Palkkasi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Palkkasi?

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Lue otsikko.
What you do... Makes you who you are.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Suomessa ei ainakaan toimi tuo, että vain kysellään kertomatta avauksessa omaa palkaansa. Sinä aloitit, joten jäämme odottelemaan.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

konsta, Hessu on peruskoululainen joten en usko palkkalaskelmaa vielä löytyvän. Kyselee ilmeisesti siksi, että haluaa tietää missä työssä pääsee rikastumaan - koulutukselliset valinnat kun ovat vielä edessä.

Mutta suomalaisilta tätä ei kyllä kannata kysyä. Eikä toisaalta tarvitsekaan, kun asioita voi selvitellä itsekin (verotiedot julkisia jne.).

Korkeakouluista ainakin joidenkin yliopistojen sivuilta löytyy kattavat laskelmat siitä, kuinka paljon koulutusta vastaavilla aloilla keskimäärin tienaa. Ainakin Turun yliopiston sivuilta voi näitä lueskella.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Worst opening EVER.

/end Comic Book Guy act

Kuinkahan moni tajuaa tuon?
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Iltalehti/Iltasanomat tasaisin väliajoin tuntuvat julkaisevan näitä "millä alalla tienaa" -taulukoita. Metsästä niitä.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

En välttämättä vastaisi itsekään tuohon kysymykseen. Ei se taida olla muitten asia. Muutenkin kuvitellaan että palkka ja tulot mittaa ihmisen arvon ja jos on "rikas" niin saa tehdä ihan mitä huvittaa. Kaikestahan siis selviää rahalla.
Ammattihan kannattaa valita sen mukaan mitä jaksaa tehdä pitkään ja missä kiinnostus pysyy yllä. Palkka tietysti kanssa tärkeä mutta jos alkaa rahan takia tekemään jotain josta ei välitä niin alkaa varmaan puuduttaa nopeasti.
Kannattaa valita ammatti sen mukaan mikä tosiaan inspiroi ja mistä voi vaikka lähteä sitten erikoistumaan jos haluaa lisää haasteita.

Niin paitsi aihehan ei ollut ammatinvalinta vaan palkka. Sen verran voin vihjata että oma palkkani alkaa lähennellä jo pyöreitä lukemia. Yhdellä luvulla sitä voisi kuvata. Nolla. :P
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

kaikki tietää kuinka "hyvin" sairaanhoitajat nykyään tienaa. ihme juttu, mutta vaikka kuulemma tienaan hyvin niin ei sillä silti meinaa elää. ehkä mulla on sitten vaan niin kallis maku tai jotain.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Opintotukikuukausina kaikkiaan 390e/kk, mikä ei riitä edes vuokraan. Silloin kun töitä (harvakseltaan) on, n. 1700 e/kk, jolla jo pärjää ja pystyy makselemaan noita köyhempien kuukausienkin laskuja.

En oikein ymmärrä miksi palkka puheenaiheena on niin suuri tabu, vaikka kovin epäkiinnostavaa onkin, mitä kukakin tienaa. Julkista tietoahan se joka tapauksessa on.
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Viimeksi muokannut Primavera, Ma Touko 12, 2008 1:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Ei saatana, sori jos avasin moisen ketjun, aattelin vaan avata ku pakkotoistolta bongasin moisen 8). Älkää ny saatana raivotko siellä :wink:

E: En minä tiennyt että tämä niin herkkä aihe on joillekkin :o

Tarkotus oli vaan gallupmieleinen kuten pakkotoistolla, tyypit vain ilmoittaa palkkansa, ei muuta bullshittiä.

Unohtakaa tämä thread. Jos tämä vituttaa, ei ole pakko kirjoittaa, remember. 8)

E2: Ja minähän en halveksu ketään palkan takia. Tuskin kukaan muukaan tällä foorumilla.
What you do... Makes you who you are.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

En minäkään ymmärrä miksi palkka on niin suuri salailun aihe. Itse en ole paljastanut ammattianikaan, joten jätän palkankin mainitsematta. Sen voin kertoa, että hyvä se ei ole.

Mä muuten ihmettelen juuri noita iltapäivälehtien palkkajulkaisuja. Mun palkka ei ole todellakaan lähelläkään niin suuri, kuin lehden mukaan muka on :evil: Eikä kenenkään työkaverinkaan.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Aariel, ne päivälehtien palkkalukemat ovat keskiarvoja. Suurin osa varmasti alittaa luvut reippaasti, sillä luvut nousevat helposti jos kourallinen samassa työssä toimivia tienaa TODELLA hyvin.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

DonHessu kirjoitti:Ei saatana, sori jos avasin moisen ketjun, aattelin vaan avata ku pakkotoistolta bongasin moisen 8). Älkää ny saatana raivotko siellä :wink:

E: En minä tiennyt että tämä niin herkkä aihe on joillekkin :o

Tarkotus oli vaan gallupmieleinen kuten pakkotoistolla, tyypit vain ilmoittaa palkkansa, ei muuta bullshittiä.

Unohtakaa tämä thread. Jos tämä vituttaa, ei ole pakko kirjoittaa, remember. 8)

E2: Ja minähän en halveksu ketään palkan takia. Tuskin kukaan muukaan tällä foorumilla.
Ihan hyvä ketju tämä on. Onhan täällä jo kyselty kaikki seksuaalisesta suuntautumisesta auton väriin.

Olen aina ollut erittäin ymmälläni siitä, että Suomessa palkka on tabu. Monet ihmiset hermostuvat enemmän kuin politiikasta puhuttaessa, kun palkkojen suuruudet tulevat puheeksi. Kuitenkin kaikille pitäisi olla selvää, että salaiset palkkatiedot ylläpitävät epätasa-arvoisia käytäntöjä. Eli olen tulkinnut asian siten, että jos joku hermostuu palkkansa kyselemisestä, hänellä on jotain salattavaa... :P
Every ship must sail a world.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

joey kirjoitti:Aariel, ne päivälehtien palkkalukemat ovat keskiarvoja. Suurin osa varmasti alittaa luvut reippaasti, sillä luvut nousevat helposti jos kourallinen samassa työssä toimivia tienaa TODELLA hyvin.
Ok.
Mua ärsyttää, kun itse alitan huimasti nämä ja sitten porukka luulee, että tienaan tähtitieteellisesti.
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Olen opiskelija,.
Vastaa Viestiin