G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

En ainakaan haulla löytänyt, että tällaista olisi kysytty...

Itseäni kiinnostaisi kovasti ihmisten auttaminen vapaaehtoistyössä, mutta en ole vielä keksinyt missä ja miten. VPK:hon toki kuulun, eikös sekin jonkinlaista vapaaehtoistyötä ole. :)
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."

INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

EKA!

En tee. Valitettavasti.

VPK on hyvä vapaaehtoisharrastus. Tunnen monta alan miestä. Ihan tavallisia heppuja "siviilissä".

Suomessa ei muuten monikaan asia pyörisi ilman vapaaehtoisia.

Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

Olen maksanut eräälle kissayhdistykselle vuosittain, mutta nykyään olen kyseenalaistanut heidänkin toimintansa, joten en rahaa enää sinnekään syydä. Mitä tulee taas vapaaehtoistyöhön mikä liittyy ihmisiin, niin en halua olla missään tekemisissä.
Nothing Lasts Forever

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllä teen. Elätän itseäni ja perhettäni ihan vapaaehtoisesti suurta iloa ja nautintoa tuntien.
Piilohomot on in.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Työpaikalla. Päivästä riippuen 15-45 minuuttia.

Antarktis
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 8:01 am
Paikkakunta: Nordbotten

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja Antarktis »

PorcelainDoll kirjoitti:Olen maksanut eräälle kissayhdistykselle vuosittain, mutta nykyään olen kyseenalaistanut heidänkin toimintansa, joten en rahaa enää sinnekään syydä. Mitä tulee taas vapaaehtoistyöhön mikä liittyy ihmisiin, niin en halua olla missään tekemisissä.
Ai kannatakkaan, se yhdistys kerää sitä rahaa eikä käytä mihinkään... Ainakaan kissojen hyväksi.

Annan rahaa myös eläinten hyväksi, viimeksi lahjoitettiin kaverin kanssa molempien palkka yhdeltä päivältä yhdelle yhdistykselle. Ihmisten hyväntekeväisyyteen en sekaannu (enää), en usko sekuntiakaan että pennoset päätyy sinne, minne haluaisin niiden päätyvän.

Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Antarktis kirjoitti:
PorcelainDoll kirjoitti:Olen maksanut eräälle kissayhdistykselle vuosittain, mutta nykyään olen kyseenalaistanut heidänkin toimintansa, joten en rahaa enää sinnekään syydä. Mitä tulee taas vapaaehtoistyöhön mikä liittyy ihmisiin, niin en halua olla missään tekemisissä.
Ai kannatakkaan, se yhdistys kerää sitä rahaa eikä käytä mihinkään... Ainakaan kissojen hyväksi.

Annan rahaa myös eläinten hyväksi, viimeksi lahjoitettiin kaverin kanssa molempien palkka yhdeltä päivältä yhdelle yhdistykselle. Ihmisten hyväntekeväisyyteen en sekaannu (enää), en usko sekuntiakaan että pennoset päätyy sinne, minne haluaisin niiden päätyvän.
Voihan sitä hyvää tehdä muutenkin kuin lahjoittamalla rahaa. Kun on itse työssä niin tietää että apu menee perille. :)
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Autan erästä maahanmuuttajatyttöä olemalla ns. isosiskona. En minkään järjestön kautta, rahallista apua en anna. Lähinnä vaan henkistä tukea ja suht järkevää näkökantaa noihin teini-iän myrskyihin. Erinäisten sattumien summana tähän pisteeseen on päädytty. :)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja rimma »

Unicefin maailmanlapsilisää makselin vielä hetki sitten ja Green Peacelle kanssa meni kerran kuussa rahaa. Nyt ihan hetki sitten lopetin nuo kaikki kun joutuu itekki käymään leipäjonossa että saa ruokaa pöytään. Mielellään sitä rahaa jakelis jos sitä olis.

