Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

eloq
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 9:16 pm

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja eloq »

Tyypin 1 diabetes
Keskivaikea masennus
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Refluksitauti

Hemangiooma maksassa (ei ehkä sairaus mutta seuraavat sitäkin.)
Iitu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 2:00 am

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Iitu »

Keskivaikea masennus ja verenpainetauti. Selkä on kroonisesti kipeä, mutta siihen ei ole varsinaista diagnoosia. Ja onhan epilepsiakin diagnosoitu. Saan neurologin mukaan ns. petit mal-kohtauksia. Lääkitystä ei ole, koska oireet (joita kukaan ei ole arkielämässä edes havainnut) eivät häiritse elämääni.
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Tuon masennuksen ja psykoottisen masennuksen lisäksi tuli taudinmääritys muutama viikko sitten vakavista työmuistivaikeuksista. Neuropsykologi väitti, että olisin haistellut liimoja.
WhoIam
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:54 pm

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Minullakin on muistivaikeuksia. Neuropsykologi ne totesi ja epäilevät syyksi syöpähoitoja.
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

WhoIam kirjoitti:Minullakin on muistivaikeuksia.
No eipä olis arvannut tuon sinun nicin perusteella :lol: :D

No joo... Anteeksi :roll:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mussa ei tiettävästi ole mitään vikaa vikaa vikaa... tiettävästi.......ehkä....kai.....toivottavasti....
Mutta noista whon muistiongelmista.
Minä veikkaisin, että osasyy saattaa myös olla se, että syöpä sinäänsä on henkisesti raskas sairaus ja saattaa ihan siksikin aiheuttaa muistihäiriöitä. Eli ei välttämättä kyse ole mistään hoitojen aiheuttamasta 'muutoksesta' aivoissa, vaan ihan siitä, että ajatus on välillä alintajuntaisesti vahvasti ''muualla'''.
Haluan kuitenkin samalla toivottaa sinulle jaksamista. Vilpittömästi!
Nuotio & Äreät Tiput
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja rimma »

Muistiongelmia saattaa myös masennuksen yhteydessä ilmetä. Kun mieli on maassa niin ei aivot toimi täysillä ja jaksa muistaa asioita. Tätä on ihan tutkittukin mutta en nyt jaska penkoa sitä faktaa esiin.. laiskuuttani. Onko se muuten sairaus? :P
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Mike Manner kirjoitti:
WhoIam kirjoitti:Minullakin on muistivaikeuksia.
No eipä olis arvannut tuon sinun nicin perusteella :lol: :D

No joo... Anteeksi :roll:
*täydellinen repeäminen*

Sairauden määritelmänä on ainakin joku-jossain-joskus pitänyt sitä, että henkilö tai hänen ympäristönsä kärsii siitä... eli kai se on aika tapauskohtaista, lasketaanko muistiongelmat sairaudeksi.
Minulle neuropsykologi sanoi, että muistivaikeuteni johtuvat joko imppaamisesta, psyykelääkkeistä tai jostain synnynnäisestä (itse veikkaan viimeistä).
WhoIam
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:54 pm

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Mike Manner kirjoitti:
WhoIam kirjoitti:Minullakin on muistivaikeuksia.
No eipä olis arvannut tuon sinun nicin perusteella :lol: :D

No joo... Anteeksi :roll:
Heheh :lol: Hyvä nimimerkki valinta.


