahdollista oikaista 400 metrin matkaa Luolaletontielle, koska matkaa olisi tullut metsänkin poikki yli kilometri. Mielestäni ei ole kovin looginen väite, että Sari olisi hame päällä ja korkosaappaissa edennyt nopeasti kilometrin matkan lumisessa umpimetsässä, tai että hän olisi edes lähtenyt yrittämään metsän läpi kulkemista.

damfin kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 12:25 am
Ja minähän en väittänytkään että Sari olisi päässyt 10 metriä pidemmälle metsään, vaan juurikin niin että olisi paennut autolta ja tuupertunut sinne metsään, corolla-mies nähnyt pimeässä ainoastaan metsään johtavat jäljet.
Juurihan tuossa viestissäni, mihin vastasit, olin lainannut sinulta seuraavaa(boldaus minun):
damfin kirjoitti:
Ma Touko 23, 2022 7:14 am
Jos Sari on paennut metsää pitkin, tekijä on voinut ohittaa Sarin jo paljon ennen ruumiin löytöpaikkaa ja Sari on päätynyt paikkaan josta hän löytyi vasta sen jälkeen kun tekijä on corollansa kanssa jo poistunut kiimalammintieltä.


damfin kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 12:25 am
Tuossa muutenkin näppärästi yhdistät minun kaksi erilaista spekulaatiotani ilmeisesti osoittaaksesi niiden ristiriitaisuutta? no totta hitossa niissä on ristiriitaisuuksia koska ne ovat erilaisia versioita.
En osoittaakseni mitään ristiriitaisuuksia, vaan kuten ihan selvästi viestissäni kirjoitin ja kuten tekstiäsi boldasin, kommentoidakseni näitä juttujasi, että Sari olisi pystynyt liikkumaan metsissä pitkiä matkoja, tai että sellainen Sarin liikkuminen metsissä olisi ollut jollain tavalla loogista.

damfin kirjoitti:
Ke Touko 25, 2022 12:25 am
Enkä minä nyt ymmärrä mistä sinä edelleen väännät tuota "15 minuuttia autoa pakoon teitä pitkin" missä minä sellaista olen väittänyt? jos luetun ymmärtäminen tuottaa sinulle vaikeuksia niin ehkä olisi parempi että et edes yritä lukea minun spekulaatioitani vaan pysyttelet niissä omissa teorioissasi niin ei tarvitse turhaan väitellä.
Jos pakenee jonkun talon luota, niin tuonne löytöpaikkaan on mennyt jalkaisin äkkiä se 15min tietä pitkin, eikä metsien läpi kauheasti ole liikuttu...
Eli sinä saat erehtyä täysin väitteessäsi arvellun ajoreitin suhteen ja samalla väittää toisen ehdottaman reitin tylysti täysin vääräksi, koska muistit väärin, ja silti (vai ehkä juuri siksi) kaivelet muiden teorioista edes jotain jolla voisit osoittaa ne mahdottomiksi?

Kuten nyt tuo että takerrut tuohon aiemmin arvelemaani metsien kautta pakenemiseen väittäen sen mahdottomaksi koska talvi, kyllä metsässä talvellakin liikkumaan pystyy, lumitilanteesta riippuen se on toki hidasta mutta ei mahdotonta, onhan täällä joku arvellut niinkin että ruumiin raahausjälkiä ei olisi jäänyt lumeen koska oli kova hankikantokeli pakkasten jäljiltä, tuohon et kuitenkaan takertunut vaikka sehän mahdollistaisi myös sujuvan lumessa kävellen liikkumisen.

