Oletko koskaan ollut rattijuoppo?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Oletko ajanut autoa humalassa?

Kyllä olen
28
43%
En ole
37
57%
 
Ääniä yhteensä: 65

hidas mutta heikko
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 11:26 pm

Oletko koskaan ollut rattijuoppo?

Viesti Kirjoittaja hidas mutta heikko »

Oletko ajanut koskaan autoa päihtyneenä?

Oma vastaus: en ole.

Miten porukka on yleensä päätynyt ajamaan humalassa (jos on ja kehtaa tunnustaa)? Ite ihmettelen aina sitä, miten sitä sekoilee/sekoili kyllä bileissä jne mutta se raja tuli automaattisesti aina johonkin - ainakin ennen autolla ajoa. Kaksipyöräisellä kun ei yleensä edes olisi pysynyt pystyssä :)
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Humalassa en oo koskaan ajanut. Jurrisen kuskin kyydissä sen sijaan oon ollut useestikin. Muiden päihteiden vaikutuksen alaisena ajoin joskus paljonkin sekä vastaavissa tiloissa olevien kuskien kyydissä tulee oltua yhä nykyäänkin jos tilanne sitä vaatii.

Jos jotain selitystä hakee, niin ihan suoraan sanoen en oo pitänyt tollasia juttuja minään. Ja kävely on välillä niin vittumaista. Taidan olla huono ihminen, heh.
Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

En ole. Ikää on vielä sen verran vähän, ettei kaupasta saa alkoholia, eikä minulla ole autoakaan. Siideriä olen vähän maistellut, mutta humalassa en ole ollut muutenkaan.
Minuakin mietityttää kovasti tuo, miten kukin on päätynyt ajamaan autoa kännissä. Luulisi kenen tahansa tajuavan, ettei autoa voi ajaa kuin olisi vesiselvänä, jos ei ole.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Itse olen ajanut kännissä, mutta ei kuulu tapoihini. Ajamisen syy: Hakenut lisää juomaa tai ajanut baarista kotiin. Yhden auton olen saanut romuksikin.

Ei kannata kenenkään moralisoida, en ole ollut silloin itsestäni ylpeä. Näistä känniajoista on aikaa ja paljon. Tuntui että joskus 15-vuotta sitten oli aika yleistäkin tuo, että mentiin autolla baariin. Nykyään ei kyllä tulisi pieneen mieleenikään.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

No enpä ole. En usko että olen edes aamupromilleissa ajanut kun tahtoo olla niin heikkoa aamupäivisin etten edes viitsi autolla minnekään lähteä kun se tarkoittaisi sängystä nousemista.

Jos mun kaveri lähtisi ajamaan selkeästi humalassa, soittaisin poliisin.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Joo, aamupromilleissa kaksi kertaa 18-vuotiaana kun kortti oli muutaman kuukauden vanha. En jaanyt kuitenkaan kiinni enka aiheuttanut onnettomuuksia. Toisella kertaa piti lahtea kuskaamaan jotain tyyppia, josta ei muuten paasyt eroon ja toisella kertaa kaverin kanssa kaytiin kylilla muuten vaan.

tyhmasti tehtyhan se on, mutta ihmettelen siltikin sita, etta joidenkin kyselytutkimusten mukaan rattijuoppous on suomalaisten mielesta kaikkein tuomittavin teko (muistan joidenkin vuosien takaa tallaisia tuloksia). Kaippa nyt moni muu asia on pahempikin... en kylla tieda mita vaihtoehtoja siina on annettu. On mielestani myos vissi ero silla ajaako 0.6 promillen kannissa vai onko promilleja kolme...
John Smith
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:06 pm

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Pakko myöntää, että olen, mutta en oo siitä mitenkään ylpeä. Mulla oli sellainen kausi kun olin 18-19-vuotias. Ensimmäinen kerta oli tavallaan pakkotilanne, mutta siitä se jäi jotenkin päälle. Se oli kumma juttu, melkein kuin sairaus - aina kun oli viinaa päässä oli pakko lähteä autolla jonnekin. Sitä kesti vuoden verran, ja päättyi vasta kun ajoin ojaan, ruhjoin autoni, sain turpiini ja jäin kiinni porukoille ja jälkeenpäin myös poliisille - ne tosin ei pystyneet jälkikäteen sitä todistamaan mutta antoivat kuitenkin liikennesakon. Se oli vähän sellainen näpäytys, tyyliin "pääsit pälkähästä tällä kertaa, mutta me pidetään sua silmällä". Oli siinä kuitenkin sen verran opetusta, että pääsin siitä tavasta irti - onneksi ennen kuin kukaan loukkaantui.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

nuorempana tuli ajettua jos johonki tarvi mennä oli kännis tai ei,kerran jäin kii ku ajoin yhen talon orapihlaja aidasta läpi ni soittivat poliisit ja pienen takaa ajon jälkeen jäin kii 2,9 puhalsin. en oo kas ylpee typerää touhua mut ei sitä vaan kiinnostanu sillon. viimesen kahen vuoden aikana oon kaks kertaa mtu ne on olu sellasia tilanteita et on ollu oikeesti pakko ja heti ni ei oo ehtiny soittaa taksia tms.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
pippurinen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 7:44 pm