Oon muistaakseni tänne ennenkin kirjottanu mitä sairauksia miulla on mutta varmaan listassa on päivittämistä eli miulla on:

Miulla todettiin vuonna 2006 maksasyöpä olin tällöin 12 vuotias ja kasvain oli yli 20cm eli se oli ollut minulla jo vuosia. Syöpä oli agressiivista lajiketta ja asiaa alettiin tutkia. Maksa oli täynnä rautaa ja minulta löytyi perinnöllinen sairaus hemokromatoosi. Sitä ei esiinny tämän ikäisillä vaan yleensä vasta keski-iällä. Satuin olemaan poikkeus. Sain syöpämyrkkyjä vajaan vuoden kunnes sain maksansiirron. Enne siirtoa oli jo huonossa kunnossa käveleminen oli työlästä koska sain syöpähoidoista polyneuropatian. Herättyäni siiron jälkeen huomasin että jalat eikä kädet liikkuneet enään ja tuntokin oli kadonnut käsistä ja jaloista, neuropatia oli pahentunut. Meni puoli vuotta ja opettelin kaiken uudestaan. Jossain vaiheessa löytyi vre niminen sairaalabakteerikin. loppuvuodesta 2008 jalasta löytyi luukuolio niminen sairaus ja taas sai kävely jäädä ja olin pyörätuolissa. Vieläkin tuo kuolio on mutta nykyään menen kyynersauvojen varassa. Samoihin aikoihin todettiin myös Osteomalasia niminen luustosairaus.

Lisää vikojahan ne lääkärit koko ajan miusta ettii mutta toivottavasti ei enempää löydy. :D
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Kokki »

^Onpas kestämistä nuorella ihmisellä.
En edes omaa liturgiaani kehtaa tänne luetella, vaikka vaivoja onkin.
Toivottavasti saat "WhoIam" mahdollisimman hyvää ja asiantuntevaa apua vaivoihisi. Ja ennen kaikkea mahdollisimman kivutonta hoitoa. Tsemiä sinne.
A man's got to do what a man's got to do.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kellään kokemuksia vatsahaavan oireista? Närästäny jo monta viikkoa aamusta iltaan,nielussa (tai hieman alempana jossain ruokatorvessa) koko ajan painostava tunne.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Chopper kirjoitti:Kellään kokemuksia vatsahaavan oireista? Närästäny jo monta viikkoa aamusta iltaan,nielussa (tai hieman alempana jossain ruokatorvessa) koko ajan painostava tunne.
Rennie...

Ei ole varmaankaan vatsahaava, mutta mahahapot nousee mahasta ylöspäin ruokatorveen mistä kuvailemasi tunne...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ Ei auta renniet eikä muutkaan,äsken jopa kokeilin ruokasoodaa+vettä,ei auta sekään,polttaa ihan perkuleesti sisuskaluja.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Chopper kirjoitti:^ Ei auta renniet eikä muutkaan,äsken jopa kokeilin ruokasoodaa+vettä,ei auta sekään,polttaa ihan perkuleesti sisuskaluja.
Lääkäriin...

Noihin vatsahappoihin yleensä auttaa jokin noista eri lääkevalmisteista mitä noihin vatsahappo vaivoihin myydään... Kaverilla repes 8mm. reikä vatsalaukun yläosaan ja hän ei varsinaisesti valitellut korventavasta kivusta, vaan ihan tuskaisesta kivusta jota ei oikein osannut tarkentaa etukäteen... Kun se sitten repes, niin häntä ennen sairaalassa ei ollut, kuin ambulanssin valot. Oli kuulemma tehnyt herkkää kertoman perusteella. OIreet tosin kesti satunnaisesti tyyliin pari vuotta ennen tuohon tilanteeseen päätymistä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Chopper kirjoitti:^ Ei auta renniet eikä muutkaan,äsken jopa kokeilin ruokasoodaa+vettä,ei auta sekään,polttaa ihan perkuleesti sisuskaluja.
Kokeile ennen lääkäriä lähikauppaa. Kylmähyllystä jogurttien läheltä pro-bioottinen kauravalmiste YOSA. Metsämarja ja luumu maistuu hyviltä. Kauralima voitelee ja suojaa limakalvoja kulkeissansa vatsassa ja suolistossa. Purkki päivässä viikon kuurina, kahvia normaalia vähemmän. Pitäis kyllä helpottaa parissa päivässä.
Vastaa Viestiin