Palkkasi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Siru
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2007 7:12 pm

Viesti Kirjoittaja Siru »

DonHessu kirjoitti:Ei saatana, sori jos avasin moisen ketjun, aattelin vaan avata ku pakkotoistolta bongasin moisen 8). Älkää ny saatana raivotko siellä :wink:

Unohtakaa tämä thread. Jos tämä vituttaa, ei ole pakko kirjoittaa, remember. 8)
Vähemmälläkin kiroilulla pointti olisi tullut selväksi. :wink:
Tätä foorumia kun lukee alaikäisetkin. 8)
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Siru kirjoitti:
DonHessu kirjoitti:Ei saatana, sori jos avasin moisen ketjun, aattelin vaan avata ku pakkotoistolta bongasin moisen 8). Älkää ny saatana raivotko siellä :wink:

Unohtakaa tämä thread. Jos tämä vituttaa, ei ole pakko kirjoittaa, remember. 8)
Vähemmälläkin kiroilulla pointti olisi tullut selväksi. :wink:
Tätä foorumia kun lukee alaikäisetkin. 8)
Ja alaikäiset myös kiroilevat :lol: Ja taitanee olla pienin pahe tuo kiroilu.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

En tiedä miksi palkka on sellanen asia mistä ei tykätä puhua. Siksikö että näitä riittää jotka mittaa arvon rahassa vaiko siksi että moni luulee toisten jollaintapaa arvostelevan palkan/tulojen vuoksi? En tiedä.
Palkka ja tulot vaan tietysti kertoo sen että millasessa asemassa tyyppi on. Tai siis.. ärh..Hyvin lähtee taasen :P
Jos tulot on nolla kuukausitasolla niin voidaan päätellä kyseisen tyypin elämänlaatua ja silleen. Jos taas huippukorkeet tulot/palkka niin siitäkin voidaan päätellä jotakin.
Itelläni ei tosiaan palkkatuloja ole mutta opiskelenkin juuri sen vuoksi että jokupäivä saan ammatin josta tykkään ja jolla elätän itteni. Mielummin opiskelen vuosia ja olen tyytyväinen kun lähen sitten usean harhavuoden jälkeen hakemaan uutta ammattia.

Money talks. Valitettavasti.

Kuukausitulot on jotakin 700€ vähän yli ja sillä olen pärjännyt ja säästöönkin on paljon kertynyt. Se vaan menee niin että kun jostain tulee lisää niin jostain päästä se kurotaan takasin. Aina lähes.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

rimma kirjoitti:En tiedä miksi palkka on sellanen asia mistä ei tykätä puhua. Siksikö että näitä riittää jotka mittaa arvon rahassa vaiko siksi että moni luulee toisten jollaintapaa arvostelevan palkan/tulojen vuoksi?
Kyllä se jostain syystä siltä tuntuu, että arvo mitataan rahassa ja toiset arvostelevat palkan/tulojen vuoksi, kun vuosittain satojen ihmisten nimet julkaistaan lehdissä verotustietojen yhteydessä. Miksi ketään kiinnostaisi lukea naapurinsa verotettavista tuloista, ellei mittaisi naapuria rahassa tai haluaisi tätä arvostella palkan/tulojen vuoksi?
Avatar
JMW
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 1:54 am

Viesti Kirjoittaja JMW »

joey kirjoitti: Miksi ketään kiinnostaisi lukea naapurinsa verotettavista tuloista, ellei mittaisi naapuria rahassa tai haluaisi tätä arvostella palkan/tulojen vuoksi?
Minua ainakin kiinnostaa. Ei mistään muusta syystä kuin pelkästä uteliaisuudesta. :wink:

Omasta palkasta sen verran, että perusliksa on jotain 15-16€/tunti, siihen sitten pätevyys-, ikä-, ilta-, yö-, sauna-, sunnuntai-, ym -lisät päälle niin viime vuonna tuli maksettua veroja vajaa 22K€ :evil:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

JMW kirjoitti:
joey kirjoitti: Miksi ketään kiinnostaisi lukea naapurinsa verotettavista tuloista, ellei mittaisi naapuria rahassa tai haluaisi tätä arvostella palkan/tulojen vuoksi?
Minua ainakin kiinnostaa. Ei mistään muusta syystä kuin pelkästä uteliaisuudesta. :wink:
Niin, mutta mikä sitä uteliaisuutta ruokkii? Halu tietää, koska... ?