Ja sitten tämä...
dazu kirjoitti:Jos pakenee jonkun talon luota, niin tuonne löytöpaikkaan on mennyt jalkaisin äkkiä se 15min tietä pitkin, eikä metsien läpi kauheasti ole liikuttu...
huomautin jo siitä luetun ymmärtämisestä, ja silti et ymmärrä mitä tässä sanotaan vaikka olet itse sen lainannut...
damfin kirjoitti:
Ma Touko 23, 2022 7:14 am
Jos Sari on paennut metsää pitkin, tekijä on voinut ohittaa Sarin jo paljon ennen ruumiin löytöpaikkaa ja Sari on päätynyt paikkaan josta hän löytyi vasta sen jälkeen kun tekijä on corollansa kanssa jo poistunut kiimalammintieltä.
Tarkoittaako tuo mitä kirjoitin sitä että olisi paettu 15 minuuttia autoa pakoon teitä pitkin?

Jos tuollaisessa tilanteessa pakenisi jostain talon pihasta tietä pitkin juosten, ja kuulisi jonkun lähtevän autolla perään, niin voisi hyvinkin piiloutua metsään odottamaan että auto on mennyt ohi, vaikka elokuvissa toki juostaankin sitä tietä pitkin ajovaloissa mutkitellen ja toivoen että auto ei saisi juoksemalla pakenevaa kiinni.

Agentti123
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Marras 09, 2020 11:43 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Agentti123 »

Ihan totta, että hypnoosia ei pidä ottaa kirjaimellisesti vaan hyvinkin suuntaa-antavasti. Samaa tulee soveltaa kuitenkin myös Corollamiehen juttuihin aiemmista suistumisesta siinä missä takapenkillä kyyristelijöistä tai ihan mistä tahansa. Todistajien kuukausia vanhat muistikuvat satunnaisen suistujan kumimatoista ovat kuitenkin yhtä kyseenalaisia varsinkin, kun mediassa oli kerrottu lähistöltä löytyneistä matoista. Se on kuitenkin mielestäni selvää, että hypnoterapeutti ei huomioi todistajan lausuntoa apukuskin matosta sellaisenaan, vaan kääntää havainnon roskista ja matoista kysymykseksi maton puuttumisesta. Olkoon tämä minun teoriani, ei juututa siihen koska sen jo kerroin.

Tutkin kuitenkin eilen vielä karttoja ja haluaisin kannanottoja uuteen havaintooni. Tutkikaa liittämiäni kuvia. Heiluvantiellä on 90 asteen mutka, josta lähtee ja lähti pisto pohjoisen/luoteen suuntaan ja piston päässä on tukkiauton kääntösilmukka. Tämän piston länsipuolella on Heiluvan pieni suo, joka on nyt luonnonsuojelualue. Itäpuolella on louhikkoa ja jyrkänteitä. Kiinnittäkää huomioita silmukasta suoraan pohjoiseen noin 200-400m päättyvään polkuun, joka on merkitty katkoviivalla. Se on se polku, jonka kohdalla Luolaletontiellä oli autosta nousemisjäljet juuri siihen suuntaan. Luolaletontien polun ja tukkisilmukan välillä on siis lyhyt pätkä, jossa ei merkittyä polkua ole. Ilmakuvassa ylimpänä näkyy Salomaan tila Luolaletontiellä, tietä eteenpäin vaaleampana pieni risteys, jossa auto oli yöllä käännetty ja siitä ihan vähän lähteen siis kohta, josta polku lähtee etelään kohti Heiluvan tukkiautotien pistoa. Tukkitiet on talvella yleensä aurattu, koska metsätöitä tehdään varsinkin suoalueilla roudan aikana. Tuolloinkin oli aurattu, jos Corollalla on läpi menty. Oliko pisto ajokunnossa? Onko siellä tai edes pienen suon päässä käyty? Mitä siellä on tapahtunut? Miksi Luolaletontiellä on käyty katselemassa juuri siihen suuntaan. Tietä pitkln toistakymmentä kilsaa, metsän läpi alle kilometri. Yö on ollut pimeä, mutta kyllä paikat tunteva siitä vähälumisena talvena helposti läpi tulee.

