Silloin minua sattui...

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Silloin minua sattui...

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Elikkäs tällainen topic... Idean sain pakkotoisto.comin topicista, ja kopsaan tähän saman vastaukset mitä laitoin sinnekkin.
- Kokeilin trampoliinilla "Shooting Staria" eli tein takaperinvoltin ja yritin samalla liikkua eteenpäin, tuloksena se että otsa osuu siihen rautahommaan... Se sattui ja verta tuli myös otsasta jonkun verran.

- Jalkaan naula, taisi mennä jotenki läpikin, harmittaa kun ei kunnolla muista, olin tuolluin 5-vuotissynttäreillä =)

- Kokeilin ensimmäistä kertaa trampoliinilta tuplavolttia, ja hups... Ensimmäinenvoltti ilmassa oli jo tehtynä, mutta tulokseksi tuli kuitenkin se, että tulin niskalteni. Se sattui paljon, ja pelotti jo oikeasti.

- Laitoin jalkapallon kannon päälle, potkasin sitten suoraa kantoon.. Isovarvas murtui, pahemmaksi tämän teki se että kaveri vain nauroi vieressä =E

- Kokeilin neljännellä luokalla ns. kiikkuvolttia... Jalka jäi ilmassa kiinni siihen juttuun, ja tulin mahaltani alas. Nenästä ja huulesta tuli verta, leukaan sattui, jalkaan sattui ja myös vatsaan sattui.

- Oltiin tossa about 3 viikkoa sitten kaverin kanssa vapaapainia, kaveri yritti jotakin ihme liikettä, ja pum... Suoraan nyrkillä naamaan Nenästä ja huulesta tuli verta, mutta ei sattunut niin paljoa kuin nuo edelliset.
:)
What you do... Makes you who you are.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Lävistykset..

..Juu ja sormenkynnen irtoaminen.

En ole jostain syystä murtanut ikinä mitään paikkaa, en tiedä mistä moinen johtuu.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Joitakin vuosia takaperin mursin kyynärvarteni, pahasti. Siis naps poikki. Noh, kahden viikon luutumisen jälkeen kontrollikäynnillä todettiin luun päitten olevan hieman väärillä kohdin. Ei muuta kun lääkintävahtimestari toisesta päästä luuta, lääkäri toisesta ja luu kiskottiin uudelleen kahteen osaan... Puudutus varmisti ainoastaan sen, etten menettänyt tajuntaani kivusta. Em. sattui paljon enemmän kuin se alkuperäinen murtuma ja sen kipsaus, enkä ikinä ole niin rumasti huutanut ja kironnut kuin silloin! Lähtiessäni toimenpidehuoneesta odotustila oli kummasti tyhjentynyt...
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Pahaa tekee edes lukea näitä. Varsinkin tuo ylläoleva :shock:

Itselle toistaiseksi kivulian juttu oli, kun olin juoksemassa ja kaveri tuli polkupyörällä perässä, ja osui kantapäähäni, josta luonnollisesti rähmälleni lensin. Noh, jalan sitten onnistuin jotenkin änkemään pyörän pinnojen väliin, ja siitä se meni hiiiiitaaaasti ympäri. Sääriluu ja pohjeluu menivät poikki. Kipiää kävi.

Treeneissä sattuu myös silloin tällöin jotain infernaalista kipua aiheuttavia juttuja, mutta kyllä tuo on toistaiseksi pahin.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Olen säästynyt aika vähällä, kun vertaa edellisiin!
Tässä jotain nyt kuitenkin:

Olin n. 8v ja olin ratsastusleirillä. Hyppäsin valtavan isolla kopukalla esteitä, muut tunnille osallistujat odottivat jonossa toisella puolella kenttää. Esteen jälkeen hevoseni yritti oikaista suoraan muiden luokse ja minä tietysti sisukkaasti kampesin vastaan - täydessä laukassa siis edelleen. Olin kääntänyt hevosen kaulan rullalle vasemmalle, se törmäsi oikea lapa edellä tolppaan ja kaatui. Jäin sen alle, se kierähti ylitseni ja astui ranteelleni. Joka paikkaan sattui ihan hemmetisti, mutta liekö lapsen luut jotenkin normaalia joustavammat, sillä mitään ei murtunut. Olin yhtä mustelmaa sen jälkeen, ei pystynyt erottelemaan mihin yksi loppui ja mistä toinen alkoi.