Viesti Kirjoittaja pippurinen »

Valitettavasti. Kerran kesällä maalla lomaillessa oltiin jo nautittu jonkin verran alkoholia, kun tajuttiin, ettei meillä ole ruokaa sunnuntaiksi ja kaupat menee just kii ja avaavat vasta maanantaina. Matkaa kaupoille oli noin 4 km, eikä ollut polkupyörää. Minä ainoana ajokortin haltijana jouduin sit kauppareissulle.

Ihan hyvin se meni. Pysyin kapealla soratiellä, jonka molemmin puolin on veto-ojat, ja pystyin kaupan pihassa parkkeeraan ruutuun siististi. Ihme sinänsä, kun ajelen niin harvoin, että kohellan selvänäki. Tiedostin koko ajan, että mun täytyy olla ylivarovainen.

Pelkäsin paljon kiinnijäämistä, mutta kaikki meni hyvin. Itseasiassa poliisiasema on siinä kaupan vieressä :)

En kyllä hyväksy kännissä ajamista millään muotoa ja tein mielestäni väärin. Ei vaan ollut paljoa vaihtoehtoja johtuen olosuhteista, joita en nyt jaksa eritellä.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

sorsake kirjoitti:tyhmasti tehtyhan se on, mutta ihmettelen siltikin sita, etta joidenkin kyselytutkimusten mukaan rattijuoppous on suomalaisten mielesta kaikkein tuomittavin teko (muistan joidenkin vuosien takaa tallaisia tuloksia). Kaippa nyt moni muu asia on pahempikin... en kylla tieda mita vaihtoehtoja siina on annettu. On mielestani myos vissi ero silla ajaako 0.6 promillen kannissa vai onko promilleja kolme...
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Moni on valmis jakamaan kuolemantuomioita rattijuopoille, mutta samalla etenkin maaseudulla ajellaan aivan suvereenisti huppelissa.

Itse en ole ollut koskaan rattijuoppo, koska en uskalla kunnolla ajaa edes selvin päin, saati sitten humalassa. Rattijuopon kyydissä olen kyllä ollut usein, etenkin Lapissa asuessani. Syynä pitkät välimatkat, taksien kalleus, vähyys tai olemattomuus, kylmyys, yleinen tapakulttuuri. Minusta se ei ole niin kauhean vaarallista noilla seuduilla, joilla toinen auto tulee vastaan kenties kerran yössä ja senkin valot näkee jo kilometrien päästä. Ja kun kaikkien ajatuksena on se, että nyt lähdetään kotiin eikä se, että nyt lähdetään kännissä brassailemaan ja kilpa-ajelemaan, ei ole koskaan tapahtunut mitään. Kaupunkialueilla en kyllä oikein hyväksy, eikä kaatokännissä ole mitään asiaa rattiin missään.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

en ole koskaan ajanut kännissä enkä varmasti aja, koska pienessäkin humalassa jo tulee olo, ettei mahdu auton ovistakaan sisään, miksi siis kykenisin ajamaan.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Kalessin kirjoitti:en ole koskaan ajanut kännissä enkä varmasti aja, koska pienessäkin humalassa jo tulee olo, ettei mahdu auton ovistakaan sisään, miksi siis kykenisin ajamaan.
Jaa, että alkoholi turvottaa noin pahasti? :D

Jos et aja, otat. Jos et ota, ajat. :lol:
hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2378
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

En ole koskaan ajanut humalassa (itse asiassa en ole koskaan ajanut autolla koska mulla ei oo ajokorttia :) )
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

No eipä ole tullut kännipäissään huristeltua, mutta saattaa tosin johtua siitäkin etten käytä ollenkaan alkomaholia.
Eikä huumeitakaan tule popsittua juuri ollenkaan. 8)
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Tiina kirjoitti:Eikä huumeitakaan tule popsittua juuri ollenkaan. 8)
Alkoholia ei ollenkaan, mutta huumeita ei juuri ollenkaan? :shock: Tiina! Minkäslaisissa höyryissä sitä nyt kirjoitellaan? :lol:
Vastaa Viestiin