Sattumaako? Varmasti. Jos kuitenkin kuvitellaan, että tuolla Heiluvantien mutkassa tai sen pistolla on tehty jotain, on metsän läpi saattanut lähteä joku etenemään Luolaletontien suuntaan jos kuvitellaankin taas että tekijöitä on ollut kaksi, vaikka se ei ihan ensisijaiselta enää kuulostakaan.

SEPITTELYVAROITUS! Jos tekijöitä olisi kuitenkin ollut kaksi, esitän vielä näin. Heiluvantien mutkaan on tultu joko ruumiin kanssa tai teko on tapahtunut siellä. Ruumis on jätetty maastoon. Toinen tekijä on kulkenut lyhyen matkan metsän läpi Luolaletontielle Salomaan tilan tuntumaan. Pimeää on, mutta ihan tuttu lähimaasto jos tekijä on nurkilta ja yhtään metsissä kulkenut. Corollamies on lähtenyt paikalta Heinämaantien kautta ja siellä lipsahti. Takaisin Heiluvantielle, kiinnijäämisen pelossa ruumis takaisin autoon. Ajo Luolaletontielle polun toiseen päähän, tähyilyä ja huhuilua auton viereltä. Ei kuulu kaveria, ruumis Kiimalammen tienhaaraan, pois kaasuttaessa heti ojaan 45m päässä. Jos tuolla Heiluvan suon/tukkiauton kääntöpaikan/kivijyrkänteiden luona olisi käyty, mitäköhän sieltä voisi löytyä 35 vuoden jälkeen? Jäikö jotain metallista kadoksiin? Eikös joku epäillyt muidenkin kadonneiden olevan saman/samojen tekijöiden uhreja? Nyt rakentelin aika pitkälle, mutta on aikamoinen sattuma, että siellä Luolaletontiellä on seisoskeltu tasan tarkkaan tuohon suuntaan. Olen käynyt tuolla Luolaletontien polun päässä ja juuri siinä olivat ne klapikonemiehen karttaan merkkaamat jäljet.

Vielä huomioita lumitilanteesta, googletin useammasta lähteestä. Talvi 86-87 on ollut poikkeuksellisen vähäluminen ja tammikuussa ennätykselliset pakkaset, pitkään lähes 40 astetta etelässäkin. Tapahtumayönä satoi lunta muutama sentti. Jos Luolaletontiellä on käyty kääntymässä ja seisomassa kovin aikaisin, olisivat jäljet peittyneet pian kokonaan eikä niitä ehkä olisi edes tullut, koska tie oli aurattu edellisenä iltana. Jos siellä oli jälkiä, joista pystyi arvelemaan suuntaa-antavasti kengän kokoakin, on paikalla käyty vasta lumisateen loputtua eli aika myöhään. Satoiko Heinämaan ojaanajon aikaan vielä lunta?

Tuli eilen kylmät väreet näistä kuvista. Ehkä flunssa tulossa.
Näyttökuva 2022-05-25 090108.png
Näyttökuva 2022-05-25 090108.png (133.22 KiB) Katsottu 4608 kertaa
Näyttökuva 2022-05-25 085942.png
Näyttökuva 2022-05-25 085942.png (144.84 KiB) Katsottu 4608 kertaa
Näyttökuva 2022-05-25 085820.png
Näyttökuva 2022-05-25 085820.png (144.95 KiB) Katsottu 4608 kertaa

PerryMason
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: La Marras 10, 2012 1:03 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja PerryMason »

Jopas tähän tapaukseen on tullut mielenkiintoinen käänne tuon podcastin johdosta. Nuoruuteni tuolla seudulla viettäneenä tämä on tietysti aina kovasti kiinnostanut. Joitain henkilöitäkin tiedän jotka ovat aikanaan käyneet tämän johdosta kuulusteltavana (ei epäitynä, eikä muitakaan podcastissa mainittuja henkilöitä). Luulin tähän asti ettei tässä ole koskaan ollut mitään kovin vahvaa epäiltyä tai että ainakaan henkilöllisyyttä ei olisi tiedetty mutta tämähän vaikuttaakin ihan selvältä keissiltä. Toivottavasti epäilty saadaan vielä tuomiolle.

