Oletko ollut vankilassa?

Tänne kaikki visat, listat, kyselyt, gallupit ja äänestykset

Valvojat: Raid, Moderaattorit

garcia
Tarkastaja Morse

Re: Oletko ollut vankilassa?

Viesti Kirjoittaja garcia » Ti Elo 30, 2016 9:43 am

Olen.

Tunturisusi
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » To Syys 01, 2016 3:30 pm

Olen, Nokalla pamppuna. Kun kaikki meni hyvin, niin en usko, että siitä on jäänyt kenellekään mitään valitettavaa. Ennätin olla siellä vain runsaan vuoden. En tiedä onko tätä järkevää mainita täällä, mutta miksei tuon voi mainitakin.

Jos jotakin erityistä pitäisi muistella, niin muistan sen erityisen tunnelman sieltä takapihalta. Siellä muurin ja vankilan välissä oli pieni vartiokoppi, jossa oltiin yöllä yksin - edessä näkyi vankilan seinä ikkunoineen. Syysöinä siellä oli varsin omituinen tunnelma, jota ei voi oikein kuvitella missään muualla kokevansa. Hiljaisuus, pimeys, valot, kuu taivaalla, myrsky... Vaikka ollaan kaupungin ytimessä Katajanokalla, on sama, kuin olisi yksinäisellä saarella. Ei ketään missään.

Nokka oli vangeille rakenteiltaan tuolloin kamala paikka, vanhanaikainen yms. Selleissä ja käytävillä aamutuimaan kauhea haju. Paljut. Onneksi se on jo aikoja sitten lakkautettu.

Pahin vanki, jonka kohtasin ja jota joskus kuljettelin, oli Ensio Koivunen.

Silloin oli muuten erikoista se, että raastuvanoikeudessa puitiin juttuja pitkälle yöhön. Mutta se on jo toinen tarina.

Clarence
Ran-tan-plan

Oletko ollut vankilassa - Tunturisusi

Viesti Kirjoittaja Clarence » Ma Huhti 09, 2018 5:55 am

Tunturisusi kirjoittaa: #Pahin vanki, jonka kohtasin ja jota joskus kuljettelin, oli Ensio Koivunen."

Tuosta vartijana olostasi täytyy olla aikaa. Enska oli tutkintavankina 70- luvun alussa. Olin yhtäaikaa mutta eri vankilassa, eikä Enska ollut paha vanki. Enska oli työhommissa pikemminkin talon puolta.

Ensio Koivunen oli kuuluisa vanki, mutta ei nimimiehiä. Nimimiehet käyttäytyvät usein hyvin.

Dortmunder
Ran-tan-plan

Viesti Kirjoittaja Dortmunder » Ma Huhti 09, 2018 1:47 pm

En ole.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'

Shemale Sonja
Parranpäristäjä

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja » Ti Touko 21, 2019 1:29 am

En ole, mutta olen miettinyt joutuisinko naisten vai miesten vankilaan. 8)
Uimahalleissa on aina tämä sama asia kun ottaa naisten tai miesten pukuhuoneessa vaatteet pois. On silikonitissiä ja pippeli. Ei kun karkuun luonnonoikkua. :D Oon kyl jo niin tottunut siihen, että se ei itseäni ahdista.

Tunturisusi
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Tunturisusi » To Loka 17, 2019 7:10 pm

Tuosta vartijana olostasi täytyy olla aikaa. Enska oli tutkintavankina 70- luvun alussa. Olin yhtäaikaa mutta eri vankilassa, eikä Enska ollut paha vanki. Enska oli työhommissa pikemminkin talon puolta.
Kesästä 1971 kesään 1972. Minulla ei ole hänestä henkilönä kummempia muistikuvia. Tarkoitan pahuudella hänen tekojaan, nehän olivat pahoja ja kammottavia.

Nokka oli tuolloin tupaten täynnä. Erään kerran istuin yksin siellä käytävällä - siellähän oli se vartijanpöytä keskellä käytävää. Tuli vanki, ja otti minulta alta jakkaran. Huh huh! ;) Hän tarvitsi sen kuulemma selliinsä ruokailun ajaksi, kun siellä olivat jakkarat loppuneet. Mitäkö tein? Ihan normaalin voimakkaana mutta myös kohtuullisen tervejärkisenä ymmärsin oitis, että yksin ei voi tehdä mitään. Vanki oli hyvin riski. Hälytys - ja kerrokselle kiisi liki kymmenen vartijaa. Vanki vietiin sinne kellarikerrokseen rundiin. Nokalla oli tuolloin tosi mukava vanhempi vartiopäällikkö, joka piti vangille puhuttelun. En muista nimeään, mutta silmälasipäinen. Vankilanjohtajana oli tuolloin Uolevi Aspola, tosi mukava ihminen hänkin.

Sivustamulkoilija
Ran-tan-plan

Viesti Kirjoittaja Sivustamulkoilija » La Loka 19, 2019 4:22 pm

On tullu jonkun aikaa oltua joskus kivitalossa.paska paikka kaikin puolin :mrgreen:

PoliisimestariSisu
Matlock

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu » Ma Marras 04, 2019 11:56 pm

En, mutta mistäs sitä tietää milloinka häkki heilahtaa jos erehdyn väärässä paikassa sanomaan neekeri.
Hovimestari on syyllinen.

semiconcious
Alokas

Viesti Kirjoittaja semiconcious » Su Joulu 08, 2019 8:44 pm

Olen ja paljon! :lol: eriasia kaiketi sitten missä roolissa :wink:

Vastaa Viestiin