Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 1)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Lukittu
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Muistelen, että Kadonneet-ohjelmassa olisi sanottu Hellun tapauksen hyökkääjällä olleen kiharat hiukset. Muistaako kukaan, pitääkö tämä paikkansa?
Every ship must sail a world.
H.P.
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2008 5:20 pm

Viesti Kirjoittaja H.P. »

Niin, ja voisikos Blues yrittää kuvailla silloin näkemäänsä miestä..? Vaikka siitä vissiin aika kauan onkin jo aikaa, mutta kaikki mitä miehestä muistat
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

ABC kirjoitti:Muistelen, että Kadonneet-ohjelmassa olisi sanottu Hellun tapauksen hyökkääjällä olleen kiharat hiukset. Muistaako kukaan, pitääkö tämä paikkansa?
Kyllä, näin taisi olla. Ainakin muistaakseni ohjelmassa esiintyneellä miesnäyttelijällä oli kiharat hiukset. :D
merzi
Hetty Wainthropp
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 9:51 am

Viesti Kirjoittaja merzi »

H.P. kirjoitti:Näitäkin "yrittäjiä" kun on niin moneen lähtöön. Kyseessä ei tosiaan välttämättä ole mikään varsinainen yrittäjä, vaan näitä takapihan autokauppiaita, joilta ei arvonlisäverot mene ihan oikeaan osoitteeseen. Itsekkin tunnen muutaman tällaisen "kauppiaan"
juu totta. Muttapa jos hääräsi omaan "laskuun" ihan? Tiesi tietysti että
joitakin autoja ja rekkareita etsitään. Ihan omiksi tarpeiksi eri hajottamoja olisi fiksua ollut kierrellä ja saada erikokoelma mm. kilpiä joka sopi ehkä ko.
auto tyyppiin, malliin, väri nyt olisi voinut vaihtua matkalla jne. siltä varalta
jos poliisit ratsaisivat Auton kuljettajan tai auton rekkarit jostakin syystä joku
olisi ilmoittanut poliisille jostakin oudosta tapauksesta esim :shock: Siinä sitten poliisit pyörittelisivät päitään että juu automerkki täsmää mutta ko.
rekisteröity auto on ihan toisen värinen ja sitä paitsi poistettu rekisteristä :roll:
H.P.
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2008 5:20 pm

Viesti Kirjoittaja H.P. »

Hyvinkin paljon mahdollista että hääräsi "omaan laskuun". Tosin siinä on aina se huomion kiinnittämisen riski, kun ulkopuolinen henkilö romuttamoja kiertelee ja rekkareita napsii sieltä. Mutta onhan tällä miehellä kyllä tuuria ollutkin mukana.

Siitä nämä TV:n kadonneet sarjat ym. ovat hyviä, että saadaan kiinnitettyä yleisön huomio näihin tapauksiin. AIVAN varmasti joku jossain, edes ohimennen, tuntee tämän rikoksentekijän.. siksi onkin outoa ettei tätä valkoista autoa ole vieläkään paikannettu. Miksi ei kukaan ole huomannut, että "jumalauta, tolla meidän naapurin kiharatukkasella Penallahan muuten on tuo auto tuolla autotallin perällä, millä en ole koskaan nähnyt hänen ajavan" jne..

Näistä tapauksista pitäisi ihan säännöllisesti muistuttaa TV:ssä ja lehtien sivuilla. Kyllä sen miehen joku tuntee..
Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Viesti Kirjoittaja Priora »

Mä en nyt ymmärrä tähän autoon takertumista - jos tuntomerkit ovat "vaalea auto" niin liekö ihme, ettei sitä ole löydetty? Ja aika turha ruveta selvittämään autojobbareita, joilla on ollut myynnissä vaaleita autoja :lol:
H.P.
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2008 5:20 pm

Viesti Kirjoittaja H.P. »

Tekijästä kun ei oikein muuta tiedetä, kuin rikoksen alkamis/päättymispaikat ja että hän ajaa valkoisella japanilaisvalmisteisella autolla. Pakko se johonkin on takertua :D Mutta tosiaan, ei tuolla tiedolla pitkälle pääse että valkoisella autolla ajaa.

Itse tuota autohommaa aloin lähinnä sen takia pohdiskelemaan, kun en usko että tekijä olisi ollut liikkeellä omalla, tai ainakaan omiin nimiin rekisteröidyllä autolla. Jokuhan voi sen tunnistaa tai saada reksiterinumeron ylös jne. Siitä tuli mieleeni tämä autojobbariskenaario. Ja turha niitä on läpi käydäkään, koska kyseessä saattaa hyvinkin olla tällainen takapihan autokauppa, mikä ei ole virallinen yritys.

Tulipa semmonen mielenkiintoinen juttu tuolta uutisista esille, että tekijällä olisi ollut lastenistuin auton takapenkillä.. olikohan tuo pelkkää hämäystä?
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

H.P, kun en mä oikeastaan nähnyt sitä häiskää. Oli sen verran pimeää jo silloin ja mä olin siellä auton hantin puolella, näin vain tumman hahmon ja kuulin äänen.
Mä olin silloin reilu parikymppinen ja ääni oli "huomattavasti" vanhemman miehen.
Äkkiseltään veikkaisin jonkun, silloin, 35-40-vuotiaan.