Mutta unohtakaa nyt se helvetin Salomaa, mikään faktanpuolikaskaan ei viittaa siihen, että kyseisellä herralla olisi jotain tekemistä asian kanssa. Yhtä hyvin minä voin sanoa, että siellä on varmaan ollut Mika ja Turkka Mali autolla ajelemassa kun ne on jostain siitä läheltä kotoisinkin. Ihan yhtä tuulesta temmattua.

PerryMason
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: La Marras 10, 2012 1:03 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja PerryMason »

Se täytyy vielä lisätä, että on kyllä ihme ettei poliisi ole saanut tuosta ukosta puristettua totuutta ulos kun äijä myönsi jollekin podcast juontajalle jo viiden minuutin jälkeen, että kyllä hän siellä oli autolla ajelemassa ja otti liftarin kyytiin!? Ei vaikuttanut kaveri miltään ruudinkeksijältä. Luulisi, että olisi helppo nakki jollekin kokeneelle kuulustelijalle.

Katrina1
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: To Touko 19, 2022 1:23 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Katrina1 »

Vääntäkääs vielä rautalangasta, mistä tiedetään käytetyn juuri sitä Heiluvan metsäautotietä? Karttaa katsoessa vaikea ymmärtää tämä. Näkivätkö renkaanjäljet vastasataneessa lumessa vai kenties ajovalojen kajon tulleen/menneen sitä kautta? Kauhean vaikea reitti minusta - olen tuolta joskus ajellut läpi (oikasee mulla kun kuljen tuttavan luona) niin en ikinä kyllä tuollaista vaihtoehtoa käytä kulkemiselle? 🤔

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja damfin »

Katrina1 kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 10:14 am
Vääntäkääs vielä rautalangasta, mistä tiedetään käytetyn juuri sitä Heiluvan metsäautotietä? Karttaa katsoessa vaikea ymmärtää tämä. Näkivätkö renkaanjäljet vastasataneessa lumessa vai kenties ajovalojen kajon tulleen/menneen sitä kautta? Kauhean vaikea reitti minusta - olen tuolta joskus ajellut läpi (oikasee mulla kun kuljen tuttavan luona) niin en ikinä kyllä tuollaista vaihtoehtoa käytä kulkemiselle? 🤔
Näin on päätelty silminnäkijöiden lausunnoista, jos silminnäkijät tai ainakin joku heistä on tullut paikalle risteyksen kohdalla olevasta talosta niin todennäköisesti silminnäkijä on osannut kertoa minkä risteyksen kohdalla auto oli penkassa.
Ja jäljistä sekä auton asennosta silminnäkijät päättelivät sen tulleen metsästä (heiluvantieltä) suoraan heinämaantien yli penkkaan törmäten, eli t-risteys tullut kuskille yllätyksenä joten ei kerennyt kääntämään.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Joo ja lisäksi kuski oli itsekin sanonut noille auttajille tulleensa Heiluvantietä. Ja tosiaan, kun oli ajanut t-risteyksen pitkäksi, niin tulosuunta on ollut varmaankin aika selvä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

dazu kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 12:00 pm
^Joo ja lisäksi kuski oli itsekin sanonut noille auttajille tulleensa Heiluvantietä. Ja tosiaan, kun oli ajanut t-risteyksen pitkäksi, niin tulosuunta on ollut varmaankin aika selvä.
Reitistä riippumatta, jotenkin kiinnostavampaa kyllä, että mikä on vetänyt sinne Heinämaalle? Kuskin omien sanojen mukaan oli kiire kotiin, kun aamulla (lumi)töitä? Silti suunta Humppilaan nähden päinvastainen. Joku syy ollut, että on vielä suunnattu Heinämaalle? Vai puhdas paniikki päällä? Viimeistä teoriaa eivät todistajalausunnot tue.

