Oletko rasisti? Onko väärin olla rasisti?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

jsamu84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:49 am

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

Tervetuloa Savoon vaan Tirskis.
Ei se mun mielestä väärin oo olla rasisti.Pitäähän se rasistillakin olla oikeus olla mikä on jos kerta homo saa olla homo ja sitä rataa.

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Kiitos. Se on totta. Minäkin en juuri tykä kun Suomeen ottetaan kiintiöpakolaisia, vaikka täällä ei ole töitä suomalaisille, eikä maahanmuuttajille, jotka elävät maassa pitkä aikaa ja osavat suomea, ja ovat halukkaat töihin tai opiskella.
Niin, se on väärin tuoda tänne vielä afrikalaisia, jotka eivät sopeudu.

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

No joo toisaalta miksipä rasisti ei saisi olla rasisti jos kerta kaikki muutkin saa olla sellasia kun ne on, mutta harva hyväksyy kaikkia sellasena kun ne on. Jos on rasisti vihaa erilaisuutta ja jos taas ei ole rasisti vihaa sitä että joku on rasisti ja vihan kierre vaan jatkuu.
Hauskaa sinänsä miten ihmiset on niin ennakkoluulosia ja sanomassa asioista joista eivät edes tiedä. Toisinaan ei voi kun nauraa turhamaisuudelle. Kun on vaan pakko vihata.
Itse olen joutunut rasistin kohteeksi jopa siitä että olen savolainen(pienemmistäkin). Kattokaas kun puhun savon murretta ja levveesti viännänkii. Mutta eipä haittaa kun ei anna haitata. Kyllä tänne mahtuu.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

rimma kirjoitti:Hauskaa sinänsä miten ihmiset on niin ennakkoluulosia ja sanomassa asioista joista eivät edes tiedä. Toisinaan ei voi kun nauraa turhamaisuudelle. Kun on vaan pakko vihata.
+1...
En jaksa perustella isommin, mutta vaikka itsellänikin on ennakko oletukset esim. somaleiden ja mustalaisten suhteen, niin annan heille mahdollisuuden ja kohtelen heitä siinä missä "naapurin Virtastakin" (neutraalisti, niin kuin yleensä tuntemattomia ihmisiä)... Muutan sitten mielipidettäni ja toimintatapaani hetkeä (15s.) myöhemmin suuntaan tai toiseen kun olen saanut paremman kuvan ko. henkilöstä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^^ Muistetaan nyt, että rasismi on nimenomaan rotuun liittyvää ennakkoluuloa ja syrjimistä. Oottako te savolaeset sitte ihan oma rotuki? 8)
Nothing is quite what it seems

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Maybrick kirjoitti:^^ Muistetaan nyt, että rasismi on nimenomaan rotuun liittyvää ennakkoluuloa ja syrjimistä. Oottako te savolaeset sitte ihan oma rotuki? 8)
Ollaan.

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Mulla ei ollu koskaan savolaisten kanssa mikään ongelmiä Mukavat ihmiset siellä asuu, ja opiskelinkin jonkun verran savoksi.
On tosi eroja, missä asuu.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Ok Tirskis uskotaan vähemmälläkin hehkuttamisella. Kunhan et vain pettyisi jossain vaiheessa savolaisten ihanuuteen. Voiko kukaan olla niin täydellinen? 8)
Nothing is quite what it seems

Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Maybrick kirjoitti:Ok Tirskis uskotaan vähemmälläkin hehkuttamisella. Kunhan et vain pettyisi jossain vaiheessa savolaisten ihanuuteen. Voiko kukaan olla niin täydellinen? 8)
Ei. Me savolaiset ollaan ihan tavallisia ihmisiä ja se ystävällisyys voi vaihdella ihan paikkakunnittain. Ei pahalla Kuopiossa asuville, mutta siellä ystävällisyyttä ainakin liikenteessä saa hakea. Että joo, sitten kun Tirskis savolaisten joukkoon soluttautuu, niin voi mielipide muuttua vähän. Mutta ihan oikeasti me ollaan tosi kilttejä, verrattuna vaikka hesalaisiin. Sekin kylläkin taitaa johtua ympäristöeroista.

Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Minä olin jo Savossa asunut Siilinjärvellä. Sitten tulin Kuusamoon , missä asun 8 v, ja ensi vuonna muuttaan taas Savoon- Siilinjärveen.
Kyllä, se on mukava paikka, myös Kuopio, tutustuin ihmisiin heti, baareissä myös aika kivaa seura löytyy.
Tylsin paikka, missä olin koskaan asunut on juuri Kuusamo.

combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Minkä takia se ei ole hyvä asia jos on rasisti, ihan niinkuin se olisi joku haukkumanimi
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Nääh, en ole rasisti. Tai voiko kaikkia kohtaan olla? Yhtä paljon suurinpiirtein kaikkia kohtaan. Tunnen romaneja, olen asunut mustien kanssa ja homojen kanssa. Kaikilla on vähän omat kulttuurinsa, mitkä voivat aiheuttaa pientä erimielisyyttä, mutta kaikkien kanssa samassa talossa olen pystynyt asumaan ja olemaan ihan normaalisti.
Paavo Arhinmäki on äijä!

raippa
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja raippa »

Uskon, että ihminen jakautuu eri rotuihin ja uskon myös, että jokaisella rodulla on tietyt ominaispiirteensä. Enemmän uskon kuitenkin kulttuurillisiin kuin biologisiin eroihin. Esim juutalaisia, mustalaisia, ja somaleja kohtaan tunnen kollektiivista... hmm, varautuneisuutta. Samoin tunnen myös alkoholisteja, narkkareita sekä kommunisteja kohtaan.

Rasismikortin käytöstä on tullut jo naurettavan yleistä. Milloin sitä kuulee käytettävän jos nuori pistää Suomileijonariipuksen kaulaansa tai käyttää puhuessaan sanaa neekeri. Itse en helyillä itseäni koristele, mutta kertoo aika vinksahtaneesta ajattelutavasta, jos oman synnyinmaan symbolin kantamisesta aletaan syyttämään syrjinnästä muita rotuja sekä kulttuureja kohtaan.

sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

En mielestäni. Jotenkin hankala tehdä tuota rajanvetoa raipan mainitsemien yleispiirteiden (ja niiden toteamisen) ja sitten rasismin välillä. Esim. minusta on aina yhtä tyrmistyttävää kun intialaissyntyiset kaverini puhuvat naimapuuhistaan ja mainitsevat että jonkun deitin kanssa ei kannata jatkaa yhteydenpitoa kun hän on väärää kastia ja mielestäni minulla on täysi oikeus myös mielipiteenäni sanoa, että nämä käytännöt ovat primitiivisiä ja typeriä, vaikka omissa yhteisöissään heillä on tietty oikeus tehdä mitä huvittaa. Mutta toisaalta ärsyttää jos joko ihmistä lainkaan tuntematta väitetään, että hän on tietynlainen vain rodun takia tai kun esim. selkeästi yleinen kusipäisyys tai tyhmyys johdetaan rodusta johtuvaksi, vaikka kyseessä on selvästi yksilön ominaisuus.

Joskus olen joutunut itse naurettavien oletusten kohteeksi eurooppalaisena naisena matkustellessani muualla. Se on ärsyttävää, mutta toisaalta antaa jonkunmoista osviittaa siitä, miltä tuntuu olla vähemmistön edustaja ja ennakkoluulojen kohde.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

raippa kirjoitti:
Rasismikortin käytöstä on tullut jo naurettavan yleistä. Milloin sitä kuulee käytettävän jos nuori pistää Suomileijonariipuksen kaulaansa tai käyttää puhuessaan sanaa neekeri. Itse en helyillä itseäni koristele, mutta kertoo aika vinksahtaneesta ajattelutavasta, jos oman synnyinmaan symbolin kantamisesta aletaan syyttämään syrjinnästä muita rotuja sekä kulttuureja kohtaan.
Joo se Suomi-jellonahan vain kertoo valtavasta isänmaaylpeydestä kantajassaan. En tiedä miksi, mutta minua ärsyttävät hieman nuo kaikki Suomi-hupparit, kiitos-paidat, Suomi-riipukset.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Vastaa Viestiin