Et tainnut ajatella tuota kommenttiani ihan loppuun. Jos sinua kiinnostaa toisen tulot, etkö oikeasti tee tiedolla mitään? Et ajattele asiaa enää koskaan tietojen saamisen jälkeen, se ei vaikuta mitenkään ajatuksiisi kyseisestä henkilöstä, et käytä tietoa ikinä missään? Et siis mittaa etkä arvostele palkan/tulojen vuoksi?

Minua ei kiinnosta paskan vertaa muiden tulot ja lisäksi pidän sitä äärimmäisen loukkaavana, että verotustiedot ovat julkisia. Vaikka ne eivät kaikkien mielipiteisiin vaikuttaisikaan, jonkun mielipiteeseen kuitenkin vaikuttavat. Eikä omista ansioistaan ole tilivelvollinen kellekään muulle kuin valtiolle, ulkopuolisille yksityishenkilöille asia ei kuulu, ellei siitä itse halua kertoa.
Avatar
JMW
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 1:54 am

Viesti Kirjoittaja JMW »

joey kirjoitti: Et tainnut ajatella tuota kommenttiani ihan loppuun. Jos sinua kiinnostaa toisen tulot, etkö oikeasti tee tiedolla mitään? Et ajattele asiaa enää koskaan tietojen saamisen jälkeen, se ei vaikuta mitenkään ajatuksiisi kyseisestä henkilöstä, et käytä tietoa ikinä missään? Et siis mittaa etkä arvostele palkan/tulojen vuoksi?
En arvostele tai puntaroi ihmisiä sillä perusteella mitä he tienaavat. Loppujen lopuksi tyydytän vain uteliaisuuttani. Ainoa mitä ehkä tiedolla teen, saatan miettiä ko. henkilön ulkoista olemusta. Siinä monasti yllättyy puolin ja toisin, esim. hyvin ja kalliisiin pukeutuvat eivät aina ole niitä rikkaita vaikka niin antavat ymmärtää. :wink:
Mutta loppujen lopuksi en tee sillä tiedolla paskaakaan.

Mutta pitäisikö jatkaa aiheessa, menee ihan shitiksi tämä topicci.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Julkiset palkkatiedot ovat edellytys sille, että ihmiset voivat jatkuvasti arvioida oman palkkansa oikeudenmukaisuutta ja tarvittaessa vaatia lisää (tai äänestää jaloillaan). Minun mielestäni palkkatietojen pitää ehdottomasti olla julkisia.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Spider kirjoitti:Julkiset palkkatiedot ovat edellytys sille, että ihmiset voivat jatkuvasti arvioida oman palkkansa oikeudenmukaisuutta ja tarvittaessa vaatia lisää (tai äänestää jaloillaan). Minun mielestäni palkkatietojen pitää ehdottomasti olla julkisia.
Eri alojen palkkatietojen kyllä. Mutta että yksityishenkilöiden nimiä julkaistaan tulotietojen kera?
Macchiavelli
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:48 pm
Paikkakunta: Chicago

Viesti Kirjoittaja Macchiavelli »

N.80 000e/vuosi. Brutto.
Ed
Neuvoja-Jack
Viestit: 547
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:52 pm

Viesti Kirjoittaja Ed »

Työ itsessään on palkka.
Joutilaat kädet tekevät Paholaisen töitä.
Paha saa palkkansa.
Työ vapauttaa.

Kuva
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Taitaa pyöriä siinä 30-40 000€ välillä vuositulot, peruskoulupohjalta :)
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5185
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tämä voisi vaikka todeta, että "paha saa palkkansa." :wink:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Ei minuakaan sen vuoksi kiinnosta muiden palkka taikka tulot että vertailisin heitä keskenään taikka arvostaisin tai en arvostaisi rahan perusteella. Minua vaan kiinnostaa että millasia valintoja annatin ja jatkokouluttautumisen suhteen ihmiset ovat tehneet saavuttaakseen itselleen lisänimen rikas. Ja sitten taas samanlaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa vertailen ja mietin että mitä olen jättänyt huomaamatta kun tulot on pienemmät kun toisella jne.
Sehän on vaan ihan ajanvietettä kun miettii että miten olis kannattanut lähteä kouluttautumaan jotta olisi vastannut tämänhetkisiin vaateisiin ammattilaisten suhteen. Joku vuosi joku lyö leiviksi jollain ja joku toinen vuosi joku taas jollain muulla. On hyvä pysyä ajantasalla mitä annatteja tarvitaan nyt ja mitä 8 vuoden päästä.
Jos taas en tiedä naapurini palkkausastetta niin ei se jää kaivelemaan en myöskää lämpeä jos tiedän jonkun palkan. Se on oikeestaan käsitteenä aika yhdentekevä. Todellistahan on ne palkat itse eikä niistä puhuminen.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Vastaa Viestiin