Agentti123
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Marras 09, 2020 11:43 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Agentti123 »

Vanhakansa kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 10:50 pm
dazu kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 12:00 pm
^Joo ja lisäksi kuski oli itsekin sanonut noille auttajille tulleensa Heiluvantietä. Ja tosiaan, kun oli ajanut t-risteyksen pitkäksi, niin tulosuunta on ollut varmaankin aika selvä.
Reitistä riippumatta, jotenkin kiinnostavampaa kyllä, että mikä on vetänyt sinne Heinämaalle? Kuskin omien sanojen mukaan oli kiire kotiin, kun aamulla (lumi)töitä? Silti suunta Humppilaan nähden päinvastainen. Joku syy ollut, että on vielä suunnattu Heinämaalle? Vai puhdas paniikki päällä? Viimeistä teoriaa eivät todistajalausunnot tue.
Se, että siellä käytiin ekana😎

Avatar
Cacao
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2021 4:12 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Cacao »

PerryMason kirjoitti:
To Touko 26, 2022 6:07 pm
Jopas tähän tapaukseen on tullut mielenkiintoinen käänne tuon podcastin johdosta. Nuoruuteni tuolla seudulla viettäneenä tämä on tietysti aina kovasti kiinnostanut. Joitain henkilöitäkin tiedän jotka ovat aikanaan käyneet tämän johdosta kuulusteltavana (ei epäitynä, eikä muitakaan podcastissa mainittuja henkilöitä). Luulin tähän asti ettei tässä ole koskaan ollut mitään kovin vahvaa epäiltyä tai että ainakaan henkilöllisyyttä ei olisi tiedetty mutta tämähän vaikuttaakin ihan selvältä keissiltä. Toivottavasti epäilty saadaan vielä tuomiolle.

Mutta unohtakaa nyt se helvetin Salomaa, mikään faktanpuolikaskaan ei viittaa siihen, että kyseisellä herralla olisi jotain tekemistä asian kanssa. Yhtä hyvin minä voin sanoa, että siellä on varmaan ollut Mika ja Turkka Mali autolla ajelemassa kun ne on jostain siitä läheltä kotoisinkin. Ihan yhtä tuulesta temmattua.
Kyllä Salomaan saa unohtaa tästä yhteydestä. Podcastissa haastateltiin kuljettajaa, erästä "Latea", jolla on tuomio takana, en muista oliko taposta vai murhasta, mutta hautarauhan rikkominenkin vielä lisäksi, kun yritti polttaa ruumiin hengenriiston jälkeen. Kyseinen teko tapahtui Matku:ssa, vuotta en tarkalleen muista, mutta 90-luvun loppupuolella kuitenkin
Toivossa on hyvä elää ja Rauhassa kuolla, sanoi lapamato

Avatar
Cacao
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2021 4:12 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Cacao »

Ansaittu Alzheimer kirjoitti:
To Touko 19, 2022 8:34 am
L'amourha kirjoitti:
Ke Touko 18, 2022 8:34 pm
matamimimmi kirjoitti:
Ke Touko 18, 2022 4:03 pm





Onko lehtijuttuja tai mitään casea mistä voi lukea tosta 2000 luvun henkirikoksesta ja kai tuomio on julkinen.. ihmettelen vanhojen rikosten salailua murhainfossa...pelkääkö ukko murhaamansa miehen sukulaisten ja kaverien kostoa ?

Ei oo tollakaan listalla sopivaa nimiehdokasta matkusta
https://docplayer.fi/1255221-100-miehii ... kosta.html
Kun vaan lukisit näitä juttuja niin asia selviäisi. Eli taaksepäin sivulle 32.
Siitä tapauksesta ei ilmeisesti isommin kirjoiteltu lehdissä koska se ei lopulta ollutkaan henkirikos, vaan joku kännipororukan yhteenotto, näin ainakin käräjäoikeuden mielestä. Hesarissa muutama lyhyt juttu, paikallislehdistä varmaan löytyy jotain. Nimiä ei julkaistu, koska lyhyet tuomiot ja nykyaika. Jos oikeasti haluat nimet, saat paperit tilattua tiedoilla jotka ovat siellä sivulla 32.
Sivulla 32 puhutaan vain Salomaasta, joka siis ei ole tämä Corolla-kuski. Eli nyt niitä nimiä pöytään, mitä sitä salailemaan kun mies on kuitenkin toisesta henkirikoksesta tuomittu.
Corolla-mies on Lauri Jokinen
Toivossa on hyvä elää ja Rauhassa kuolla, sanoi lapamato