Kävelin vanhempieni raksalla pimeässä. Tiesin, että siellä on sellainen kellarikuoppa, mutta se oli aina ollut peitettynä kovalevyllä, joten en varonut sitä sen enempää. Jostain syystä siihen oli kuitenkin vaihdettu pahvi, joten humpsahdin siitä läpi. Ehdin levittää käteni jotenkin niin, että jäin kainaloistani roikkumaan ja löin leuan betoniin. Molemmat kädet revähtivät, kainalot vuosivat verta ja leuka samoin. Auts. Yhtään ei auttanut, että äitini nauroi vieressä kippurassa. :lol:

Rotten Sound-bändin moshpitissa murtui kaksi kylkiluuta. Se oli muuten yllättävän kivuliasta ja ennen kaikkea kesti perhanan pitkään. Ensimmäiset kaksi viikkoa jo pelkkä hengittäminen oli suunnilleen toivotonta, voitte vaan kuvitella mitä helvettiä oli saada hikka, joutua yskimään tai aivastamaan. Auuuhhh...

Synnyttäminen ilman minkäänlaista kivunlievitystä oli myös vähintäänkin mielenkiintoista, mutta ehkä sitä ei lasketa, koskapa oli ihan vapaaehtoista.

Sitten oma lukunsa ovat nämä pienet, mutta viheliäiset hitsaustapaturmat, eli että hitsaat puikolla jotakin pääsi yläpuolella ja kuonat valahtavat hihansuusta sisälle tai tipahtavat kyynärtaipeeseesi ja suhahtavat ikivanhasta haalarista läpi. Sillä aikaa kun sula metalli kärventää ihoasi, pomppaat ylös, lyöt pään kattoon, kaadut, sotkeudut kaapeleihin, samalla kun sula metalli polttaa sinua edelleen. Tästä on sitten erilaisia variaatioita olemassa; milloin tiputat sulaa ja kipinöitä napaasi, kengänvarresta sisälle, niskaasi, hanskaasi, esität intiaanitanssin ja heittelet kyseiset vaatekappaleet pitkin työmaata, kaatuilet ja aina jos vaan mahdollista lyöt pääsi tapitettuun putkeen. Vaihtoehdtoisesti valutappi polvilumpion välissä tuntuu myös ihanalta. Hitsarit tunnistaakin esim. uimarannalla kätevästi näissä tietyissa paikoissa olevista pienistä, mutta erittäin tiheinä parvina esiintyvistä palovammoista. :lol:
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Se tuntui myös ikävältä, kun jo jonkun aikaa parantunut leikkaushaava tulehtui ja rupesi aukeamaan uudelleen... Paine helpotti vähän, kun mätä pääsi valumaan ulos tikeistä, mutta haavan umpeutuminen vei sitten jonkun aikaa...
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

minullakin on useampi luomusynnytys takana....mielenkiintoisia kokemuksia...muuten vain kerran pikkuveli sohaisi rautatangolla (sellaisella ohuella) mua silmään lapsena sekä kerran puujunalla pamautti naamalle kun olin nukkumassa...niistä on aikaa mutta muistan vieläkin että lujaa sattui kummallakin kerralla. (puujunan ansiosta kulmahampaasta lohkesi osa ja kun tuli rautahammas tilalle niin siinäkin puuttui tuo palanen :shock:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Minä lämäsin kerran auton takakontin kiinni voimalla, suoraan vasemman käden sormien päälle. Se vei ensin tunnottomaksi ja kun tunto palasi, oli tosi kipeä. Kynsinauhat on muutenkin niin herkät kivulle... :(
Nothing is quite what it seems
swisse
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Loka 18, 2007 1:07 pm

Viesti Kirjoittaja swisse »

Auton peräkontin luukku taklas mut kesällä ku otin tiilitasotetta sieltä pois. Kirosanat raikas ja sisulla nostin ne säkit sieltä pois . Kotona sai ukko kuulla marmatuksen kaiken maaliman spoilereista jotka siellä luukun päällä painona on.. :roll:

muoks. typot hyökkää taas
And the wind blows through my heart
Shivers me one last time
As I now reach out in the dark
No one there

-Sentenced, No one there-
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Joo, murtumaharrastukseni alkoi muistaakseni viidennellä luokalla varpaan murtumalla. Seurasi useita kivuttomia vuosia kunnes alkoi tapahtua, ensin talvella mursin oikean käden ranteen takaa, luu poikki, kivat kuntoutukset (tulipa muuten se kipsikin murskattua kaaduttua jäisissä ulkoportaissa) ja kesällä kaaduttiin kylki eellä renkaan päälle murtui useita kylkiluita. Eipä uskois miten v.tun kipeetä nauraminen ja yskiminen teki. Vaan vielä murtu nenä samana vuotena pakun lastaussillan täräytettyä tajun kankaalle. Taas päästiin monta vuotta ilman isompia. Toissa kesänä onnistu jälleen, alin kylkiluu poikki mitättömän kaatumisen seurauksena.
Alkoholilla ei tähän asti mitään tekemistä tapahtumiin..
Kunnes nyt kesällä piti kaverille näyttää parin kaljan jälkeen maastopyörän ajoa tyyliin rampilta tankojen yli niskoilleen ja solisluu siteineen osiin ja leikkaukseen. Tuli muuten puolireippaat mustelmat. Kivut on tallella vieläkin :evil:

Enempää en ilkiä laittaa vaikka listaa vois helposti jatkaa vähän pienemmillä jutuilla :shock:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Katsa kirjoitti:Olen säästynyt aika vähällä, kun vertaa edellisiin!
Tässä jotain nyt kuitenkin:



Rotten Sound-bändin moshpitissa murtui kaksi kylkiluuta.
Jumalauta et nauratti. Siis ei muuten mutta.... 8) Miten voi moshauksessa murtaa kylkiluun? Eihän tuo varmastikkaan ole mukavalta tuntunut, mutta miten se sillee kävi?

Ja joo, unohin melkein lisätä jokaiselle miespuoliselle vähintään kerran tapahtuneen: munat tankoon pyörällä.
What you do... Makes you who you are.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^ Ai jumalauta, tuosta tuli mieleen. Penskana leikin jotain Tarzania mattotelineessä pihalla ja kädet lipesi, tipuin haarat auki suoraan alla oleviin tankoihin ja huusin minuutin pari äänetöntä huutoa ennen kun joku tuli ja nosti minut siitä pois. YYYYHHHHH.

Myöskin hampaan poistaminen ilman puudutusta KOSKI.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Ehdinkin jo ihmetellä, että miksi kenelläkään ei ole ikäviä kokemuksia hammaslääkäristä.... Juurihoito se vasta sattuukin, kun ei siitä puudutuksesta ole mitään apua :shock:

-kahta synnytystä en kerro tarkemmin, perustelut samat kuin katsalla-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Joo, juurihoitoon en mene koskaan enää (ilman että olen doupattu niin täyteen kaikkia mahdollisia lääkkeitä kuin Elvis kuolinhetkellään). Yhhyi.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

maija turjukka kirjoitti:^Ehdinkin jo ihmetellä, että miksi kenelläkään ei ole ikäviä kokemuksia hammaslääkäristä.... Juurihoito se vasta sattuukin, kun ei siitä puudutuksesta ole mitään apua :shock:
Oon läpikäynyt kolme juurihoitoa - ilman puudutusta. Ja sanon suoraan, että se oli elämäni kivuttomampia hammaslääkärireissuja. Tosin johtunee siitä, että nuo hoidot tehtiin etuhampaisiin (jotka oon iskenyt ja telonut ja murtanut niin monta kertaa ettei rajaa) ja koska en omista tuntoa etuhampaiden puolella nimeksikään, niin tosiaan, ei tuntunut missään. 8)

Sen sijaan olen samaa mieltä siitä, että hampaan poisto ilman puudutusta on berberistä itsestään. Toisin kuin etuhampaissani, takahampaissani taas on varmaan sekin tunto mitä edestä puuttuu ja vielä kun pläjäyttää kasan päälle sen, että puudutusaine ei tehoa, niin oli kyllä pieni juhlan paikka silloin. Onneksi lääkäri oli niin nopea kuin vain pystyi olemaan siinä tilanteessa.

Muutenkin tuntuu, etten omista hirveästi tuota tuntoaistia (noita takahampaita lukuunottamatta), sillä olen saanut ihoni revittyä auki hieman sieltä sun täältä, mutta koskaan se ei ole pahemmin sattunut. Ranteeni on viiltynyt auki pääsuonta myöten, mutta se ei sattunut yhtään. Selkäni on auennut useammin kuin kerran, mutta sekään ei juurikaan tuntunut. Myös vatsapuolelta on vatsa ollut kerran aika tehokkaasti auki, mutta nääh, enemmän inhotti revennyt paita.

Sen sijaan se, mikä sattui ja kohdistui ihoon, oli se kerta kun poltin selkäni auringossa töissä ollessani. Iho paloi kauttaaltaan jonkinasteiselle palovammalle, en voinut nukkua kuin vatsallani ja kun en tyhmänä mennyt lääkäriin ja hakenut edes jotain lievittävää salvaa, on selän iho pilalla vielä tänäkin päivänä, vaikka siitä jo se kymmenisen vuotta onkin. Oh well, eipä ole sen jälkeen tullut paidatta auringossa liikuttua enää. 8)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Vastaa Viestiin