Siinä lähes kaikki.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Tuo autohan on varmasti ollut jo vuosikausia romuttamolla. Kyseessä oli jo 17 vuotta sitten sen ajan mittapuulla vanha ja huonokuntoinen auto.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Tuskinpa tuolla autolla enää tosiaan ajelee, että sen puoleen hieman huonoja vihjeitä mullakin.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Viesti Kirjoittaja Luupää »

^ Eivät ole vihjeesi välttämättä huonoja olleet! Keski-Uusimaa kirjoitteli aiheesta jokunen päivä sitten, huomioikaapa erityisesti viimeinen kappale:
Järvenpään sarjamurhaajasta sataa uusia vihjeitä poliisille
17.07.2008

Jarkko Malin


Keskusrikospoliisi on saanut uusia vihjeitä niin sanotussa Järvenpään sarjamurhaaja -tapauksessa. Näissä vihjeissä naiset ovat kertoneet poliisille oudosta miehestä, joka on tarjonnut heille autokyytiä Järvenpäästä kotiin.

Poliisi uskoo saman miehen syyllistyneen ainakin kolmeen erilliseen väkivaltatapaukseen vuosina 1990–1993 Keski-Uudellamaalla. Kaikissa tapauksissa toistuu sama kaava. Mies kyyditsi naiset Järvenpäästä yöllä Hausjärven Hikiälle. Yksi naisista pääsi karkuun kesken raa`an pahoinpitelyn, yhden hän murhasi erittäin raa`alla tavalla ja yksi on yhä kateissa. Poliisi on etsinyt kadonnutta Hikiän maastosta.

Yksi poliisille vihjeen antajista on vuonna 1998 Kellokoskella asunut, mutta myöhemmin pois muuttanut nainen. Hän oli silloin tummahiuksinen, kuten kaikki sarjaan liittyvät naiset. Sinnikäs kyydin tarjoaja seurasi naista lähelle hänen kotiaan. Lopulta hän suuntasi vaalealla autollaan kohti Mäntsälää. Poliisin mukaan epäillyllä oli vaalea auto.
http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset/Jut ... poliisille

Eihän tässä siitä ole kysymys että konna vuosikymmeniä olisi samalla autolla ajellutkaan. Vaan saattaapi käydä niin että kun näillä julkisilla vihjeillä vähän silloisten paikallisten muistilokeroita rassataan niin jollakulla saattaa välähtää että ¤@*`##@, se-ja-sehän ajeli silloin tuollaisella piilillä kurvaillen siellä-ja-siellä ja asui osoitteessa X. Hyvä esimerkki tästä on meidän Blues'in ahaa-elämys Kadonneita katsellessaan.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

ShipWreck kirjoitti:
ABC kirjoitti:Muistelen, että Kadonneet-ohjelmassa olisi sanottu Hellun tapauksen hyökkääjällä olleen kiharat hiukset. Muistaako kukaan, pitääkö tämä paikkansa?
Kyllä, näin taisi olla. Ainakin muistaakseni ohjelmassa esiintyneellä miesnäyttelijällä oli kiharat hiukset. :D
Joo, niin oli. Mutta tarvistsisin varmistuksen tuolle asialle. Tämä voi olla tärkeää, johtuen eräästä kohtauksesta, jota pääsin todistamaan Lahteen menevässä yöbussissa viime vuonna.

Eli jos joku muistaa varmasti, niin vastatkaa, kiitos!

EDIT. Sainkin tähän jo vastauksen, paljon kiitoksia vastaajalle! ;)

Joo, eli todistin toissa talvena Lahden yöbussissa omituista ahdistelukohtausta, jossa noin 50-vuotias kiharahiuksinen mies, selvästi sekaisin mutta ei kaatokännissä vaan ehkä sekakäyttäjä, pyyteli nuorta naista mukaansa. Nainen vastaili kipakasti, ja kun hän jäi pois jossain Järvenpää-Kellokosken tienoilla (en tiedä tarkkaa paikkaa) niin äijä loikkasi bussista viime hetkellä hänen peräänsä. Kuski antoi auton seistä hetken paikoillaan, ja itsekin koitin vilkuilla, lähtikö mies tytön perään. Mutta ulkona oli säkkipimeää, ja sitten matka jatkui.
Every ship must sail a world.
Poiroo
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: Vaasan tienoo

ynnäystä yhteen ja muita tapauksia

Viesti Kirjoittaja Poiroo »

http://www.aamuposti.fi/Sivustot/Aamupo ... amurhaajan


----------

Minua alkoi ihmetyttää nuo pitkä/tummatukkaiset naiset.

Lisäksi kun olen rakennellut yhteneväisyyksiä muihin tapauksiin niin yllättävän samanlaisia ovat mm. seuraavat jutut;

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=4917
Pauliina Maritta Virtanen katosi lähellä erään murhaan liittyvän vihjepaikan läheisyydessä. Nimittäin Liisa Mäkikankaan

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=884
Kun rakentelin Liisa Mäkikankaa surmaajan profiilia niin tulin samoihin ikätuloksiin kuin tuo Järvenpää sarjamurhaaja on ollut; tekijä oli 15 vuotta sitten 30–40-vuotias sulkeutuneen oloinen mies. Kun Liisa Mäkikankaan surmaaja olisiko sitten tuona vuonna surmaaja ollut ikähaitarissa 20 - 25 tai alle 30 vuotta. Surma tapahtui vuonna 1995 eli hänellä ikää nyt siinä 40 - 50 verran.

Surmaaja soitti myös Kivistönmäen Shelliltä joka on reitillä millä katosi yhdistävä tekijä, nimittäin Anne-Mari Laine
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=719
Heinolalainen Anne-Mari Laine katosi 28.1.2007 klo 14 aikoihin. 45-vuotias Laine oli ilmeisesti aikeissa matkustaa Heinolasta Lahteen.

Yhdistääkö näitä kaikkia tuo sama tekijä?
saint
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja saint »

Keski-Uusimaa 10.9.2008

Kuva
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Tiedossa on jo ennestään että paitsi että me luemme lehtiä niin myös lehdet lukevat meitä. Taannoin taisi Raid mainita että toimittajat seuraavat tätä sivustoa laajasti.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Lukittu