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja damfin »

Agentti123 kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 11:30 pm
Vanhakansa kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 10:50 pm
dazu kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 12:00 pm
^Joo ja lisäksi kuski oli itsekin sanonut noille auttajille tulleensa Heiluvantietä. Ja tosiaan, kun oli ajanut t-risteyksen pitkäksi, niin tulosuunta on ollut varmaankin aika selvä.
Reitistä riippumatta, jotenkin kiinnostavampaa kyllä, että mikä on vetänyt sinne Heinämaalle? Kuskin omien sanojen mukaan oli kiire kotiin, kun aamulla (lumi)töitä? Silti suunta Humppilaan nähden päinvastainen. Joku syy ollut, että on vielä suunnattu Heinämaalle? Vai puhdas paniikki päällä? Viimeistä teoriaa eivät todistajalausunnot tue.
Se, että siellä käytiin ekana😎
Minun yksi veikkaukseni syyksi on kartan perusteella edelleen se että Sari oli lähtenyt kesken pahoinpitelyn karkuun läheltä neljän tien risteystä kiimalammintieltä, siitä kohdilta missä auto oli ollut jumissa ja irrotettu kumimattojen ja havujen avulla.
Corolla mies ei ole pimeässä nähnyt mihin Sari päätyi, ja olettanut hänen juosseen karkuun sitä nimetöntä pikkutietä pitkin joka lähtee neljän tien risteyksestä alaspäin, ja kun sitä tietä pitkin ei ole talvella päässyt autolla, on tekijä auton liikkeelle saatuaan (kiireinen lähtö kun kumimatotkin jäi) ajanut ensin luolaletontielle katsomaan näkyykö Saria siellä, seisoskellut ja kuunnellut sekä katsellut hetken, sen jälkeen suunnannut heiluvantielle koska se olisi toinen mahdollisuus minne Sari olisi voinut sieltä pikkutieltä päätyä (ellei olisi corolla-miehen tietämättä tuupertunut heti alkumetreille)
Heiluvantiellä corolla-miehellä onkin ollut jo kiire etsiä ja tavoittaa Saria, joten on tultu vauhdikkaasti ja menty t-risteys pitkäksi.

Tuohon sopisi vielä sekin että jonkin silminnäkijän mukaan corolla olisi poistunut takaisin heiluvantielle, eli palannut vielä etsimään Saria kotimatkallaan, tietäen että sieltä kautta pääsee samalla koijärven suuntaan kotia kohden.

Mitä tulee siihen miksi Sari olisi tuupertunut ja menehtynyt heti karkuun lähdettyään, en tiedä millaisesta kohdasta ruumis tarkalleen löytyi, mutta joku muistaakseni kertoi että se on alempana kuin risteys eli jonkinlaisessa notkossa, sinne on voinut talvella kertyä enemmän lunta ja ehkä vettäkin lumen alla, eli jos on tosiaan ollut jonkinlainen hankikantokeli, on notkelmaan voitu yksinkertaisesti upota ja jäädä kiinni, itsekin hyväkuntoisena miehenä ollut joskus metsässä liikkuessa vaikea päästä ylös kun on hangen pettäessä uponnut johonkin notkoon/monttuun johon on kertynyt paljon lunta.

