Luotatko suomalaiseen poliisiin?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Zodiac kirjoitti:
katupoika kirjoitti:
Kuka ihmeen tyyppi Basso.fi foorumilla??

Ja mä sanoin jo kerran, vaiko peräti kaksi, että noi jutut ovat totta. Ja tota listaa voisi kyllä jatkaakin, mutta en ainakaan nyt jaksa.
Jos olivat totta niin mikset mennyt näyttämään ruhjeita lääkärille? siitäpä olisin lehdistöllä ollut tekemistä vähäksi aikaa...toisaalta enpä minä kyllä usko teikäläisten juttuihin.

Valheen tunnistaa kun sellaisen näkee.
Noi kaikki jutut ei ole tapahtuneet mulle, vaan osa on hyvien frendien kohtaamisia poliisin kanssa. Ja ei kai nyt kukaan kyttäkään NIIN tyhmä ole, että se löisi tai muuten pahoinpitelisi kiinniotettua sivullisten nähden. Eli noista jutuista on aivan turha valittaa mihinkään, kun silminnäkijöinä on itsensä lisäksi 2 poliisia. Samalla tapaa esim. vartijat pahoinpitelevät kodittomia ynnä muita "ongelmakansalaisia". Ukko hissiin tai johonkin muuhun pimeään nurkkaan jossa kameroita ei ole ja siellä sitten muutama isku nyrkillä tai pampulla.

Eikä se muuten ole multa mitään pois mihin sä uskot tai et usko. Ne, jotka tietää, ne tietää. Ja ylipäänsä usko poliisiin on vähän kuin usko Jeesukseen. Faktoilla ei ole mitään merkitystä. Usko on se kaikki.

McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Viesti Kirjoittaja McAbre »

Naiivia uskoa etteikö Suomessakin esiintyisi asiatonta poliisiväkivaltaa. Sitä esiintyy, joskin toki huomattavasti pienemmissä määrin kuin esmes itärajan takana. Tiedän tapauksia.

Suomessahan on lienee luottamus ja arvostus poliisia kohtaan maailman huippua, mutta aina ei näinkään ole ollut. Tom Sjöberg kuvaa asiaa sattuvasti kirjassa Rööperi: "Jos 60-luvulla tapahtui puukotus, ei kukaan kertonut poliisille mitään koska ne olivat kaikkien mielestä kyrpiä. Nykyään jos tällaista tapahtuu, ilmaantuu 50 silminnäkijää ja suurin osa niistä ei edes tiedä asiasta mitään."

Mutta itse kysymykseen, yleisesti ottaen ja useimmissa tapauksissa luotan maamme poliisiin.

Avatar
Zodiac
Agentti Scully
Viestit: 674
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 7:58 pm

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Aivan totta! on täällä poliisissa vikaakin. Suurin miinus tulee siitä että ulkomaalaiset rikolliset saavat juoksennella vapaasti! kyllä poliisi suojelee. Lökäpöksyjä saavatkin piestä minun puolestani...ei täällä mitään wannabe-kriminaaleja tarvita.

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Zodiac kirjoitti:Aivan totta! on täällä poliisissa vikaakin.
Halleluja!

albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

on niin paljo noista paskapäistä ja niiden touhuistakokemusta henk.koht etten sitte pätkääkää luota kyllä
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tottakai luotan.
Kesällä laskettelin taajama-alueella kahdeksaakymppiä ja hui...Mäen alla seisoi poliisi handu pystyssä.
Sain niukinnaukin auton pysäytettyä pysäkille, poliisi sitten puhallutti ja sanoi:onneksi olkoon, nyt kannattaa laittaa lotto vetämään, kun ei ollut tutkaa käytössä, vaan pelkkä puhallusratsia.
En sitten lotonnut kuitenkaan vaan kenotin ja 20e tuli sillä viikolla.
Kyllä suomalaiseen poliisiin voi luottaa, ainakin jossakin määrin. :wink:

cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

heh, toi viiminen oli hyvä :wink:

Luotan poliisin aika hyvin mutta muistan koko ajan että ihmisiä nekin vain ovat...eli en odota liikoja. Musta on kuitenkin hyvä että ne on yleensä kaksin liikenteessä jotta sakkoja annettaessa toinen pystyy lukemaan sen ajokortin ja rekisteriotteen ja toinen sitten kirjaamaan ne ylös....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"

jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Zodiac kirjoitti:Aivan totta! on täällä poliisissa vikaakin. Suurin miinus tulee siitä että ulkomaalaiset rikolliset saavat juoksennella vapaasti! kyllä poliisi suojelee. Lökäpöksyjä saavatkin piestä minun puolestani...ei täällä mitään wannabe-kriminaaleja tarvita.
En itse ole "lökäpöksy" enkä heistä nyt niin hirveästi välitäkkään mutta en kyllä hyväksy tuollaisia komentteja jotka voitaisiin luokitella jopa rasistisiksi.

Sitten Itse aiheeseen en luota poliisiin, olen ollut monta kertaa kyseisen ammattikunnan kanssa tekemisissä ja mielestäni heidän ei pitäisi toimia syyttäjinä rankaisijoina puhumattakaan. Olen myös itse saanut aikoinaan pampusta jalkapohjiin samalla kuin toinen on repinyt pitkästä letistä rappusia pitkin sisätiloihin ja olin nippusiteissä nilkoista ja käsistä. Tarkastuksen yhteydessä toinen stumppasi maiharinsa naamaani niin että oli kiva kengän kuva naamassa. Tuollaisista tapauksista on aivan turha nostella mitään meteliä mitens todistat kyttiksellä tapahtuneita juttuja? Voi olla pikkasen hankalaa saada todistajia asialle. Sain vielä kyseisestä tapauksesta virkamiehen vastustamisesta sakot.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Mielenkiintoista huomata, että vähiten luottamusta poliisiin on niillä, jotka eniten ovat joutuneet heidän kanssa tekemisiin.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Lizzie B. kirjoitti:Mielenkiintoista huomata, että vähiten luottamusta poliisiin on niillä, jotka eniten ovat joutuneet heidän kanssa tekemisiin.
Niin. Eiköhän toi kerro ihan siitä, että jos sä et poliisia koskaan joudu kohtaamaan, niin ei niitä negatiivisiakaan kokemuksia luonnollisesti kerry. Eikä muutenkaan kunnollista perspektiiviä asiaan.

Puhallusratsiat on kuitenkin tilanteena aivan erilaisia kuin vaikkapa kotietsintä tai pidätystilanne. Jos mun ja lähipiirinikin kokemukset poliiseista olisi vaan ratsioista, niin voi olla, että luottaisin itekin poliisiin.

wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

Suomalainen taitaa olla yleisesti ottaen poliisin über-fani.En ole koskaan ollut napit vastakkain poliisin kanssa.En kuitenkaan juurikaan luota tuntemattomiin ihmisiin, joten pitäisikö siis luottaa poliisiin?

johnny

Viesti Kirjoittaja johnny »

...
Viimeksi muokannut johnny, Ti Marras 27, 2007 3:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

katupoika kirjoitti:
Lizzie B. kirjoitti:Mielenkiintoista huomata, että vähiten luottamusta poliisiin on niillä, jotka eniten ovat joutuneet heidän kanssa tekemisiin.
Niin. Eiköhän toi kerro ihan siitä, että jos sä et poliisia koskaan joudu kohtaamaan, niin ei niitä negatiivisiakaan kokemuksia luonnollisesti kerry. Eikä muutenkaan kunnollista perspektiiviä asiaan.

Puhallusratsiat on kuitenkin tilanteena aivan erilaisia kuin vaikkapa kotietsintä tai pidätystilanne. Jos mun ja lähipiirinikin kokemukset poliiseista olisi vaan ratsioista, niin voi olla, että luottaisin itekin poliisiin.
Eihän poliisia joudu kohtamaan kun ei tee mitään sellaista että siihen olisi tarvetta (poislukien normaalit puhallusratsiat). Monia tuttuja/kavereita on poliisin hoivassa ollut, mutta kukaan ei ole ikinä valittanut että heitä oltaisiin kohdeltu huonosti.

Niin ja itse luotan suomalaiseen poliisiin.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Poliisin kanssa voi joutua asioimaan myös, jos joutuu itse rikoksen uhriksi.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Vähän niin ja näin, luotan 50% en luota 50&, öhöhö. :/
What you do... Makes you who you are.

Vastaa Viestiin