Muunlaista vapaaehtoista en ole harkinnut mitä nyt konttiin vien kamojani joskus.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Unohdinkin mainita, että (en tiedä lasketaanko) kierrätän paljon vaatteitani. :) Lisäksi jouluisin vie paketin siihen konttiin, josta se menee jollekin lapselle. :)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja esmes- »

rahaa en ole millekään yhdistyksille jaellut, mut SPR:llä olen ollut muutamana jouluna pakkaamassa ruokakasseja, MLL:lle olen tehnyt vapaaehtoistyötä kuukausittain monen vuoden ajan ja lahjoittanut tavaraa paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle. kun on itse mukana toimimassa, ni ainakin tietää että apu menee perille, eikä tartte pennostensa perään huudella + että saa hyvän mielen. suosittelen kokeilemaan!
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei

Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Rahaa lahjoitan myös minä kuukausittain kahdelle järjestölle, UNICEFille ja Amnestylle. Amnestyllä osallistun myös tekstiviestiveetoomuksiin. Työn puolesta (feissari) olen tarkkaan perehtynyt hyväntekeväisyysjärjestöjen toimintaan ja mielestäni nuo järjestöt ovat luotettavimmat. En pidä Greenpeacen laittomista tempauksista, enkä SPR:n tavasta sijoittaa lahjoittajien rahoja sen sijaan että menisivät suoraan kohteisiin. Lisäksi Punaisella ristillä on todella huono maine Afrikassa ja siellä satunnaisesti räjäytetään ambulanssejakin, kun porukalla on niin paljon antipatioita Punaista ristiä kohtaan, että ambulanssien punainen ristikin yhdistetään heihin. Kirkon ulkomaanavulla puolestaan olin aikaisemmin kuukausilahjoittaja, mutta luovuin siitä, sillä tajusin, että muitakin vaihtoehtoja on. En myöskään pidä siitä, että Kirkon ulkomaanapu käyttää "kirkko"-sanaa vaikka onkin täysin kirkon ulkopuolinen järjestö. Varmaan sillä kirkolla saa paremmin sitten uskovaisia mukaan.

Toimin myös Ystävänä, eli kuljen kehitysvammaisten kanssa erilaisissa tapahtumissa kuten elokuvissa, yms. Lähinnä toimin veljen Ystävänä, jos moinen lasketaan. Lisäksi toimin tämän kehitysvammaisen veljeni taideohjaajana ja ns. managerina, eli teen omalla ajallani paljon töitä sen eteen, että veljen teoksia pääsisi esille gallerioihin tai muualle, esim. kirjastoihin. Olen myös luomassa veljelle omia taidesivuja nettiin. Veli on siis ammattitaiteilija ja on saanut koulutuksen Suomen parhaimmassa kehitysvammaisten taidekoulussa. (Suosittelen myös tutustumaan kehitysvammaisten taiteeseen, sillä se on äärimmäisen upeaa ja poikkeaa melkoisesti "terveiden" taiteesta. Esim. kyseisen koulun sivulla on nykyisten oppilaiden teoksia: http://www.kaarisilta.fi/03tapahtumat.html)

Kerran olin myös vapaaehtoisena löytökissayhdistyksessä eli käytännöllisesti ruokin kissoja, silittelin, vaihdoin hiekkoja ja siivosin pientä vanhaa puutaloa, jossa oli n. 150 kissaa ja joka haisi erittäin voimakkaasti kissankuselta.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Teen vapaaehtoistyötä, ihan fyysistä, jossa siis saa jopa lihakset aroiksi. Rahaa sen sijaan en lahjoita, koska en luota kyseisiin järjestöihin riittävästi.
Nothing is quite what it seems

ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2905
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Kyllä murhainfolaiset tekevät jonkun sortin vapaaehtoistyötä silloin kun murhainfolaiset laulavat tosiseikkatietojaan täällä murhainfossa, ja rikostutkintaa suorittavat kuukausiliksaiset kytät ovat kuulolla vähintäänkin oleellisten kertsien kohdalla.

inka
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: G: Tekeekö murhainfolaiset jonkun sortin vapaaehtoistyötä?

Viesti Kirjoittaja inka »

Olen tehnyt jo useamman vuoden vapaaehtoistyötä ihan virallisessa järjestössä, teemme päihde-mielenterveys-vammais- ja vanhustyötä. Myös näin korona aikana, tosin tietyin rajoituksin.

Vastaa Viestiin