Tuo on siis minun teoriaani, muilla saa olla toisenlaisia teorioita, en pahastu niistä lainkaan.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja skoone »

damfin kirjoitti:
La Touko 28, 2022 11:15 am
Agentti123 kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 11:30 pm
Vanhakansa kirjoitti:
Pe Touko 27, 2022 10:50 pm


Reitistä riippumatta, jotenkin kiinnostavampaa kyllä, että mikä on vetänyt sinne Heinämaalle? Kuskin omien sanojen mukaan oli kiire kotiin, kun aamulla (lumi)töitä? Silti suunta Humppilaan nähden päinvastainen. Joku syy ollut, että on vielä suunnattu Heinämaalle? Vai puhdas paniikki päällä? Viimeistä teoriaa eivät todistajalausunnot tue.
Se, että siellä käytiin ekana😎
Minun yksi veikkaukseni syyksi on kartan perusteella edelleen se että Sari oli lähtenyt kesken pahoinpitelyn karkuun läheltä neljän tien risteystä kiimalammintieltä, siitä kohdilta missä auto oli ollut jumissa ja irrotettu kumimattojen ja havujen avulla.
Corolla mies ei ole pimeässä nähnyt mihin Sari päätyi, ja olettanut hänen juosseen karkuun sitä nimetöntä pikkutietä pitkin joka lähtee neljän tien risteyksestä alaspäin, ja kun sitä tietä pitkin ei ole talvella päässyt autolla, on tekijä auton liikkeelle saatuaan (kiireinen lähtö kun kumimatotkin jäi) ajanut ensin luolaletontielle katsomaan näkyykö Saria siellä, seisoskellut ja kuunnellut sekä katsellut hetken, sen jälkeen suunnannut heiluvantielle koska se olisi toinen mahdollisuus minne Sari olisi voinut sieltä pikkutieltä päätyä (ellei olisi corolla-miehen tietämättä tuupertunut heti alkumetreille)
Heiluvantiellä corolla-miehellä onkin ollut jo kiire etsiä ja tavoittaa Saria, joten on tultu vauhdikkaasti ja menty t-risteys pitkäksi.

Tuohon sopisi vielä sekin että jonkin silminnäkijän mukaan corolla olisi poistunut takaisin heiluvantielle, eli palannut vielä etsimään Saria kotimatkallaan, tietäen että sieltä kautta pääsee samalla koijärven suuntaan kotia kohden.

Mitä tulee siihen miksi Sari olisi tuupertunut ja menehtynyt heti karkuun lähdettyään, en tiedä millaisesta kohdasta ruumis tarkalleen löytyi, mutta joku muistaakseni kertoi että se on alempana kuin risteys eli jonkinlaisessa notkossa, sinne on voinut talvella kertyä enemmän lunta ja ehkä vettäkin lumen alla, eli jos on tosiaan ollut jonkinlainen hankikantokeli, on notkelmaan voitu yksinkertaisesti upota ja jäädä kiinni, itsekin hyväkuntoisena miehenä ollut joskus metsässä liikkuessa vaikea päästä ylös kun on hangen pettäessä uponnut johonkin notkoon/monttuun johon on kertynyt paljon lunta.

Tuo on siis minun teoriaani, muilla saa olla toisenlaisia teorioita, en pahastu niistä lainkaan.
Tämä on minusta erittäin hyvä selitys tapahtumille! Olen todella samaa mieltä damfinin kanssa tästä tapahtumainkulusta!
Nyt jää vaan kyseenalaiseksi, miksi tämä Corolla-kuski sai Sarin kyytiinsä. Ehkä joku Corolla-miehen ja Sarin yhteinen tuttava sieltä Sarin löytöpaikan kulmilta oli soittanut Sarille, etä nyt olis kamaa saatavilla ja että kaverini noutaa sut Corollalla sieltä pysäkiltä..ja sitten ja sen vuoksi Sari löydettiin sieltä, mistä hänet löydettiin..ehkä Sari ei päässytkään lähelle sitä kaverin treffiaikkaa ja Corolla-kuski alkoi raiskata Saria, esim.
Muista lähdekritiikki!

Vastaa Viestiin